abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199475615
Ik heb een probleempje met mijn Chevrolet Evanda uit 2004 handgeschakeld, benzine.

Nu heb ik zo nu en dan het probleem dat het motoromanagement lampje gaat branden, als dat lampje brandt dan voel je tijdens het rijden dat de motor wat sputtert, meer afremt als je het gas loslaat en ook mis je wat motorvermogen.

Het lampje brandt niet altijd, als het niet brandt dan is er ook niks aan de hand, pruttelt de motor niet en heb ik ook geen verlies in motorvermogen en trekt dat gekke ding gewoon weer als een malle.

Ik heb echt verder de ballen verstand van auto's maar wellicht dat hier iemand enig idee is wat het probleem is.

Afspraak met de garage staat gepland voor morgenavond, maar ben al lichtelijk benieuwd aan wat het probleem zou kunnen zijn en aan welke kosten ik moet gaan denken.
pi_199477410
Afhankelijk van de foutcode p0001 tot p9999

Maar vaak een sensortje stuk.
.
pi_199477784
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:22 schreef Fer het volgende:
Afhankelijk van de foutcode p0001 tot p9999

Maar vaak een sensortje stuk.
In dit geval merk ik wel degelijk dat er iets aan de hand is... Soms start de auto goed op en dan na een paar kilometer begint het gestutter.
pi_199479967
Als ik dat zo lees dan gaat mijn 1e gedachte uit naar een „misfire” een cilinder onsteekt het mengsel dan niet goed en dat merk je aan stotteren.
Laat het even uitlezen bij de garage, zelfs als het motormanagement lampje niet brand staat de foutcode vaak nog wel opgeslagen en dan kun je vanaf daar met een diagnose beginnen. Ik denk zelf aan een bougie/bougiekabel of bobine
My dials are pupillated.
pi_199480868
Gezien de leeftijd zeer waarschijnlijk de lamdba sonde in het uitlaatspuitstuk.
pi_199494569
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 07:33 schreef Hendroit het volgende:
Als ik dat zo lees dan gaat mijn 1e gedachte uit naar een „misfire” een cilinder onsteekt het mengsel dan niet goed en dat merk je aan stotteren.
Laat het even uitlezen bij de garage, zelfs als het motormanagement lampje niet brand staat de foutcode vaak nog wel opgeslagen en dan kun je vanaf daar met een diagnose beginnen. Ik denk zelf aan een bougie/bougiekabel of bobine
Hij is net ff rondom nagekeken en uitgelezen. Een of ander sensortje waar de draadjes niet allemaal meer lekker in zaten, met tape ff gefixed en storing is weg, maar ff een korte check kwam wel wat gebreken tegen.

Draagarm achter moet vervangen worden, maar de gordel achterin gaat waarschijnlijk nog het lastigst worden :)

Denk dat het tijd is om deze weg te doen en te gaan kijken voor een autootje die ook iets zuiniger is in gebruik.
  woensdag 19 mei 2021 @ 13:21:54 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199503337
Wat ga je nu zoeken?
Weer zo'n eenhoorn? ;)

quote:
Al eeuwen is de eenhoorn hét symbool voor zeldzaamheid: voor iets unieks, eens-in-je-leven, een klavertje vier.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199513385
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:21 schreef Hyperdude het volgende:
Wat ga je nu zoeken?
Weer zo'n eenhoorn? ;)
[..]

Een auto die wat zuiniger is in gebruik en verbruik :D

Ik denk dat ik voor een Opel Astra ga dan. Vriendin heeft het steeds over een Aygo, maar ben niet graag zelf de kreukelzone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')