quote:Hoeveel partneralimentatie krijg ik of moet ik betalen?
Heeft u of uw ex-partner na de scheiding niet genoeg inkomsten om van te leven? Dan moet de ander bijdragen in de kosten. Dit heet partneralimentatie. Als u het samen niet eens bent over de hoogte, bepaalt de rechter.
Hoogte partneralimentatie
U maakt samen met uw ex-partner afspraken over de hoogte van de alimentatie. Dit gebeurt meestal in overleg met een mediator, de advocaat of notaris. Bent u het niet met elkaar eens? Dan stelt de rechter een bedrag vast.
dat is te onduidelijk. ik heb bedragen nodig. kan het bijvoorbeeld zo zijn dat ze 1000 euro aan mij moet betalen ieder maand als alimentatie?quote:Op maandag 17 mei 2021 08:42 schreef Viv het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)d/partneralimentatie
[..]
Kan jij rondkomen van je 1800 netto?quote:Op maandag 17 mei 2021 08:44 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
dat is te onduidelijk. ik heb bedragen nodig. kan het bijvoorbeeld zo zijn dat ze 1000 euro aan mij moet betalen ieder maand als alimentatie?
Vast niet gelijkwaardig aan nu.quote:
Ze heeft 300.000 euro op haar rekening staan. En dat dient ook 50/50 verdeelt te worden buitenom die alimentatie. Lijkt me een goed deal.quote:Op maandag 17 mei 2021 08:45 schreef hoechst het volgende:
Van zon vrouw moet je helemaal niet scheiden.
Een advocate die in gemeenschap van goederen trouwt (met een heftruckchauffeur)?quote:Op maandag 17 mei 2021 08:47 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Ze heeft 300.000 euro op haar rekening staan. En dat dient ook 50/50 verdeelt te worden buitenom die alimentatie. Lijkt me een goed deal.
Voor 2018 was die gemeenschap in goederen de standaard. Nu is dat een keuze geworden.quote:Op maandag 17 mei 2021 08:48 schreef baskick het volgende:
[..]
Een advocate die in gemeenschap van goederen trouwt (met een heftruckchauffeur)?Je valt nu helemaal door de mand
Dat gelijkwaardige is alleen van toepassing bij kinderalimentatie. Zij mogen niet de dupe worden van een scheiding.quote:
Is het zo? Het doet verder ook niets af aan mijn opmerking.quote:Op maandag 17 mei 2021 08:50 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat gelijkwaardige is alleen van toepassing bij kinderalimentatie. Zij mogen niet de dupe worden van een scheiding.
Bij partneralimentatie ligt dat dus anders.
Voor 2018 konden mensen ook al onder huwelijkse voorwaarden trouwen. Heus.quote:Op maandag 17 mei 2021 08:49 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Voor 2018 was die gemeenschap in goederen de standaard. Nu is dat een keuze geworden.
Yep, dat kan.quote:Op maandag 17 mei 2021 08:44 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
dat is te onduidelijk. ik heb bedragen nodig. kan het bijvoorbeeld zo zijn dat ze 1000 euro aan mij moet betalen ieder maand als alimentatie?
Ik kan met mijn loon niet rondkomen met 1800 euro. Want mijn vaste lasten is rond de 2500 euro.quote:Op maandag 17 mei 2021 08:48 schreef Viv het volgende:
Partneralimentatie is alleen maar bedoeld om de minder verdienende partner geen aanspraak te laten maken op de (aanvullende) bijstandsuitkering. Als daar geen sprake van is, is er dus geen partneralimentatie nodig.
Dan kun je dat voorstellen aan haar, en als zij er niet in mee gaat, dan kun je de rechter vragen om het bedrag te laten vaststellen (maar dat kan dus ook 0 euro zijn).quote:Op maandag 17 mei 2021 08:48 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Nee. Met 2500 euro netto zou ik wel rond kunnen komen.
Ehm, nee.quote:Op maandag 17 mei 2021 08:48 schreef Viv het volgende:
Partneralimentatie is alleen maar bedoeld om de minder verdienende partner geen aanspraak te laten maken op de (aanvullende) bijstandsuitkering. Als daar geen sprake van is, is er dus geen partneralimentatie nodig.
Vaste lasten 2500 euro als je 350 euro aan huur per maand betaald? Waar geef je al dat andere geld aan uit?quote:Op maandag 17 mei 2021 08:50 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Ik kan met mijn loon niet rondkomen met 1800 euro. Want mijn vaste lasten is rond de 2500 euro.
wow 1700 euro alimentatie per maand??????quote:Op maandag 17 mei 2021 08:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, dat kan.
Als jullie geen kinderen hebben en er alleen sprake is van partneralimentatie dan kan het zijn dat ze tot 5 jaar lang moet betalen.
Berekenen kun je o.a. hier:
https://www.echtscheiding(...)tatie-berekenen.html
Okay, dus het niet kunnen rondkomen (uit mijn linkje van rijksoverheid.nl) is dus persoonsafhankelijk? Bijzonder wel.quote:Op maandag 17 mei 2021 08:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm, nee.
Dat kun je persoonlijk wel vinden maar zo zit dat wettelijk niet.
LOL, een advocaat met 300K eigen vermogen die in gemeenschap van goederen getrouwd is?quote:Op maandag 17 mei 2021 08:47 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Ze heeft 300.000 euro op haar rekening staan. En dat dient ook 50/50 verdeelt te worden buitenom die alimentatie. Lijkt me een goed deal.
Met een heftruckchauffeur nog wel.quote:Op maandag 17 mei 2021 08:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
LOL, een advocaat met 300K eigen vermogen die in gemeenschap van goederen getrouwd is?
Nou inderdaad.quote:Op maandag 17 mei 2021 08:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
LOL, een advocaat met 300K eigen vermogen die in gemeenschap van goederen getrouwd is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |