abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 mei 2021 @ 08:35:49 #51
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199462702
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:34 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Hoezo een half jaar te laat? 't is niet dat we ondertussen een overschot aan vaccins op de plank hadden liggen...
Alle voorraad boven de 1 wordt hier gezien als een gigantisch overschot ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 17 mei 2021 @ 08:42:54 #52
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199462789
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:35 schreef zalkc het volgende:

[..]

Alle voorraad boven de 1 wordt hier gezien als een gigantisch overschot ;)
Het zal wel aan mijn maandagochtendhumeur liggen maar ik word daar een beetje geprikkeld van. Ik snap best dat je de voorraad klein wil houden maar tussen levering en daadwerkelijke prik zit nou eenmaal wat tijd, dat kan niet anders. En hoe meer prikken er ingepland worden in een week, hoe hoger die spike in voorraad gaat zijn.

* Mallerd01 gaat maar een kopje thee zetten en dan rustig met de dag beginnen.
  maandag 17 mei 2021 @ 08:48:35 #53
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199462854
Volgens mij is er trouwens geen centrale database met mensen die een uitnodiging hebben gehad vanwege een medische indicatie.

Dus daar zal ook redelijk wat mee gefraudeerd en gefotoshopt worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199462886
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:34 schreef Mallerd01 het volgende:
Hoezo een half jaar te laat? 't is niet dat we ondertussen een overschot aan vaccins op de plank hadden liggen...
Een half jaar te laat omdat ze in UK, VS en Israel al een half jaar geleden zijn begonnen met vaccineren

Geen overschot aan vaccins op de plank ?
Misschien is dat ook de minister aan te rekenen die al meer dan een jaar het motto heeft dat "een vaccin de enige uitweg uit de crisis is" ?
Voor die ¤1,1 miljard wat aan sneltesten wordt weggepist had je ook Pfizer een premium kunnen betalen zodat je eerder vaccins kreeg zoals Israel heeft gedaan
Maar nee, het werd weer aan de EU faalhazen over gelaten
  maandag 17 mei 2021 @ 08:54:46 #55
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199462952
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:48 schreef Drekkoning het volgende:
Volgens mij is er trouwens geen centrale database met mensen die een uitnodiging hebben gehad vanwege een medische indicatie.

Dus daar zal ook redelijk wat mee gefraudeerd en gefotoshopt worden.
Als dat er een keer 10.000 zijn die daarmee gemiddeld een week of 2-4 eerder worden geprikt als dat ze zouden wachten. Dan kan ik me voorstellen dat het met de getallen die er nu elke week worden weggeprikt het geen opvallende invloed gaat hebben.

Ik keur het niet goed als het gebeurd, maar ik zie ook geen winst in waterdicht willen controleren.
Er op letten dat ze een brief hebben lijkt me afdoende, de groep die dagelijks vergeet om een ID-kaart of brief mee te nemen is een groter probleem. Dan zou ik me daar eerder op focussen als je wat wilt doen.

-edit-
Ik voorspel op korte termijn de eerste krantenkoppen over bedreigde vaccinatielocatiemedewerkers omdat er weer een Karen/Gerda iets vergeten was en vond dat ze toch naar binnen mocht en daarom maar de medewerker in elkaar moest slaan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199463146
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 23:18 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Troost je, in de praktijk wordt daar toch niets mee gedaan, hooguit een bordje/poster/whatever bij binnenkomst met de tekst: heb je klachten? Ga naar huis en laat je testen.
Alsof uitbaters zin hebben om iedereen aan een check ( :r ) te onderwerpen.
Precies XD ik vind het wel grappig (en fijn, geen zin in administratie bs voor een hobby 😅) dat de sekswerkers als enige geen registratie of reserveringsplicht hebben XD en niet die klote mondkapjes xD
#WeesGeenWhales
  maandag 17 mei 2021 @ 09:09:09 #57
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199463163
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Precies XD ik vind het wel grappig (en fijn, geen zin in administratie bs voor een hobby 😅) dat de sekswerkers als enige geen registratie of reserveringsplicht hebben XD en niet die klote mondkapjes xD
ok XD
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 17 mei 2021 @ 09:09:26 #58
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199463167
Men is hier duidelijk met hun beste beentje uit bed gestapt zo vroeg op maandagochtend jeetje...

Lekker hele weekend azijn gezopen
  maandag 17 mei 2021 @ 09:10:31 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199463179
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:54 schreef zalkc het volgende:

[..]

Als dat er een keer 10.000 zijn die daarmee gemiddeld een week of 2-4 eerder worden geprikt als dat ze zouden wachten. Dan kan ik me voorstellen dat het met de getallen die er nu elke week worden weggeprikt het geen opvallende invloed gaat hebben.

Ik keur het niet goed als het gebeurd, maar ik zie ook geen winst in waterdicht willen controleren.
Er op letten dat ze een brief hebben lijkt me afdoende, de groep die dagelijks vergeet om een ID-kaart of brief mee te nemen is een groter probleem. Dan zou ik me daar eerder op focussen als je wat wilt doen.

-edit-
Ik voorspel op korte termijn de eerste krantenkoppen over bedreigde vaccinatielocatiemedewerkers omdat er weer een Karen/Gerda iets vergeten was en vond dat ze toch naar binnen mocht en daarom maar de medewerker in elkaar moest slaan.
Mee eens hoor. Dit is gewoon een pragmatische aanpak met zo min mogelijk rompslomp. Is het altijd eerlijk? Nee. Maar dat maakt het veel efficiënter.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 17 mei 2021 @ 09:13:27 #60
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199463218
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:50 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Een half jaar te laat omdat ze in UK, VS en Israel al een half jaar geleden zijn begonnen met vaccineren

Geen overschot aan vaccins op de plank ?
Misschien is dat ook de minister aan te rekenen die al meer dan een jaar het motto heeft dat "een vaccin de enige uitweg uit de crisis is" ?
Voor die ¤1,1 miljard wat aan sneltesten wordt weggepist had je ook Pfizer een premium kunnen betalen zodat je eerder vaccins kreeg zoals Israel heeft gedaan
Maar nee, het werd weer aan de EU faalhazen over gelaten
Je haalt hier dus gewoon 2 zaken door elkaar.
Ik ben het met je eens dat die vaccin-aankopen ook anders hadden gekund. Of dat tot een beter resultaat had geleid, zullen we nooit weten, maar om de opleiding van militairen dan een half jaar te laat te noemen klopt dus gewoon niet, want tot nu toe zijn ze nog niet nodig geweest en het is sowieso nog de vraag of het nodig gaat zijn met de capaciteit die er nu is.

Je kunt HdJ best veel aanrekenen (en ik hoop dat dit ook gaat gebeuren met de onderzoeken die ongetwijfeld volgen) maar houd het wel realistisch, ongegeneerd ranten is best leuk maar zeker niet altijd terecht.
  maandag 17 mei 2021 @ 09:13:43 #61
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199463222
Argh dit lente weer weer... net weer zeiknat geregend op maandagochtend... ik wil Lente!! Geen herfst.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 17 mei 2021 @ 09:17:39 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199463271
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:50 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Een half jaar te laat omdat ze in UK, VS en Israel al een half jaar geleden zijn begonnen met vaccineren

maak van die 6 maanden 6 weken dan klopt het redelijk
  maandag 17 mei 2021 @ 09:24:57 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199463394
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:13 schreef popje het volgende:
Argh dit lente weer weer... net weer zeiknat geregend op maandagochtend... ik wil Lente!! Geen herfst.
Vergeet dat komende week maar, vooral veel regen (hier wel althans)
pi_199463469
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vergeet dat komende week maar, vooral veel regen (hier wel althans)
Normaal zit ik in deze periode altijd in een zonnig oord, veelal omdat het vaak grafweer is rond mijn verjaardag, nu weet ik ook weer waarom ik dat deed.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 17 mei 2021 @ 09:31:52 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199463496
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Normaal zit ik in deze periode altijd in een zonnig oord, veelal omdat het vaak grafweer is rond mijn verjaardag, nu weet ik ook weer waarom ik dat deed.
alvast gefeliciteerd!
pi_199463527
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:13 schreef Mallerd01 het volgende:
Je haalt hier dus gewoon 2 zaken door elkaar.
Ik ben het met je eens dat die vaccin-aankopen ook anders hadden gekund. Of dat tot een beter resultaat had geleid, zullen we nooit weten, maar om de opleiding van militairen dan een half jaar te laat te noemen klopt dus gewoon niet, want tot nu toe zijn ze nog niet nodig geweest en het is sowieso nog de vraag of het nodig gaat zijn met de capaciteit die er nu is
Hoezo waren die militairen niet nodig geweest ?
Zo`n beetje alles in dat vaccingebeuren was toch te laat en verkeerd ?
Had het door het leger laten doen net zoals bij de Mexicaanse griep vaccinatie, maar de Kolonel die het toen had geregeld is afgewimpeld door VWS, was niet nodig zeiden ze
quote:
Je kunt HdJ best veel aanrekenen (en ik hoop dat dit ook gaat gebeuren met de onderzoeken die ongetwijfeld volgen) maar houd het wel realistisch, ongegeneerd ranten is best leuk maar zeker niet altijd terecht.
Hoezo ben ik ongegeneerd aan het ranten als ik zeg dat hij zo`n beetje overal in faalt, en zeker bij de vaccinatie ?
Wat klopt daar niet aan dan ?
pi_199463550
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

maak van die 6 maanden 6 weken dan klopt het redelijk
Nee, die 6 maanden klopt bijna met de dag nauwkeurig
Half December zijn ze in de UK en VS begonnen met vaccineren
Toen had ook in Nederland alles klaar moeten zijn met de massaal bestelde vaccins
Maar dat was het niet....
Defensie had toen al klaar moeten staan om de logistiek uit te rollen
  maandag 17 mei 2021 @ 09:36:31 #68
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199463552
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:13 schreef popje het volgende:
Argh dit lente weer weer... net weer zeiknat geregend op maandagochtend... ik wil Lente!! Geen herfst.
Heeft ook zo zijn grote voordelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 17 mei 2021 @ 09:36:57 #69
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199463556
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 06:55 schreef Erno-BE het volgende:
Ik zit even het draadje in Tweakers na te lezen en er wordt gepronogtiseerd dat het aantal nieuwe besmettingen per dag in de tweede helft van juni onder de 1.000 gaat zakken en het ook onder de 1.000 gevallen per dag zou blijven zolang men geen domme dingen doet. De ziekenhuis- en IC-opnames zouden dan in de tweede helft van juni ook onder de signaalwaardes komen. Dit zou betekenen dat stap 3 op 9 juni gewoon gezet kan worden (misschien zelfs al op 2 juni als de cijfers heel gunstig zijn), stap 4 zou logischerwijs op 26 juni gezet kunnen worden (week later dan het openingsplan) en stap 5 op 7 juli conform het openingsplan. Ik verwacht dat de versoepelingen van zowel stap 2 als stap 3 weinig doen met de uiteindelijke besmettingen, ziekenhuis- en IC-opnames.

Het enige wat wel voor veel roet in de prognose kan zorgen en het openingsplan echt kan vertragen is de volledige opening van het voortgezet onderwijs en de afschaffing van de 1,5-meter binnen de muren van middelbare scholen. Ik hoop dat hier een weloverwogen besluit wordt gemaakt en niet eind mei/begin juni lukraak de middelbare scholen volledig worden geopend zonder 1,5 meter afstand tussen leerlingen.
Die 1,5 meter is al een illusie, daarnaast hoeven jongeren onder de 18 buiten de scholen ook al geen 1,5 meter afstand onderling te houden.

Verder zijn de normale lesweken op de middelbare scholen al bijna voorbij. Vanaf begin / half juni zijn het voornamelijk nog toetsweken, sportdagen en dat soort ongein. Dus ik verwacht dat, zelfs als men dit gaat versoepelen, de "schade" wel meevalt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199463559
Bizar dat we niet gewoon voor de pandemie het leger al klaar hadden staan zeg.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 17 mei 2021 @ 09:38:47 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199463576
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, die 6 maanden klopt bijna met de dag nauwkeurig
Half December zijn ze in de UK en VS begonnen met vaccineren
Toen had ook in Nederland alles klaar moeten zijn met de massaal bestelde vaccins
Maar dat was het niet....
Defensie had toen al klaar moeten staan om de logistiek uit te rollen
op die manier, ik dacht achterstand qua vaccineren, zal uiteindelijk een week of 6 - 8 zijn
pi_199463577
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:36 schreef Arizona het volgende:

[..]

Verder zijn de normale lesweken op de middelbare scholen al bijna voorbij. Vanaf begin / half juni zijn het voornamelijk nog toetsweken, sportdagen en dat soort ongein. Dus ik verwacht dat, zelfs als men dit gaat versoepelen, de "schade" wel meevalt.
Nou bijna 2 maanden vanaf nu is behoorlijk lang hoor. De eerste vakantieregio begint 10 juli pas, de laatste 24 juli
Elke week die je nog als volle lesweek kan meepakken is meegenomen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199463586
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:34 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoezo waren die militairen niet nodig geweest ?
We hadden vooral tekort aan vaccins.


quote:
Zo`n beetje alles in dat vaccingebeuren was toch te laat en verkeerd ?
Had het door het leger laten doen net zoals bij de Mexicaanse griep vaccinatie, maar de Kolonel die het toen had geregeld is afgewimpeld door VWS, was niet nodig zeiden ze
[..]
Tijdens die pandemie hadden we geen tekort aan vaccins en was het een eenvoudiger vaccin waarmee ook meer ervaring was.
Nu is er een tekort aan vaccins en is er sprake van verschillende vaccins met verschillende specifieke condities, zoals bewaren bij -80, etc.


quote:
Hoezo ben ik ongegeneerd aan het ranten als ik zeg dat hij zo`n beetje overal in faalt, en zeker bij de vaccinatie ?
Wat klopt daar niet aan dan ?
Het is gechargeerd.
Wij falen in de zin dat we niet op nummer 1 staan in de wereld.
Maar over het geheel genomen doen we het niet slecht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 17 mei 2021 @ 09:40:46 #74
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199463601
Ja we begonnen een week of twee te laat maar daarna ging het op opstartproblemen na best aardig op rolletjes. Inmiddels loopt het gesmeerd dus daar mag je als we onze pijlen toch op Hugo richten ook Hugo de credits voor geven.
  maandag 17 mei 2021 @ 09:41:31 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199463612
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Bizar dat we niet gewoon voor de pandemie het leger al klaar hadden staan zeg.
dat is misschien wat overdreven maar het lijkt me toch dat het qua crisismanagement wel beter moet
  maandag 17 mei 2021 @ 09:43:39 #76
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199463632
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:34 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoezo waren die militairen niet nodig geweest ?
Omdat er geen vaccins waren.
quote:
Zo`n beetje alles in dat vaccingebeuren was toch te laat en verkeerd ?
Dat kan best maar dat ligt niet aan de opleiding van de militairen.
quote:
Had het door het leger laten doen net zoals bij de Mexicaanse griep vaccinatie, maar de Kolonel die het toen had geregeld is afgewimpeld door VWS, was niet nodig zeiden ze
[..]
Again, kan best zo zijn, heeft niets te maken met de opleiding van militairen. En, wat je nu al ziet, de capaciteit van de prikkers is nog steeds groter dan de prikken, dus dat lijkt een van de weinige zaken te zijn die wel op orde is.
quote:
Hoezo ben ik ongegeneerd aan het ranten als ik zeg dat hij zo`n beetje overal in faalt, en zeker bij de vaccinatie ?
Wat klopt daar niet aan dan ?
Omdat:
1. Niet alles faalt
2. Niet alles op het bord van HdJ ligt

Ja, er gaat een hele berg mis maar je rant op zaken die helemaal niet misgaan of er niks mee van doen hebben. Je kunt heel hard roepen dat we vaccins zelf hadden moeten inkopen zoals Israël maar dat is natuurlijk geen oplossing want dan gaat iedereen dat doen. Dan heb je aan die miljard niet genoeg want dan is het natuurlijk gewoon overbieden totdat er iemand overblijft en de productie wordt er niet hoger van, dus ook dan blijf je met een tekort zitten. Ook dan had je niks aan je militairen gehad, want er waren geen vaccins geweest.
pi_199463638
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

We hadden vooral tekort aan vaccins.
[..]

Tijdens die pandemie hadden we geen tekort aan vaccins en was het een eenvoudiger vaccin waarmee ook meer ervaring was.
Nu is er een tekort aan vaccins en is er sprake van verschillende vaccins met verschillende specifieke condities, zoals bewaren bij -80, etc.
[..]

Het is gechargeerd.
Wij falen in de zin dat we niet op nummer 1 staan in de wereld.
Maar over het geheel genomen doen we het niet slecht.
En men ging uit van het huisartsen netwerk. Helaas gaat het met deze vaccins wat minder makkelijk.

Wat ook voor logistieke problemen zorgde was dat mensen 15 minuten moeten blijven voor een eventuele allergische reactie.
pi_199463645
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is misschien wat overdreven maar het lijkt me toch dat het qua crisismanagement wel beter moet
Oh er mag zeker lering uit de afgelopen 14 maande getrokken worden. Wil niet zeggen dat alles maar kut is/was.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199463656
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is misschien wat overdreven maar het lijkt me toch dat het qua crisismanagement wel beter moet
Dat kan bij iedere crisis.
pi_199463678
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:39 schreef Wantie het volgende:We hadden vooral tekort aan vaccins
Klopt, dat heb ik nergens ontkend
Ook dat is de schuld van Hugo de Jonge
Als je al sinds het begin van de pandemie het motto hebt "een vaccin is de enige uitweg uit de crisis" (er zijn talloze voorbeelden te vinden waar hij dat zegt), dan moet je ook massa`s vaccins hebben zodra ze beschikbaar zijn, en gelijk beginnen
En niet de schuld afschuiven op 1 fabrikant waar je alles op gezet hebt, of alles overlaten op faalhazen van de EU
quote:
Tijdens die pandemie hadden we geen tekort aan vaccins en was het een eenvoudiger vaccin waarmee ook meer ervaring was.
Nu is er een tekort aan vaccins en is er sprake van verschillende vaccins met verschillende specifieke condities, zoals bewaren bij -80, etc.
Zoals ik al zei; het tekort aan vaccins is niet de reden waarom het leger niet ingezet werd
En dat er verschillende vaccins zijn met bewaarcondities, hoeft ook geen bezwaar te zijn
quote:
Het is gechargeerd.
Wij falen in de zin dat we niet op nummer 1 staan in de wereld.
Maar over het geheel genomen doen we het niet slecht.
Het is altijd zo`n dooddoener dat je Nederland vergelijkt met de rest van de wereld
Bij economische cijfers zie je dat ook "Nederland behoort bij de rijkste landen ter wereld" Ja, dat is niet zo`n kunst in West Europa

Punt is gewoon dat het zoveel BETER kan...
En nogmaals; Wanneer Hugo de Jonge al sinds het begin van de pandemie het motto heeft "een vaccin is de enige uitweg uit de crisis" (er zijn talloze voorbeelden te vinden waar hij dat zegt), dan moet je ook massa`s vaccins hebben zodra ze beschikbaar zijn, en gelijk beginnen
  maandag 17 mei 2021 @ 09:47:19 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199463679
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh er mag zeker lering uit de afgelopen 14 maande getrokken worden. Wil niet zeggen dat alles maar kut is/was.
eens, hopelijk doen ze dat ook maar ze zijn zo druk met oprutte dat de rest een beetje ondersneeuwt
  maandag 17 mei 2021 @ 09:48:27 #82
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199463695
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:47 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Klopt, dat heb ik nergens ontkend
Ook dat is de schuld van Hugo de Jonge
Als je al sinds het begin van de pandemie het motto hebt "een vaccin is de enige uitweg uit de crisis" (er zijn talloze voorbeelden te vinden waar hij dat zegt), dan moet je ook massa`s vaccins hebben zodra ze beschikbaar zijn, en gelijk beginnen
En niet de schuld afschuiven op 1 fabrikant waar je alles op gezet hebt, of alles overlaten op faalhazen van de EU
[..]

Zoals ik al zei; het tekort aan vaccins is niet de reden waarom het leger niet ingezet werd
En dat er verschillende vaccins zijn met bewaarcondities, hoeft ook geen bezwaar te zijn
[..]

Het is altijd zo`n dooddoener dat je Nederland vergelijkt met de rest van de wereld
Bij economische cijfers zie je dat ook "Nederland behoort bij de rijkste landen ter wereld" Ja, dat is niet zo`n kunst in West Europa

Punt is gewoon dat het zoveel BETER kan...
En nogmaals; Wanneer Hugo de Jonge al sinds het begin van de pandemie het motto heeft "een vaccin is de enige uitweg uit de crisis" (er zijn talloze voorbeelden te vinden waar hij dat zegt), dan moet je ook massa`s vaccins hebben zodra ze beschikbaar zijn, en gelijk beginnen
Je klinkt nu beetje als de Britten. Wel de lusten, maar niet de lasten van EU. We zitten nou eenmaal daarin en hebben ons solidair verklaard aan de andere landen.
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 09:48:31 #83
5428 crew  miss_sly
pi_199463697
quote:
2s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:43 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Omdat er geen vaccins waren.
[..]

Dat kan best maar dat ligt niet aan de opleiding van de militairen.
[..]

Again, kan best zo zijn, heeft niets te maken met de opleiding van militairen. En, wat je nu al ziet, de capaciteit van de prikkers is nog steeds groter dan de prikken, dus dat lijkt een van de weinige zaken te zijn die wel op orde is.
[..]

Omdat:
1. Niet alles faalt
2. Niet alles op het bord van HdJ ligt

Ja, er gaat een hele berg mis maar je rant op zaken die helemaal niet misgaan of er niks mee van doen hebben. Je kunt heel hard roepen dat we vaccins zelf hadden moeten inkopen zoals Israël maar dat is natuurlijk geen oplossing want dan gaat iedereen dat doen. Dan heb je aan die miljard niet genoeg want dan is het natuurlijk gewoon overbieden totdat er iemand overblijft en de productie wordt er niet hoger van, dus ook dan blijf je met een tekort zitten. Ook dan had je niks aan je militairen gehad, want er waren geen vaccins geweest.
Bovendien heeft Israel volgens de berichten allerlei gegevens mbt het vaccineren en de gevaccineerden beloofd aan Pfizer in ruil voor de vaccins. Ik denk dat half Nederland in opstand zou zijn gekomen als hun privacy op die manier geschonden zou worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 17 mei 2021 @ 09:49:36 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199463708
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:47 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Klopt, dat heb ik nergens ontkend
Ook dat is de schuld van Hugo de Jonge
Als je al sinds het begin van de pandemie het motto hebt "een vaccin is de enige uitweg uit de crisis" (er zijn talloze voorbeelden te vinden waar hij dat zegt), dan moet je ook massa`s vaccins hebben zodra ze beschikbaar zijn, en gelijk beginnen
En niet de schuld afschuiven op 1 fabrikant waar je alles op gezet hebt, of alles overlaten op faalhazen van de EU
[..]

Zoals ik al zei; het tekort aan vaccins is niet de reden waarom het leger niet ingezet werd
En dat er verschillende vaccins zijn met bewaarcondities, hoeft ook geen bezwaar te zijn
[..]

Het is altijd zo`n dooddoener dat je Nederland vergelijkt met de rest van de wereld
Bij economische cijfers zie je dat ook "Nederland behoort bij de rijkste landen ter wereld" Ja, dat is niet zo`n kunst in West Europa

Punt is gewoon dat het zoveel BETER kan...
En nogmaals; Wanneer Hugo de Jonge al sinds het begin van de pandemie het motto heeft "een vaccin is de enige uitweg uit de crisis" (er zijn talloze voorbeelden te vinden waar hij dat zegt), dan moet je ook massa`s vaccins hebben zodra ze beschikbaar zijn, en gelijk beginnen
Het hele idee om het als EU gezamenlijk te doen was prima, dat je dan afgetroefd wordt door de VS en het VK wat minder maar dat doet niets af aan het idee.
pi_199463711
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bovendien heeft Israel volgens de berichten allerlei gegevens mbt het vaccineren en de gevaccineerden beloofd aan Pfizer in ruil voor de vaccins. Ik denk dat half Nederland in opstand zou zijn gekomen als hun privacy op die manier geschonden zou worden.
Tenzij er 'maar dan kunnen de kroegen iets eerder open' geroepen zou zijn.
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 09:51:24 #86
5428 crew  miss_sly
pi_199463731
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

eens, hopelijk doen ze dat ook maar ze zijn zo druk met oprutte dat de rest een beetje ondersneeuwt
Ik denk dat tijdens de crisis niet het moment is om lessen te trekken. Achteraf moet worden geevalueerd en vastgelegd wat goed en minder goed of ronduit slecht ging, wat er te verbeteren valt en hoe dat de volgende keer moet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 17 mei 2021 @ 09:52:52 #87
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199463748
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Tenzij er 'maar dan kunnen de kroegen iets eerder open' geroepen zou zijn.
Gaan de kroegen open???
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 17 mei 2021 @ 09:54:14 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199463772
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat tijdens de crisis niet het moment is om lessen te trekken. Achteraf moet worden geevalueerd en vastgelegd wat goed en minder goed of ronduit slecht ging, wat er te verbeteren valt en hoe dat de volgende keer moet.
Ik vind het toch wel belangrijk dat een nieuwe regering daar de eerste stappen in zet want wat is achteraf.
pi_199463779
Is het niet gewoon de schuld van de rabobank?
pi_199463780
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is misschien wat overdreven maar het lijkt me toch dat het qua crisismanagement wel beter moet
Tijdens de varkensgriep hadden we het een stuk beter voor elkaar, en toen was de kritiek dat we het te goed voor elkaar hadden.
Er zijn mensen die nog steeds een hekel hebben aan Ab Osterhaus vanwege de voortvarendheid waarmee hij te werk ging tijdens die pandemie.
Bij deze pandemie merken we vooral de gevolgen van het te voorzichtig zijn.
Landen die met een gestrekt been in de vaccins gingen worden nu beneid vanwege hun positie in de pandemie, terwijl toen we met de varkensgriep met een gestrekt been in de vaccins doken er achteraf kamervragen kwamen over de motieven van de verantwoordelijke kopstukken. Die zouden de situatie opzettelijk hebben overdreven.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199463781
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat tijdens de crisis niet het moment is om lessen te trekken. Achteraf moet worden geevalueerd en vastgelegd wat goed en minder goed of ronduit slecht ging, wat er te verbeteren valt en hoe dat de volgende keer moet.
Deze "crisis" duurt al anderhalf jaar. Er mag toch wel wat meer ambitie inzitten dan "ach, achteraf schrijven we op wat er beter moet" zeg.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199463786
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gaan de kroegen open???
In Israel wel.
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 09:56:13 #93
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199463792
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:54 schreef Questular het volgende:
Is het niet gewoon de schuld van de rabobank?
Sowieso, altijd.
pi_199463793
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel belangrijk dat een nieuwe regering daar de eerste stappen in zet want wat is achteraf.
Ik denk dat we over een paar weken wel kunnen spreken van 'achteraf'. Niet het corona dan voorbij is, maar de crisis wel.
pi_199463798
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gaan de kroegen open???
In UK gaan ze vandaag open.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199463799
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende:Je klinkt nu beetje als de Britten. Wel de lusten, maar niet de lasten van EU. We zitten nou eenmaal daarin en hebben ons solidair verklaard aan de andere landen.
Inderdaad, dat zou het standpunt moeten zijn !
Wat heb je aan een samenwerkingsverband als de nadelen steeds groter lijken te worden dan de voordelen ?
  maandag 17 mei 2021 @ 09:57:34 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199463806
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:56 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik denk dat we over een paar weken wel kunnen spreken van 'achteraf'. Niet het corona dan voorbij is, maar de crisis wel.
ik vrees dat het nog wat langer gaat duren maar ook al is het een paar weken, wat verbeterd kan worden hoef je niet mee te wachten
pi_199463819
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vrees dat het nog wat langer gaat duren maar ook al is het een paar weken, wat verbeterd kan worden hoef je niet mee te wachten
Nee, zeker niet. Tenzij het vertraging op zou leveren in lopende processen.
pi_199463835
Welk gedeelte van de betere cijfers zijn toe te schrijven aan seizoenseffecten en welke aan vaccineren?
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 10:01:26 #100
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199463846
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 10:00 schreef zoost het volgende:
Welk gedeelte van de betere cijfers zijn toe te schrijven aan seizoenseffecten en welke aan vaccineren?
Ik zou verwachten dat het grootste deel toch echt bij het vaccineren ligt, aangezien het weer is blijven hangen in een soort oneindige vorm van maart / november weer :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')