abonnement Unibet Coolblue
pi_199557155
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 16:47 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het komt ‘r toe. Vanwege haar werk met kwetsbaren zeer welkom. Al krijgt ze dus voorrang omdat de huisarts haar zonder hele duidelijke redenen in de risicogroep heeft geplaatst. Ik zelf zit in de leeftijdsgroep 1972-1981 dus dat komt er ook binnen nu en 2 wkn aan geloof ik.
Dat snap ik, balen dat het zo lang geduurd heeft maar heel fijn dat het nu toch goedgekomen is!

Ik zit ook in die groep, gaan we samen? :)
pi_199557258
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 16:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat snap ik, balen dat het zo lang geduurd heeft maar heel fijn dat het nu toch goedgekomen is!

Ik zit ook in die groep, gaan we samen? :)
Als je ook in Breda gaat mss wel :) Al kan ik ook nog kiezen voor Almkerk of Waalwijk. Allen ongeveer even ver
pi_199557313
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 16:57 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als je ook in Breda gaat mss wel :) Al kan ik ook nog kiezen voor Almkerk of Waalwijk. Allen ongeveer even ver
Net uit de richting :)
pi_199558008
pi_199560035
Ik zat weer eens in het weekend naar de UK cijfers te kijken.

In de UK kan nu iedereen van 32 en ouder een afspraak maken voor een vaccinatie. Ook verkorten ze de tijd tussen eerste en 2e vaccinatie. Bijna 72% heeft een vaccinatie gehad, en 42% heeft beide prikken gehad.
Men doet erg zijn best om te zorgen dat de Indiaase variant niet problematisch wordt.
Afgelopen week in totaal in de hele UK slechts 41(!) doden, een daling van 43%! Ook slechts 703 opnames een daling van 7%. Wel meer cases, 10% meer. Vooral Bolton area springt eruit. In Bolton waren er in de 7 dagen tot 17 mei 1106 cases, wat 384 cases per 100.000 (per week) is. Bedford is een ander gebied met relatief veel cases, maar daar is de rate 142, bijna 2.5 keer zo laag. Volgens mij kan in beide gebieden iedereen zich laten vaccineren. Ook wordt er in beide gebieden (en nog een paar anderen) extra veel getest, wat natuurlijk ook tot meer cases leidt.

In de ziekenhuizen hier in Oxford ligt sinds 2 mei NIEMAND meer aan een ventilator, is sinds 4 mei NIEMAND meer opgenomen, en ligt sinds 8 mei NIEMAND meer in het ziekenhuis met Covid. In januari lagen er nog 370 mensen met Covid in die ziekenhuizen, nu al 2 weken helemaal niemand, niks, nada, nul!
In Bolton is het iets anders, daar lagen tussen de 18 en 24 mensen in het ziekenhuis (schommelde van 13 tot 18 mei daartussen), waarvan 5 aan een ventilator, en werden er dagelijks 2-5 opgenomen. Nog steeds wel lager dan in januari (toen werden er tot 17 mensen per dag opgenomen, lagen er 114 in het ziekenhuis waarvan 15 aan een ventilator, kan zijn dat er meer naar een groter ziekenhuis in de buurt werden gebracht toen). Maar belangrijker, er is in Bolton in de hele maand mei nog NIEMAND vanuit een verzorgingstehuis opgenomen. Normaal duur het even voordat een nieuwe variant bij oudere mensen terecht komt, het verspreid eerst onder mensen die veel sociale contacten hebben. Maar je zou het nu al wel ook bij oudere mensen verwachten inmiddels. Ook weer een goed teken dat de vaccins werken tegen deze variant. Men maakt zich zorgen (Duitsland laat Engelsen niet meer binnen), en er waart iets rond in Bolton (en Bedford en Kirklees) maar het gaat gewoon goed. In heel Oxfordshire de afgelopen week 61 cases. In mijn council afgelopen week minder dan 3. Dat zijn niveaus waar we afgelopen jaar augustus waren, daarna is het toch weer misgegaan, maar dat risico is nu natuurlijk veel lager nu meer dan 70% van de mensen al minstens een vaccinatie heeft gehad.

Op naar een mooie zomer, alleen de zon mist nog!
pi_199560157
Pas als die smoelklep hysterie over is ga ik juichen...
Als je gevaksd bent kun je toch zonder smoelklep? Of niet???????????

[ Bericht 40% gewijzigd door mthecatlover op 22-05-2021 20:01:33 (edit) ]
pi_199560236
Jezus zonder mondkapjes moet ik weer een beetje aan m'n resting bitch face werken.
Tap tap tap
pi_199561143
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 20:02 schreef CherryLips het volgende:
Jezus zonder mondkapjes moet ik weer een beetje aan m'n resting bitch face werken.
_O-
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_199564486
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 19:58 schreef mthecatlover het volgende:
Pas als die smoelklep hysterie over is ga ik juichen...
Als je gevaksd bent kun je toch zonder smoelklep? Of niet???????????
Graag normaal posten of niet posten. Dank je wel.
pi_199564629
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Graag normaal posten of niet posten. Dank je wel.
Hij verwoordt het inderdaad niet netjes, maar ik wil ook wel zo snel mogelijk van die kapjes af....
pi_199564650
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 20:02 schreef CherryLips het volgende:
Jezus zonder mondkapjes moet ik weer een beetje aan m'n resting bitch face werken.
Je kan wel weer als Marijke Helwegen over straat, lipjes getuit _O-
pi_199565034
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:04 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Hij verwoordt het inderdaad niet netjes, maar ik wil ook wel zo snel mogelijk van die kapjes af....
Iedereen wil dat denk ik, maar dat betekent niet dat je er niet de normale naam voor kunt gebruiken. We zitten hier niet in een voortuin bij de familie Tokkie.

Overigens werken mondkapjes is gebleken uit onderzoek, het zal nog wel even duren voor ze afgeschaft worden ben ik bang.
pi_199565132
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Iedereen wil dat denk ik, maar dat betekent niet dat je er niet de normale naam voor kunt gebruiken. We zitten hier niet in een voortuin bij de familie Tokkie.

Overigens werken mondkapjes is gebleken uit onderzoek, het zal nog wel even duren voor ze afgeschaft worden ben ik bang.
Als iedereen ze zou gebruiken hoe het moet zouden ze inderdaad best kunnen werken :)
pi_199565400
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Als iedereen ze zou gebruiken hoe het moet zouden ze inderdaad best kunnen werken :)
Daar staat of valt het mee. Maar die hoop heb ik opgegeven, de meeste mensen in Nederland wassen hun handen niet eens na het toiletbezoek :{w
pi_199565506
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Daar staat of valt het mee. Maar die hoop heb ik opgegeven, de meeste mensen in Nederland wassen hun handen niet eens na het toiletbezoek :{w
Ik kom in een aantal (senioren)flats waar overal posters hangen met mondkapje verplicht in hal/lift en ik ben de enige die het op heeft ;)
pi_199565606
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik kom in een aantal (senioren)flats waar overal posters hangen met mondkapje verplicht in hal/lift en ik ben de enige die het op heeft ;)
Pasgeleden was er ook zoiets op TV, je vraagt je serieus af of die senioren dood willen :o
pi_199565733
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Pasgeleden was er ook zoiets op TV, je vraagt je serieus af of die senioren dood willen :o
"Ik doe dit voor jullie ja!" :o :D
pi_199565735
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Pasgeleden was er ook zoiets op TV, je vraagt je serieus af of die senioren dood willen :o
Op mijn werk met de senioren ook. Omdat ze slechthorend zijn gaan ze dichter met het gezicht naar elkaar en doen het mondkapje af omdat het geluid dempt en lippen niet leesbaar zijn. We kunnen het 100 keer zeggen, maar ze veranderen niet. Zucht. :{
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_199565838
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:25 schreef Sangha het volgende:

[..]

Op mijn werk met de senioren ook. Omdat ze slechthorend zijn gaan ze dichter met het gezicht naar elkaar en doen het mondkapje af omdat het geluid dempt en lippen niet leesbaar zijn. We kunnen het 100 keer zeggen, maar ze veranderen niet. Zucht. :{
Zijn hun nog niet minimaal één keer geprikt dan?
pi_199566604
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Zijn hun nog niet minimaal één keer geprikt dan?
Dat wel ja, maar mondkapjes moeten gedragen worden. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_199566687
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:42 schreef Sangha het volgende:

[..]

Dat wel ja, maar mondkapjes moeten gedragen worden. ;)
Oh als hier in tehuizen bewoners en personeel twee keer geprikt is, is dat niet meer nodig....
  zaterdag 22 mei 2021 @ 22:46:04 #272
338319 ZarB
Piña colada
pi_199566806
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:25 schreef Sangha het volgende:

[..]

Op mijn werk met de senioren ook. Omdat ze slechthorend zijn gaan ze dichter met het gezicht naar elkaar en doen het mondkapje af omdat het geluid dempt en lippen niet leesbaar zijn. We kunnen het 100 keer zeggen, maar ze veranderen niet. Zucht. :{
Tja je moet toch wat als je elkaar anders niet kunt verstaan? Hoe moeten die mensen communiceren dan? Allemaal leuk en aardig die mondkapjes, maar er wordt een heel grote beperkte groep gewoon makkelijk vergeten. Tot einde maatregel maar geen verbaal contact?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199566936
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:46 schreef ZarB het volgende:

[..]

Tja je moet toch wat als je elkaar anders niet kunt verstaan? Hoe moeten die mensen communiceren dan? Allemaal leuk en aardig die mondkapjes, maar er wordt een heel grote beperkte groep gewoon makkelijk vergeten. Tot einde maatregel maar geen verbaal contact?
Maar goed dat ze doorgaans ook als eerste aan de beurt zijn voor vaccineren. Volgens mij hebben de (demente) bejaarden waar m'n tante werkt ook niet zo'n ding op, die hebben allemaal 2 prikken gehad inmiddels ook. Het personeel zelf nog wel.
pi_199566970
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:46 schreef ZarB het volgende:

[..]

Tja je moet toch wat als je elkaar anders niet kunt verstaan? Hoe moeten die mensen communiceren dan? Allemaal leuk en aardig die mondkapjes, maar er wordt een heel grote beperkte groep gewoon makkelijk vergeten. Tot einde maatregel maar geen verbaal contact?
Ik snap het wel, maar er zijn er wel 20 overleden door corona, dus ja je moet iets. Zij zouden bijvoorbeeld hun oorapparaat in kunnen doen. Wat ze vaak niet doen. Geen verbaal contact is overdreven gesteld.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_199566995
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:44 schreef mthecatlover het volgende:
Dus ook al ben je gevaccineerd moet je nog steeds met zo een ontsierende lilleku vieze smerige gore lipbedekking rondlopen?
Bij ons alleen bij het rondlopen.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')