De grootste provincie wacht nog en nog wat andere qua oppervlakte ook groot.quote:Op donderdag 13 mei 2021 23:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien nog wel minder, aangezien Brabant en de Randstad al aan de beurt zijn geweest.
Om welke regio's gaat het dan?quote:Op donderdag 13 mei 2021 23:52 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De grootste provincie wacht nog en nog wat andere qua oppervlakte ook groot.
Absoluut afblijven. Als je deze mensen er al uit wil halen nu (ik weet niet of dat logistiek gezien slim is) moet je ze naar de ziekenhuizen halen.quote:Op donderdag 13 mei 2021 23:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar het punt is dat die mensen eigenlijk NU gewoon aan al de beurt zijn, in de overgebleven regio's het is geen kwestie meer van weken/maanden. Dit restant nu naar de GGD verplaatsen gaat geen verder snelheidswinst opleveren, anders dan vertraging voor de groepen die al wel voor de GGD gepland zijn,.
De GGD trein loopt nu, daar moet je eigenlijk ook geen nieuwe wijziging meer in willen aanbrengen.
Dat is alleen mits AZ nog voldoende levert, toch? Of is er sowieso al genoeg om deze mensen binnen afzienbare tijd in te enten?quote:Op donderdag 13 mei 2021 23:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar het punt is dat die mensen eigenlijk NU gewoon aan al de beurt zijn, in de overgebleven regio's het is geen kwestie meer van weken/maanden. Dit restant nu naar de GGD verplaatsen gaat geen verder snelheidswinst opleveren, anders dan vertraging voor de groepen die al wel voor de GGD gepland zijn.
Ik heb het idee dat ze juist behoorlijk overcapaciteit hebben bij de GGD, hoor. De telefoon gaat nauwelijks 3x over voordat je iemand aan de lijn hebt en van de vele priklijnen die zijn opgezet op de locaties wordt hooguit een kwart ofzo gebruikt als de verhalen mag geloven.quote:Op donderdag 13 mei 2021 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die GGDs dat is allemaal hartstikke kwetsbaar zo is al meermaals gebleken, laten we daar vooral niet mee gaan kutten nu het loopt.
Vast, maar de media hebben al vaker volgestaan met het zoveelste ongeluk bij de ggd, met name in de systemen. Ik zou daar vooral afblijven.quote:Op donderdag 13 mei 2021 23:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze juist behoorlijk overcapaciteit hebben bij de GGD, hoor. De telefoon gaat nauwelijks 3x over voordat je iemand aan de lijn hebt en van de vele priklijnen die zijn opgezet op de locaties wordt hooguit een kwart ofzo gebruikt als de verhalen mag geloven.
Ja vooral niet afwijken van de regels.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast, maar de media hebben al vaker volgestaan met het zoveelste ongeluk bij de ggd, met name in de systemen. Ik zou daar vooral afblijven.
Nee. Goed blijven nadenken wat je doet. De ziekenhuizen hebben toch hulp aangeboden? Breng deze groep dan daar onder.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 00:07 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ja vooral niet afwijken van de regels.
Dan heeft er iemand een paar weken geleden flink zitten slapen imhoquote:Op vrijdag 14 mei 2021 00:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar gezegd, ik denk dat je dit nu niet meer kunt versnellen.
De GGD presteert buitengewoon goed en heeft de huisartsen ingehaald.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan heeft er iemand een paar weken geleden flink zitten slapen imho
Ik denk dat ze toch flink hebben opgeschaald. Ik was vandaag bij een vaccinatiecentrum omdat me vader voor zijn eerste prik moest. Daar sprak ik een medewerker van dat vaccinatiecentrum en hun zitten op 6000 prikken per dag. Dat vaccinatiecentrum is ook nog niet heel lang open. Dus ik denk dat we weldegelijk de goede kant op gaan. En deze was nog niet eens heel groot want een paar kilometer verder op zit een grotere.quote:Op donderdag 13 mei 2021 23:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze juist behoorlijk overcapaciteit hebben bij de GGD, hoor. De telefoon gaat nauwelijks 3x over voordat je iemand aan de lijn hebt en van de vele priklijnen die zijn opgezet op de locaties wordt hooguit een kwart ofzo gebruikt als de verhalen mag geloven.
Ja, dat idee heb ik ook. De organisatie is best wel ok nu, het tempo hangt vooral van de leveringen af. Krijgt Hugo toch gelijkquote:Op vrijdag 14 mei 2021 00:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze toch flink hebben opgeschaald. Ik was vandaag bij een vaccinatiecentrum omdat me vader voor zijn eerste prik moest. Daar sprak ik een medewerker van dat vaccinatiecentrum en hun zitten op 6000 prikken per dag. Dat vaccinatiecentrum is ook nog niet heel lang open. Dus ik denk dat we weldegelijk de goede kant op gaan. En deze was nog niet eens heel groot want een paar kilometer verder op zit een grotere.
Er was en is ook best nog steeds veel op aan te merken. Maar hoe Hugo bijvoorbeeld met het AZ vaccin is omgegaan van eerst wel dan niet dan weer wel is gewoon niet handig geweest. Maar als ik lees hoe hard Pfizer nu aan het produceren is moet je niet gek staan te kijken dat uiteindelijk bijna iedereen dat vaccin gaat krijgen. Heb ik z'n gevoel.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 00:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat idee heb ik ook. De organisatie is best wel ok nu, het tempo hangt vooral van de leveringen af. Krijgt Hugo toch gelijk
Zou wat mij betreft ook wel mooi zijn. Dat gedoe met die verschillende merken is ook maar niks eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 00:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er was en is ook best nog steeds veel op aan te merken. Maar hoe Hugo bijvoorbeeld met het AZ vaccin is omgegaan van eerst wel dan niet dan weer wel is gewoon niet handig geweest. Maar als ik lees hoe hard Pfizer nu aan het produceren is moet je niet gek staan te kijken dat uiteindelijk bijna iedereen dat vaccin gaat krijgen. Heb ik z'n gevoel.
Zolang je ze niet mix heb ik begrepen dat het niet echt een probleem is. Ik had ergens gelezen dat als er tussen prik 1 en prik 2 een verschillend vaccin zit dat de bijwerkingen vooral wat heftiger zijn.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 00:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou wat mij betreft ook wel mooi zijn. Dat gedoe met die verschillende merken is ook maar niks eigenlijk.
Massa is kassa.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 00:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er was en is ook best nog steeds veel op aan te merken. Maar hoe Hugo bijvoorbeeld met het AZ vaccin is omgegaan van eerst wel dan niet dan weer wel is gewoon niet handig geweest. Maar als ik lees hoe hard Pfizer nu aan het produceren is moet je niet gek staan te kijken dat uiteindelijk bijna iedereen dat vaccin gaat krijgen. Heb ik z'n gevoel.
Een fat fuck worden, do it for the team!quote:Op vrijdag 14 mei 2021 01:10 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
124 biertjes per persoon om pubs te helpen na de lockdown en de krant komt met aftel kalender![]()
Hoeveel eiersnijders moeten we in nl kopen om de action te redden na deze crisis? En hoeveel Hema onderbroeken?
De economen zeggen het, en ik vind dat je altijd de experts en de wetenschap moet volgen.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 01:10 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
124 biertjes per persoon om pubs te helpen na de lockdown en de krant komt met aftel kalender![]()
Hoeveel eiersnijders moeten we in nl kopen om de action te redden na deze crisis? En hoeveel Hema onderbroeken?
quote:Het voorstel van de Europese Commissie om PCR-coronatests verplicht gratis te maken lijkt te stranden, mede door tegenwerking van de Nederlandse regering.
Ongevaccineerde reizigers hebben de test deze zomer waarschijnlijk nodig voor een reis naar een ander EU-land.
De lidstaten moeten het voorstel van de EC nog goedkeuren,
Nederland is één van de grote dwarsliggers.
PCR-test
PCR-testThe Health Check / Flickr
Nederland vreest dat bedrijven die coronatests aanbieden de dupe worden van verplichte gratis tests, blijkt uit navraag van BNR onder europarlementariërs.
Het verdienmodel van de commerciële aanbieders dreigt dan volledig weg te vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |