abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199655087
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:40 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Dat zie ook zo, maar ja, wat beschouw jij als short en long term. Ik heb wel het idee dat gas als tussenoplossing nog wel een aantal jaar (5-10) blijft. Ik beleg niet in TELL voor mijn pensioen, nee.
Short term, grote increase in output van gas de komende 10 jaar, afschaling kolen....

Vanaf + 10 jaar wordt het wat afgebouwd, in 2040 zelfde output als nu, 2050 wilt EU CO2 neutraal zijn dus dan ga ik gewoon uit van vrij weinig, 5% output bijv.

Kort gezegd denk ik dat we met gas wel 20 jaar verder zijn voordat de output minder gaat worden. Als grote voordeel dat we over 10-15 jaar al 100% van de kolen af zijn in deze omgeving.

Ik vind ook dat we gewoon lekker kolen moeten blijven stoken in de 2e maasvlakte, begin maar in Polen en andere plekken met oude centrales sluiten, begin bij de grootste vervuilers..

En de markt kan het regelen, voer een CO2 beprijzing in en je hoeft er niet meer over na te denken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 28 mei 2021 @ 17:08:38 #127
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199657695
Pappa is blij. Gisteren TELL als een gek, vandaag High Tide
Laffe huichelaar
  vrijdag 28 mei 2021 @ 18:43:34 #128
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_199658765
Wel mooi die intraday vola bij TELL :P
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 28 mei 2021 @ 21:12:35 #129
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199661550
TELL gaat weer als een gek.
Laffe huichelaar
  vrijdag 28 mei 2021 @ 21:13:49 #130
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199661575
TELL maar 9% erbij. Matige dag. :{
  vrijdag 28 mei 2021 @ 21:16:47 #131
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199661670
Mijn portefeuille is in deze week +8% gegaan, ik ben een blij mens
Laffe huichelaar
  vrijdag 28 mei 2021 @ 21:17:12 #132
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199661689
Mag ook wel, want het was een matige maand of 2
Laffe huichelaar
pi_199662597
En nu niet bij de eerste beste dip schrikken, emotioneel worden en verkopen aub

[ Bericht 3% gewijzigd door tuinkabouter5000 op 28-05-2021 22:18:02 ]
  vrijdag 28 mei 2021 @ 22:50:06 #134
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199663699
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:51 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
En nu niet bij de eerste beste dip schrikken, emotioneel worden en verkopen aub

Ik heb gewoon vanavond een kwart verkocht. Je moet maar kijken.

Nu moet het wel heel raar lopen wil ik er verlies op pakken, alles is een bonus.
Laffe huichelaar
pi_199664471
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 22:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik heb gewoon vanavond een kwart verkocht. Je moet maar kijken.

Nu moet het wel heel raar lopen wil ik er verlies op pakken, alles is een bonus.
Winst is winst.

In hoop echt dat je de rest vasthoudt. Zelf weten natuurlijk, maar pak de charts van Cheniere Energy er even bij zou ik zeggen, vanaf 2010.
pi_199664714
Ik ben ivm extra spreiding op zoek naar een broker naast mijn account bij DeGiro en de ING.
Het account is vooral bedoeld voor koop/verkoop van aandelen en etf's.
Iemand tips/adviezen?
  zaterdag 29 mei 2021 @ 00:23:33 #137
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199665015
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:34 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Winst is winst.

In hoop echt dat je de rest vasthoudt. Zelf weten natuurlijk, maar pak de charts van Cheniere Energy er even bij zou ik zeggen, vanaf 2010.
De rest hou ik vast tot we een stuk hoger zitten. Ik vind 15 wel een mooi getal
Laffe huichelaar
pi_199666633
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 00:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De rest hou ik vast tot we een stuk hoger zitten. Ik vind 15 wel een mooi getal
Check nog een keer de FCF/sh van Cheniere, de market cap, en vergelijk dit met de beoogde FCF/sh en beoogde marketcap van TELL voor je die beslissing gaat maken.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 09:23:26 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199666722
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:34 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Winst is winst.

Ja ik zit er in voor een jaar en dat blijf ik volhouden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199667508
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja ik zit er in voor een jaar en dat blijf ik volhouden
Topper

Jongens ik weet dat ik een klootzak ben (voor de mods ook die mijn vorige accounts weten), maar ik gun echt oprecht iedereen het beste. En daarmee benadruk ik nog 1 keer dat je echt even de fundamentals naast die van cheniere energy of andere concurrenten moet leggen, afgespiegeld tegen de markt, voordat je gaat verkopen. Of het nu volgend jaar of over 5 jaar is.

Wees niet als die persoon die bij wijze van Amazon kocht in 2000 voor 20 en die voor 200 verkocht een 3 jaar later.

Denk en luister naar de informatiestromen om je heen voordat je doet. Alsjeblieft.

Prettig weekend allemaal 👍🏽
pi_199670338
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:13 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Topper

Jongens ik weet dat ik een klootzak ben (voor de mods ook die mijn vorige accounts weten), maar ik gun echt oprecht iedereen het beste. En daarmee benadruk ik nog 1 keer dat je echt even de fundamentals naast die van cheniere energy of andere concurrenten moet leggen, afgespiegeld tegen de markt, voordat je gaat verkopen. Of het nu volgend jaar of over 5 jaar is.

Wees niet als die persoon die bij wijze van Amazon kocht in 2000 voor 20 en die voor 200 verkocht een 3 jaar later.

Denk en luister naar de informatiestromen om je heen voordat je doet. Alsjeblieft.

Prettig weekend allemaal 👍🏽
Ja ik snap het maar mensen zijn lui, waaronder ik.

Jij weet een hoop over dat bedrijf en soortgelijk bedrijf en de projecten en bijbehorende revenues en kosten.

En extrapoleert wss wat de market cap zou moeten zijn van Tell en komt er achter dat als alles okay gaat dat het een factor 20 is ondergewaardeerd.

Maar waar lees ik die info?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 29 mei 2021 @ 18:48:55 #142
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_199671234
Heeft iemand trouwens ervaring met het automatisch door laten rollen van je opties? Ik zag dat je dat bij IB/Lynx kunt instellen. Weet alleen niet of het verstandig is.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 29 mei 2021 @ 18:57:13 #143
323876 michaelmoore
pi_199671291
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:48 schreef JimmyJames het volgende:
Heeft iemand trouwens ervaring met het automatisch door laten rollen van je opties? Ik zag dat je dat bij IB/Lynx kunt instellen. Weet alleen niet of het verstandig is.
automatisch en opties , dan zijn twee aparte grootheden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199680073
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja ik snap het maar mensen zijn lui, waaronder ik.

Jij weet een hoop over dat bedrijf en soortgelijk bedrijf en de projecten en bijbehorende revenues en kosten.

En extrapoleert wss wat de market cap zou moeten zijn van Tell en komt er achter dat als alles okay gaat dat het een factor 20 is ondergewaardeerd.

Maar waar lees ik die info?
Ja dat lees je nergens. Denk je echt dat investment bankers dit van de daken schreeuwen? Ze doen juist precies het tegenovergestelde.

Morgan Stanley verlaagde hun price target naar $2,- per share een aantal weken geleden. Aandelen koers maakte een duikvlucht naar beneden. Ik werd door vrienden, familie en op andere media als paranoia weggezet toen ik zei dat ze zelf nu massaal gebruik gaan maken van die koersdaling en verlaagde PT’s om zelf goedkoop een positie in te kunnen nemen. Maar ik was niet goed wijs enzo, want “dat mag toch helemaal niet” ??. Ik uitleggen hoeveel geld het kost om tot de 12 graad rechtsgang een dergelijke zaak te winnen in de US en dat investment bankers om dat geld lachen, dus dit wel degelijk doen. Ik werd niet geloofd.

Nu, anderhalve maand verder dat grote instituties hun posities moeten filen bij de SEC, blijkt dat ze massaal in de tientallen miljoenen aandelen hebben bijgekocht, allemaal rond de gemiddelde koers van $1,80 - $2,20.

Ik snap dat je als “luie” belegger geen zin hebt om dingen uit te zoeken, maar dan zit je echt in de pool van een procentje of 10 per jaar, en daar is helemaal niets mis mee natuurlijk. Maar ga alsjeblieft echt vooral niet af op de analyses van zogenaamde “analisten”, want iedereen, echt iedereen steekt elkaar een mes in de rug, ook al moet dat op een manier die volgens de letter van de wet illegaal is, maar waarbij er niet tot vervolging wordt overgegaan. Allemaal ten koste van mensen / instituten die niet verder kijken dan een half uurtje research.

Dus om antwoord te geven op je vraag: dit lees je nergens. Als je dit met eigen ogen wil zien, dan moet je zelf onderzoek doen naar 1. De markt. 2. Tellurian. 3. Concurrenten en 4. Het team van Tellurian. Voor de basis ben je misschien 2-3 uurtjes kwijt aan onderzoek en met gerichte vragen kun je altijd bij me terecht. Vanaf dat punt is het gewoon een beetje de ontwikkelingen bijhouden.
pi_199704787
Wat een feestdag *O* *O* 12,5k winst nu. Record stond op 13,5k tijdje terug.
pi_199708504
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:34 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ja dat lees je nergens. Denk je echt dat investment bankers dit van de daken schreeuwen? Ze doen juist precies het tegenovergestelde.

Morgan Stanley verlaagde hun price target naar $2,- per share een aantal weken geleden. Aandelen koers maakte een duikvlucht naar beneden. Ik werd door vrienden, familie en op andere media als paranoia weggezet toen ik zei dat ze zelf nu massaal gebruik gaan maken van die koersdaling en verlaagde PT’s om zelf goedkoop een positie in te kunnen nemen. Maar ik was niet goed wijs enzo, want “dat mag toch helemaal niet” ??. Ik uitleggen hoeveel geld het kost om tot de 12 graad rechtsgang een dergelijke zaak te winnen in de US en dat investment bankers om dat geld lachen, dus dit wel degelijk doen. Ik werd niet geloofd.

Nu, anderhalve maand verder dat grote instituties hun posities moeten filen bij de SEC, blijkt dat ze massaal in de tientallen miljoenen aandelen hebben bijgekocht, allemaal rond de gemiddelde koers van $1,80 - $2,20.

Ik snap dat je als “luie” belegger geen zin hebt om dingen uit te zoeken, maar dan zit je echt in de pool van een procentje of 10 per jaar, en daar is helemaal niets mis mee natuurlijk. Maar ga alsjeblieft echt vooral niet af op de analyses van zogenaamde “analisten”, want iedereen, echt iedereen steekt elkaar een mes in de rug, ook al moet dat op een manier die volgens de letter van de wet illegaal is, maar waarbij er niet tot vervolging wordt overgegaan. Allemaal ten koste van mensen / instituten die niet verder kijken dan een half uurtje research.

Dus om antwoord te geven op je vraag: dit lees je nergens. Als je dit met eigen ogen wil zien, dan moet je zelf onderzoek doen naar 1. De markt. 2. Tellurian. 3. Concurrenten en 4. Het team van Tellurian. Voor de basis ben je misschien 2-3 uurtjes kwijt aan onderzoek en met gerichte vragen kun je altijd bij me terecht. Vanaf dat punt is het gewoon een beetje de ontwikkelingen bijhouden.
Ik zit niet in Tell, maar ben benieuwd naar je idee hierover.

Als ik naar Tell kijk zie ik een stijgende omzet, dat lijkt positief, maar de uitgaven stijgen net zo snel mee en tegenover een omzet van 37M staat een verlies van 210M. Dit kan deels komen door LT investeringen. Maar operationele kosten lijken ook vrij hoog en de gross profit is daarom maar 36%. Dat is vergelijkbaar met bedrijven in dezelfde sector. Het bedrijf is vrij kapitaal intensief en niet zo makkelijk schaalbaar.

Ik stap pas in als ze hun EPS verbeteren (minder negatief wordt).
Tot nu toe lijkt dit vooral af te stevenen op weinig groei, maar ik ben benieuwd of ik dingen over het hoofd zie.
In dezelfde sector lijkt bijvoorbeeld Vaalco Energy veel interessanter.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:31:44 #147
323876 michaelmoore
pi_199709535
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:42 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ik zit niet in Tell, maar ben benieuwd naar je idee hierover.

Als ik naar Tell kijk zie ik een stijgende omzet, dat lijkt positief, maar de uitgaven stijgen net zo snel mee en tegenover een omzet van 37M staat een verlies van 210M. Dit kan deels komen door LT investeringen. Maar operationele kosten lijken ook vrij hoog en de gross profit is daarom maar 36%. Dat is vergelijkbaar met bedrijven in dezelfde sector. Het bedrijf is vrij kapitaal intensief en niet zo makkelijk schaalbaar.

Ik stap pas in als ze hun EPS verbeteren (minder negatief wordt).
Tot nu toe lijkt dit vooral af te stevenen op weinig groei, maar ik ben benieuwd of ik dingen over het hoofd zie.
In dezelfde sector lijkt bijvoorbeeld Vaalco Energy veel interessanter.
https://finance.yahoo.com/quote/TELL?p=TELL

loopt wel mooi door steeds
maar ook al zakt ie weer 50 % terug dat maakt voor mij geen verschil, ik weet toch niet wat hoog of laag is

doel is 1 jaar in porto
pi_199713891
Ik denk dat ik een stukje Gazprom verzilverd als het doorstijgt en een put op de index koop.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:53:05 #149
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199715346
TELL tikt net de 5$ aan, premarket weliswaar, maar toch.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199715401
Hoeveel k is jullie aandelenportefeuille? Ik zit op 45k nu waarvan 13k winst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')