Hoofdkantoortje verplaatsen is niet zóó duur hoor.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:15 schreef Hadewijn het volgende:
Opvallend dat de uitspraak van gisteren zo’n beperkt effect heeft op de koers van Shell. Of men gelooft dat Shell in hoger beroep alsnog gelijk krijgt of het was al in de koers verwerkt.
Is dit het bericht waar de koers zo op reageert?quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:31 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Mochten mensen nu nog steeds van de zijlijn meekijken: $4,- is nog steeds een koopje gezien wat eraan zit te komen.
Doe wel vanzelfsprekend je eigen research naar de markt en het bedrijf zodat je weet waarop je inzet.
Jep.quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Is dit het bericht waar de koers zo op reageert?
https://www.businesswire.(...)Agreement-for-3-mtpa
Ben benieuwd. Heerlijke markt ook, even een 10-jarig contract afsluiten.quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:51 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Jep.
12B deal. 10x de marketcap van TELL nu. 3mpta, slechts 11% van de totale capaciteit van DriftWood straks.
Dit is een van de deals die komende weken gaan komen. Stay tuned.
En deze markt gaat zoveel groter zijn dan mensen zich nu realiseren. Echt voor ALLES qua toekomstige energievoorziening heb je methaan of andere alkanen nodig. De wereld heeft oogkleppen op.quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Heerlijke markt ook, even een 10-jarig contract afsluiten.
Hoop dat je alles erin ge-yolo’d had!quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:57 schreef Mortaxx het volgende:
Lekker hoor beleggingsadvies op FOK. Gemiddelde aankoopkoers van TELL is 2.5
Hmmm, klinkt wel erg goed... Maar de koers ontwikkeling doet mij wel denken dat ze hoge kosten hebben. Nogal afhankelijk van gas prijzen of het uit kan?quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:51 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Jep.
12B deal. 10x de marketcap van TELL nu. 3mpta, slechts 11% van de totale capaciteit van DriftWood straks.
Dit is een van de deals die komende weken gaan komen. Stay tuned.
Why?quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:55 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
En deze markt gaat zoveel groter zijn dan mensen zich nu realiseren. Echt voor ALLES qua toekomstige energievoorziening heb je methaan of andere alkanen nodig. De wereld heeft oogkleppen op.
Wat heeft een aandelenkoers voor een correlatie met operation costs? Verder hebben de operationele kosten niets te maken met de gasprijzen. Het gas trek je voor hetzelfde geld uit de bodem en maak je voor hetzelfde geld vloeibaar.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 09:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmmm, klinkt wel erg goed... Maar de koers ontwikkeling doet mij wel denken dat ze hoge kosten hebben. Nogal afhankelijk van gas prijzen of het uit kan?
Op doe vraag kun je geen antwoord verwachten. Zoals ik al zei kun je met specifieke vragen altijd bij me terecht, maar een antwoord op het algemene “waarom” met betrekking tot de ontwikkeling van de energiemix de komende decennium en de rol van gas daarin, kost teveel van mn tijd om hier voor je uit te kauwen.quote:
We hadden elkaar al eens via DM gesproken, en je keuze voor gazprom snap ik, maar als ik jou 1 tip mag geven: diversifieer je Gas (en LNG) portfolio de komende jaren als je niet van risico houdt. En neem daar 100.000% Tellurian in mee, al is het een procent of 2 van je portfolio.quote:Ik zit al in Gazprom dus speel er al op in, minder risicovol dan Tell denk ik zo, maar ik zie er ook wel wat in hoor.
Simpel, als je hoge kostprijs hebt is je marge veel sensitiever aan de verkoopprijs. Ik zie een volatiel aandeel en de gasprijzen staan nu hoog - gezien ook Gazprom hoog staat -.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 09:58 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Wat heeft een aandelenkoers voor een correlatie met operation costs? Verder hebben de operationele kosten niets te maken met de gasprijzen. Het gas trek je voor hetzelfde geld uit de bodem en maak je voor hetzelfde geld vloeibaar.
Lees nou eens wat ik zeg manquote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Simpel, als je hoge kostprijs hebt is je marge veel sensitiever aan de verkoopprijs. Ik zie een volatiel aandeel en de gasprijzen staan nu hoog - gezien ook Gazprom hoog staat -.
We gaan 100% elektriciteit danwel iets van een waterstof achtig iets, ik zie methaan nog steeds als fossiel brandstof dat is iets waar men vanaf wilt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 09:58 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
.
Op doe vraag kun je geen antwoord verwachten. Zoals ik al zei kun je met specifieke vragen altijd bij me terecht, maar een antwoord op het algemene “waarom” met betrekking tot de ontwikkeling van de energiemix de komende decennium en de rol van gas daarin, kost teveel van mn tijd om hier voor je uit te kauwen.
[..]
Dat is gewoon feitelijk. Marge heeft alles te maken met kosten als percentage van verkoop. De marge is bij hoge kosten veel sensitiever aan de verkoopprijs.quote:
Kben ook niet tegen, weet er idd te weinig van, kzou een artikel op finding alpha oid moeten lezen... Je zegt veel veelbelovende dingen maar het blijft een volatiel dingetje, kan zomaar /4 in korte tijd,je weet niet wanneer het weer crisis is. En daarmee zeg ik nie dat het geen goede investering is.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 09:58 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[
We hadden elkaar al eens via DM gesproken, en je keuze voor gazprom snap ik, maar als ik jou 1 tip mag geven: diversifieer je Gas (en LNG) portfolio de komende jaren als je niet van risico houdt. En neem daar 100.000% Tellurian in mee, al is het een procent of 2 van je portfolio.
Just my 2cts
En wat heb je nodig voor de productie van waterstof? Ohja: methaan.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
We gaan 100% elektriciteit danwel iets van een waterstof achtig iets, ik zie methaan nog steeds als fossiel brandstof dat is iets waar men vanaf wilt.
Ik heb inmiddels een beetje het idee dat ik voor Jan Lul dingen uitleg nu. Het is me al wel duidelijk dat je je niet verdiept hebt in je investering en dat je bet op Rusland een groter risico met zich meebrengt dan je je tot nu toe realiseert.quote:Ik zie het als short term een verbetering van olie vanwege schoner en minder CO2. Maar long term mis ik dit toch volledig.
Mja ik weet niet waar je emotie vandaan komt hoor, ik sta zelfverzekerd in mijn Gazprom positie, ik weet niet van alle ins and outs van gas en heb niet de illusie dat het zin heeft om me daarin te verdiepen. Gazprom is zonder nieuwe toepassingen van aardgas gewoon op basis van energietransitie kolen naar schoner gigantisch ondergewaardeerd, vanwege de lage kostprijs is het risico flink minder dan in Tell, het zal zich bottem line nog moeten bewijzen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:12 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
En wat heb je nodig voor de productie van waterstof? Ohja: methaan.
Ja MaAr Je KaN tOcH wAteRsToF mAkeN mEt De ElEcTrOlYsE vAn WaTeR??
Ja dat kan, maar het rendement ligt 25-35% lager dan waterstof direct te produceren van methaan en je stoot daarnaast 15% minder koolstofdioxide uit.
[..]
Ik heb inmiddels een beetje het idee dat ik voor Jan Lul dingen uitleg nu. Het is me al wel duidelijk dat je je niet verdiept hebt in je investering en dat je bet op Rusland een groter risico met zich meebrengt dan je je tot nu toe realiseert.
Ik voel een flashback aankomen van een paar weken geleden toen ik hier op FOK! een aantal users de relevantie van aardgas en met name methaan uitlegde, maar compleet voor idioot werd weggezet omdat niemand inhoudelijke kennis van de materie lijkt te hebben.
Ik houd het bij deze dan ook voor gezien. Ik wens je succes met je beoogde rendement
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja ik weet niet waar je emotie vandaan komt hoor, ik sta zelfverzekerd in mijn Gazprom positie, ik weet niet van alle ins and outs van gas en heb niet de illusie dat het zin heeft om me daarin te verdiepen. Gazprom is zonder nieuwe toepassingen van aardgas gewoon op basis van energietransitie kolen naar schoner gigantisch ondergewaardeerd, vanwege de lage kostprijs is het risico flink minder dan in Tell, het zal zich bottem line nog moeten bewijzen.
Evt duurzamere toepassingen waar ik nog niet vanaf weet is alleen maar een kers op de taart.
Maar bottem line ik begrijp je emotie niet. Je maakt er een enorm beladen discussie van en ik ben gewoon geïnteresseerd in wat je allemaal denkt over gas in de energiemix. Overduidelijk heb je er ideeën over maar je gevoeligheid dat mensen het evt anders zien of het niet begrijpen bevreemd mij.
Relatief veilig.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:59 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
En wat mij frustreert is het geld dat tegen bedrijven aangesmeten wordt, het een veilige keuze noemen, terwijl men totaal geen kennis schijnt te hebben van de materie zelf.
Dit is voor mijn autistisch brein echt een ondoorgrondelijke tegenstrijdigheid waar ik totaal helemaal niets noppes nada van kan begrijpen.
Maar het is ook een ontzettend slechte keuze om het je emoties te laten beïnvloeden inderdaad. Bedankt voor je inzicht daarin.
Dat zie ook zo, maar ja, wat beschouw jij als short en long term. Ik heb wel het idee dat gas als tussenoplossing nog wel een aantal jaar (5-10) blijft. Ik beleg niet in TELL voor mijn pensioen, nee.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
We gaan 100% elektriciteit danwel iets van een waterstof achtig iets, ik zie methaan nog steeds als fossiel brandstof dat is iets waar men vanaf wilt.
Ik zie het als short term een verbetering van olie vanwege schoner en minder CO2. Maar long term mis ik dit toch volledig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |