quote:Ik denk dat een interventie van de VS zonder steun van de veiligheidsraad de geloofwaardigheid van de VN veel erger zal schenden.
Op donderdag 30 januari 2003 11:28 schreef sp3c het volgende:
[....]
want de geloofwaardigheid van deze organisatie [de VN] staat toch echt op het spel
[...]
quote:Beetje vreemd dat nu ineens de geloofwaardigheid van de VN op het spel staat, ik denk gelijk aan Israel die ook alle internationale verdragen en VN resoluties naast zich neer legt.Maar goed, ze zouden misschien het vetorecht moeten afschaffen en een zelfde behandeling voor wie uitspraken van de VN negeert, VN-resolutie is VN-resolutie, democratie is geen excuus.Immers, als iedere staat dat maar naar eigen goeddunken gaat invullen blijven we natuurlijk nergens dan kan de VN wel opgeheven worden.
Op donderdag 30 januari 2003 11:28 schreef sp3c het volgende:[..]
10 jaar is lang genoeg, de VN zou hier ook mee in moeten stemmen want de geloofwaardigheid van deze organisatie staat toch echt op het spel. De laatste resoluties waren de laatste kans voor Saddam en toch blijft hij aanmodderen en nu krijgt hij weer een laatste kans.
quote:daar ben ik dan ook tegen
Op donderdag 30 januari 2003 11:33 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Ik denk dat een interventie van de VS zonder steun van de veiligheidsraad de geloofwaardigheid van de VN veel erger zal schenden.
quote:het moment dat Israel door de VN is verslagen en vredesvoorstellen heeft getekend en daarna 10 jaar aan heeft lopen modderen ben ik het met je eens.
schatje
Beetje vreemd dat nu ineens de geloofwaardigheid van de VN op het spel staat, ik denk gelijk aan Israel die ook alle internationale verdragen en VN resoluties naast zich neer legt.Maar goed, ze zouden misschien het vetorecht moeten afschaffen en een zelfde behandeling voor wie uitspraken van de VN negeert, VN-resolutie is VN-resolutie, democratie is geen excuus.Immers, als iedere staat dat maar naar eigen goeddunken gaat invullen blijven we natuurlijk nergens dan kan de VN wel opgeheven worden.
voorlopig nog ff niet.
quote:Je zou natuurlijk eens met Chilenen kunnen spreken
Op woensdag 29 januari 2003 19:28 schreef schatje het volgende:Slechts een aanname van jou, of kun je het soms hard maken met feiten??
of er een boek over kunnen lezen, dat heb ik ook gedaan staat vast wel wat op het net over hoor
quote:Het is een heel simpel spelletje:
Op donderdag 30 januari 2003 12:55 schreef kamagurka het volgende:
Kunnen ze die laffe sadam niet gewoon het land uitjagen en zijn opponenten in het zadel helpen ipv. bombarderen? Ik snap die drang niet zo goed eigenlijk..
Bush en Saddam spreken samen af een crisis in de Perzische Golf op te zetten op het moment dat de Opec met teveel olie-voorraden zit opgescheept.
Als Chavez van Venezuela meedoet is het kassa voor Exxon en Shell.
quote:Tuurlijk is dat noodzakelijk!
Op woensdag 29 januari 2003 16:06 schreef Farzin het volgende:[..]
Dus is het steunen van tirannen, dictators en terroristen noodzakelijk?
[..]Als hij dat bij de Russen had gedaan had er geen hond over geklaagd. Maar o wee als het bij Amerika gebeurt, dan breekt de hel los.
quote:Lees je boekjes nog eens door. Dat was niet Carter, maar Bush en Reagan. Weet je nog, de Iran-Contra affaire?
Op woensdag 29 januari 2003 17:35 schreef battlesickloner het volgende:
O ja, om even alles in de juiste context te plaatsen, weet je welke president de zaakjes met Iran en Irak regelde ? Jawel, Jimmy Carter. De man die nu door meeblaters a la schatje en Farzin gezien wordt als vredesduif.
quote:Ja, die knuffeldictators van de Amerikanen waren inderdaad erg lief.
Op donderdag 30 januari 2003 13:57 schreef BCoooL het volgende:
Tuurlijk is dat noodzakelijk!
Als je een dictator kunt sturen hoef je niet een heel volk te onderdrukken...dat is de strategy van de amerikaanse buitenlandse beleid.... one head over heads
quote:Zijn opponenten zijn of dood of hopeloos verdeeld. Het wegjagen van Saddam zonder het land te bezetten zou wel eens tot een burgeroorlog en/of uiteenvallen van Irak kunnen leiden.
Op donderdag 30 januari 2003 12:55 schreef kamagurka het volgende:
Kunnen ze die laffe sadam niet gewoon het land uitjagen en zijn opponenten in het zadel helpen ipv. bombarderen? Ik snap die drang niet zo goed eigenlijk..
Ergo: Complete chaos en de olietoevoer in gevaar.
quote:Ehmmm.. met bombardementen bereik je m.i. hetzelfde.
Op donderdag 30 januari 2003 14:26 schreef Ulx het volgende:
Ergo: Complete chaos en de olietoevoer in gevaar.
quote:Nou niet zo moeilijk doen, jij linkse struisvogel!
Op donderdag 30 januari 2003 15:28 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ehmmm.. met bombardementen bereik je m.i. hetzelfde.
quote:Ja, plus het feit dat dit geen Desert Storm 2 gaat worden, de Iraki's zullen zich in de steden verschansen wat onvermijdelijk tot serieuze aantallen burgerslachtoffers en mogelijkerwijs ook tot zware US verliezen die dit soort zaken slecht afgaan getuige Somalie.
Op donderdag 30 januari 2003 14:26 schreef Ulx het volgende:Zijn opponenten zijn of dood of hopeloos verdeeld. Het wegjagen van Saddam zonder het land te bezetten zou wel eens tot een burgeroorlog en/of uiteenvallen van Irak kunnen leiden.
Compleet met andere landen die dan even binnenvallen om "hun" minderheden te beschermen.Ergo: Complete chaos en de olietoevoer in gevaar.
Ik benieuwd hoeveel van degenen die nu lopen te kwijlen op plaatjes van militaire hardware straks nog zo vrolijk zijn als de plaatjes van de doden, gewonden en verminkten te zien zijn.
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:01 schreef Ulx het volgende:[..]
Nou niet zo moeilijk doen, jij linkse struisvogel!
quote:Je bedoelt slachtoffers, nabestaanden van dat gruwelijke regime??
Op donderdag 30 januari 2003 12:45 schreef BAZZA het volgende:[..]
Je zou natuurlijk eens met Chilenen kunnen spreken
quote:Allende was een wettelijke democratische verkozen president.
of er een boek over kunnen lezen, dat heb ik ook gedaanstaat vast wel wat op het net over hoor
quote:Afwachten maar, ben benieuwd.
Op donderdag 30 januari 2003 10:59 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Ook al krijgen we keiharde bewijzen te zien waar niemand meer om heen kan, dan nog zal je wel met een vage theorie komen over vervalsing van het bewijs materiaal of wat dan ook.
quote:edit sorry, verkeerde knop geklikt.... 8(7
Op vrijdag 31 januari 2003 10:01 schreef Hobiedobie het volgende:
Had laatst iets gelezen over dat Powell de mogelijkheden onderzocht om Saddam Hoessein (en zijn companen) politiek asiel te geven (ergens).
Dit zou een goede zet kunnen zijn, ander regime, geen oorlog...
Kortom, geef aan dat als:
-duidelijke bewijzen zijjn gevonden van massa-vernietigingswapens dat iemand (VN, een beaalde alliantie) maatregelen neemt
- de huidige top in Irak een alternatief heeft....Niet het meest rechtvaardige, maar wel het beste voor Irak, maar dit is mijn persoonlijke opinie....
quote:weet je hoeveel geld het al heeft gekost om de troepenopbouw in de golf te bewerkstelligen... er komt heus wel een oorlog aldaar... Bush heeft nog een paar verplichtingen tov zijn financieerders tijdens de verkiezingen
Op vrijdag 31 januari 2003 10:01 schreef Hobiedobie het volgende:
Had laatst iets gelezen over dat Powell de mogelijkheden onderzocht om Saddam Hoessein (en zijn companen) politiek asiel te geven (ergens).
Dit zou een goede zet kunnen zijn, ander regime, geen oorlog...
Kortom, geef aan dat als:
-duidelijke bewijzen zijjn gevonden van massa-vernietigingswapens dat iemand (VN, een beaalde alliantie) maatregelen neemt
- de huidige top in Irak een alternatief heeft....
\
Niet het meest rechtvaardige, maar wel het beste voor Irak, is mijn persoonlijke opinie....
quote:Texaanse suikerooms.
Op vrijdag 31 januari 2003 10:12 schreef Re het volgende:[..]
weet je hoeveel geld het al heeft gekost om de troepenopbouw in de golf te bewerkstelligen... er komt heus wel een oorlog aldaar... Bush heeft nog een paar verplichtingen tov zijn financieerders tijdens de verkiezingen
quote:Hitler ook in theorie enigzins
Op donderdag 30 januari 2003 21:00 schreef schatje het volgende:
Allende was een wettelijke democratische verkozen president.
quote:Niet in theorie, maar daadwerkelijk democratisch.
Op vrijdag 31 januari 2003 16:48 schreef BAZZA het volgende:[..]
Hitler ook in theorie enigzins
i.t.t. Balkenende (daarmee uiteraard Hitler niet goedkeurend).
quote:Ja, alleen heb ik geen idee hoe "eerlijk" die verkiezingen waren dus heb ik daar mijn vraagtekens bij en drukte ik mij voorzichtig uit
Op vrijdag 31 januari 2003 16:59 schreef M.ALTA het volgende:
Niet in theorie, maar daadwerkelijk democratisch.
quote:
i.t.t. Balkenende (daarmee uiteraard Hitler niet goedkeurend).
quote:Op zich een heel verhaal maar is offt. Zie verder Hitler onder Cultuur ...
Op vrijdag 31 januari 2003 17:02 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ja, alleen heb ik geen idee hoe "eerlijk" die verkiezingen waren dus heb ik daar mijn vraagtekens bij en drukte ik mij voorzichtig uit
![]()
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |