abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:59:41 #1
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199385521
Situatie op dit moment:: Dashboard-Vaccinatie
- Vaccinatietracker met kaartjes van ourworldindata
- Coronavirus vaccinatie tracker , Nederland GGD-toegediend.
- Bloomberg tracker
- Vaccinaties in Nederland

Goedgekeurde Vaccins (30jan21 toegevoegd)
- mRNA Pfizer (EMA 06jan21), details:EMA
- mRNA Moderna (EMA 21dec220), details: EMA
- Vector Oxford (EMA 29jan21), details:EMA

Bestelde vaccins: (update tm 30jan21)
- Moderna: 6 miljoen mrna-1273 mRNA (bron: nu 30jan21)
- Pfizer: 8.4 miljoen Comirnaty mRNA (bron:parool 09dec20)
- Oxford 12 miljoen ChAdOx1 Vector (bron:wi 28jan21)
- Sanofi: 11.7 miljoen mRNA (bron: AD 11dec20), in tegenvaller testen.
- Janssen: 8 miljoen Novavax Vector (bron: limburger 13jan21)
in spoiler meer details over Moderna, Pfizer & Oxford: orginele als OP tot 25jan21
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
- Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
- Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
- Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
- Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Veiligheid:
Vaccins worden worden strikte protocollen en regels gemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgorde vaccinatie in Nederland: : Vaccinatie is voor niemand verplicht, nooit.




Overzicht testen en efficacy van de verschillende vaccins:


Situatie in Europa + VS + Israel op 27 feb in absolute aantallen:


vervangt 9feb21: https://s2.gifyu.com/images/imagebf048525253b9593.png

Situatie in Europa + VS + Israel (als frontrunner) op 27 feb als percentage van de bevolking:

vervangt 9feb21: https://s2.gifyu.com/images/imageee403b3a60b75578.png
pi_199385589
Ik heb in afwachting van de brief de afspraak alvast gemaakt voor begin volgende week.
Anders ben je tegen de tijd dat deze er is pas eind mei aan de beurt.
Als die brief deze week nog komt moet het geen probleem zijn.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:21:23 #3
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199385769
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik heb in afwachting van de brief de afspraak alvast gemaakt voor begin volgende week.
Anders ben je tegen de tijd dat deze er is pas eind mei aan de beurt.
Als die brief deze week nog komt moet het geen probleem zijn.
Ik heb vandaag mijn vaccinatie gehad en ze waren heel erg streng met het laten zien van de brief.
Deze heb ik ongeveer 5 keer in combinatie met mijn identiteitsbewijs moeten laten zien voordat ik voorbij alle checkpoints was.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:23:34 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199385796
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik heb in afwachting van de brief de afspraak alvast gemaakt voor begin volgende week.
Anders ben je tegen de tijd dat deze er is pas eind mei aan de beurt.
Als die brief deze week nog komt moet het geen probleem zijn.
Slim. Overigens helpt het heel veel om eens andere postcodes van gemeentes in de buurt te proberen als je alleen afspraken ver in de toekomst ziet.

Kon pas in juni terecht op mijn eigen postcode, maar al op zondag in een andere gemeente hier in de buurt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:24:50 #5
19840 Libris
Live from Singapore
pi_199385816
OP?, Wat is je bron van het plaatje voor "Overzicht testen en efficacy van de verschillende vaccins"?
pi_199386803
- Maandagmiddag 1e prik gehad (BioNTech/Pfizer/Comirnaty.) Beetje spennend toch wel. ;) Ik had eigenlijk al geweest moeten zijn maar er was een foutje gemaakt met mensen uit mijn geboortejaar en het kon best nog wel eens juli/augustus worden. Gelukkig vond iemand dat toch ook wel te ver gaan want nog geen week later kwam de uitnodiging alsnog.
- Dinsdagmiddag DOODziek, al mijn spieraanhechtingen stonden in de hens. Auw gvd en nog eens auw gvd.. :(
- Vandaag (woensdagmiddag) alweer een stuk beter, alleen nog wel tamelijk slap. :)
pi_199386837
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:33 schreef brokjespoes het volgende:
- Maandagmiddag 1e prik gehad (BioNTech/Pfizer/Comirnaty.) Beetje spennend toch wel. ;) Ik had eigenlijk al geweest moeten zijn maar er was een foutje gemaakt met mensen uit mijn geboortejaar en het kon best nog wel eens juli/augustus worden. Gelukkig vond iemand dat toch ook wel te ver gaan want nog geen week later kwam de uitnodiging alsnog.
- Dinsdagmiddag DOODziek, al mijn spieraanhechtingen stonden in de hens. Auw gvd en nog eens auw gvd.. :(
- Vandaag (woensdagmiddag) alweer een stuk beter, alleen nog wel tamelijk slap. :)
Mooi. Weet je iig dat het iets doet.

Fijn dat je hem erin hebt.

Ik mag over een maandje m'n tweede. :)
pi_199386970
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:33 schreef brokjespoes het volgende:
- Maandagmiddag 1e prik gehad (BioNTech/Pfizer/Comirnaty.) Beetje spennend toch wel. ;) Ik had eigenlijk al geweest moeten zijn maar er was een foutje gemaakt met mensen uit mijn geboortejaar en het kon best nog wel eens juli/augustus worden. Gelukkig vond iemand dat toch ook wel te ver gaan want nog geen week later kwam de uitnodiging alsnog.
- Dinsdagmiddag DOODziek, al mijn spieraanhechtingen stonden in de hens. Auw gvd en nog eens auw gvd.. :(
- Vandaag (woensdagmiddag) alweer een stuk beter, alleen nog wel tamelijk slap. :)
Oef, au, matig!
pi_199387057
Maar zoals Lenny al zei: ik weet nu tenminste zeker dat-ie er goed in zat. :P

En 't is nog altijd stukken beter dan 2 weken doodsstrijd. :(
pi_199387131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:48 schreef brokjespoes het volgende:
Maar zoals Lenny al zei: ik weet nu tenminste zeker dat-ie er goed in zat. :P

En 't is nog altijd stukken beter dan 2 weken doodsstrijd. :(
Zeker waar, liever dit dan op je buik aan de beademing inderdaad :Y

Wat dat betreft heb ik minder zekerheid, want mijn arm werd alleen de dag erna een klein beetje spierpijnig en ik aan het eind van de dag wel echt doodop, maar had ook slechts een paar uur geslapen. :D
(Ik reageer eigenlijk nooit op vaccins. Ondanks voor sommigen wel enorm hoge titerbepalingen. Dus ach, zal wel goed zijn dan. )
pi_199387402
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:24 schreef Libris het volgende:
OP?, Wat is je bron van het plaatje voor "Overzicht testen en efficacy van de verschillende vaccins"?
Was volgens mij door iemand op Twitter in elkaar gezet een poos geleden, maar geen idee wie meer. Weet niet in hoeverre die geupdate is.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:40:30 #12
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199387803
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:21 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ik heb vandaag mijn vaccinatie gehad en ze waren heel erg streng met het laten zien van de brief.
Deze heb ik ongeveer 5 keer in combinatie met mijn identiteitsbewijs moeten laten zien voordat ik voorbij alle checkpoints was.
Mag toch hopen dat ik die brief niet nodig heb voor de 2e vaccinatie want ik denk dat ik die niet meer heb. Heb wel papier dat ik mee kreeg na de 1 ste prik waarop de gegevens van het vaccin staan en de prik datum. En datum + tijd 2e afspraak op mijn mijn foon staan. Volgens mij volstaat het als ik dat papier met vaccin en batchnr. meeneem.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:48:15 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199387949
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:33 schreef brokjespoes het volgende:
- Maandagmiddag 1e prik gehad (BioNTech/Pfizer/Comirnaty.) Beetje spennend toch wel. ;) Ik had eigenlijk al geweest moeten zijn maar er was een foutje gemaakt met mensen uit mijn geboortejaar en het kon best nog wel eens juli/augustus worden. Gelukkig vond iemand dat toch ook wel te ver gaan want nog geen week later kwam de uitnodiging alsnog.
- Dinsdagmiddag DOODziek, al mijn spieraanhechtingen stonden in de hens. Auw gvd en nog eens auw gvd.. :(
- Vandaag (woensdagmiddag) alweer een stuk beter, alleen nog wel tamelijk slap. :)
Wat is jouw bouwjaar?
Ik hoor namelijk wel eens om mij heen dat relatief jonge mensen meer bijverschijnselen zoals jij hebben dan dorre oude takken als ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 12-05-2021 14:11:43 (Typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_199388070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat is jouw bouwjaar?
Ik hoor namelijk wel eens om mij heen dat relatief jonge mensen meer bijverschijnselen zoals jij hebben dan door oude takken als ik.
Het UMC Utrecht spreekt dat in het geval van jongeren (maar ik maak uit het artikel op dat het om <18jarigen gaat) weer tegen (https://www.parool.nl/ned(...)en-geprikt~b0cf4932/ )

Tenzij er nog iets onder een steen vandaan komt, is er op basis van de tot nu toe bekendgemaakte informatie geen reden om het vaccin voor jongeren niet goed te keuren, zegt Patricia Bruijning, kinderarts en epidemioloog in het UMC Utrecht. “Jongeren reageren er heel goed op. Al na één dosis maken ze veel antistoffen aan, meer dan volwassenen. De bekende milde bijwerkingen zoals een pijnlijke arm of grieperig gevoel komen niet vaker of minder vaak voor. Zeldzame ernstige bijwerkingen zijn in het onderzoek niet aan het licht gekomen.”

In het geval van de dertigers hoor ik heel wisselende verhalen. Ben benieuwd of mijn partner er meer last van zal krijgen dan ik; zijn immuunsysteem slaat ook ernstig op hol door paardenharen/huidschilfers e.d. dus ik kan me voorstellen dat je dan met zo'n vaccinatie ook wat meer last van bijwerkingen kunt krijgen. Maar daar heb ik verder geen wetenschappelijke onderbouwing voor :D .
pi_199388121
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat ik die brief niet nodig heb voor de 2e vaccinatie want ik denk dat ik die niet meer heb. Heb wel papier dat ik mee kreeg na de 1 ste prik waarop de gegevens van het vaccin staan en de prik datum. En datum + tijd 2e afspraak op mijn mijn foon staan. Volgens mij volstaat het als ik dat papier met vaccin en batchnr. meeneem.
Dat lijk me wel ja :Y Je staat nu ook in het CoronIT systeem met een voldane afspraak. Bevestigingsformulier en nieuwe gezondheidsverklaring wel meenemen.
Ik heb helemaal geen brief gekregen, maar sta nu ook in CoronIT, en heb die bevestiging :)
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:21:00 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199388349
quote:
7s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat lijk me wel ja :Y Je staat nu ook in het CoronIT systeem met een voldane afspraak. Bevestigingsformulier en nieuwe gezondheidsverklaring wel meenemen.
Ik heb helemaal geen brief gekregen, maar sta nu ook in CoronIT, en heb die bevestiging :)
Toch maar ff goed gezocht en de brief gevonden. Ik maakte online de afspraken meteen vroeg in de ochtend de dag dat in de media gezegd werd dat mijn jaargang t al mocht voordat je de brief kreeg. Kreeg al heel snel afspraak. De brief kwam dus pas week later en is ergens in een lade verdwenen. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199392605
Raar, via de website coronatest.nl kan ik geen afspraak maken. Griepprik groep, lijkt er niet doorheen te komen. Diverse geboorte data's gebruikt.
  woensdag 12 mei 2021 @ 19:40:43 #18
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199392808
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 19:31 schreef Stienn het volgende:
Raar, via de website coronatest.nl kan ik geen afspraak maken. Griepprik groep, lijkt er niet doorheen te komen. Diverse geboorte data's gebruikt.
Je moet toch gewoon je echte geboorte datum gebruiken ? En invullen dat je een medische indicatie hebt bij de vragen over je gezondheid.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199392862
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 19:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je moet toch gewoon je echte geboorte datum gebruiken ? En invullen dat je een medische indicatie hebt bij de vragen over je gezondheid.
Ja, aangeven dat je een uitnodiging hebt gekregen van de huisarts. Daarna krijg je een vraag of je Corona hebt gehad de laatste 6 maanden en moet je je geboorte datum invullen. Daarna krijg ik een scherm dat ik geen afspraak kan maken online.

Toevoeging, als ik m’n browser in privé modus zet komt ik er ineens wel doorheen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 19:46:03 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199392923
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 19:43 schreef Stienn het volgende:

[..]

Ja, aangeven dat je een uitnodiging hebt gekregen van de huisarts. Daarna krijg je een vraag of je Corona hebt gehad de laatste 6 maanden en moet je je geboorte datum invullen. Daarna krijg ik een scherm dat ik geen afspraak kan maken online.
Dat is idd erg vreemd. Ik ben bij de GGD geprikt dus heb wrs andere vragen gekregen. Kun je niet rechtstreeks met je huisarts een afspraak maken ?
O het is je al gelukt zie ik. ^O^
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199392935
Maar als je dan je afspraak hebt en nog geen brief met code kom je die dag niet binnen in de prikhal.
  woensdag 12 mei 2021 @ 19:49:19 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199392990
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 19:46 schreef Laysa het volgende:
Maar als je dan je afspraak hebt en nog geen brief met code kom je die dag niet binnen in de prikhal.
Ik ging er van uit dat ze door de huisarts geprikt ging worden. :@
Met de uitnodigingsbrief van de huisarts moet je toch ook bij de GGD terecht kunnen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199393815
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 19:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ging er van uit dat ze door de huisarts geprikt ging worden. :@
Met de uitnodigingsbrief van de huisarts moet je toch ook bij de GGD terecht kunnen ?
Medische indicatie wordt alleen door de GGD geprikt. althans de bubs die er nu aan komt. Maar het was ook een vraag. Aangezien ik wel een afspraak kan maken, maar die stomme brief nog niet heb :P
  woensdag 12 mei 2021 @ 20:33:18 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199393868
quote:
10s.gif Op woensdag 12 mei 2021 20:30 schreef Laysa het volgende:

[..]

Medische indicatie wordt alleen door de GGD geprikt. althans de bubs die er nu aan komt. Maar het was ook een vraag. Aangezien ik wel een afspraak kan maken, maar die stomme brief nog niet heb :P
Die komt dan hopelijk nog wel. Ik kreeg hem ook pas dagen later na de dag dat ik online een afspraak maakte. Pfff het is een zooitje hé ? Hoop voor je dat t toch goed komt. Je wilt toch wel graag die prik immers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199393934
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 20:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Die komt dan hopelijk nog wel. Ik kreeg hem ook pas dagen later na de dag dat ik online een afspraak maakte. Pfff het is een zooitje hé ? Hoop voor je dat t toch goed komt. Je wilt toch wel graag die prik immers.
Ik ben inmiddels tot in mn diepste vezels en zenuwen getergd. ik wacht het nog ff af. Had ik hem nu dan had ik as zaterdag mn eerste prik kunnen krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')