abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199418598
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nigde-staten-amerika

Gratis bier, jointjes, vliegtickets, kaartjes voor evenementen en sportwedstrijden, cash geld of maanden gratis meedoen met een loterij met miljoenenprijzen......Amerika doet er alles aan om de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen.

Dat er daar straks veel meer mogelijk is met weinig of geen maatregelen is dan ook niet omdat er alleen maar wappies aan de macht zijn die van alle maatregelen af willen, maar omdat er daar veel meer gevaccineerden zijn omdat ze er alles aan doen om iedereen zo snel mogelijk gevaccineerd te krijgen. Er wordt hier nogal eens gejuicht om het Amerikaanse beleid.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199418690
En in Nederland doet men er alles aan om een vaccin te mogen ontvangen:

pi_199419339
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En in Nederland doet men er alles aan om een vaccin te mogen ontvangen:

pi_199419862
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Rosendaal houdt met ongeveer hetzelfde scenario rekening. "Maar wat nog wel vele jaren zal blijven, is het jaarlijks vaccineren. De enige vraag is of alleen 65-plussers gevaccineerd worden of ook jongere mensen", zegt hij. "

Vrijwillig mag ik hopen?
Ja vrijwillig als je voor altijd in je huis wilt blijven zitten. :)
Vakman pur sang
pi_199419871
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja vrijwillig als je voor altijd in je huis wilt blijven zitten. :)
:')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199419881
Ik you cant beat them join them.

Ik wil ook wel zsm een vaccin met boekje.
Of een boekje op de zwarte markt kopen.
Is daar al handel in? :9
Vakman pur sang
pi_199419903
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik you cant beat them join them.

Ik wil ook wel zsm een vaccin met boekje.
Of een boekje op de zwarte markt kopen.
Is daar al handel in? :9
Gat in de markt, spring erin zou ik zeggen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199420447
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:42 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen dit soort mensen, compleet gehypnotiseerd door de msm en politieke poppenkast

[ link | afbeelding ]

;(
Deze meneer gaat nog bedrogen uitkomen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_199420769
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:40 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]
Het toont wel weer aan hoe zeer het gezondheidsaspect (en dan vooral gezond eten) ontbreekt in de discussie omtrent corona. Ik zie in corona toch vooral een teken dat we te ongezond leven. Zonder obesitas (veroorzaakt door ons westerse dieet dat hoog is in koolhydraten) en vitamine D-tekorten (mede veroorzaakt door het gebrek aan vitamine D in ons westers dieet en ons vele binnenzitten) zou corona vrijwel geen probleem zijn. Bestuurders denken nog steeds dat we iedereen maar moeten prikken terwijl het natuurlijk op lange termijn een veel beter idee zou zijn om mensen te bewegen gezonder te eten en leven.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_199421195
pi_199421244
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:05 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Het toont wel weer aan hoe zeer het gezondheidsaspect (en dan vooral gezond eten) ontbreekt in de discussie omtrent corona. Ik zie in corona toch vooral een teken dat we te ongezond leven. Zonder obesitas (veroorzaakt door ons westerse dieet dat hoog is in koolhydraten) en vitamine D-tekorten (mede veroorzaakt door het gebrek aan vitamine D in ons westers dieet en ons vele binnenzitten) zou corona vrijwel geen probleem zijn. Bestuurders denken nog steeds dat we iedereen maar moeten prikken terwijl het natuurlijk op lange termijn een veel beter idee zou zijn om mensen te bewegen gezonder te eten en leven.
Alles wat nut heeft en geen kosten is prima.

Als het wel kosten heeft (prikken onder dwang) en het dient verder geen nut (want virus mitigeren is onmogelijk, komt toch wel terug, vanuit India of waar dan ook in gemuteerde vorm), dan bestaat er niet eens een goed argument voor die dwang.

Bestaat het idee dat uitroeien van het virus mogelijk is en het virus is daadwerkelijk enorm dodelijk (ist allemaal niet) dan kun je een keertje met het argument komen dat je mensen in gevaar brengt door niet te vaccineren, anders praat je over broodkruimels, je mist het vermogen om zaken in perspectief te zetten als je daarvoor dwang wilt gaan toepassen.

Die drammende focus op vaccineren ben ik geen fan van en vind ik irrationeel. Focus je gewoon op iedereen die wilt vaccineren en rol de beschikbare vaccins zo snel mogelijk uit aan die mensen.

Als men massaal Astrazeneca weigert, stel dat vaccin dan open, als de gezondheidsraad dat in ieder geval kan aanbevelen aan lagere leeftijden dan de overige vaccins.

Beetje peper in de kont. Hophop...
pi_199421473
Nederland wil niet dat de verplichte Europese PCR-test voor ongevaccineerden gratis wordt omdat dat 'de belangen van de commerciële PCR-test handelaren schaad'.

https://www.telegraaf.nl/(...)chte-gratis-pcr-test
pi_199422078
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:05 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

En hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
Natuurlijk heb je gelijk dat het veel zou schelen op allerlei fronten, maar je kunt mensen niet dwingen gezond te eten of te sporten
pi_199422541
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
Natuurlijk heb je gelijk dat het veel zou schelen op allerlei fronten, maar je kunt mensen niet dwingen gezond te eten of te sporten
Ze kunnen mensen ook dwingen om afstand van elkaar te houden, niet samen te scholen, mondkapjes te dragen, 's avonds binnen te blijven, en nog meer te doen wat we in februari 2020 niet voor mogelijk hadden gehouden. Dat zijn ook nog eens allemaal bij de rechter getoetste wetten.

Feit is dat de overheid wel iets aan onze gezondheid zou kunnen doen maar het niet wil. Vermoedelijk ook om voedselproducten die belangrijk zijn voor de economie te vrijwaren van economische schade. Wij hebben een ongebreidelde vrijheid in deze maatschappij om onze gezondheid schade toe te brengen maar zodra een aantal zwakkeren en kwetsbaren bezwijken aan een redelijk mild virus moeten we allemaal een jaar lang ons leven aanpassen, zelfs ongezonder gaan leven omdat de sportscholen dichtgaan, omdat we geen sociaal contact meer hebben en ons aangeraden wordt om binnen te blijven.

Hoe moet dat dan concreet? Een belasting op suiker. En dan niet alleen bij frisdranken. Maar gewoon elke gram suiker belasten. 1 cent per gram minimaal. Strengere regels voor voedselproducten. Op elke verpakking verplicht laten vermelden dat er suiker in zit. Verbieden producten gezond te noemen die suiker of witmeel bevatten. Actief aan de slag met supermarkten om te kijken waar het beter kan. Nederlanders beter voorlichten over gezonde voeding (dus niet meer adviseren brood met boter en kaas of hagelslag te eten). Alcoholaccijnzen verhogen. BTW op groente en fruit afschaffen of groente en fruit zelfs subsidiëren. Alcoholreclame verbieden. Roken nog duurder maken. Mensen helpen met afvallen, stoppen met roken en met alcohol via de zorgverzekering. Sportscholen subsidiëren.
pi_199423065
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:21 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ze kunnen mensen ook dwingen om afstand van elkaar te houden, niet samen te scholen, mondkapjes te dragen, 's avonds binnen te blijven, en nog meer te doen wat we in februari 2020 niet voor mogelijk hadden gehouden. Dat zijn ook nog eens allemaal bij de rechter getoetste wetten.

Feit is dat de overheid wel iets aan onze gezondheid zou kunnen doen maar het niet wil.

hoe is dit een feit. We hebben ook nog iets als eigen verantwoordelijkheid
quote:
Vermoedelijk ook om voedselproducten die belangrijk zijn voor de economie te vrijwaren van economische schade. Wij hebben een ongebreidelde vrijheid in deze maatschappij om onze gezondheid schade toe te brengen maar zodra een aantal zwakkeren en kwetsbaren bezwijken aan een redelijk mild virus moeten we allemaal een jaar lang ons leven aanpassen, zelfs ongezonder gaan leven omdat de sportscholen dichtgaan, omdat we geen sociaal contact meer hebben en ons aangeraden wordt om binnen te blijven.
Sorry, maar (on)gezond eten is een keuze. Een virus oplopen niet
quote:
Hoe moet dat dan concreet? Een belasting op suiker. En dan niet alleen bij frisdranken. Maar gewoon elke gram suiker belasten. 1 cent per gram minimaal. Strengere regels voor voedselproducten. Op elke verpakking verplicht laten vermelden dat er suiker in zit. Verbieden producten gezond te noemen die suiker of witmeel bevatten. Actief aan de slag met supermarkten om te kijken waar het beter kan. Nederlanders beter voorlichten over gezonde voeding (dus niet meer adviseren brood met boter en kaas of hagelslag te eten). Alcoholaccijnzen verhogen. BTW op groente en fruit afschaffen of groente en fruit zelfs subsidiëren. Alcoholreclame verbieden. Roken nog duurder maken. Mensen helpen met afvallen, stoppen met roken en met alcohol via de zorgverzekering. Sportscholen subsidiëren.
Klinkt als een communistische heilstaat.
pi_199424160
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]

hoe is dit een feit. We hebben ook nog iets als eigen verantwoordelijkheid
[..]
Omdat de overheid vrijwel in zijn geheel niet sturend optreedt bij voedingskeuze. Hier en daar natuurlijk wel, maar dan vaak ook nog meer op Europees initiatief/wetgeving. Het is een feit dat de overheid dat niet doet en ook niet echt wil. Dat wordt inderdaad gezien als eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk hebben mensen een eigen verantwoordelijkheid. Dat geldt voor roken ook. Maar ik neem aan dat je het ook normaal vindt dat er accijnzen op sigaretten worden geheven. Suiker en andere ongezonde voeding maken mogelijkerwijs nog meer slachtoffers dan sigaretten. Hoge bloeddruk, diabetes, hart- en vaatziekten, overgewicht, allemaal wordt het veroorzaakt door overconsumptie van (snel opneembare) koolhydraten. Belastingen hier en daar kunnen wel degelijk heel sturend werken, wat niet betekent dat je mensen dingen verbiedt of hun eigen verantwoordelijkheid wegneemt.

quote:
Sorry, maar (on)gezond eten is een keuze. Een virus oplopen niet
[..]
Dik worden of COPD oplopen is ook grotendeels een keuze. Het virus oplopen inderdaad niet, maar 80% van de mensen in de ziekenhuizen ligt er vanwege hun eigen keuze, namelijk een ongezonde leefstijl. Dus ik kan het een niet van het ander los zien.

quote:
Klinkt als een communistische heilstaat.
Communistisch? Waar zit het communistische aspect in dan? Vanwege de belasting op suiker? Wat daar communistisch aan is zie ik niet in. We hebben ook accijnzen op alcohol en sigaretten. Er is belasting op transport, op energie, op dividend, op vermogen, op arbeid. Arbeid wordt als iets positiefs gezien over het algemeen en daar heffen we de hoogste belasting op. Iedereen lijkt dat normaal te vinden. Ik vind dat niet normaal eigenlijk. Ik denk dat we beter een belasting op milieuvervuilende en ongezonde dingen kunnen heffen dan op arbeid.
pi_199425856
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:58 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Omdat de overheid vrijwel in zijn geheel niet sturend optreedt bij voedingskeuze.
is ook niet hun taak. Voorlichting is het enige wat ze zouden moeten doen
quote:
Hier en daar natuurlijk wel, maar dan vaak ook nog meer op Europees initiatief/wetgeving. Het is een feit dat de overheid dat niet doet en ook niet echt wil. Dat wordt inderdaad gezien als eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk hebben mensen een eigen verantwoordelijkheid. Dat geldt voor roken ook. Maar ik neem aan dat je het ook normaal vindt dat er accijnzen op sigaretten worden geheven.
nee vind ik niet. Of verbiedt het of laat het aan de markt over. Mijn Voorkeur zou verbieden zijn.
quote:
Suiker en andere ongezonde voeding maken mogelijkerwijs nog meer slachtoffers dan sigaretten. Hoge bloeddruk, diabetes, hart- en vaatziekten, overgewicht, allemaal wordt het veroorzaakt door overconsumptie van (snel opneembare) koolhydraten.
nee hoor, gewoon teveel eten, soms door suikers, soms vet maar over het algemeen gewoon door teveel eten.
quote:
Belastingen hier en daar kunnen wel degelijk heel sturend werken, wat niet betekent dat je mensen dingen verbiedt of hun eigen verantwoordelijkheid wegneemt.
[..]
jawel, vooral bij mensen met weinig geld
quote:
Dik worden of COPD oplopen is ook grotendeels een keuze. Het virus oplopen inderdaad niet, maar 80% van de mensen in de ziekenhuizen ligt er vanwege hun eigen keuze, namelijk een ongezonde leefstijl. Dus ik kan het een niet van het ander los zien.
[..]
ja.. en?
quote:
Communistisch? Waar zit het communistische aspect in dan? Vanwege de belasting op suiker? Wat daar communistisch aan is zie ik niet in. We hebben ook accijnzen op alcohol en sigaretten. Er is belasting op transport, op energie, op dividend, op vermogen, op arbeid. Arbeid wordt als iets positiefs gezien over het algemeen en daar heffen we de hoogste belasting op. Iedereen lijkt dat normaal te vinden. Ik vind dat niet normaal eigenlijk. Ik denk dat we beter een belasting op milieuvervuilende en ongezonde dingen kunnen heffen dan op arbeid.
Communistisch in de zin van de overheid die gaat bepalen wat wel of niet goed voor ons is tot op het niveau van wat ik in mijn winkelwagen gooi.

Verder stel ik voor dat je hier een apart topic over maakt daar het volgens mij nogal off topic is
pi_199434321
HLN ONDERZOEK. Sjoemelen ziekenhuizen met coronacijfers? Documenten wijzen op ‘financiële optimalisatie’
Manipuleren sommige ziekenhuizen hun coronacijfers om daar financieel beter van te worden? Overheidsdocumenten wijzen in die richting. Wij kregen ze na lang aandringen in ons bezit en zochten naar uitleg in de sector. Wat we ontdekten, roept vragen op. “Financiële optimalisatie is mogelijk.” Maar de politiek wil weten: “Zijn de ziekenhuizen met ons voeten aan het spelen?”.

https://www.hln.be/binnen(...)imalisatie~aef03627/
pi_199434581
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:28 schreef weetjewel5 het volgende:
HLN ONDERZOEK. Sjoemelen ziekenhuizen met coronacijfers? Documenten wijzen op ‘financiële optimalisatie’
Manipuleren sommige ziekenhuizen hun coronacijfers om daar financieel beter van te worden? Overheidsdocumenten wijzen in die richting. Wij kregen ze na lang aandringen in ons bezit en zochten naar uitleg in de sector. Wat we ontdekten, roept vragen op. “Financiële optimalisatie is mogelijk.” Maar de politiek wil weten: “Zijn de ziekenhuizen met ons voeten aan het spelen?”.

Pay wall... Heb je het hele artikel?
pi_199434608
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:28 schreef weetjewel5 het volgende:

Sprak iemand die in Amerika woont, die zegt dat ze dat in de VS al heel lang weten. Is ook gewoon bekend daar, voor een Corona behandeling krijgen ze veel meer geld.
Sindsdien is de financiële vergoeding aangepast en was de drukte in de zkh ineens verdwenen.
Vakman pur sang
pi_199434757
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Pay wall... Heb je het hele artikel?
neen
pi_199434786
Vakman pur sang
pi_199435016
quote:
Tnx ^O^

Maar vermoeden en suggesties, geen bewijs. Bovendien in België wat mij als Nederlander niet boeit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')