Ergo: ze hadden niet kunnen winnen.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:02 schreef nils7 het volgende:
Hamilton zat al vanaf het begin af aan op een twee-stopper vandaar dat hij na zn tweede stop zo kon stampen.
Red Bull had Max toen ook moeten laten stampen en ook een twee stopper moeten laten doen maar de laatste stint op softs. Deden ze nu ook maar dat hadden ze een paar rondje eerder moeten doen.
Was ie misschien alsnog tweede geworden maar wel op minder achterstand of toch nog een gevecht.
De kans was er denk ik wel beter op geworden want dan had Max een betere pace op die gele kunnen krullen als ie toch wel weet dat ie niet door moet tot het einde.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:13 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ergo: ze hadden niet kunnen winnen.
Imo onmogelijk, de pace van de Mercedes was zoveel beter.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
De kans was er denk ik wel beter op geworden want dan had Max een betere pace op die gele kunnen krullen als ie toch wel weet dat ie niet door moet tot het einde.
Of ie Hamilton dan toch had ingehaald weet ik niet maar zeker beter in de buurt kunnen komen.
Met rugdekking van Perez had het natuurlijk wel gelukt. Die moet zichzelf écht rap gaan verbeteren.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:23 schreef Evenstar het volgende:
Denken dat Max dit wel had kunnen winnen met een andere strategie is wat mij betreft alleen maar valse hoop dat de RB snel genoeg is om de Mercedes bij te benen.
Mercedes was gewoon flink sneller in Spanje en geen enkele strategie had Max aan de overwinning geholpen.
Zonder de snelheid en zonder rugdekking van Perez was het gewoon onmogelijk, met welke strategie dan ook.
Hoe had het dan gelukt? Hamilton was echt een stuk sneller op de mediums. Ja, als Perez dezelfde pace als Verstappen had kunnen rijden, dan had ie wellicht nog wat meer in de weg kunnen zitten, maar wat er hooguit van hem verwacht mag worden is dat hij de strijd met Bottas aankan.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Met rugdekking van Perez had het natuurlijk wel gelukt. Die moet zichzelf écht rap gaan verbeteren.
Klopt. Mercedes is in race trim dit jaar pak sneller, buiten eerste race dan nagelatenquote:Op maandag 10 mei 2021 11:17 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Imo onmogelijk, de pace van de Mercedes was zoveel beter.
Dit komt ook door de fixatie van de F1 om inhalen zo makkelijk mogelijk te maken. Zie de DRS gimmick. "iNHaAlActiES = sPektAKeL" Als je inhalen extreem makkelijk maakt dan maak je de uitslag van races alleen maar voorspelbaarder omdat het vrijwel onmogelijk is om snellere auto's af te stoppen. Voor Lewis is het eigenlijk onmogelijk om buiten het podium te finishen omdat hij simpelweg niet af te stoppen is. Zie Imola. De kwalificatieraces maken het leven van Mercedes nog makkelijker. Want denkt de F1 eigenlijk dat er precies in die kwalificatieraces gaat gebeuren? Dat Mercedes opeens niet meer het snelst is?quote:Op maandag 10 mei 2021 11:23 schreef Evenstar het volgende:
Mercedes was gewoon flink sneller in Spanje en geen enkele strategie had Max aan de overwinning geholpen.
Hij had moeten zorgen binnen het pitwindow van Hamilton te zitten zodat die of niet zomaar een tweede stop kon maken, of lang genoeg opgehouden werd zodat hij pas later bij Max kon komen en Max er misschien nog voor had kunnen blijven.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe had het dan gelukt? Hamilton was echt een stuk sneller op de mediums. Ja, als Perez dezelfde pace als Verstappen had kunnen rijden, dan had ie wellicht nog wat meer in de weg kunnen zitten, maar wat er hooguit van hem verwacht mag worden is dat hij de strijd met Bottas aankan.
Ja, maar als je zag hoe eenvoudig Hamilton Max passeerde en dat dat ook nog eens ruimschoots voor het einde van de race was, dan is het natuurlijk een illusie om te denken dat dat ook maar enig verschil had gemaakt.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij had moeten zorgen binnen het pitwindow van Hamilton te zitten zodat die of niet zomaar een tweede stop kon maken, of lang genoeg opgehouden werd zodat hij pas later bij Max kon komen en Max er misschien nog voor had kunnen blijven.
dat weet je nooit maar het had het verschil kunnen makenquote:Op maandag 10 mei 2021 11:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, maar als je zag hoe eenvoudig Hamilton Max passeerde en dat dat ook nog eens ruimschoots voor het einde van de race was, dan is het natuurlijk een illusie om te denken dat dat ook maar enig verschil had gemaakt.
Alleen zou Hamilton Perez veel eerder zijn tegengekomen en die zou betere banden gehad hebben (ook omdat hij later dan Max, die te vroeg binnenkwam, gestopt zou hebben) dus misschien net lang genoeg achter zich hebben kunnen houden.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, maar als je zag hoe eenvoudig Hamilton Max passeerde en dat dat ook nog eens ruimschoots voor het einde van de race was, dan is het natuurlijk een illusie om te denken dat dat ook maar enig verschil had gemaakt.
Nou wat een spektakel die actie van Lewis op Max.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dit komt ook door de fixatie van de F1 om inhalen zo makkelijk mogelijk te maken. Zie de DRS gimmick. "iNHaAlActiES = sPektAKeL" Als je inhalen extreem makkelijk maakt dan maak je de uitslag van races alleen maar voorspelbaarder omdat het vrijwel onmogelijk is om snellere auto's af te stoppen. Voor Lewis is het eigenlijk onmogelijk om buiten het podium te finishen omdat hij simpelweg niet af te stoppen is. Zie Imola. De kwalificatieraces maken het leven van Mercedes nog makkelijker. Want denkt de F1 eigenlijk dat er precies in die kwalificatieraces gaat gebeuren? Dat Mercedes opeens niet meer het snelst is?
Lekker op tijdquote:Op maandag 10 mei 2021 11:59 schreef Nober het volgende:
Olav heeft een boek te koop.
[ twitter ]
https://www.nporadio1.nl/1-op-1
Daar ben ik het roerend mee eens. Helaas leeft bij de F1 top de gedachte dat meer inhaalacties automatisch een betere race betekend. Ze snappen er niet zoveel van bij Liberty Media.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou wat een spektakel die actie van Lewis op Max.
Spektakel is wat Max deed bij Lewis. Starts en herstarts pakken, auto er naast, later remmen en gaan. Liever 1x per race zo'n actie dan een inhaalactie met een kunstmatig gecreëerd snelheidsverschil.
DRS was er al voor Liberty Media toch? Ik hoop echt dat ze het gaan afschaffen. Ik kan veel meer genieten van een goede knokpartije op de baan dan al die inhaalacties zonder inhoud. Kwalificatie krijgt dan ook meteen een grotere rol.quote:Op maandag 10 mei 2021 12:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Daar ben ik het roerend mee eens. Helaas leeft bij de F1 top de gedachte dat meer inhaalacties automatisch een betere race betekend. Ze snappen er niet zoveel van bij Liberty Media.
F1 kennende zal er wel een flapje ergens op de voorvleugel zitten wat via een luchtstroom die achtervleugel net even wat meer laat buigen. Terwijl in de stilstaande test zo’n vleugel wel voldoet aan de regels.quote:Op maandag 10 mei 2021 08:14 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)l-over-geinformeerd/
Deze opmerking heb ik gemist tijdens de race (of niet uitgezonden?).
Maar wat een gejank weer van Toto
Voor zover ik weet blijft DRS ook volgend jaar onder de nieuwe regels in F1. Wel zullen de auto's volgens een ander principe ontworpen moeten worden wat, hopelijk, voor meer competitieve races moet gaan zorgen.quote:Op maandag 10 mei 2021 12:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
DRS was er al voor Liberty Media toch? Ik hoop echt dat ze het gaan afschaffen. Ik kan veel meer genieten van een goede knokpartije op de baan dan al die inhaalacties zonder inhoud. Kwalificatie krijgt dan ook meteen een grotere rol.
Er wordt behoorlijk wat kracht uitgeoefend op zo'n vleugel tijdens de testen. Meer dan vroeger in ieder geval, juist om dit soort dingen te voorkomen. Dus zou die luchtstroom nog meer kracht moeten hebben.quote:Op maandag 10 mei 2021 12:16 schreef Fer het volgende:
[..]
F1 kennende zal er wel een flapje ergens op de voorvleugel zitten wat via een luchtstroom die achtervleugel net even wat meer laat buigen. Terwijl in de stilstaande test zo’n vleugel wel voldoet aan de regels.
DRS zou bij het gebruik van het grond-effect volgend jaar niet meer nodig hoeven te zijn, dus ik hoop dat het snel afgeschaft wordt.quote:Op maandag 10 mei 2021 12:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor zover ik weet blijft DRS ook volgend jaar onder de nieuwe regels in F1. Wel zullen de auto's volgens een ander principe ontworpen moeten worden wat, hopelijk, voor meer competitieve races moet gaan zorgen.
gedeeltelijk wel eens, misschien DRS alleen voor het inhalen van achterblijvers gebruikenquote:Op maandag 10 mei 2021 11:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou wat een spektakel die actie van Lewis op Max.
Spektakel is wat Max deed bij Lewis. Starts en herstarts pakken, auto er naast, later remmen en gaan. Liever 1x per race zo'n actie dan een inhaalactie met een kunstmatig gecreëerd snelheidsverschil.
Het is vrij gemakkelijk hoor. Verstappen op 1, Hamilton aan het jagen, Bottas op een seconde of 10 van Verstappen en dan een gapend gat naar de rest van het veld.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe had het dan gelukt? Hamilton was echt een stuk sneller op de mediums. Ja, als Perez dezelfde pace als Verstappen had kunnen rijden, dan had ie wellicht nog wat meer in de weg kunnen zitten, maar wat er hooguit van hem verwacht mag worden is dat hij de strijd met Bottas aankan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |