abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199346169
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:29 schreef Za het volgende:
Health Ministry source: 'We may need to close everything - all at once'

Senior Health Ministry source warns of 'significant' concern vaccine-resistant strains will enter Israel, forcing immediate closures.

A senior Health Ministry source has warned that there is significant concern that vaccine-resistant coronavirus mutations will arrive in Israel, Maariv reported Wednesday morning.

"My main fear is that we will need to close everything all at once," the source told Maariv. "We don't know when it will happen, but almost all of the estimates show a situation of mutations entering Israel."

"Even now, I am in doubt as to whether it is worth continuing to relax restrictions on gatherings, as had been planned. The Indian variant is worrisome and the fact that too many Israelis are returning from abroad without quarantine gives me no rest. If we want to continue relaxing things - we need to be stricter on the issue of quarantine."

Earlier this week, it was announced that the first case of the Chilean coronavirus variant had been discovered in Israel, and that two Israelis had arrived carrying the Brazilian variant.

The Health Ministry has called on all Israelis to avoid unnecessary trips abroad.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/305595
Straks heeft die anabolenpannenkoek in dat filmpje nog gelijk ook.

Ik snap nog steeds niet waar de angst vandaan komt dat een vaccin ineens niet meer werkt. Zo werkt het toch niet?
pi_199346178
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is een impact van ~8,5 miljoen vaccins voor Nederland, best een aderlating lijkt me.
Het gaat om nieuwe bestellingen. Denk dat de huidige wel doorgaan
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199346230
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:

Wie bedoel je?

quote:
Ik snap nog steeds niet waar de angst vandaan komt dat een vaccin ineens niet meer werkt. Zo werkt het toch niet?
Ik denk dat het zo wel werkt, ook de varianten muteren verder. Er kunnen varianten komen die door een PCR test niet aan het licht komen of sterker die zijn er mogelijk al. IMO
pi_199346243
quote:

Senior Health Ministry source warns of 'significant' concern vaccine-resistant strains will enter Israel, forcing immediate closures.

A senior Health Ministry source has warned that there is significant concern that vaccine-resistant coronavirus mutations will arrive in Israel, Maariv reported Wednesday morning.

"My main fear is that we will need to close everything all at once," the source told Maariv. "We don't know when it will happen, but almost all of the estimates show a situation of mutations entering Israel."

"Even now, I am in doubt as to whether it is worth continuing to relax restrictions on gatherings, as had been planned. The Indian variant is worrisome and the fact that too many Israelis are returning from abroad without quarantine gives me no rest. If we want to continue relaxing things - we need to be stricter on the issue of quarantine."

Earlier this week, it was announced that the first case of the Chilean coronavirus variant had been discovered in Israel, and that two Israelis had arrived carrying the Brazilian variant.

The Health Ministry has called on all Israelis to avoid unnecessary trips abroad.

Het is inmiddels bewezen, zelfs persoonlijk bevestigd door fauci, dat de vaccins werken tegen de curry variant. Dus bullshit.

Hij heeft wel gelijk over de quarantine.

Maar dit gaat natuurlijk maar op één manier uitpakken: die versoepelingen intern gaan gewoon door (economie, bevolking wil weer normaal leven) en de quarantine wordt verplicht en bewaakt zoals in Azië en oceanie. Simpel.
#WeesGeenWhales
pi_199346244
quote:

Dat kun je toch niet volhouden zo, zelfs met een grotendeels gevaccineerde bevolking continu toch nog die angst en die dreiging van "oh nee ALLES moet weer dicht" die boven een hele samenleving hangt. Hopelijk ebt die reflex uiteindelijk weg.
pi_199346256
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:35 schreef Za het volgende:

[..]

Wie bedoel je?
[..]

Ik denk dat het zo wel werkt, ook de varianten muteren verder. Er kunnen varianten komen die door een PCR test niet aan het licht komen of sterker die zijn er mogelijk al. IMO
Dat filmpje van die amerikaan/canadees dat die-hard BNW was, zal zo even zoeken.

Ik snap dat sommigen niet door een PCR aan het licht komen, maar het vaccin is toch voor de spike zelf? Tot nu toe is elke mutatie die er is geweest van gezegd: "Deze kan het vaccin ontwijken!" maar bij geen van allen is dat zo geweest.
pi_199346267
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Anabolenpannenkoek?

En nee, nee zo werkt het niet. Niet ineens.
#WeesGeenWhales
pi_199346363
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Anabolenpannenkoek?

En nee, nee zo werkt het niet. Niet ineens.
Ja weet ff niet meer zo snel waar ik 'm kan vinden. Een filmpje van een Canadees volgens mij die bij één of andere poolparty een rant gaf dat we allemaal lemmingen zijn en na het vaccineren er lockdowns gaan blijven enzo.

Zwaar BNW, maar ff geen idee waar ik op moet zoeken om niet helemaal in de ellende gestort te worden :P
pi_199346425
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat filmpje van die amerikaan/canadees dat die-hard BNW was, zal zo even zoeken.

Ik snap dat sommigen niet door een PCR aan het licht komen, maar het vaccin is toch voor de spike zelf? Tot nu toe is elke mutatie die er is geweest van gezegd: "Deze kan het vaccin ontwijken!" maar bij geen van allen is dat zo geweest.
Volgens mij is er altijd gezegd dat vaccins niet getest zijn op een specifieke mutatie en dat het risico aanwezig is dat het vaccin niet werkt tegen een mutatie. Lijkt mij toch wel een belangrijke nuance.
pi_199346503
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat dus.
#WeesGeenWhales
  zondag 9 mei 2021 @ 16:51:44 #286
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_199346578
quote:

twitter
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
pi_199346582
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja weet ff niet meer zo snel waar ik 'm kan vinden. Een filmpje van een Canadees volgens mij die bij één of andere poolparty een rant gaf dat we allemaal lemmingen zijn en na het vaccineren er lockdowns gaan blijven enzo.

Zwaar BNW, maar ff geen idee waar ik op moet zoeken om niet helemaal in de ellende gestort te worden :P
Ja nou ja Israel dissel zegt ook niet dat die nu alles dicht wil gooien, maar alleen ALS het fout gaat. En om dat te voorkomen én ook de verdere versoepelingen te willen doen (vraag me wel af hoe veel er nog over is aan versoepelingen daar dan, zelfs de nachtclubs zijn open inmiddels nu daar...) wilt hij dat mensen meer quarantine doen.

Dat zal dus wel eindigen als versoepelingen gaan door, want anders komt de bevolking en ondernemers, evenementenbranche etc in opstand, maar quarantine wordt verplicht en bewaakt.

Dat zou logisch zijn als je lees lt wat hij zegt.

Zowieso, is dit een iemand die iets roept omdat hij vind dat het ministerie er niet genoeg mee doet, of een mening van de overheid daar?
#WeesGeenWhales
pi_199346594
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:51 schreef jcdragon het volgende:

[..]

[ twitter ]
Yes, hun account is goud, ik volg hun ook!
#WeesGeenWhales
  Miss 200.000.000! zondag 9 mei 2021 @ 16:53:36 #289
367000 roos94
pi_199346618
Miss wordt er niks gelekt
pi_199346667
Belgie:

Erika Vlieghe vindt augustus te vroeg voor grote festivals: “Hoe groter de schaal, hoe minder veilig je dat kan organiseren”

De uitspraak van premier Alexander De Croo dat grote festivals in augustus mogelijk moeten zijn, is niet naar de zin van infectiologe Erika Vlieghe. De voorzitter van de GEMS noemt het onvoorzichtig en waarschuwde er in verscheidene adviezen al voor. “Maar dat lijkt niet te tellen.”

De Croo had zondag in De zevende dag gezegd dat hij het mogelijk acht om in de tweede helft van de zomer opnieuw grote festivals te organiseren in ons land. “Tegen augustus hebben alle volwassenen in ons land de kans gehad om zich te laten vaccineren”, zei hij. “Bovendien hebben we in ons land ontzettend veel expertise in de evenementen- en festivalsector. Het gaat om professionals die tot de wereldtop behoren.” Op een Overlegcomité dinsdag zal het kader uitgetekend worden waarbinnen die organisatie kan gebeuren.

“Ik ben hier zeer bezorgd over”, zegt Erika Vlieghe. “Ik stel ook vast dat de premier dat gezegd heeft, terwijl wij daar vanuit de GEMS al in verscheidene adviezen over gewaarschuwd hebben. Maar de politici doen natuurlijk wat zij vinden dat ze moeten doen, zij nemen de beslissingen. Ik stel alleen vast dat onze voorzichtigheid door hen geparkeerd wordt. Het lijkt niet te tellen.”

Wat Vlieghe en de andere leden van de GEMS bezorgd maakt, is de schaal waarop grote festivals als Rock Werchter, Pukkelpop en Tomorrowland georganiseerd worden. “Dat zijn massafestivals, he. Die mensen staan met vele duizenden dicht op elkaar. Dat is iets helemaal anders dan kleinere evenementen, waar je behapbare aantallen hebt en je voldoende controle kan uitoefenen op bijvoorbeeld het dragen van mondmaskers.” Die kleinere festivals moeten voor Vlieghe wel kunnen.

Wat de GEMS nog zorgen baart, is het internationale karakter van de grote festivals. “Die mensen komen vanuit verscheidene andere landen. Zelfs met een vaccinatiepaspoort en sneltesten - waarvan we trouwens nog moeten zien of ze gevalideerd zijn - is dat moeilijk te beheersen. Een superverspreider kan zomaar een nieuwe besmettingsgolf in gang steken, want vergeet niet dat ook gevaccineerde mensen het virus kunnen overdragen. Er zijn te veel onbekenden over de impact van vaccinatie op bijvoorbeeld reizen, en bovendien moeten we de epidemiologische situatie ook nog afwachten. En wat organisatoren ook zeggen: hoe groter de schaal, hoe minder goed je zoiets veilig kan organiseren.”

Belgische RIVM mevrouwtje is ook bang dat ze hun invloed aan het verliezen zijn.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199346706
Als Israël nu al schijtbang is voor mogelijke mutaties en ze maatregelen willen nemen of blijven behouden desondanks dat ze al bijna klaar zijn met de epidemie zegt wel wat over ons straks. Straks gaan we dezelfde BNW route op... Ik ben echt best wel pessimistisch .
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199346746
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:58 schreef Discombobulate het volgende:
Als Israël nu al schijtbang is voor mogelijke mutaties en ze maatregelen willen nemen of blijven behouden desondanks dat ze al bijna klaar zijn met de epidemie zegt wel wat over ons straks. Straks gaan we dezelfde BNW route op... Ik ben echt best wel pessimistisch .
Ik heb hetzelfde, ook als ik dat stuk hierboven lees, 'controle op het dragen van mondmaskers' bleeergh, we komen er er nooit meer vanaf zo -O-
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199346756
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:22 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En de reden dat ze niet door willen met AZ is dat AZ zo slecht levert, dus ik vraag me echt af hoe groot het verlies hierdoor gaat zijn.
Als je niet op leveringen van AZ kan rekenen maar wel op Pfizer (die hebben net een contract voor nieuwe leveringen met de EU gesloten) dan lijkt het mij niet erg zinvol om door te gaan met zo'n leverancier.
pi_199346781
quote:
Die angst zie je echt bijna overal. Bang voor mutaties. Maar ja; op die manier kan je straks nooit meer terug naar het oude normaal. Precies wat al die ''wappies'' al maanden roepen.

Hopelijk gaan landen gewoon meer risico's nemen. Nu is het toch voornamelijk angst wat overheerst. Corona zal nooit weg gaan; met een beetje vlot vaccineren wordt dit gewoon een nieuwe griep die tijdens griepseizoenen net even wat meer rondgaat.
pi_199346789
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Met één belangrijk verschil. Het VK is bereid enig risico te nemen. Dat lijkt hier helemaal weg te zijn.
Tot op heden is dat bepaald niet het geval, anders. En de toegang tot het VK is nogal strikt momenteel en zviw is daar nog geen versoepeling voor geplanned.
Het VK is wel verder met vaccinaties dus intern, voor Britten zelf, gaat er wel versoepeld worden binnenkort.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2021 17:03:21 ]
  zondag 9 mei 2021 @ 17:02:32 #296
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199346804
quote:
Dit is 1 persoon die een mening heeft. Maar er zit nogal wat ruimte tussen het hebben van een mening en het invoeren van beleid.

Hier heb je ook mensen die voor een basisinkomen, halvering veestapel, alcoholverbod, tabakverbod, afschaffing koningshuis, etc.. zijn. Niet bij elke scheet in de media die voorstanders hiervan in de media loslaten is het een grote kans dat het binnenkort gaat gebeuren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199346822
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:02 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dit is 1 persoon die een mening heeft. Maar er zit nogal wat ruimte tussen het hebben van een mening en het invoeren van beleid.

Hier heb je ook mensen die voor een basisinkomen, halvering veestapel, alcoholverbod, tabakverbod, afschaffing koningshuis, etc.. zijn. Niet bij elke scheet in de media die voorstanders hiervan in de media loslaten is het een grote kans dat het binnenkort gaat gebeuren.
Alle grote veranderingen die we het afgelopen jaar hebben gezien begonnen met slechts 1 persoon die het voorzichtig in de media liet vallen.
  zondag 9 mei 2021 @ 17:04:38 #298
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199346843
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tot op heden is dat bepaald niet het geval, anders. En de toegang tot het VK is nogal strikt momenteel en zviw is daar nog geen versoepeling voor geplanned.
Het VK is wel verder met vaccinaties dus intern, voor Britten zelf, gaat er wel versoepeld worden binnenkort.
Ik vermoed dat de Engelsen weinig moeite hebben om de grenzen gesloten te houden voor buitenlanders. Is toch een soort stille wens voor een aantal daar. En tja, die buitenlanders kunnen allemaal rare ziektes meenemen, dat moet je gewoon niet willen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 9 mei 2021 @ 17:05:51 #299
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199346869
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Alle grote veranderingen die we het afgelopen jaar hebben gezien begonnen met slechts 1 persoon die het voorzichtig in de media liet vallen.
Ik sluit het ook niet uit, maar het slagingspercentage is wel onder de 100% in ieder geval ;)
pi_199346871
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de Engelsen weinig moeite hebben om de grenzen gesloten te houden voor buitenlanders. Is toch een soort stille wens voor een aantal daar. En tja, die buitenlanders kunnen allemaal rare ziektes meenemen, dat moet je gewoon niet willen ;)
Het beleid is niet veel anders dan dat van Nederland, iets strenger wel met verplichte quarantaine en 2 thuistesten (dag 2 en 8) in de quarantaine periode.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')