Eens!quote:Op donderdag 13 mei 2021 21:17 schreef SolidasRock het volgende:
Doe mee @:Prisha ! Ik wil weer leuke verhalen lezen zoals die keer dat je sokje verdween in de chipsbak!
Lange werkdag gehad dus eerst maar eens ☕️quote:Op vrijdag 14 mei 2021 18:43 schreef chufi het volgende:
Het uitverkoren bier van de dag gaat naar morgen , maar verder mag je alles drinken hoor
Ik had 6 van de 10 goed.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 19:59 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ter verdediging: Ik was het niet met alle antwoorden eens.
[ afbeelding ]
Netjes, ik maar 4quote:
Ik ben er vanavond niet maar misschien pak ik volgende week op de valreep meequote:Op vrijdag 14 mei 2021 14:58 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Doe maar mee.![]()
En wat De Deis schrijft.. ik heb je ook niet bericht om dezelfde reden
Dat zou leuk zijn Prisha!quote:Op zaterdag 15 mei 2021 08:49 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik ben er vanavond niet maar misschien pak ik volgende week op de valreep mee
Er was één vraag die me dwars zit.. Gist zit namelijk niet in bier ( behalve in een paar speciaalbiertjes) volgens mij. Het zit in het maak proces, maar niet meer in het eindresultaat. Dacht ik zo.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 08:52 schreef D. het volgende:
[..]
Nee
En die andere 2 had ik ook goed kunnen hebben, maar verkeerd gegokt
In bier zit altijd gist, anders is het mouthoplimonadequote:Op zaterdag 15 mei 2021 14:06 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Er was één vraag die me dwars zit.. Gist zit namelijk niet in bier ( behalve in een paar speciaalbiertjes) volgens mij. Het zit in het maak proces, maar niet meer in het eindresultaat. Dacht ik zo.
die van vanavond kun je het zien liggenquote:Op zaterdag 15 mei 2021 14:29 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
In bier zit altijd gist, anders is het mouthoplimonade![]()
In een paar speciaalbiertjes is het aanwezige gist nog actief.
Ik brouw zelf ook, al is het geen bier. En zodra het uitgegist is, dan zakt alles naar de bodem en klaart het (op).quote:Op zaterdag 15 mei 2021 14:29 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
In bier zit altijd gist, anders is het mouthoplimonade![]()
In een paar speciaalbiertjes is het aanwezige gist nog actief.
Dat zijn de speciaal biertjes die ik bedoelde, die gisten namelijk nog na in de fles.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 14:30 schreef chufi het volgende:
In
[..]
die van vanavond kun je het zien liggen
De vraag is dan: zijn morsdode gistdeeltjes nog gist?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 14:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik brouw zelf ook, al is het geen bier. En zodra het uitgegist is, dan zakt alles naar de bodem en klaart het (op).
Dus in mijn simpele hersens, is alles gist er UIT zodra de vloeistof helder is, en liggen de gistdiertjes morsdood op de bodem.
En ik ook. Ik meen dat er altijd iets van gist achterblijft in het product. Wellicht kan @Prisha dit ophelderen.quote:Maargoed.. ook ik kan me vergis(ten)
I like what you did herequote:Op zaterdag 15 mei 2021 14:43 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De vraag is dan: zijn morsdode gistdeeltjes nog gist?
[..]
En ik ook. Ik meen dat er altijd iets van gist achterblijft in het product. Wellicht kan @:Prisha dit ophelderen.
Als er nog levende gist in zou zitten, dan kun je dat testen door suiker en water toe te voegen, dan zou het opnieuw moeten gaan gisten.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:01 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat sowieso. De vraag blijft of alles er dan uit is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |