Dat zal vast ooit ooit wel stoppenquote:Op donderdag 6 mei 2021 22:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel vertrouwen in de vaccins dan ook.
Ik hoop toch echt niet dat het straks opeens gaat draaien om het voorkomen van elke besmetting, want dat komen we er echt nooit meer vanaf.
Hugo does not compute.quote:Op donderdag 6 mei 2021 22:27 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit. Genoeg beloftes gehoord. Eerst zien, dan geloven nu.
Dat idee heb ik ook ja.quote:Op donderdag 6 mei 2021 22:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zal vast ooit ooit wel stoppen
Vraag is of je gaat voor risico's minimalisatie en wanneer je dat voldoende vindt
Het neigt nu steeds meer naar better safe than sorry en vooral overal controles op bouwen.
Ik moet altijd denken aan hoofd BHV die in zorginstelling waar ik werkte risico liet zien en de kosten en efforts qua verschil wanneer nul patiënten mochten overlijden na een grote brand, en wanneer er één tot twee patiënten mochten overlijden na brand.
Als ingecalculeerd risico dus.
Geen zinnig mens kiest dan voor dat eerste scenario niemand mag overlijden, want dat is niet op te brengen qua kosten in relatie tot de risico's.
We gaan nu met coronabeleid steeds meer van scenario twee naar scenario één toe heb ik het idee.
Angst, controle, oh jee oh jee.
Ik heb bij Hugo altijd het idee dat die man zo ontzettend ver van de realiteit af staat.quote:Op donderdag 6 mei 2021 22:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Vraag is of je gaat voor risico's minimalisatie en wanneer je dat voldoende vindt
Het neigt nu steeds meer naar better safe than sorry en vooral overal controles op bouwen.
Ik moet altijd denken aan hoofd BHV die in zorginstelling waar ik werkte risico liet zien en de kosten en efforts qua verschil wanneer nul patiënten mochten overlijden na een grote brand, en wanneer er één tot twee patiënten mochten overlijden na brand.
Geen zinnig mens kiest dan voor dat eerste scenario niemand mag overlijden, want dat is niet op te brengen qua kosten in relatie tot de risico's.
We gaan nu met coronabeleid steeds meer van scenario twee naar scenario één toe heb ik het idee.
Op zich is het juist wel 'een gewone man', maar in gedrag laat nogal een onterecht ego zien terwijl hij vooral paniekerig is en geen overzicht. My two cents van wat ik van hem mee krijg in de media en daarbuiten in stukken en andere uitingen enzoquote:Op donderdag 6 mei 2021 22:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb bij Hugo altijd het idee dat die man zo ontzettend ver van de realiteit af staat.
'Vrijheid terug'quote:Op donderdag 6 mei 2021 22:49 schreef Newby6781 het volgende:
Met gratis test uit eten of naar bios: ‘Versneld onze vrijheden terug’
Vanaf eind deze maand of begin juni kunnen Nederlanders met een negatieve coronatest op zak naar een restaurant of bioscoop. Een meerderheid in de Tweede Kamer gaat zeer waarschijnlijk akkoord met deze toegangstesten, als ze voorlopig maar gratis blijven.
Waarom daar stoppen?
Registeer ook of de persoon een biefstuk of vegetarisch eet, niet teveel zout op de frietjes doet, netjes het bord leeg eet. Meten is weten, de mogelijkheden van big data zijn eindeloos.
Dit, wegwezen met die omgekeerde bewijslast.quote:Op donderdag 6 mei 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Vrijheid terug'
Je elke 48 uur laten testen om te bewijzen dat je niks mankeert is geen vrijheid.
Kan gewoon joh. Blijkbaar. Tegenovergestelde van onschuldig tenzij... Voor de overheid zijn wij de objecten van angst, een burger is gewoon een potentieel besmet object waar controle op uitgeoefend moet worden door een autoriteit. Daar komt het wel op neer.quote:Op donderdag 6 mei 2021 23:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit, wegwezen met die omgekeerde bewijslast.
Grotendeels volg ik je welquote:Op donderdag 6 mei 2021 23:02 schreef Discombobulate het volgende:
Toch wel opmerkelijk hoe veel users en ik dit vorig jaar al aan zagen komen. Niveautje BNW dit hoor. Nu zal het ongetwijfeld wel goed komen, al ben ik pessimistisch, maar stel je eens voor dat er een nieuwe mutatie opduikt, dan wordt die BNW écht totale werkelijkheid. Dan geef je dus en masse de vrijheid op voor controle, pure controle, als overheid. Dat is zo verschrikkelijk bizar, dat hadden we 3 jaar geleden nog nooit kunnen verzinnen.
En ik ben pessimistisch omdat ik het zo zie gebeuren dat zero covid onbewust het uitgangspunt gaat worden en we sowieso wellicht wel tot volgend jaar aan het testen blijven (En dus mensen die hun vrijheid moeten inleveren), ook al is er nog weinig covid, maar puur uit angst voor een nieuwe variant. Dit is gewoon eufemistische een totalitaire staat.
Zal vast ook nog wel goed doordringen dat je na vaccinatie nog steeds het virus kan doorgeven. Sowieso schuiven de doelpalen straks die kant op.
Precies dit.quote:Op donderdag 6 mei 2021 23:02 schreef Discombobulate het volgende:
Toch wel opmerkelijk hoe veel users en ik dit vorig jaar al aan zagen komen. Niveautje BNW dit hoor. Nu zal het ongetwijfeld wel goed komen, al ben ik pessimistisch, maar stel je eens voor dat er een nieuwe mutatie opduikt, dan wordt die BNW écht totale werkelijkheid. Dan geef je dus en masse de vrijheid op voor controle, pure controle, als overheid. Dat is zo verschrikkelijk bizar, dat hadden we 3 jaar geleden nog nooit kunnen verzinnen.
En ik ben pessimistisch omdat ik het zo zie gebeuren dat zero covid onbewust het uitgangspunt gaat worden en we sowieso wellicht wel tot volgend jaar aan het testen blijven (En dus mensen die hun vrijheid moeten inleveren), ook al is er nog weinig covid, maar puur uit angst voor een nieuwe variant. Dit is gewoon eufemistische een totalitaire staat.
Zal vast ook nog wel goed doordringen dat je na vaccinatie nog steeds het virus kan doorgeven. Sowieso schuiven de doelpalen straks die kant op.
Ik vrees dat een boel ondernemers en sectoren hier ook bitter weinig aan zullen hebben. Zeker tijdens een vakantie ga je toch niet om de haverklap een test halen als je ergens iets wilt eten, of als je een museumpje wilt pakken of een zwembad.quote:Op donderdag 6 mei 2021 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ik wil best even een sneltestje gratis bij de supermarkt halen voordat ik naar de bios ga. Desnoods geven ze hem aan de deur, maar ik ga niet een half uur naar de teststraat rijden.
Maar het gaat mij vooral om het principe. Ben het hier totaal niet mee eens. Echt BNW light dit. Ik zal Hannah Arendt eens gaan lezen.
Ik ben extreem positief verrast dat de 1,5m volgende maand op de schroot mag!!! IK ben nog nooit zo blij geweest in mijn leven! Ik zing al 20 minuten non stop!quote:Op donderdag 6 mei 2021 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ik wil best even een sneltestje gratis bij de supermarkt halen voordat ik naar de bios ga. Desnoods geven ze hem aan de deur, maar ik ga niet een half uur naar de teststraat rijden.
Maar het gaat mij vooral om het principe. Ben het hier totaal niet mee eens. Echt BNW light dit. Ik zal Hannah Arendt eens gaan lezen.
Oke.quote:Op donderdag 6 mei 2021 23:18 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ben extreem positief verrast dat de 1,5m volgende maand op de schroot mag!!! IK ben nog nooit zo blij geweest in mijn leven! Ik zing al 20 minuten non stop!
PRIJS HUGO!
Ik laat mij toch vaccineren, en meerdere partijen waaronder d66 eisen al dat vaccinatie een vervanging van testen wordt\
Zowieso, dit betekent dat tomocon in augustus zowieso zonder 1,5m door moet gaan!
Karaoke! Dansen! Hugs!!
FEEEEEESTTTTT!!!!! YEESSSSS!~!!!!!
Ik had nooit verwacht dat die tering 1,5m al in juni zou sneuvelen!!!
IK BEN ZO BLIJ!!!
Wat bedoel je? *probeert te kalmeren van wilde feestvreugde dat volgende maand de 1,5m verdwijnt*quote:Op donderdag 6 mei 2021 22:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook áls. Het zou mogelijk kunnen zijn dat we een nieuwe variant willen voorkomen als iedereen gevaccineerd is, want het gaat nog wel verspreiden. Stel je voor dat er in die paar mensen een variant ontstaat dat het vaccin omzeilt.quote:Op donderdag 6 mei 2021 23:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Grotendeels volg ik je wel
Echter is Zero Covid echt niet de insteek. Anders werd er niet zo gesproken over immuniteit na besmetting en anders werden alle kinderen ook wel getest voor die testbewijzen én gevaccineerd
Ja sorry als ik wat overenthousiast ben, ik krijg bijna een hartaanval hier, maar... had jij verwacht dat ze die regel volgende maand al willen schrappen????quote:
Juich je niet iets te vroeg?quote:Op donderdag 6 mei 2021 23:18 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ben extreem positief verrast dat de 1,5m volgende maand op de schroot mag!!! IK ben nog nooit zo blij geweest in mijn leven! Ik zing al 20 minuten non stop!
PRIJS HUGO!
Ik laat mij toch vaccineren, en meerdere partijen waaronder d66 eisen al dat vaccinatie een vervanging van testen wordt\
Zowieso, dit betekent dat tomocon in augustus zowieso zonder 1,5m door moet gaan!
Karaoke! Dansen! Hugs!!
IK BEN ZO BLIJ!!!
quote:Op donderdag 6 mei 2021 23:18 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
PRIJS HUGO!
Karaoke! Dansen! Hugs!!
IK BEN ZO BLIJ!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |