abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:01:28 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199283450
quote:
2s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het ding is alleen dat geen restauranthouder natuurlijk naar je paspoort gaat vragen wanneer je zijn of haar zaak binnenwandelt.
Klopt

En dat vind ik als overtuigd tegenstander van gebruik in dergelijke situaties ook geen enkel probleem en die restauranthouder ook niet denk ik.

Weg ermee voor 95% van de bedachte situaties waarin je het in kunt zetten.

Dat je het in kúnt zetten wil nog niet dat je dat dan ook maar moet doen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:02:27 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199283454
GGD'en gaan trouwens in de toekomst/binnenkort ook hun testresultaten beschikbaar stellen. Dus dan hoeven de tests niet meer via commerciële toko's.

Hoe ze dat dan gaan kaderen en financieren is me een raadsel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:03:49 #53
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199283458
quote:
2s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het ding is alleen dat geen restauranthouder natuurlijk naar je paspoort gaat vragen wanneer je zijn of haar zaak binnenwandelt.
Restaurants zijn er sowieso niet bij gebaat om mee te doen aan een testsamenleving. Die kunnen al het geld gebruiken. Zelfs als ze straks zeggen dat je enkel uit eten mag met een negatieve test...dan staan er wel ondernemers op waar je wel terecht kan zonder test. Ik zie ze het niet controleren eigenlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199283459
quote:
2s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het ding is alleen dat geen restauranthouder natuurlijk naar je paspoort gaat vragen wanneer je zijn of haar zaak binnenwandelt.
Ik vraag me eerder af of een restauranthouder zeker in de steden zit te wachten op die hele testsamenleving. Als ik naar een restaurant ga is het toch meestal van geen zin om te koken of ik ben laat thuis laat ik hier maar wat eten. Als ik dan eerst naar de teststraat moet dan zal ik niet snel gaan. Denk dat er wel veel meer zo over denken.
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:08:14 #55
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199283471
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zie ze het niet controleren eigenlijk.
Nee, dat denk ik dus ook niet. Vorig jaar zag je dat al met die registers voor bron- en contactonderzoek. Ook zo'n wassen neus waar in de praktijk niks van terecht komt.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 mei 2021 @ 01:09:07 #56
408813 crew  trein2000
pi_199283472
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:02 schreef Molo het volgende:
GGD'en gaan trouwens in de toekomst/binnenkort ook hun testresultaten beschikbaar stellen. Dus dan hoeven de tests niet meer via commerciële toko's.

Hoe ze dat dan gaan kaderen en financieren is me een raadsel
Eindelijk.

En die stomme eigen bijdrage moet er gewoon af. (Alhoewel ik stiekem denk dat dat een politiek slimmigheidje is, wisselgeld creëren.)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:09:07 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199283473
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Restaurants zijn er sowieso niet bij gebaat om mee te doen aan een testsamenleving. Die kunnen al het geld gebruiken. Zelfs als ze straks zeggen dat je enkel uit eten mag met een negatieve test...dan staan er wel ondernemers op waar je wel terecht kan zonder test. Ik zie ze het niet controleren eigenlijk.
Er staat nog steeds een uitspraak van de Gezondheidsraad over de inzet van test/vaccinatiebewijzen voor binnenlands gebruik. Ik zie niet hoe het tonen van bijzondere persoonsgegevens én gezondheidstoestand van de gemiddelde populatie zonder symptomen de minst ingrijpende mogelijkheid is om een restaurant of terras te bezoeken.
En zo voor tiggg situaties meer.

Laat staan dat het überhaupt proportioneel is om te eisen.

Ben benieuwd wat er bedacht wordt qua gebruiksvoorwaarden en wie daar de verantwoordelijkheid voor neemt.

Iedereen mag vrij gebruiken/inzetten als ie 'eerder open wil' en dan hiermee dag ook mag van de overheid.
Of dat de overheid eisen gaat stellen en verantwoordelijkheid pakt. If you break it you own it geldt nog steeds voor dit demissionaire kabinet dus ik gok op het eerste geschetste scenario.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:10:03 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199283478
quote:
2s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik dus ook niet. Vorig jaar zag je dat al met die registers voor bron- en contactonderzoek. Ook zo'n wassen neus waar in de praktijk niks van terecht komt.
Al die hoerenlopers die Mark Rutte invulden als naam _O- _O- _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199283480
quote:
2s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik dus ook niet. Vorig jaar zag je dat al met die registers voor bron- en contactonderzoek. Ook zo'n wassen neus waar in de praktijk niks van terecht komt.
Dat was in het VK al snel duidelijk daar hadden ze het iets eerdere ingevoerd en uit onderzoek bleek dat Boris Johnson overal te gast was.
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:12:28 #60
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199283485
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:10 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat was in het VK al snel duidelijk daar hadden ze het iets eerdere ingevoerd en uit onderzoek bleek dat Boris Johnson overal te gast was.
Wij moesten dat vorig jaar ook doen bij onze voetbalwedstrijden.

Ging iedereen z'n rugnummer opschrijven. :')

Nouja, als ik het zo opschrijf niet heel grappig, maar na 10 bier was het hilarisch.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:12:32 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199283486
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eindelijk.

En die stomme eigen bijdrage moet er gewoon af. (Alhoewel ik stiekem denk dat dat een politiek slimmigheidje is, wisselgeld creëren.)
Oneens

Die bijdrage hoeft er niet af. Het testen voor situaties waar geen grond voor is moet er af.

Fundamenteel mis is het.

Wil jij op vakantie dan mag je die ¤7,50 ophoesten van mij, krijg je mooi bewijsje in je app of op papier en prima. Vind ik zelf nog enigszins te rechtvaardigen zo lang de epidemiologische situatie anders is.

Verder, nope.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:13:13 #62
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199283489
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Oneens

Die bijdrage hoeft er niet af. Het testen voor situaties waar geen grond voor is moet er af.

Fundamenteel mis is het.

Wil jij op vakantie dan mag je die ¤7,50 ophoesten van mij, krijg je mooi bewijsje in je app of op papier en prima. Vind ik zelf nog enigszins te rechtvaardigen zo lang de epidemiologische situatie anders is.

Verder, nope.
Een kroketje binnen bij de FEBO opeten kost dan ineens ¤10 :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 mei 2021 @ 01:14:23 #63
408813 crew  trein2000
pi_199283491
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Oneens

Die bijdrage hoeft er niet af. Het testen voor situaties waar geen grond voor is moet er af.

Fundamenteel mis is het.

Wil jij op vakantie dan mag je die ¤7,50 ophoesten van mij, krijg je mooi bewijsje in je app of op papier en prima. Vind ik zelf nog enigszins te rechtvaardigen zo lang de epidemiologische situatie anders is.

Verder, nope.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Voor echte evenementen (festivals, stadions, grote concerten) vind ik het wel te billijken. Niet voor het gewone dagelijkse leven.

Maar als we het dan toch gaan doen vind ik echt dat die 7,50 er af moet. Belachelijk hoog bedrag.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199283497
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wij moesten dat vorig jaar ook doen bij onze voetbalwedstrijden.

Ging iedereen z'n rugnummer opschrijven. :')

Nouja, als ik het zo opschrijf niet heel grappig, maar na 10 bier was het hilarisch.
In Nederland zal je ook wel gekke dingen gehad hebben. Ik wist nog dat een vrouw later gebeld werd door de barman of ze zin had in een date enzovoort helpt ook niet echt. In mijn stamkroeg hoefde is het maar 1 keer in te vullen toen zeiden ze ook we geven gewoon aan wanneer welke stamgast is geweest. Dat is ook niet echt het vrije kroeg gevoel....
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:17:19 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199283501
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Een kroketje binnen bij de FEBO opeten kost dan ineens ¤10 :'(
Stimuleert wel meteen een gezondere leefstijl *) *)

Nee maar serieus, er is gewoon geen reden voor. Het middel moet niet ingezet worden 'omdat het zo handig is en gebruikt kán worden'.
Onderbouw het maar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:18:50 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199283506
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Voor echte evenementen (festivals, stadions, grote concerten) vind ik het wel te billijken. Niet voor het gewone dagelijkse leven.

Maar als we het dan toch gaan doen vind ik echt dat die 7,50 er af moet. Belachelijk hoog bedrag.
Ja ik snap wel je eerste alinea, dat er best een groep mensen ook is die het wel ziet zitten voor grote mensenmassa's.

Vind ik op zich ook geen ramp hoor. Daar ga je mij alleen niet vinden want ik ben er echt tegen.
Maar de use case daar kan ik nog wel inkomen.

Wel benieuwd hoe ze dat voor minderjarigen gaan doen trouwens.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:19:42 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199283509
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:16 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In Nederland zal je ook wel gekke dingen gehad hebben. Ik wist nog dat een vrouw later gebeld werd door de barman of ze zin had in een date enzovoort helpt ook niet echt. In mijn stamkroeg hoefde is het maar 1 keer in te vullen toen zeiden ze ook we geven gewoon aan wanneer welke stamgast is geweest. Dat is ook niet echt het vrije kroeg gevoel....
Kloksysteem invoeren bij je stamkroeg _O- :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:21:53 #68
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199283513
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Stimuleert wel meteen een gezondere leefstijl *) *)

Nee maar serieus, er is gewoon geen reden voor. Het middel moet niet ingezet worden 'omdat het zo handig is en gebruikt kán worden'.
Onderbouw het maar
Het kabinet ziet denk ik voorlopig geen andere uitweg dan testen voor toegang om de samenleving enigszins open te gooien.

Hier is 1 miljard euro voor uitgetrokken. Beter hadden ze voor dat geld 30 miljoen vaccins gekocht linksom of rechtsom en Appie Heijn even gebeld voor distributie.

Alle prikjes naar de huisarts. De huisarts belt/mailt/schrijft naar z'n patiënten, dat ze telefonisch een afspraak kunnen maken. En binnen 3, 4 weken heb je het ganse land gevaccineerd .

Maar goed, dit zal wel veelte raar gedacht zijn.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 mei 2021 @ 01:22:25 #69
408813 crew  trein2000
pi_199283516
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja ik snap wel je eerste alinea, dat er best een groep mensen ook is die het wel ziet zitten voor grote mensenmassa's.

Vind ik op zich ook geen ramp hoor. Daar ga je mij alleen niet vinden want ik ben er echt tegen.
Maar de use case daar kan ik nog wel inkomen.

Wel benieuwd hoe ze dat voor minderjarigen gaan doen trouwens.
Ik ben er tegen als extra slot op de deur. Als het er voor zorgt dat er daadwerkelijk dingen eerder kunnen dan zie ik dat wel zitten, mits het dus niet tot uitsluiting/de facto dwang gaat leiden zoals wanneer je moet testen voor de plaatselijke kroeg of sportschool. Het openbare leven moet toegankelijk blijven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 mei 2021 @ 01:22:52 #70
408813 crew  trein2000
pi_199283518
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:21 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Het kabinet ziet denk ik voorlopig geen andere uitweg dan testen voor toegang om de samenleving enigszins open te gooien.

Hier is 1 miljard euro voor uitgetrokken. Beter hadden ze voor dat geld 30 miljoen vaccins gekocht linksom of rechtsom en Appie Heijn even gebeld voor distributie.

Alle prikjes naar de huisarts. De huisarts belt/mailt/schrijft naar z'n patiënten, dat ze telefonisch een afspraak kunnen maken. En binnen 3, 4 weken heb je het ganse land gevaccineerd .

Maar goed, dit zal wel veelte raar gedacht zijn.
Tweede zin is de reden waarom het perse doorgedrukt moet worden nu.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199283520
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Kloksysteem invoeren bij je stamkroeg _O- :X
Dat gaat niet werken Brabant zeker niet de gevaarlijke kroegen. Met gevaarlijke kroegen bedoel ik dan zit jij na 7 biertjes van het is mooi geweest ik ga naar huis en dan zegt de eigenaar neem er nog 1 van mij. Vervolgens ben je als nog 6 a 7 bier daarna verder voor je naar huis gaat (die je wel natuurlijk zelf betaalt).
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:26:07 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199283528
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:21 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Het kabinet ziet denk ik voorlopig geen andere uitweg dan testen voor toegang om de samenleving enigszins open te gooien.

Hier is 1 miljard euro voor uitgetrokken. Beter hadden ze voor dat geld 30 miljoen vaccins gekocht linksom of rechtsom en Appie Heijn even gebeld voor distributie.

Alle prikjes naar de huisarts. De huisarts belt/mailt/schrijft naar z'n patiënten, dat ze telefonisch een afspraak kunnen maken. En binnen 3, 4 weken heb je het ganse land gevaccineerd .

Maar goed, dit zal wel veelte raar gedacht zijn.
Huisartsen zijn geen fijne schakel momenteel in de vaccinatiestrategie.
Buiten dat, zou het op zich wel kunnen, maar dat overbelast hun werkzaamheden echt enorm.
Dat moet je echt niet willen.

Ik weet dat de overheid nu deze weg in is geslagen en alles ervoor doet om dat te laten slagen. Middelen worden ineens doelen enzo.
Maar ik kan me er echt kwaad over maken dat er niet uitgelegd of onderbouwd wordt waarom dit nodig is ipv andere opties. En waarom dan daadwerkelijk deze keuzes.
Ik vind de hele insteek en visie echt zorgwekkend.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:28:03 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199283531
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:23 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat gaat niet werken Brabant zeker niet de gevaarlijke kroegen. Met gevaarlijke kroegen bedoel ik dan zit jij na 7 biertjes van het is mooi geweest ik ga naar huis en dan zegt de eigenaar neem er nog 1 van mij. Vervolgens ben je als nog 6 a 7 bier daarna verder voor je naar huis gaat (die je wel natuurlijk zelf betaalt).
Planten we daarvoor een chip in

Oh wacht, die zit al in je vaccinatie verwerkt.

Hendig sjiek! _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 5 mei 2021 @ 01:31:57 #74
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199283536
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Huisartsen zijn geen fijne schakel momenteel in de vaccinatiestrategie.
Buiten dat, zou het op zich wel kunnen, maar dat overbelast hun werkzaamheden echt enorm.
Dat moet je echt niet willen.

Ik weet dat de overheid nu deze weg in is geslagen en alles ervoor doet om dat te laten slagen. Middelen worden ineens doelen enzo.
Maar ik kan me er echt kwaad over maken dat er niet uitgelegd of onderbouwd wordt waarom dit nodig is ipv andere opties. En waarom dan daadwerkelijk deze keuzes.
Ik vind de hele insteek en visie echt zorgwekkend.
De jaarlijkse griepprik doen ze toch ook gewoon ieder jaar? Dat is een geoliede machine plus dat dezelfde doelgroep geprikt moet worden.

Overigens zetten meestal assistentes de prikjes.

Ik begrijp gewoon niet waarom huisartspraktijken hier niet volop voor gebruikt worden.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199283543
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 01:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Huisartsen zijn geen fijne schakel momenteel in de vaccinatiestrategie.
Buiten dat, zou het op zich wel kunnen, maar dat overbelast hun werkzaamheden echt enorm.
Dat moet je echt niet willen.

Ik weet dat de overheid nu deze weg in is geslagen en alles ervoor doet om dat te laten slagen. Middelen worden ineens doelen enzo.
Maar ik kan me er echt kwaad over maken dat er niet uitgelegd of onderbouwd wordt waarom dit nodig is ipv andere opties. En waarom dan daadwerkelijk deze keuzes.
Ik vind de hele insteek en visie echt zorgwekkend.
Het grootste probleem wat ik er mee heb is dat er steeds meer onderzoeken in de BMJ (Britische Medical Journey) die vooral pleiten om geen testsamenleving in te voeren. Het kost bergen geld en het levert bijna niks op. Dat blad is ook niet echt een klein blad wordt ook vaak aangevoerd als wetenschappelijke bron. Daarom vraag ik me af waarom wij opnieuw het wiel moeten gaan uitvinden. Ik had ook al gelezen dat de fieldlaps vooral waren om de testbereidheid proberen te peilen. Daarom was testen achteraf ook niet verplicht. Dan heb ik het nog niet eens over de medisch ethische problemen waar ik bezwaren mee heb.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')