abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199274555
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Dacht em vandaag te hebben. Zag 'Zo...' (zorg...?) in een hoekje van het venster van de envelop. En de tenaamstelling was nogal officieel.

Ging over zonnepanelen. 😣
Die hebben ook hippe namen zoals Pfizer, wie weet heb je er wat aan :+
pi_199274582
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

2,4 miljoen vaccins nog nodig om groepen 66-89 te prikken tot 85%
2,8 miljoen vaccins nodig om kwetsbare van huisarts te prikken
4,2 miljoen vaccins nodig om de 50-60 groep te prikken tot 85%

9,4 miljoen vaccins is 92 dagen met huidige priktempo voor we bij de 50- zijn aangekomen.

Zal wellicht hier en daar wat afrondingen missen, maar het moet gewoon sneller, veel sneller.
Vanaf wanneer zouden we 150-200k pd aan prikken kunnen verwachten.
Toch ergens begin mei toch al?
pi_199274587
Wanneer volgen de vaccinatiecijfers van vandaag?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199274590
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De capaciteit ligt ook gewoon op 1,5 miljoen per week hoor. Alleen zelfs de grootste levering was tot nu toe slechts 1,4 miljoen. Dan kun je wel 1,5 miljoen per week willen prikken.

Dus tenzij je verwacht dat Van Delden à la Baudet met een koffer met smeergeld naar het buitenland reist om vaccins in te slaan...
Dat ontslaat je niet van je verplichting om in elk geval zo dicht mogelijk bij de ambitie te komen, ipv 50% minder.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199274592
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De capaciteit ligt ook gewoon op 1,5 miljoen per week hoor. Alleen zelfs de grootste levering was tot nu toe slechts 1,4 miljoen. Dan kun je wel 1,5 miljoen per week willen prikken.

Dus tenzij je verwacht dat Van Delden à la Baudet met een koffer met smeergeld naar het buitenland reist om vaccins in te slaan...
Want het enige alternatief van hoe het nu gaat is met smeergeld strooien? Nogal valse tegenstelling, vind je zelf ook niet?

Als er 1,4 miljoen vaccins in een week geleverd worden en er worden er ~100k per dag opgeprikt hou je dus 50% van de levering aan het eind van die week over.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:44:29 #36
3542 Gia
User under construction
pi_199274606
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:41 schreef chratnox het volgende:

Die hebben ook hippe namen zoals Pfizer, wie weet heb je er wat aan :+
Vaccin wil ik wel, zelfs AZ, als dat zou mogen. Maar zonnepanelen komen hier niet op het dak. Misschien ooit in de vorm van dakpannen.
pi_199274626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
Want het enige alternatief van hoe het nu gaat is met smeergeld strooien? Nogal valse tegenstelling, vind je zelf ook niet?
Hoe zie jij voor je dat we aan grotere leveringen gaan komen dan?
pi_199274657
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als er 1,4 miljoen geleverd worden en er worden er 700k opgeprikt is dat helemaal geen relevant punt in de discussie. Eerst moeten ze die andere 700k die er per week geleverd worden gewoon op prikken.
pi_199274669
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als er 1,4 miljoen geleverd worden en er worden er 700k opgeprikt is dat helemaal geen relevant punt in de discussie. Eerst moeten ze die andere 700k die er per week geleverd worden gewoon op prikken.
Je impliceert dat dat niet gedaan gaat worden.

Maar ik acht jou intelligent genoeg om te snappen dat die 1,4 miljoen prikken niet binnen een week allemaal gezet zijn.

En ja, als je die week erna er < 1 miljoen krijgt kun je leuk de ambitie van 1,5 miljoen per week te hebben. Die doses zijn er domweg niet.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:50:53 #40
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199274698
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Tel daar bij op 5 weken mooi weer die we vorig jaar rond deze tijd al hadden, dat naait ons echt nu.
Het weer is volgens mij echt killing op dit moment, het wil maar niet vlotten. Ik riep een paar maanden terug al dat je moet wachten tot de bomen weer vol in blad staan voordat het echt beter zal worden. Best beroerd om daarin gelijk te krijgen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199274704
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat ontslaat je niet van je verplichting om in elk geval zo dicht mogelijk bij de ambitie te komen, ipv 50% minder.
Het is nu week 18, we prikken de levering van week 16. Toen kregen we er 600.000.
pi_199274708
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:16 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Knuffelen met vrienden?

Eragon, is dit je kloon?
Anti-kloon dan!

Yin en Yang, kwaad en goed, licht en duisternis, knuffelbeer en ... mexicanobakker? Idk 😂🤣

Anyway @Mexicanobakker nee dat ben je niet, *als* je mij en mn vrienden en community er straks maar weer zonder gezeik van laat genieten als de basismaatregelen en die verschrikkelijke 1.5m weer weg zijn. Dat ik er voor leef en het verschrikkelijk mis nu betekent niet dat dat voor iedereen moet gelden, daarom vraag ik het altijd op zo'n event bv ook. 🤷‍♂️

Mensen die het "verwachten" zijn tyfus irritant, altijd al geweest.
Of die dan denken dat je wel geen goede vriend zal zijn of ze niet aardig genoeg vind ofzo, gadver.

Maar ik kan niet wachten tot ik het weer gewoon met iedereen kan doen - iedereen die wilt wel te verstaan. Weet heel zeker dat op abunai straks in februari het heel heel, heel veel gaat gebeuren 😂😍🥰🥰🥰 en kan nu al niet wachten 🤤🥰🥺

Maar don't worry, je hoeft niet mee te doen 😗 even goede vrienden 😃

... maar ik heb door je naam nu wel trek in een mexicano, kan je er ff een voor me bakken? 🍴
#WeesGeenWhales
pi_199274719
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je impliceert dat dat niet gedaan gaat worden.

Maar ik acht jou intelligent genoeg om te snappen dat die 1,4 miljoen prikken niet binnen een week allemaal gezet zijn.

En ja, als je die week erna er < 1 miljoen krijgt kun je leuk de ambitie van 1,5 miljoen per week te hebben. Die doses zijn er domweg niet.
Pfizer levert stabiel, dus daar hoef je geen grote voorraad van te houden. Er worden op dit moment meer dan 1 miljoen vaccins per week geleverd, laten we stellen dat er 1 miljoen per week opgeprikt gaan worden ipv de 700k van nu. Dan ga je naar 150k per dag ipv de ~90k waar we nu op zitten.

De voorraden groeien maar het tempo niet. Dan kunnen we spreken over de capaciteit bij GGD die groot is, ergens is er een bottleneck. Beetje hetzelfde als de 5 baans A2 waar het niet vastloopt op de snelweg, maar op de op- en afritten.
pi_199274724
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Pfizer gaat waarschijnlijk veel meer leveren aan de EU. Heeft recent ook goedkeuring gekregen om fabrieken nog verder uit te breiden, en nieuwe in gebruik te nemen.

https://www.ema.europa.eu(...)ontechpfizer-moderna

Maar hoe lang dat duurt, heb ik nog niet gevonden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199274752
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
Pfizer levert stabiel, dus daar hoef je geen grote voorraad van te houden. Er worden op dit moment meer dan 1 miljoen vaccins per week geleverd, laten we stellen dat er 1 miljoen per week opgeprikt gaan worden ipv de 700k van nu. Dan ga je naar 150k per dag ipv de ~90k waar we nu op zitten.
Behalve dan dat je dat tempo pas met vertraging kunt opschroeven. Niet direct zodra de vaccins Oss binnenkomen.
pi_199274768
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Behalve dan dat je dat tempo pas met vertraging kunt opschroeven. Niet direct zodra de vaccins Oss binnenkomen.
Het opschroeven is niet nodig bij GGD wordt telkens gezegd, die zijn er klaar voor. Waar moet er opgeschroefd worden dan? Indien er ergens nog opgeschroefd moet worden, waarom is dat dan nog niet gedaan?
pi_199274779
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Pfizer gaat waarschijnlijk veel meer leveren aan de EU. Heeft recent ook goedkeuring gekregen om fabrieken nog verder uit te breiden, en nieuwe in gebruik te nemen.

Kortom: NU hebben we simpelweg de doses niet om die anderhalf miljoen weg te prikken. Je zou met wat goede wil kunnen zeuren over de vraag waarom de 1,4 miljoen die vorige week binnengekomen is op dit moment niet gezet wordt. De realiteit is dat je de week erna alsnog weer terug kunt schroeven, want de aankomende weken blijft het rond de miljoen hangen.
pi_199274783
1.4 mensen die in een risicogroep vallen.

Dat laat mooi zien hoe achterlijk die dor hout discussie was.

En het laat ook de kortzichtigheid zien van o.a. FvD met het blijven roepen dat de kwetsbaren zich moeten afzonderen.

Binnen die 1.4 miljoen zitten een hele hoop werkenden, ook in contactberoepen. En heel veel van die 1.4 miljoen hebben een gezin en kinderen die je niet een jaar lang thuis kan laten.
pi_199274792
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Pfizer/BionTech is de grote winnaar. Niemand kan leveren zoals zei dat doen.
Turkije krijgt in juni 30 miljoen vaccins en nog meer in juli en augustus.

Hoe krijgen ze het voor elkaar?
pi_199274796
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het opschroeven is niet nodig bij GGD wordt telkens gezegd, die zijn er klaar voor. Waar moet er opgeschroefd worden dan? Indien er ergens nog opgeschroefd moet worden, waarom is dat dan nog niet gedaan?
Er hoeft helemaal niet opgeschroefd te worden. Als je op Dag X meer dan een miljoen doses krijgt hoef je pas op Dag X+10 op te schroeven.

En vooralsnog zitten we ruimschoots onder die +10
pi_199274805
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kortom: NU hebben we simpelweg de doses niet om die anderhalf miljoen weg te prikken.
Jawel hoor, de doses zijn er, maar je prikt ze te langzaam weg door bureaucratie, zorgvuldigheid, controle etc. etc. Dat duurt momenteel dus 2,5 week - tijd die je eigenlijk niet hebt in deze fase van je pandemie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:57:51 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199274810
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Pfizer/BionTech is de grote winnaar. Niemand kan leveren zoals zei dat doen.
Turkije krijgt in juni 30 miljoen vaccins en nog meer in juli en augustus.

Hoe krijgen ze het voor elkaar?
ze hebben denk ik wel een klein beetje subsidie gekregen
pi_199274813
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er hoeft helemaal niet opgeschroefd te worden. Als je op Dag X meer dan een miljoen doses krijgt hoef je pas op Dag X+10 op te schroeven.
Maar wat moet er opgeschroefd worden dan? Wat is er nu niet op capaciteit om meer dan een miljoen doses weg te prikken? GGD zegt dat ze er klaar voor zijn maar RIVM niet genoeg levert. RIVM zegt dat GGD niet genoeg vraagt.

Waar zit dat capaciteitsprobleem dan en waarom is het +10 en geen +7?
pi_199274826
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:
Waar zit dat capaciteitsprobleem dan en waarom is het +10 en geen +7?
Waarom niet gewoon +1? Waarom niet gewoon mensen naar Oss laten rijden om te vaccineren?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:59:07 #55
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199274833
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

De voorraden groeien maar het tempo niet. Dan kunnen we spreken over de capaciteit bij GGD die groot is, ergens is er een bottleneck. Beetje hetzelfde als de 5 baans A2 waar het niet vastloopt op de snelweg, maar op de op- en afritten.
Pas vanaf vorige week wordt er meer dan een miljoen geleverd
De 4 weken daarvoor tussen de 500 en 800 duizend
En de weken daarvoor 300 duizend en dalende verder terug in de tijd.

Het spul moet bij binnenkomst getest worden, dat kost tijd, het moet worden verdeeld, dat kost tijd, het moet worden verwerkt, dat kost tijd. het is niet dat als een doos vandaag binnenkomt die morgen al in een arm kan zitten.

Pas vanaf volgende week zijn er genoeg vaccins om boven de miljoen te gaan komen, en misschien al een beetje verbetering deze week.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199274837
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jawel hoor, de doses zijn er, maar je prikt ze te langzaam weg door bureaucratie, zorgvuldigheid, controle etc. etc. Dat duurt momenteel dus 2,5 week - tijd die je eigenlijk niet hebt in deze fase van je pandemie.
Ok, waar kan het precies sneller dan? Blijkbaar heb jij daar zicht op.

Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat het niet sneller wel, wel dat de beste stuurlui aan wal staan.
  Redactie Frontpage dinsdag 4 mei 2021 @ 14:59:45 #57
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199274842
quote:
04-05-2021 | 14:58

De wekelijkse update en het nieuwsbericht worden vandaag iets later gepubliceerd.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Typisch wel ...
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199274846
Maar serieus, kan iemand ff bevestigen of ik idd geen nieuws ofzo gemist heb, het heropeningsplan tot en met einde maatregelen na stap 6 is ongewijzigd en dat hierboven *is* gewoon sarcasme van iemand toch? 😅😂

Lijkt er is niets gewijzigd aan het plan of gesuggereerd dat stap 6 misschien er niet komt toch?
#WeesGeenWhales
pi_199274848
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon +1? Waarom niet gewoon mensen naar Oss laten rijden om te vaccineren?
Ik stelde je een serieuze vraag.
pi_199274849
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:59 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Typisch wel ...
Waarom is dat typisch?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo