abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 mei 2021 @ 20:50:36 #276
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199561315
Qua aankomen ben ik voor nu maar even gestopt met op de weegschaal stappen, is niet zo goed voor m'n humeur :') Ik was door corona (dus door niet meer kunnen sporten) al veel aangekomen en nu sinds begin zwangerschap ook. Ik vind mezelf in de spiegel momenteel ook echt vreselijk, maar ik moet het er maar even mee doen :')

Ik heb de laatste dagen een constante hoofdpijn die overdag nog wel te doen is maar tegen de avond echt een drama wordt. Ik weet dat het erbij hoort, maar wat kan ik hier tegen doen om het een beetje tegen te gaan? Ik weet dat paracetamol gewoon mag maar ik wil niet elke dag aan de paracetamol.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 22 mei 2021 @ 21:34:18 #277
208890 June.
Seriously?
pi_199563135
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 12:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zijn er trouwens dames hier die ervaring hebben met weinig tot niets aankomen tijdens hun zwangerschap of eerdere zwangerschappen? Of waarbij het gewicht per week schommelt? Voordat ik zwanger was, woog ik rond de 65 kg. Nu ben ik aanbeland bij m'n derde trimester en vanmorgen op de weegschaal was het 67,4. Vorige week 68,5. 🤨
Ik ben wel wat kilo's kwijt geraakt in het eerste trimester door weinig eetlust en misselijkheid, maar ik vind het wel een beetje gek dat ik nu eigenlijk bijna niets aankom en dat ik ook weer minder weeg dan een week geleden. Ik maak me geen zorgen om de baby, die doet het prima, maar de meesten komen toch gewoon wel veel meer aan?
#ontlurk
Ik had hetzelfde hoor, maar was niet afgevallen in begin. Ik maakte een enorme sprong in gewicht in 3e trimester. Combinatie van veel vruchtwater en een macrosoom kind :D Uiteindelijk nog iets op 78kg uitgekomen terwijl ik ook begon rond de 65.
Shine bright like a diamond.
pi_199574274
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 20:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Qua aankomen ben ik voor nu maar even gestopt met op de weegschaal stappen, is niet zo goed voor m'n humeur :') Ik was door corona (dus door niet meer kunnen sporten) al veel aangekomen en nu sinds begin zwangerschap ook. Ik vind mezelf in de spiegel momenteel ook echt vreselijk, maar ik moet het er maar even mee doen :')

Ik heb de laatste dagen een constante hoofdpijn die overdag nog wel te doen is maar tegen de avond echt een drama wordt. Ik weet dat het erbij hoort, maar wat kan ik hier tegen doen om het een beetje tegen te gaan? Ik weet dat paracetamol gewoon mag maar ik wil niet elke dag aan de paracetamol.
Echt lastig, ik heb ook vreselijke hoofdpijnen. Is momenteel zo ongeveer mijn belangrijkste klacht geworden.
Ik kan het redelijk goed onder controle krijgen door veel te drinken en goed te eten. Dan zakt het. Maar daar moet ik wel voor werken. Ik hang de hele dag aan de kraan en eet veel meer dan voor de zwangerschap (mijn gewichtstoename is daardoor bijna een rechtstreeks gevolg van mijn hoofdpijn haha)

Als het te erg is neem ik een gram paracetamol naast eten/drinken, dat gebeurt zo’n 2-3x per week. Voor mij werkt dit goed, maar het werkt misschien niet bij iedereen
  zondag 23 mei 2021 @ 06:36:38 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199575219
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 14:56 schreef Rebubbled het volgende:
Gaat dat dan nog wel lukken Lemijn, of is het wat het is?
Ik heb hulptroepen, en daarmee gaan de noodzakelijke dingen sowieso lukken. Voor de rest laat ik het zoveel mogelijk los. Dag voor dag, eerst voor mezelf een Jacob zorgen en dan zien we wel.

@kraampakket: ik heb er geen besteld bij mijn zorgverzekering, en wel zelf een natuurlijk kraampakket gekocht. Dat voelt gelijk anders! En ik heb wel zin in de eerste weken hoor :Y . Ik weet nog wel globaal dat het pittig was maar er is dan ook weer een O+ baby O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 23 mei 2021 @ 06:38:03 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199575222
Wat vervelend van die hoofdpijn Lily! Zou het nog een idee zijn om een fysiotherapeut mee te laten kijken?

En geen ervaring met niet aankomen. Maar ik omarm het, kan de extra kilo’s goed gebruiken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 23 mei 2021 @ 07:28:53 #281
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199575345
Pff, ik zat de vorige keer op 30+ kilo aan het einde. Zoveel vocht, echt niet leuk...Was na 4 weken ook 25 kilo kwijt, bleef maar plassen. Ik hoop dat het najaar wat milder aan temperatuur is, eind mei/begin juni 2019 was het heel erg Warm ;( .
pi_199575844
Wat me vooral tegenstaat aan de eerste weken is al dat bloed. 🤢 Dat was echt veel meer dan ik had verwacht. En constant de boel schoonspoelen na elke plas, ugh.

Ik ben de vorige keer rond de 25 kg aangekomen, waarvan er 10 kg direct na de bevalling weg was. Borstvoeding heeft hier geen kilo extra weggenomen overigens.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199576116
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 21:34 schreef June. het volgende:

[..]

#ontlurk
Ik had hetzelfde hoor, maar was niet afgevallen in begin. Ik maakte een enorme sprong in gewicht in 3e trimester. Combinatie van veel vruchtwater en een macrosoom kind :D Uiteindelijk nog iets op 78kg uitgekomen terwijl ik ook begon rond de 65.
Fijn dat ik niet de enige ben. Ik ben net gestart in m'n derde trimester inderdaad, dinsdag 28 weken. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt. De VK's geven niet zo veel om gewicht. Ze hebben de weegschaal puur voor de vrouwen zelf, maar ik hoef me nooit te wegen. Misschien dat mijn weegschaal thuis ook niet heel betrouwbaar meer is. Ik zal over twee weken bij de controle wel weer even wegen en het bespreekbaar maken. Ik eet prima. Niet heel veel meer, maar mijn lichaam vraagt ook niet echt om meer. Als ik honger/trek heb, pak ik eten. En dat is vaak wel gezond (yoghurt, kwark met fruit, extra boterham).
pi_199576148
Mijn man en ik hebben gisteren een paar filmpjes over de bevalling en de nageboorte gekeken, op zijn verzoek, haha. Hij vond het heel leuk en interessant. 😁 Het was net alsof ik een kleuter van 5 naast me had zitten, haha. Vind het wel leuk dat 'ie er toch al wel mee bezig is ook, voor als ze straks echt komt. En het is zo leuk als hij weer tegen m'n buik gaat praten. Soms reageert ze dan ook. 🥰
pi_199583379
Gisteren is onze zoon geboren! Helaas kwamen de pers weeën na 10cm ontsluiting niet op gang en is hij alsnog in het ziekenhuis geboren, maar het is een heerlijk gezond en mooi jochie. We zijn tot over onze oren verliefd.

In totaal 6 kilo aangekomen ( voornamelijk vanaf week 33). Volgens de verloskundige was het geen probleem zolang ik maar goed bleef eten. En gewicht van onze zoon is helemaal perfect!
De buik is nu trouwens helemaal weg, dat is wel heel gek.
pi_199583472
@Mango91; gefeliciteerd! Geniet van jullie verliefdheid op je zoon! O+ *O* O+
  zondag 23 mei 2021 @ 16:49:57 #287
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199583806
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:30 schreef Mango91 het volgende:
Gisteren is onze zoon geboren! Helaas kwamen de pers weeën na 10cm ontsluiting niet op gang en is hij alsnog in het ziekenhuis geboren, maar het is een heerlijk gezond en mooi jochie. We zijn tot over onze oren verliefd.

In totaal 6 kilo aangekomen ( voornamelijk vanaf week 33). Volgens de verloskundige was het geen probleem zolang ik maar goed bleef eten. En gewicht van onze zoon is helemaal perfect!
De buik is nu trouwens helemaal weg, dat is wel heel gek.
Gefeliciteerd! *O* O+ Nu lekker genieten van de kleine man O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zondag 23 mei 2021 @ 16:53:49 #288
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199583895
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 02:08 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Echt lastig, ik heb ook vreselijke hoofdpijnen. Is momenteel zo ongeveer mijn belangrijkste klacht geworden.
Ik kan het redelijk goed onder controle krijgen door veel te drinken en goed te eten. Dan zakt het. Maar daar moet ik wel voor werken. Ik hang de hele dag aan de kraan en eet veel meer dan voor de zwangerschap (mijn gewichtstoename is daardoor bijna een rechtstreeks gevolg van mijn hoofdpijn haha)

Als het te erg is neem ik een gram paracetamol naast eten/drinken, dat gebeurt zo’n 2-3x per week. Voor mij werkt dit goed, maar het werkt misschien niet bij iedereen
Thanks voor de tips O+ Veel drinken doe ik sowieso al, meer eten wil ik juist niet (ik eet naar behoefte en als ik meer zou gaan eten staat me dat bij voorbaat dus al tegen).

Ik ben bang dat het bij mij heel erg samenhangt met slaapgebrek, want ik ben ook constant moe, maar slaap heel licht. Ik word na 8 uur slapen wakker alsof ik net een uurtje geslapen heb. Heel vermoeiend ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_199584199
quote:
17s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Thanks voor de tips O+ Veel drinken doe ik sowieso al, meer eten wil ik juist niet (ik eet naar behoefte en als ik meer zou gaan eten staat me dat bij voorbaat dus al tegen).

Ik ben bang dat het bij mij heel erg samenhangt met slaapgebrek, want ik ben ook constant moe, maar slaap heel licht. Ik word na 8 uur slapen wakker alsof ik net een uurtje geslapen heb. Heel vermoeiend ;(
Jep bij mij hangt het ook samen met vermoeidheid. Is ook lastig ja, want je slaapt slecht tijdens de zwangerschap.

Je moet niet eten als je geen zin hebt. Ik heb gewoon continu honger haha en daar krijg ik hoofdpijn van. Ik heb echt veel meer honger dan normaal.
  Moderator zondag 23 mei 2021 @ 17:25:21 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199584551
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 12:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zijn er trouwens dames hier die ervaring hebben met weinig tot niets aankomen tijdens hun zwangerschap of eerdere zwangerschappen? Of waarbij het gewicht per week schommelt? Voordat ik zwanger was, woog ik rond de 65 kg. Nu ben ik aanbeland bij m'n derde trimester en vanmorgen op de weegschaal was het 67,4. Vorige week 68,5. 🤨
Ik ben wel wat kilo's kwijt geraakt in het eerste trimester door weinig eetlust en misselijkheid, maar ik vind het wel een beetje gek dat ik nu eigenlijk bijna niets aankom en dat ik ook weer minder weeg dan een week geleden. Ik maak me geen zorgen om de baby, die doet het prima, maar de meesten komen toch gewoon wel veel meer aan?
Ja ik :Y ik begon met 83 kilo, eindigde op 89 kilo en een paar dagen na de bevalling zat ik op 77 kilo. Ik ben dus feitelijk afgevallen tijdens de zwangerschap. Bij mij kwam dat omdat ik vreselijke reflux had en daardoor nauwelijks at. Tijdens de zwangerschap heel vervelend maar uiteindelijk niet verkeerd om met een lager gewicht uit de bevalling te komen :+

Zorgen hoe je je hier niet om te maken, de belangrijkste stoffen gaan richting je baby, dus dat zit goed :*

Mango gefeliciteerd! Nu genieten van je gezinnetje en rustig bijkomen O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 23 mei 2021 @ 18:02:52 #291
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199585147
Gefeliciteerd met je zoon Mango! Fijn dat hij er is en alles goed is. Je bent dus t/m 10 cm wel thuis geweest? Hoe ging het toen verder? Je hebt voorlopig vast wel wat beters te doen dan dit vertellen :+ .

Fijne kraamtijd!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199586452
Gefeliciteerd Mango!

Ik heb geen idee hoeveel ik ben aangekomen, maar zeker al 8 kilo (21 weken). Prima, ik zal na de bevalling wel keihard aan de slag gaan met afvallen.
pi_199586803
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon @Mango91! *O*

@Lemijn: hoera, verlof! Alles dag voor dag bezien klinkt als een goeie strategie, rot dat je zoveel pijn hebt :* Ben benieuwd wat je van het kraampakket vindt? Ik overweeg ook een natuurlijk kraampakket, vond het er haast als een cadeautje uitzien op de site zo alles bij elkaar.

Qua gewicht, ik ben in het eerste trimester wel wat afgevallen ivm misselijkheid en nu nauwelijks aangekomen. Maak me er geen zorgen om, maar had gezien de grootte van m'n buik eigenlijk anders verwacht. Zegt kennelijk meer over de staat van m'n buikspieren :') Benieuwd of het dan later in de zwangerschap misschien harder gaat qua gewicht. Vorige zwangerschappen allebei 12-15 kilo aangekomen en ook weer vrij rap m'n oude figuur terug dus dat geloof ik verder wel.

Ik voel steeds duidelijker beweging in mijn buik O+ Al een tijdje wat gekriebel dat ik dacht te herkennen, maar nu echt duidelijk beweging. Zo leuk!
  zondag 23 mei 2021 @ 20:09:04 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199587365
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 19:37 schreef onomatopee het volgende:
@:Lemijn: hoera, verlof! Alles dag voor dag bezien klinkt als een goeie strategie, rot dat je zoveel pijn hebt :* Ben benieuwd wat je van het kraampakket vindt? Ik overweeg ook een natuurlijk kraampakket, vond het er haast als een cadeautje uitzien op de site zo alles bij elkaar.
Nou dat vind ik dus ook, het ziet er veel sympathieker uit dan de doos van 4 jaar geleden. En wat gewoon leuke extra dingen die in het standaard pakket niet zitten. Het was wel duur (vooral toen ik ontdekte dat ik via mijn verzekering een gratis pakket had kunnen krijgen - ik had gerekend met de ¤30 die ik sowieso moest uitgeven) maar jammer dan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199588103
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 06:38 schreef Lemijn het volgende:
Wat vervelend van die hoofdpijn Lily! Zou het nog een idee zijn om een fysiotherapeut mee te laten kijken?

En geen ervaring met niet aankomen. Maar ik omarm het, kan de extra kilo’s goed gebruiken.
Dat hadden wij hier deze week ook besproken! Ik denk dat er nekklachten bij zitten. Ik ga binnenkort een massage nemen, eens kijken wat het doet. Jij bent nu lekker met verlof?

Mango91, hartelijk gefeliciteerd met je zoon! Wat heerlijk zo
pi_199592909
Mango, gefeliciteerd met jullie zoon! 🥰 Fijn dat verder alles goed gegaan is. Veel geluk gewenst!
  maandag 24 mei 2021 @ 10:08:49 #297
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199593059
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Mango!
pi_199593146
Mango gefeliciteerd met je zoon!

Komkommer hier ook nog niet veel aangekomen. Nu 21 weken en +2 kg. Was door het vele spugen in het begin ook wat afgevallen.

Sinds dit weekend over op zwangerschapsbroeken omdat we achterlopen met de was. Zit oke, maar nog wel flink ruim.

Lemijn vervelend van de pijn. Hopelijk knapt het nog wat op de laatste weken.
pi_199594143
Gefeliciteerd Mango! Klinkt alsof het aan het einde nog even spannend werd. Zijn jullie allemaal weer thuis?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 24 mei 2021 @ 11:28:29 #300
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199594218
Gefeliciteerd Mango *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')