abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:06:52 #51
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199320406
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:30 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Ik vond het nog een beetje griezelig dus ik heb niet zoveel geslapen. Maar het scheelde wel een hoop sjouwwerk afgelopen nacht dus vanavond gaan we gewoon weer gezellig samen slapen. Mijn bed kan helaas niet tegen de muur met de zijkant dus ik heb SQs tip gebruikt en de baby gebumpert met het ledikant. Ging prima.
Zo fijn jullie tips!
Ledikant aan de ene kant en jij in de maternale houding aan de andere kant. Geen dekbed, geen kussen(s). En bij goed weer open bar. *) Zo krijg je de meeste slaap. 🤗

Succes vannacht!
Protège moi de mes désirs.
pi_199322098
Haha, ja ik heb hier ook best wat gezeurd over niet slapende kinderen ;)
Ik lig nu trouwens ook al weer anderhalf uur in bed met Li bovenop me. Iets met buren en harde muziek.

Ik heb hier bij nummer 2 en 3 de box echt bijna niet gebruikt, alleen om dus even naar het toilet te gaan, met rennende jongen(s) eromheen. Zou niet weten hoe ik dat zonder box had moeten doen, de jongens waren oud genoeg voor “regels”, maar in het enthousiasme van het spelen...

En drie kids zijn fantastisch O+ Twee ook trouwens; en het is echt niet altijd even leuk.. maar wat je ervoor terug krijgt is niet te beschrijven zo fijn.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 08:50:13 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_199325223
Gek genoeg heeft mijn oudste inderdaad het meest in de box gelegen. Maar ja, die sliep er ook in overdag. Dat is voor volgende kinderen soberso al geen optie.

Mijn middelste is redelijk lomp, dus baby ligt wel geregeld in de box. Maar hij draait zichzelf nu al weer vast met zijn benen door de spijlen, dus t zal niet lang meer leuk zijn.
disclaimer
pi_199327425
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 08:50 schreef SQ het volgende:
Gek genoeg heeft mijn oudste inderdaad het meest in de box gelegen. Maar ja, die sliep er ook in overdag. Dat is voor volgende kinderen soberso al geen optie.
Hoezo is dat geen optie? Mijn meiden hebben er juist alleen maar in geslapen (zolang dat paste en ze nog niet zoveel bewogen). Een schreeuwende broer (of zus) ernaast reageerden ze vrijwel niet op. Nog steeds worden ze amper wakker van elkaars geluid s nachts, de een kan keihard huilen terwijl de anderen (een op minder dan een meter afstand) heerlijk doorslapen :’)
  zaterdag 8 mei 2021 @ 12:47:11 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_199328128
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:06 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Hoezo is dat geen optie? Mijn meiden hebben er juist alleen maar in geslapen (zolang dat paste en ze nog niet zoveel bewogen). Een schreeuwende broer (of zus) ernaast reageerden ze vrijwel niet op. Nog steeds worden ze amper wakker van elkaars geluid s nachts, de een kan keihard huilen terwijl de anderen (een op minder dan een meter afstand) heerlijk doorslapen :’)
Met een zesjarige en een vierjarige er omheen was dat geen optie ;) niet elke baby slaapt natuurlijk overal doorheen.
Wel handig dat die van jou dat wel deden :D
disclaimer
  zaterdag 8 mei 2021 @ 13:39:37 #56
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199328941
Wij gebruiken de box regelmatig met de tweede. Soms zit U. er zelfs bij in om samen te spelen, maar vaak mag dat niet van mij. De box is Zielies plekje waar ze zelf even rustig kan spelen. Samenspelen kan op de grond of op schoot.

Slapen doet ze er niet meer in, maar wel even spelen of wachten tot ik klaar ben met iets.
  zondag 9 mei 2021 @ 14:12:30 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_199343235
Ik worstelde een beetje met het splittopper probleem op onze boxspring, waardoor het niet veilig voelde om een kind tussen ons in te laten slapen. Heb ik me toch DE oplossing bedacht :D
Splittopper ligt nu met het voeteneind boven zodat de split bij onze benen zit. Kan mijn bed nu niet omhoog zetten maar soit, dat gaat straks met het bedhek toch al niet :') en kinderen kunnen niet meer tussen de matrassen glijden *O*
disclaimer
pi_199350972
Destijds voor de baby een cybex cloud z base gekocht:

https://www.prenatal.nl/o(...)-base-z-4905423.html

Begonnen met de cloud z stoeltje, nu wordt het tijd voor een volgend stoeltje. De sirona z past hierop, is wel erg prijzig (a 350 euro). In het buitenland zie ik bijv dit:

https://www.amazon.co.uk/(...)kCode=ogi&th=1&psc=1

Ook een sirona maar net andere benaming, kan ook draaien dus lijkt zelfde soort onderstel. Echter het bedrag is fors lager. Zou dit ook passen op mijn cloud z base?
pi_199355582
Vraagje, tot welke leeftijd snijden jullie de druiven voor de kinderen in stukjes? Ik snijd de druiven nu nog in halfjes voor M van ruim 2,5 jaar. Maar tijdens het snijden stond ik me te bedenken tot welke leeftijd je zoiets blijft doen? Wanneer zijn de kinderen voldoende in staat om de druifjes zelf goed te kauwen en door te slikken zonder een groot verstikkingsgevaar?
  maandag 10 mei 2021 @ 11:52:49 #60
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_199355621
tot 6 jaar ongeveer.
(en ik doe meer dan door de helft, in kwartjes of plakjes.)

https://www.huffingtonpos(...)g-hazard_a_23520108/
pi_199355836
quote:
17s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:52 schreef Budabuddumbam het volgende:
tot 6 jaar ongeveer.
(en ik doe meer dan door de helft, in kwartjes of plakjes.)

https://www.huffingtonpos(...)g-hazard_a_23520108/
Ik ook. Maar er zijn ook zat ouders die dat flauwekul en te overbezorgd vinden heb ik het idee. Better safe than be sorry :)
  maandag 10 mei 2021 @ 12:14:18 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_199356010
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:51 schreef Peacefulll het volgende:
Vraagje, tot welke leeftijd snijden jullie de druiven voor de kinderen in stukjes? Ik snijd de druiven nu nog in halfjes voor M van ruim 2,5 jaar. Maar tijdens het snijden stond ik me te bedenken tot welke leeftijd je zoiets blijft doen? Wanneer zijn de kinderen voldoende in staat om de druifjes zelf goed te kauwen en door te slikken zonder een groot verstikkingsgevaar?
Dat is per kind verschillend. Heb je een schrokker of een propper dan zou ik langer wachten. Bij mijn kinderen ging het vanaf anderhalf jaar ofzo al heel goed.
disclaimer
  maandag 10 mei 2021 @ 13:03:02 #63
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_199356705
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ook. Maar er zijn ook zat ouders die dat flauwekul en te overbezorgd vinden heb ik het idee. Better safe than be sorry :)
Dan hoop ik voor ze dat het goed blijft gaan. Het is zo glad en zo lastig er weer uit te krijgen.
Zelfde met tomaatjes en knakworst.
  maandag 10 mei 2021 @ 13:11:52 #64
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199356815
Eigenlijk tot ze het apendiploma hebben. Dat ‘hebben’ ze wanneer ze met hun linkerarm over hun hoofd hun oor kunnen aanraken.
Zie: https://eurolac.net/apend(...)OC-b4HPDirAY_iPKRJtA
pi_199358688
Nog even blijven snijden dus ;)

SQ: M is een hele nette, rustige eter. Geen propper of schrokker. Vandaar denk ik ook mijn vraag. Het gaat zo makkelijk en netjes en motorisch is hij ook heel sterk aangelegd. Maar goed, dat zegt blijkbaar nog niks over de groei en het vermogen om gladdere dingen veilig door te slikken.
pi_199359639
De logopediste op mijn werk zegt druiven doorsnijden tot een jaar of 5. En dat heeft inderdaad te maken met dat apendiploma zoals het genoemd wordt in de link van @D.U.M.A.N.
pi_199359707
^^ tot een jaar of 5 inderdaad. Het heeft niet alleen met de kauw- en slikvaardigheden maar ook met de omvang van de slokdarm te maken. Ik ken vrij nare verhalen :X Kleine moeite, groot plezier.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  FOK!fossiel maandag 10 mei 2021 @ 17:46:55 #68
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199361146
Ik ben er zelf pietluttig mee, en helemaal toen in mijn zeer nabije omgeving een geval van verslikking/verstikking was (incl kinderarts in traumahelicopter etc).

Het is allemaal goed afgelopen gelukkig, maar het zet je wel weer op scherp.
Chick on a mission
pi_199361318
Ook met pannekoek en babybells zijn in het verleden nare dingen gebeurd bij kleine kinderen.
pi_199362641
En marshmellows.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 10 mei 2021 @ 20:21:49 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199363321
Het is niet mijn bedoeling om stoer te doen maar ik snijd allang geen druiven of tomaatjes meer voor mijn peuter. Hij pikt die dingen uit de keuken en eet ze dagelijks. Voelt volkomen veilig. Of in ieder geval niet onveiliger dan autorijden (met passend stoeltje) of loopfietsen zonder helm. Verslikken kan ook in een stuk banaan. Maar ja. Dit niet als aanmoediging overigens.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 11 mei 2021 @ 18:03:57 #72
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_199375878
Maar een banaan als je er in knijpt veert niet terug.
Zit wel degelijk een verschil in.
pi_199672202
Even een andere vraag. Ik ben 28,5 week zwanger en we zijn bezig met de laatste kleine dingetjes voor het kamertje.
Ik heb een vraag voor het ledikantje. We hebben een ledikantje van 60x120 en een matrasje van de Ikea voor erin. Nu wil ik graag dekentjes en lakentjes aan gaan schaffen, maar ik weet niet zo goed welke maat. Kun je ook een wiegdeken/wieglaken gebruiken voor het begin of moet je specifiek ledikantdekentjes of -lakentjes gebruiken? Ik zie allemaal maten van 100x150 of zelfs 120x150 voorbijkomen, maar is dat weer niet heel groot? Ik weet dat het ledikantje heel strak opgemaakt moet worden, maar dan heb je toch geen megalakentjes en -dekentjes nodig?
Voor de co-sleeper hebben we dit issue niet, want die hebben we geleend en daar krijgen we de dekentjes en lakentjes ook bij.
pi_199672215
En een hoeslaken/molton, heb je die allebei nodig? En die wel gewoon de matrasmaat neem ik aan?
  zaterdag 29 mei 2021 @ 20:36:43 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_199672271
Ik heb wel altijd hoeslaken met molton gebruikt, dat voelt zachter en minder kans op lekkage tot je matras.

Wat betreft dekens, dat blijft altijd gehannes :') ze zijn altijd veel te groot. Maar! Als je ze dubbel vouwt is het stukken beter te doen. Ik zou in elk geval zeker niet voor zo'n mega maat gaan.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')