abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:49:15 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_199314572
baby moet kruipen... hihaho :')
Misschien had je beter moeten vóórleven @Phaidra, hup zelf op de handen en knietjes, en gaan *O*
disclaimer
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:50:10 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_199314584
toegegeven, ik heb ook wel eens staan bulderen dat ze nu echt MOETEN SLAPEN, maar ze hebben zich er nooit een zier van aangetrokken. Meestal gaan ze alleen harder huilen. Of lachen. :')
disclaimer
pi_199314591
Au! Ik voel mijn knieën nu al :D. Daar ging het dus mis. Ik begrijp de aversie tegen kruipen volledig!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:51:31 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_199314600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:50 schreef Phaidra het volgende:
Au! Ik voel mijn knieën nu al :D. Daar ging het dus mis. Ik begrijp de aversie tegen kruipen volledig!
babies hebben nog geen knieschijven :P
Ik heb zelfs ooit ergens gelezen dat babies geen pijn voelen, dus dubbel winst *O*
disclaimer
  Manager PR/Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:52:41 #30
269689 crew  Viv
pi_199314619
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:49 schreef SQ het volgende:
Misschien had je beter moeten vóórleven @:Phaidra, hup zelf op de handen en knietjes, en gaan *O*
Een collega van mij heeft dit advies dus serieus gekregen bij het CB. :'(
pi_199314633
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:50 schreef SQ het volgende:
toegegeven, ik heb ook wel eens staan bulderen dat ze nu echt MOETEN SLAPEN, maar ze hebben zich er nooit een zier van aangetrokken. Meestal gaan ze alleen harder huilen. Of lachen. :')
Nou ja, precies. Maar toch heb ik dat zowat een half jaar dagelijks gezegd/gedacht als ik wederom tevergeefs geprobeerd had mijn baby weer in slaap te krijgen. Allebei mega-gefrustreerd en waarvoor?
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:57:08 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_199314697
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nou ja, precies. Maar toch heb ik dat zowat een half jaar dagelijks gezegd/gedacht als ik wederom tevergeefs geprobeerd had mijn baby weer in slaap te krijgen. Allebei mega-gefrustreerd en waarvoor?
Maar ja, je weet het ook niet, en al zeker de eerste keer niet.

Ik heb nu een derde en ik ben nog steeds wel gefrustreerd als ik 'm een week lang niet in slaap krijg 's avonds. Dat voelt ook echt meteen als vooreeuwigenaltijd dan :')
En dan moet ik weer even pas op de plaats maken en denken "bij die anderen kwam 't ook goed!!" en dan gaat het wel weer.
Maar, ja, als ik eigenlijk nog van alles wil doen - of juist even helemaal niks wil, dan frustreert het me nog steeds wel ja. Maar ik weet nu wel dat ik er weinig aan kan veranderen.

Oh en door Corona is deze baby echt een extreme mamaplakkert, omdat er nooit een nood is geweest om papa het te laten oplossen :') :@ Die kan er dus ook helemaal niks mee als ie jankt, alles is mama :')
disclaimer
pi_199314745
Ja, dat is exact het verschil bij de eerste of een tweede/derde. Je kan het makkelijker relativeren. De frustratie is er soms, maar het overheerst niet meer alles.

Of die week dat mijn oudste ein-de-lijk een paar nachten op rij had doorgeslapen, en toen griep kreeg, inclusief ziekenhuisopname en wekenlange hoest-tyfus. Dat was weer een voorlopig einde aan het doorslapen... Ik was zo boos op alles toen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:02:28 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_199314766
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:01 schreef Phaidra het volgende:
Ja, dat is exact het verschil bij de eerste of een tweede/derde. Je kan het makkelijker relativeren. De frustratie is er soms, maar het overheerst niet meer alles.

Of die week dat mijn oudste ein-de-lijk een paar nachten op rij had doorgeslapen, en toen griep kreeg, inclusief ziekenhuisopname en wekenlange hoest-tyfus. Dat was weer een voorlopig einde aan het doorslapen... Ik was zo boos op alles toen.
Ja dan wil je karma wel door d'r kop schieten :') ;(
disclaimer
pi_199314777
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:02 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja dan wil je karma wel door d'r kop schieten :') ;(
Dat je nét hoop krijgt, 'zou dit dan toch, eindelijk...' En dan BAM. LEKKER PUH. |:(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199314802
Ik ben al gefrustreerd als kindlief een nacht niet wil slapen. En ze valt nog steeds alleen in slaap op mijn schoot en is na de eerste cyclus niet meer in haar eigen bed te krijgen en slaapt dan de rest van de nacht alleen op mijn schouder.
Maar goed, denk maar aan mijn jongens die nu hele makkelijke slapers zijn. ;)

Ik kreeg trouwens van het kdv een maand of drie geleden een leuk advies.. logopedie voor Li omdat ze niet uit een beker wou drinken. Ze zijn er echt een keer of 5 over begonnen, want het was zo raar.
En wat denk je, anderhalve week geleden pakt ze haar open rietjes beker en begint gewoon te drinken ;) of ik veel had geoefend vroegen ze op het kdv ;)
  Manager PR/Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 14:13:29 #37
269689 crew  Viv
pi_199314890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar ja, je weet het ook niet, en al zeker de eerste keer niet.
Door hier mee te lezen wist ik bij mijn eerste al dat ik niet hele middagen zou gaan besteden om mijn baby over te halen tot een dutje.. :Y

..en toen moest ik mijn handen vrij hebben om te kolven. :')
pi_199314906
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:06 schreef Loj het volgende:
Ik ben al gefrustreerd als kindlief een nacht niet wil slapen. En ze valt nog steeds alleen in slaap op mijn schoot en is na de eerste cyclus niet meer in haar eigen bed te krijgen en slaapt dan de rest van de nacht alleen op mijn schouder.
Maar goed, denk maar aan mijn jongens die nu hele makkelijke slapers zijn. ;)

Ik kreeg trouwens van het kdv een maand of drie geleden een leuk advies.. logopedie voor Li omdat ze niet uit een beker wou drinken. Ze zijn er echt een keer of 5 over begonnen, want het was zo raar.
En wat denk je, anderhalve week geleden pakt ze haar open rietjes beker en begint gewoon te drinken ;) of ik veel had geoefend vroegen ze op het kdv ;)
Jij hebt je portie slaapgebrek ook wel gehad inderdaad. -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:16:19 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_199314926
Ja, ik kan me van Loj ook vooral herinneren dat haar kinderen niet sliepen _O- (sorry Loj :* )
disclaimer
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:17:08 #40
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199314942
Oh man ik krijg zo’n zin in de tweede als ik dit allemaal lees oO< .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:24:02 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_199315020
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:17 schreef Lemijn het volgende:
Oh man ik krijg zo’n zin in de tweede als ik dit allemaal lees oO< .
Oooh maar Lemijn, het hebben van O+ een O+ baby O+ weegt hier allemaal toch ook weer flink tegenop :D
Nee maar echt. Ik heb wel eens frustraties maar die laat ik zooo snel weer los. Want dan kijk ik naar m'n baby met z'n babyhoofd en dan denk ik, het is mijn laatste baby, alles gaat voorbij, en dan zit ik straks weer te siepen dat ik noooiiitt meer een baby heb, dus ga ik er gewoon all-in van genieten.
Inclusief de ellende. zo.
disclaimer
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:41:34 #42
344469 Amsel
zonder t
pi_199315275
Geen idee wat dit topic nog tussen mijn AT's doet, maar ik kom even melden dat mijn vier jaar oude baby (hij wordt over twee maanden vijf) nog geen nacht in z'n leven heeft doorgeslapen :'( _O-
pi_199317295
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:55 schreef Keroppi het volgende:
Zijn hier mensen die het bij een nr 2 ook zonder box hebben gedaan? En hoe zorgde je dat de oudste niet over de jongste heen denderde? Andere tips & trucs?
Wij hadden wel een box, maar die is maar relatief kort gebruikt omdat we geen tweelingbox wilden.

Wij hebben de kinderwagenbakken veel gebruikt om ze overdag in te laten slapen, daarin lagen ze veilig, rustiger en sliepen ze ook goed. En vanaf dat ze echt actief werden hadden we een XXL speelkleed, waar ze regelmatig met z’n drieën op lagen (oudste was 1j10m toen nr 2 en 3 geboren werd). Is eigenlijk altijd goed gegaan en zorgde er juist voor dat ze al heel jong samen ‘speelden’. Maar mijn oudste was een rustige dreumes die zelf ook praktisch nooit in de box heeft gelegen, was dat een drukte maker geweest dan waren we wel voor een tweelingbox gegaan.

Persoonlijk zie ik geen problemen in geen box gebruiken bij de 2e, alleen douchen of uitgebreid naar de wc gaan zou ik pas doen als er minimaal 1 op bed ligt. En zorg dat je de oudste gelijk betrekt in de zorg voor de baby en hoe je met een baby (niet) om moet gaan.

En als het toch echt even nodig is, is een ledikant of wieg ook een prima vervanger voor een box.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:39:22 #44
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199317342
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:41 schreef Amsel het volgende:
Geen idee wat dit topic nog tussen mijn AT's doet, maar ik kom even melden dat mijn vier jaar oude baby (hij wordt over twee maanden vijf) nog geen nacht in z'n leven heeft doorgeslapen :'( _O-
Boksssss mijne is sinds februari 4 en slaapt eigenlijk ook niet door, heeeeeel af en toe per ongeluk één nachtje :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:42:15 #45
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199317375
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:49 schreef SQ het volgende:
Misschien had je beter moeten vóórleven @:Phaidra, hup zelf op de handen en knietjes, en gaan *O*
Oooh hier een kennis die wel eens gelezen had dat kinderen met dyslexie (dacht ik) vaak niet gekropen hadden. Die ging ook alle kinderen in de omgeving af 'ja ze moeten kruipen anders krijgen ze dyslexie :( :( '
Ja zo werkt het niet Truus :')
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:45:11 #46
221912 minilot
Nancy boy
pi_199317407
De driejarige knaap hier werd afgelopen week toevallig pas om kwart over vijf 's morgens voor het eerst sinds de avond ervoor naar bed gaan wakker en dat rekenden we direct onder de zeer sporadische keren in het leven van de knakker dat -ie een soortement van doorsliep. Hoeveel nachten het precies waren weet ik niet, maar minder dan tien :')
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:30:24 #47
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_199317913
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hoe verliep de nacht?
Ik vond het nog een beetje griezelig dus ik heb niet zoveel geslapen. Maar het scheelde wel een hoop sjouwwerk afgelopen nacht dus vanavond gaan we gewoon weer gezellig samen slapen. Mijn bed kan helaas niet tegen de muur met de zijkant dus ik heb SQs tip gebruikt en de baby gebumpert met het ledikant. Ging prima.
Zo fijn jullie tips!
Fok!bejaarde
  vrijdag 7 mei 2021 @ 19:04:39 #48
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199318350
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:45 schreef minilot het volgende:
De driejarige knaap hier werd afgelopen week toevallig pas om kwart over vijf 's morgens voor het eerst sinds de avond ervoor naar bed gaan wakker en dat rekenden we direct onder de zeer sporadische keren in het leven van de knakker dat -ie een soortement van doorsliep. Hoeveel nachten het precies waren weet ik niet, maar minder dan tien :')
Ja dit :D

Hier overigens met bijna 2 jaar wel een week ofzo doorgeslapen maar toen ziekenhuisopname en daarna weer terug bij af (of zelfs nog slechter). Nou ja gaat wel over voor ze 18 is O+
  vrijdag 7 mei 2021 @ 19:54:08 #49
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_199318959
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:41 schreef Amsel het volgende:
*kras :’(
Fok!bejaarde
  vrijdag 7 mei 2021 @ 20:19:56 #50
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199319492
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:24 schreef SQ het volgende:

[..]

Oooh maar Lemijn, het hebben van O+ een O+ baby O+ weegt hier allemaal toch ook weer flink tegenop :D
Nee maar echt. Ik heb wel eens frustraties maar die laat ik zooo snel weer los. Want dan kijk ik naar m'n baby met z'n babyhoofd en dan denk ik, het is mijn laatste baby, alles gaat voorbij, en dan zit ik straks weer te siepen dat ik noooiiitt meer een baby heb, dus ga ik er gewoon all-in van genieten.
Inclusief de ellende. zo.
Dat weet ik wel hoor :P . Grootste deel vd tijd verheug ik me gewoon. En een beetje reality check dat zo’n tweede ook gewoon zijn/ haar eigen plan trekt is prima.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')