Dat is jouw mening, geen voldrongen feit.quote:Op zondag 2 mei 2021 09:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik merk de laatste tijd steeds meer dat veel mensen eigenlijk maar saai zijn.
Hoe weet je dit?quote:Hebben vaak geen eigen ideeen en volgen een beetje de rest.
Je begon met 'veel mensen', omschrijf deze mensen eens nader.quote:Nemen nooit een initiatief en doen alleen maar dingen die bekend en vertrouwd zijn.
En wat is hier mis mee als iemand hier gelukkig van wordt?quote:Hun enige hobby's zijn vaak een beetje netflixen, gamen en zuipen. En verder leven ze een grauw en middelmatig leven.
Zoals? Als mensen gelukkig zijn dan is dat het maximaal haalbare.quote:Waarom doen mensen dat? Je kan zoveel meer uit je leven halen.
Voor veel mensen is het de weg van de minste weerstand en/of mensen zijn helemaal niet op zoek naar verdieping in hun leven. Veel mensen vind het allemaal maar best.quote:Op zondag 2 mei 2021 09:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik merk de laatste tijd steeds meer dat veel mensen eigenlijk maar saai zijn. Hebben vaak geen eigen ideeen en volgen een beetje de rest. Nemen nooit een initiatief en doen alleen maar dingen die bekend en vertrouwd zijn. Hun enige hobby's zijn vaak een beetje netflixen, gamen en zuipen. En verder leven ze een grauw en middelmatig leven.
Waarom doen mensen dat? Je kan zoveel meer uit je leven halen.
Dit.quote:Op zondag 2 mei 2021 09:44 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, geen voldrongen feit.
[..]
Hoe weet je dit?
[..]
Je begon met 'veel mensen', omschrijf deze mensen eens nader.
[..]
En wat is hier mis mee als iemand hier gelukkig van wordt?
[..]
Zoals? Als mensen gelukkig zijn dan is dat het maximaal haalbare.
Ik zie ze bijvoorbeeld bij mij in de buurt. Lopen altijd een beetje mee met een of ander groepje. Maar nemen nooit zelf een initiatief of durven zelf een afwijkende mening te hebben.quote:Op zondag 2 mei 2021 09:44 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Hoe weet je dit?
[..]
Je begon met 'veel mensen', omschrijf deze mensen eens nader.
Zijn ze zo gelukkig dan? Ik ook ook veel geklaag.quote:En wat is hier mis mee als iemand hier gelukkig van wordt?
[..]
Zoals? Als mensen gelukkig zijn dan is dat het maximaal haalbare.
Grappig dat een paar lui zich gelijk al aangesproken lijken te voelen aan enkele reacties te zienquote:Op zondag 2 mei 2021 09:47 schreef GeneralRadek het volgende:
[..]
Ik zie ze bijvoorbeeld bij mij in de buurt. Lopen altijd een beetje mee met een of ander groepje. Maar nemen nooit zelf een initiatief of durven zelf een afwijkende mening te hebben.
Een neef van me is ook zo. Er komt helemaal nooit wat uit die gozer.
[..]
Zijn ze zo gelukkig dan? Ik ook ook veel geklaag.
Inderdaad wat ik bedoel. En alles dat afwijkt van die trend dat is meteen "raar" en wordt niet serieus genomen. En alleen naar top 40 muziek luisteren ook zoiets. Is kijken naar iets meer diepgang echt zo moeilijk?quote:Op zondag 2 mei 2021 10:02 schreef Graf-Schweinhund het volgende:
[..]
Grappig dat een paar lui zich gelijk al aangesproken lijken te voelen aan enkele reacties te zien
Maar je bent niet de enige die het zo ziet.
Het barst idd behoorlijk van de grijze muizen die allemaal maar in grote lijnen hetzelfde patroontje lijken volgen. Zelfde kleertjes, zelfde muziek (verschrikkelijk irritante, autotune rommel) oftewel top-40... etc. De foto's op Tinder zijn al even ongeinspireerd. De dames staan er altijd als dezelfde duck-faced spiegelprinsessen bij en de heren staan met niet geringe moeite stoer in de sportschool hun puddingbuik in te houden. Allemaal zo eigen-identiteitsloos.
Erbij horen is nog altijd het dominante gedachtengoed schijnbaar.
Ho! Ik vind niet dat gelijk iedereen meer van mijn interesses moet delen maar wat meer moeite doen om hun eigen ding te vinden ipv maar de populaire jonges en meisjes op de middelbare school te na-apen. Er wordt in mijn ogen gewoon teveel de nadruk gelegd om vooral niet een uitzondering te zijn. alsof men bang is om anders gevonden te worden. Da's zo'n erin gestampt gedrag.. alsof het gros van de maatschappij moedwillig onder het kopieerapparaat springt.quote:Op zondag 2 mei 2021 10:23 schreef Piles het volgende:
Mooie paradox schets je hier. Omdat mensen doen wat de meeste mensen doen, vind je ze saai (bijv. Top40-muziek luisteren). Maar als al die mensen op zoek gaan naar verdieping, en i.p.v. huidige Top40-muziek naar metal gaan luisteren, wat gebeurt er dan: metal wordt de meest populaire muziekstroming, de Top40 zal er vol mee staan. En jij vind metal-luisteraars dan weer saai (want 'iedereen doet dat').
Uiteindelijk is wat de meeste mensen doen (blijkbaar) het comfortabelst voor de mens. Dus waarom zou je daar (te veel) vanaf wijken? Het is juist iets wat eeuwenlang is uitontwikkeld tot de huidige status.
Precies, mond dicht en vooral geen eigen mening hebben die anders is dan de massa.quote:Op zondag 2 mei 2021 11:06 schreef itchycoo het volgende:
Wel grappig dat jij al die mensen en hun verdere levens blijkbaar goed kent, ook als ze door de buurt lopen.
Volgens mij ben je vooral met je eigen identiteit bezig door je op deze manier te willen onderscheiden van “de rest”. Laat het daar lekker bij. Dit soort oordelen over andermans leven zijn uiteindelijk net zo oppervlakkig als de levens die jij ze toeschrijft.
Behalve dan dat top 40 vooral uit makkelijke, lege, vlakke en vluchtige muziek bestaat. Echt een ontzettende armoede als je niet verder komt dan dat.quote:Op zondag 2 mei 2021 10:23 schreef Piles het volgende:
Mooie paradox schets je hier. Omdat mensen doen wat de meeste mensen doen, vind je ze saai (bijv. Top40-muziek luisteren). Maar als al die mensen op zoek gaan naar verdieping, en i.p.v. huidige Top40-muziek naar metal gaan luisteren, wat gebeurt er dan: metal wordt de meest populaire muziekstroming, de Top40 zal er vol mee staan. En jij vind metal-luisteraars dan weer saai (want 'iedereen doet dat').
Het is makkelijk. Maar ik begrijp niet hoe je blij kan worden van alleen maar middelmatigheid en volgzaamheid.quote:Uiteindelijk is wat de meeste mensen doen (blijkbaar) het comfortabelst voor de mens. Dus waarom zou je daar (te veel) vanaf wijken? Het is juist iets wat eeuwenlang is uitontwikkeld tot de huidige status.
Oh, en als je het grootste deel van je leven zo comfortabel inricht, kun je je tijd en energie steken in die paar dingen die je wél heel belangrijk vind. Zoals familie, vrienden, kinderen etc.
Veiligheidsgevoel denk ik. Voldoen aan een bepaald vooropgesteld standaard om je zo te garanderen succelsvol te zijn binnen de perken van wat sociaal algemeen geaccepteerd is. Het is tof zolang het binnen het kader van de comfortzone zit.quote:Op zondag 2 mei 2021 11:29 schreef Hexagon het volgende:
Het is makkelijk. Maar ik begrijp niet hoe je blij kan worden van alleen maar middelmatigheid en volgzaamheid.
Een eigen mening hebben is niet per se hetzelfde als een oppervlakkig oordeel over anderen vellen. Blijkbaar heb je dan de massa nodig om jezelf uit te kunnen drukken. Dat is net zo treurig als het blind volgen van de massa waar je zo op afgeeft.quote:Op zondag 2 mei 2021 11:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Precies, mond dicht en vooral geen eigen mening hebben die anders is dan de massa.
Ik denk dat z'n punt een beetje aan je voorbij is gegaan. @ sarcasmequote:Op zondag 2 mei 2021 11:47 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Een eigen mening hebben is niet per se hetzelfde als een oppervlakkig oordeel over anderen vellen. Blijkbaar heb je dan de massa nodig om jezelf uit te kunnen drukken. Dat is net zo treurig als het blind volgen van de massa waar je zo op afgeeft.
Ik houd niet eens van Metal. Maar wat een flutreden om alleen maar naar top 40 troep te luisteren.quote:Op zondag 2 mei 2021 10:23 schreef Piles het volgende:
Uiteindelijk is wat de meeste mensen doen (blijkbaar) het comfortabelst voor de mens. Dus waarom zou je daar (te veel) vanaf wijken? Het is juist iets wat eeuwenlang is uitontwikkeld tot de huidige status.
Oh, en als je het grootste deel van je leven zo comfortabel inricht, kun je je tijd en energie steken in die paar dingen die je wél heel belangrijk vind. Zoals familie, vrienden, kinderen etc.
Het is een metafoor...quote:Op zondag 2 mei 2021 12:18 schreef GeneralRadek het volgende:
[..]
Ik houd niet eens van Metal. Maar wat een flutreden om alleen maar naar top 40 troep te luisteren.
Tja, blijkbaar. Of niet, maar wat heb jij daar voor last van? Ik snap niet zo goed wat je wil, behalve klagen over mensen die volgens jou grijze muizen zijn?quote:Maar zijn die mensen zo blij allemaal dan? Er wordt altijd vreselijk over van alles geklaagd door die mensen.
Omdat alles vol is hier in Nederland en eigenlijk niks mag. Of het zijn juist van die dood-knuffel constructies die m.i. onze eeuwenlang vooraan lopende schilderkunst hebben vernietigd.quote:Op zondag 2 mei 2021 09:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik merk de laatste tijd steeds meer dat veel mensen eigenlijk maar saai zijn. Hebben vaak geen eigen ideeen en volgen een beetje de rest. Nemen nooit een initiatief en doen alleen maar dingen die bekend en vertrouwd zijn. Hun enige hobby's zijn vaak een beetje netflixen, gamen en zuipen. En verder leven ze een grauw en middelmatig leven.
Dat is de gemiddelde persoon waar je het over hebt. Zo zijn de meeste mensen nou eenmaal.quote:Op zondag 2 mei 2021 09:41 schreef GeneralRadek het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |