abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:58:42 #1
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199230282


Welkom in het topic waarin we alles bespreken rond de volgende opdracht van Kook mee met CUL!

De regel:
• Kook in de aangegeven week een gerecht dat binnen het thema past.

In de week van 3 tot en met 9 mei koken we 1 of meerdere gerechten met Seizoensgroente!


Deze tijd van het jaar begint het weer een beetje te ontluiken op de velden en in de moestuinen. We hebben net de kale periode gehad van weinig in de tuin en een bijna lege voorraadkast. De kolen en knolgroenten komen onze neus uit, de aardappelen zijn op. Gelukkig is het voorjaar O+

Het voorjaar wordt in Nederland natuurlijk ingewijd met asperges w/ Het witte goud, de koningin onder de groenten, de prinses van de akker. Ze is er maar even, nu kan het nog.


Naast asperges is het nog een tikje karig in de tuin maar er begint toch echt wel veel te groeien nu. De kroppen sla worden voller, de raapsteeltjes groeien de perken uit, de paksoi schiet al bijna door. Kruiden als peterselie, citroenmelisse en bieslook zijn weer over hun winterse rustperiode heen. Spinazie, radijs, rabarber en tuinboon zijn ook al groot genoeg.



Enkele sites met leuke recepten met seizoensgroente:
https://www.vierhetseizoen.nl/seizoensgroenten-april
https://www.culy.nl/inspi(...)-mei-kookinspiratie/
https://www.lekkervanbijons.be/seizoensproducten/lente/mei
https://leukegeit.nl/seizoensgroenten-mei/
Spoilers!
pi_199233015
De raapstelen groeien de perken uit ja. Dus komende week in ieder geval raapstelen hier op het menu :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199233206
Vandaag weer asperges gehaald :9
Doe er nooit iets echt spectaculairs mee. Even aan de kook brengen en dan in hun vocht laten nagaren is dikke prima.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199233586
Rabarber uit eigen tuin O+
pi_199233606
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 16:19 schreef Hupje het volgende:
Rabarber uit eigen tuin O+
Jaaa O+

Ik mis het ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:43:36 #6
370431 drakin
vurig typje
pi_199312940
Ik vind mijn rabarber, ja die uit eigen tuin, nog niet groot genoeg om deze week mee te koken.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_199333087
Websites noemen niet allemaal dezelfde seizoensgroenten voor de maand mei. Ik heb groentes gekozen uit de lijstjes die ik vond. Ik heb dit gegeten deze week:
Asperges

En van de restjes maakte ik aspergesoep.

Ik probeerde eens wat anders met rabarber: wafels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Stamppot Chinese kool

Mie met champignons, Chinese kool en pinda's

Tuinkers!


Vooral de Chinese kool werd enthousiast ontvangen. Leuk, want dat is een groente die ik niet zo vaak gebruik.
  zondag 9 mei 2021 @ 19:34:47 #8
217702 Lonaa
Honger!
pi_199348742
Mijn hoogtepunt was het opmaken van de raapstelen. We hadden al 2x stamppot gegeten. Deze week ook een keer maar ik vergat foto.

Anyway, recept geinspireerd op griekse spinazietaart:
Ik maakte prutje van raapstelen (ipv spinazie) met ui, feta, ei en smeerde dat over een stuk zalm:


Ik deed er broodkruim op:


En schoof het in de oven. Ondertussen bakte ik wat zoete en normale aardappel en maakte ik sipmele griekse salade van tomaat, komkommer, ui, olijf en feta.

Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 9 mei 2021 @ 21:59:48 #9
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199350406
Vrijdag tot en met vandaag kookte ik met seizoensgroente, namelijk asperges :9

Vrijdag aspergelasagna
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Gisteren pizza met groene asperge, champignon en gorgonzola.


Vandaag spiesjes van de barbecue met groene asperge, chorizo, champignon en lenteui. Was niet zo geblakerd als het er uit ziet.


De broccoliplant staat in bloei dus ik heb net de laatste spieten met champignons en kruiden op de bbq gezet :9


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
pi_199353278
@Lonaa jaloers op al je raapstelen

Wij hadden ook asperges
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')