abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199213015
Wij zijn van plan om een reclamebord van 1 bij 1 meter te plaatsen in onze achtertuin. Of beter gezegd , zijtuin en dan aan onze zijmuur. Het betreft een hoekwoning van de sociale woningbouw waar wij in wonen. Onze straat is een behoorlijk drukke straat (Betreft een T kruispunt, die direct naast onze woning is.) waar veel mensen langsrijden. Nu willen wij dus aan de zijkant van ons woning , een reclamebord van 1 bij 1 meter hangen op ons zijmuur.

We hebben een beetje de regels doorgenomen van de gemeente waar wij in wonen. De reclamebord die je in je eigen tuin gaat plaatsen mag niet al te groot zijn dat je het van heel ver kunt zien en je mag er ook geen lichtjes op plaatsen. Ons reclamebord is niet heel erg groot en we gaan er geen lichtjes op plaatsen.

Nog belangrijker was eigenlijk een toestemming van de woningbouw. Want die maken vaak bij dit soort dingen een probleem van. We hebben schriftelijk om toestemming gevraagd en de woningbouw heeft ons een toestemming gegeven voor het plaatsen van 1 reclamebord van ongeveer 1 bij 1 meter. (Reclamebord bevat informatie over dat wij juridisch hulp kunnen bieden aan mensen met juridische problemen en of vragen.)

Voordat we onze bord gaan plaatsen vroeg ik me af of juristen hier nog iets over willen zeggen , misschien iets wat ik moet weten of iets wat ik over het hoofd zie.

Alvast bedankt.
pi_199213086
Je zou even met het telefoonnummer op dat reclamebord kunnen bellen voor juridische hulp.

Graag gedaan.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 29 april 2021 @ 22:09:37 #3
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_199213099
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:04 schreef hebeenvraagje het volgende:
" (Reclamebord bevat informatie over dat wij juridisch hulp kunnen bieden aan mensen met juridische problemen en of vragen.)

Voordat we onze bord gaan plaatsen vroeg ik me af of juristen hier nog iets over willen zeggen "

Alvast bedankt.
:') :D
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_199213101
Er is geen precariobelasting van de gemeente?
dag
pi_199213117
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:08 schreef Patroon het volgende:
Je zou even met het telefoonnummer op dat reclamebord kunnen bellen voor juridische hulp.

Graag gedaan.
Haha ja dit dacht ik ook... :')
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_199213131
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:09 schreef Peter het volgende:
Nee want is eigen grond. Alleen als je op gemeente terrein iets plaatst moetje dat wel betalen.
pi_199213140
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:09 schreef Peter het volgende:
Nee
pi_199213174
Ga je elke casus van je toekomstige klanten dan Googlen of een topic voor openen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199213191
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:08 schreef Patroon het volgende:

Graag gedaan.
Bij juridische vragen is het beste een mailtje omdat het vaak toch wel wat ingewikkeld is en je tijd nodig hebt om alles goed te onderzoeken voordat je iets roept. Hier bijvoorbeeld een aantal juridische adviesbureaus waar men geen telefoonnummer heeft geplaatst op zijn website:

https://www.altijdrecht.nl/

http://rechtvaardigadvies.nl/
pi_199213205
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:14 schreef baskick het volgende:
Ga je elke casus van je toekomstige klanten dan Googlen of een topic voor openen?
Als het ingewikkeld genoeg is kan ik altijd om extra informatie vragen. Hier en op andere juridische forums.
pi_199213221
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:15 schreef hebeenvraagje het volgende:

[..]

Als het ingewikkeld genoeg is kan ik altijd om extra informatie vragen. Hier en op andere juridische forums.
Hier is een advies, get laid
pi_199213226
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:11 schreef hebeenvraagje het volgende:

[..]

Nee want is eigen grond. Alleen als je op gemeente terrein iets plaatst moetje dat wel betalen.
En reclamebelasting? Je uiting is zichtbaar vanaf de openbare weg; daarom hang je hem immers op die plek op.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199213246
quote:

[..]

Bij juridische vragen is het beste een mailtje omdat het vaak toch wel wat ingewikkeld is en je tijd nodig hebt om alles goed te onderzoeken voordat je iets roept. Hier bijvoorbeeld een aantal juridische adviesbureaus waar men geen telefoonnummer heeft geplaatst op zijn website:

https://www.altijdrecht.nl/

http://rechtvaardigadvies.nl/
Het punt lijkt je te ontgaan :+
pi_199213263
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Het punt lijkt je te ontgaan :+
Of hij ziet iets wat jij niet snapt. Dat kan ook altijd
  donderdag 29 april 2021 @ 22:20:09 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199213280
quote:

[..]

Heb je wel iets van opleiding op dit gebied?

En zo nee: bied je dan de dienst gratis aan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_199213292
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:17 schreef baskick het volgende:

[..]

En reclamebelasting? Je uiting is zichtbaar vanaf de openbare weg; daarom hang je hem immers op die plek op.
Reclamebelasting geldt alleen voor specifieke straten (voornamelijk in het centrum) , waar wij wonen hoort daar niet bij. Dus nee , reclamebelasting hoeven wij niet te betalen.
pi_199213324
Mag je van de woningbouw ook een bedrijf aan huis hebben? Of heb je een apart kantoor?
dag
pi_199213339
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je wel iets van opleiding op dit gebied?

En zo nee: bied je dan de dienst gratis aan?
HBO rechten afgerond. Nu bezig met master rechtsgeleerdheid. (mijn vrouw is die gene die hiermee bezig is , ik help beetje mee.)

We vragen 50 euro per vraag. Al zou het voor ons 5 uur werk zijn , dan nog kost het 50 euro en niet meer. Het eerste advies is volledig kosteloos. We staan ook open voor kleine klusjes die we eventueel kunnen overnemen van advocatenkantoren. En voor andere klusjes zoals bezwaar op boetes , pro forma brieven , bezwaarbrieven etc.
  Spellchecker donderdag 29 april 2021 @ 22:24:48 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199213352
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:24 schreef hebeenvraagje het volgende:

[..]

HBO rechten afgerond. Nu bezig met master rechtsgeleerdheid. (mijn vrouw is die gene die hiermee bezig is , ik help beetje mee.)

We vragen 50 euro per vraag. Al zou het voor ons 5 uur werk zijn , dan nog kost het 50 euro en niet meer. Het eerste advies is volledig kosteloos. We staan ook open voor kleine klusjes die we eventueel kunnen overnemen van advocatenkantoren. En voor andere klusjes zoals bezwaar op boetes , pro forma brieven , bezwaarbrieven etc.
Maar je mag niet teveel verdienen toch in een sociale huurwoning?
pi_199213364
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:22 schreef Peter het volgende:
Mag je van de woningbouw ook een bedrijf aan huis hebben? Of heb je een apart kantoor?
We zijn (nog) geen bedrijf. We willen eerst kijken of er überhaupt leven zit in deze project. Trouwens freelance banen mag je vaak wel vanuit huis doen omdat je geen voorraad hebt van producten. Juristen starten daarom vaak vanuit huis.
pi_199213380
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:25 schreef hebeenvraagje het volgende:

[..]

We zijn (nog) geen bedrijf. We willen eerst kijken of er überhaupt leven zit in deze project. Trouwens freelance banen mag je vaak wel vanuit huis doen omdat je geen voorraad hebt van producten. Juristen starten daarom vaak vanuit huis.
Volgens mij staat dat niet zo in je huurcontract of de algemene huurvoorwaarden ;)
dag
pi_199213390
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:24 schreef maily het volgende:

[..]

Maar je mag niet teveel verdienen toch in een sociale huurwoning?
Al verdien je een miljoen , niemand die je eruit mag gooien. Ons contract is levenslang. Enige wat er kan gebeuren is jaarlijks een correctie (verhoging) op je huur van x procent. Ons woning heeft een verkoopwaarde van 500.000 euro. Wij betalen per maand 350 euro aan huur. (kale huur is 600 euro maar we krijgen 250 euro huurtoeslag terug.)
pi_199213395
Wat is jouw tarief voor een bord in de tuin?
Graag wil ik de website theuselessweb.com promoten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199213425
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Volgens mij staat dat niet zo in je huurcontract of de algemene huurvoorwaarden ;)
Ons bedoeling is ook niet om een bedrijf aan huis te starten. We denken daar nog niet aan. Als blijkt dat er wel leven zit in ons project kunnen we altijd nog vragen om toestemming. Stelt niet veel voor. Zelfs zonder toestemming kun je dat doen zolang je een freelance baan hebt. Je hebt geen voorraad aan producten enige is dat er af en toe iemand langs voor een kop koffie en een gesprekje.
pi_199213457
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:27 schreef spectrumanalyser het volgende:

Graag wil ik de website theuselessweb.com promoten.
Ik maak geen reclameborden. Het kost rond de 150 euro als je 1 bij 1 meter laat maken. Ik kreeg het trouwens gratis mja dat is weer een ander discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')