abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator/colorchick maandag 10 mei 2021 @ 12:21:31 #151
382129 crew  Donna
pi_199356100
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Bij ons ook. Bij ons moedigden ze het zelfs aan omdat er vanwege corona minder mensen langs kwamen met klachten.

Ik weet niet hoe het aanbod aan huisartsen bij jou is Nolita, maar dit zou voor mij wel een reden kunnen zijn om een andere te zoeken.
Bij ons ook inderdaad!
pi_199358261
Ik heb al zo vaak met baby bij de huisarts gezeten.

In jouw geval zal ik een doorverwijzing vragen voor een kinderarts, mijn ervaring is dat huisartsen weinig verstand hebben van babydingen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_199359057
Ik zit zelf al mijn hele leven bij deze huisarts. Heel bewust nooit overgestapt na mijn verhuizing en ivm ervaringsverhalen van anderen over de huisarts van mijn vriend ook de kinderen bij mijn huisarts ingeschreven.
Zoals ik al zei kom ik er vrijwel nooit, maar waren de ervaringen die ik tot nu toe had altijd prima.

Het zal niet meehelpen dat ze vorige week gesloten waren ivm vakantie, maar dan nog wil ik nu wel serieus genomen worden.
Ik ben de communicatie met de assistentes nu wel beu.
Fijn dat jullie wel altijd terecht kunnen als dat nodig is. Ik ga het zeker melden als ze daar nu niet in mee willen gaan.

Kinderarts zal ik in mijn achterhoofd houden wolken, bedankt voor de tip.
pi_199365590
Mijn boodschap is aangekomen, we mogen morgenmiddag er naartoe!
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 15:01:26 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199372639
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 06:38 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Het zijn geen verplichte handschoentjes he, het is gewoon een extra stukje stof aan de pols wat je simpelweg om het handje kan omvouwen. 's Nachts wrijft Baby J heel vaak in zijn slaap over zijn gezicht en krabt zich daarbij vaak open. Dus' s nachts vouw ik dat stofje om tot "handschoentje".
Maar overdag, wat ie ook aan heeft, zijn zijn handen altijd vrij om te ontdekken!
Ik dacht van die handschoentjes aan een touwtje die er dan steeds bij bungelen, dat lijkt me zo onhandig :D Aapie heeft gelukkig nooit zichzelf gekrabd, anders is het wel een uitkomst!

@Nolita fijn dat je langs mag komen, ik ben benieuwd wat de huisarts zegt!

Ik wilde een foto maken van Aapie zijn droge huid en toen keek hij zo lief, dat wilde ik jullie niet onthouden op BFD O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vinden jullie van de eczeem? Het is niet meer zo rood maar het blijft ontzettend droog, vooral op zijn armen is het nu een ramp!

En als trotse moeder ook nog even zijn Moederdag knutsel showen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben trouwens weer voor het eerst ongesteld geworden. Het lijkt wel alsof er aan zes maanden menstruatie uitkomt :X Hoe was de eerste menstruatie na de bevalling bij jullie?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator/colorchick dinsdag 11 mei 2021 @ 15:13:45 #156
382129 crew  Donna
pi_199372841
Dat is bij mij nog steeds zo @MaJo en ik ben al 3 of 4x ongesteld geweest. 8)7
pi_199372910
Geen ervaring met eczeem bij babies, maar wat een droppie Majo!

Hier niet zulke heftige menstruaties, maar ik ben menstruaties gewend toen ik nog een koperspiraal had. Dat was wel heftige shit. Toch ga ik 'm binnenkort weer nemen :P
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:36:56 #158
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199373219
Ik had gister ook weer een ontzettend botte assistent aan de telefoon. Kreeg niet eens de gelegenheid om m’n tweede vraag te stellen omdat ze ophing.
Heb daar vandaag bij de HA toch wel wat over gezegd. Ben echt klaar met hun houding.

Gelukkig is m’n HA meedenkend en heeft goede kennis over borstvoeding. Zijn voor mij belangrijke dingen. Anders was ik overgestapt.

Ik krijg in ieder geval morgen voor het eerst m’n koperspiraaltje. Ben benieuwd.
Krijg - na groen licht van m’n LK - ook domperion voorgeschreven. Krijg m’n productie helaas nog steeds niet opgekrikt.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:41:14 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_199373289
Mijn menstruaties zijn milder dan ooit, ben er na 3 dagen klaar mee :o
Wat een lief aapie weer @MaJo O+
Ik kreeg overigens ook een wegwerpschort met gestempelde baby handjes dit jaar, de juffen hebben weer op dezelfde pinterest gezeten _O-
disclaimer
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:46:35 #160
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_199374475
Mijn menstruaties zijn heftiger en langer en onregelmatiger dan voorheen ;( Ik hoop dat dat nog bijtrekt, anders zit ik tot aan de overgang aan de ijzerpillen.
  Moderator/colorchick dinsdag 11 mei 2021 @ 16:47:37 #161
382129 crew  Donna
pi_199374488
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:46 schreef 1inamelon het volgende:
Mijn menstruaties zijn heftiger en langer en onregelmatiger dan voorheen ;( Ik hoop dat dat nog bijtrekt, anders zit ik tot aan de overgang aan de ijzerpillen.
Ik heb hoop. Mijn vriendinnen die het ook zo hadden, waren binnen een jaar na de geboorte weer terug naar 'normaal'.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 17:02:06 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199374759
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:13 schreef Donna het volgende:
Dat is bij mij nog steeds zo @:MaJo en ik ben al 3 of 4x ongesteld geweest. 8)7
Hmmm dat is dan weer weinig hoopgevend -O- Het verschil is wel dat ik vroeger verging van de pijn, dat is nu niet het geval. Maar de sluizen staan wel open zeg maar :X

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Geen ervaring met eczeem bij babies, maar wat een droppie Majo!

Hier niet zulke heftige menstruaties, maar ik ben menstruaties gewend toen ik nog een koperspiraal had. Dat was wel heftige shit. Toch ga ik 'm binnenkort weer nemen :P
Bedankt O+

Ik dacht altijd dat je menstruaties minder worden bij een spiraal maar bij koper dus niet het geval?

Mijn menstruaties waren vroeger echt een ramp voordat ik AC slikte, toen liep ik ook echt leeg. Beetje vergelijkbaar met nu. Ook met helse pijnen, ik lag dan echt huilend op de bank :'( Dus wat dat betreft valt het dan wel weer mee.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik had gister ook weer een ontzettend botte assistent aan de telefoon. Kreeg niet eens de gelegenheid om m’n tweede vraag te stellen omdat ze ophing.
Heb daar vandaag bij de HA toch wel wat over gezegd. Ben echt klaar met hun houding.

Gelukkig is m’n HA meedenkend en heeft goede kennis over borstvoeding. Zijn voor mij belangrijke dingen. Anders was ik overgestapt.

Ik krijg in ieder geval morgen voor het eerst m’n koperspiraaltje. Ben benieuwd.
Krijg - na groen licht van m’n LK - ook domperion voorgeschreven. Krijg m’n productie helaas nog steeds niet opgekrikt.
Vervelend zeg al die stomme assistenten en huisartsen! Ik ben echt zo blij met mijn huidige huisarts, die is ook ontzettend proactief en ik mag altijd langskomen, ook in deze tijd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:41 schreef SQ het volgende:
Mijn menstruaties zijn milder dan ooit, ben er na 3 dagen klaar mee :o
Wat een lief aapie weer @:MaJo O+
Ik kreeg overigens ook een wegwerpschort met gestempelde baby handjes dit jaar, de juffen hebben weer op dezelfde pinterest gezeten _O-
Wat fijn dat het bij jou minder heftig is!

Thanks O+

Ik vond het nog aardig uniek als ik kijk naar de andere knutsels :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:46 schreef 1inamelon het volgende:
Ik slik sinds de bevalling ook ijzertabletten, mijn hb is nog steeds niet goed op niveau. En als ik dan zo leegloop dan voel ik bijna de energie uit me getrokken worden :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_199375532
@MaJo de plekken op de borst zijn vergelijkbaar met de plekken van L. De huisarts noemde het typisch babyeczeem.
Ze wilde niet opschalen wat hormoonzalf betreft maar nog een week (we zitten nu op 2) 2x daags smeren. Daarnaast moet ik zoveel mogelijk (iedere luierwissel) tussendoor smeren met de cetamacrogol vaseline.
Daarnaast wat ik al deed: niet te vaak/lang in bad, olie gebruiken in bad; kleding wassen met neutral oid.

Met voeding eerst wachten tot het allemaal weg is en dan weer proberen met pindakaas, ei en producten met koemelk (was ik op eigen initiatief mee gestopt). Evt een eetdagboekje bijhouden dan.

Verder geen aanwijzingen voor oor- keel- of wat dan ook ontsteking gelukkig.
Wel nog een schimmelzalf erbij gekregen tegen de luieruitslag die er ook nog even bij is gekomen.
We hoeven ons niet te vervelen wat smeren betreft de komende tijd.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 18:16:01 #164
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_199376069
Ik dacht drie weken geleden dat mijn eerste ongesteldheid weer was begonnen. Dus ook weer met de pil begonnen toen. Maar ben ondertussen al drie weken op een rij aan het bloeden, haha. Geen idee of dat normaal is na een keizersnede, de boel zal wel ff tijd nodig hebben denk ik. :D

Vandaag een verrassend mooie dag hier in England gehad, was niet in de weersvoorspelling! Dus lekker koffie en muffin gehaald en gezellig in een park op het picknick kleed gespeeld!
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 18:58:36 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199376684
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:41 schreef Nolita het volgende:
@:MaJo de plekken op de borst zijn vergelijkbaar met de plekken van L. De huisarts noemde het typisch babyeczeem.
Ze wilde niet opschalen wat hormoonzalf betreft maar nog een week (we zitten nu op 2) 2x daags smeren. Daarnaast moet ik zoveel mogelijk (iedere luierwissel) tussendoor smeren met de cetamacrogol vaseline.
Daarnaast wat ik al deed: niet te vaak/lang in bad, olie gebruiken in bad; kleding wassen met neutral oid.

Met voeding eerst wachten tot het allemaal weg is en dan weer proberen met pindakaas, ei en producten met koemelk (was ik op eigen initiatief mee gestopt). Evt een eetdagboekje bijhouden dan.

Verder geen aanwijzingen voor oor- keel- of wat dan ook ontsteking gelukkig.
Wel nog een schimmelzalf erbij gekregen tegen de luieruitslag die er ook nog even bij is gekomen.
We hoeven ons niet te vervelen wat smeren betreft de komende tijd.
Laten we hopen dat nog een week smeren zijn werk gaat doen! Wij mochten 2 weken smeren en sindsdien ziet het er uit zoals nu. Daarvoor was het knalrood en zag het er heel pijnlijk uit. Wat hij nu precies op zijn armen heeft weet ik niet, het is in ieder geval erg droog. Wij smeren ook met cetomacrogol 2x per dag en nu om de dag met hydrocortison. Voor zijn armen heb ik nu babyolie gebruikt, eens kijken of dat wat verschil gaat maken. En anders maar weer de huisarts bellen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 18:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik dacht drie weken geleden dat mijn eerste ongesteldheid weer was begonnen. Dus ook weer met de pil begonnen toen. Maar ben ondertussen al drie weken op een rij aan het bloeden, haha. Geen idee of dat normaal is na een keizersnede, de boel zal wel ff tijd nodig hebben denk ik. :D

Vandaag een verrassend mooie dag hier in England gehad, was niet in de weersvoorspelling! Dus lekker koffie en muffin gehaald en gezellig in een park op het picknick kleed gespeeld!
Oh dat duurt wel erg lang dan! Het moet allemaal ook weer even opnieuw ingeregeld worden denk ik :D

Mijn man ligt de hele dag ziek op bed, last van zijn darmen en erg misselijk. Aapie gooide er vanmiddag een fles uit maar ik verweet dat aan dat mijn man zijn flesje niet goed gemengd had met JBPM. Net heb ik de fles gemaakt en weer de hele fles eruit, projectiel, over mij heen :r Daarnaast slaapt hij ook veel. Normaal doet hij 2 tukkies van 3 kwartier en 1 lange tuk maar hij heeft vandaag 3 x 2 uur getukt. Misschien toch ook iets onder de leden? Hij is verder wel tevreden, iets huileriger dan anders misschien. En geen koorts dus het zal wel loslopen.

Hopelijk wordt hij niet ziek want ik heb er een heel ding van gemaakt dat hij morgen naar de opvang moet. Ze zijn onderbezet wegens ramadan en ik moet morgen echt iets belangrijks doen voor werk dus ik heb aangegeven dat ze bij anderen moesten kijken of zij hun kind thuis kunnen houden. Zou wel voor lul zijn als Aapie dan zelf ziek is :')
pi_199377330
Hopelijk wordt de eczeem snel minder Nolita! Wel fijn dat je eindelijk terecht kon (hoewel dat eigenlijk al mogelijk geweest zou moeten zijn zonder dat je zo op je strepen hoeft te staan, maargoed).

@MaJo wat vervelend van Aapie! Misschien iets onder de leden inderdaad, in elk geval fijn dat ie verder wel tevreden is en geen koorts heeft.
Wat ongesteldheid betreft: ik ben eigenlijk vrij snel na de geboorte van Bubbles weer begonnen met de pil waar geen stopweek in zit, dus ik ben nog niet ongesteld geweest maar dat had natuurlijk maar zo gekund als ik die pil niet had geslikt.

Hier verder weinig nieuws, alles zijn gangetje. Er wordt hier lekker veel gegeten en veel gepoept :s) .

SPOILER
pi_199377577
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:47 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik heb hoop. Mijn vriendinnen die het ook zo hadden, waren binnen een jaar na de geboorte weer terug naar 'normaal'.
Bij mij is het nu na drie jaar weer praktisch normaal geworden :)
pi_199377676
Wat trouwens eventueel ook mee kan helpen tegen eczeem: een luchtbevochtiger op de slaapkamer. Ik merkte bij Bubbles echt dat de droge lucht een enorm verschil maakte, ze had er in Nederland veel meer last van dan hier.
pi_199378921
@MaJo ik hoop dat het meevalt met Aapie. :*

@Nolita fijn dat je eindelijk terecht kon. Zoveel smeren ben je wel zoet mee. :{

Ik ben nog helemaal niet ongesteld en na de vorige bevalling duurde het veertien maanden. Lang leve borstvoeding. ^O^

Poffertje houdt van badderen. Ik hou haar bij de oksels vast terwijl ze met haar rugje tegen mijn onderbenen ligt en dan spettert ze hard heen en weer. Heerlijk om te zien hoe blij ze dan is. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 23:30:17 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199382329
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 19:23 schreef Smart_ass het volgende:
Hopelijk wordt de eczeem snel minder Nolita! Wel fijn dat je eindelijk terecht kon (hoewel dat eigenlijk al mogelijk geweest zou moeten zijn zonder dat je zo op je strepen hoeft te staan, maargoed).

@:MaJo wat vervelend van Aapie! Misschien iets onder de leden inderdaad, in elk geval fijn dat ie verder wel tevreden is en geen koorts heeft.
Wat ongesteldheid betreft: ik ben eigenlijk vrij snel na de geboorte van Bubbles weer begonnen met de pil waar geen stopweek in zit, dus ik ben nog niet ongesteld geweest maar dat had natuurlijk maar zo gekund als ik die pil niet had geslikt.

Hier verder weinig nieuws, alles zijn gangetje. Er wordt hier lekker veel gegeten en veel gepoept :s) .

SPOILER
Ik ben bang dat hij toch wat heeft want de laatste fles kwam er ook weer helemaal uit, weer over mij heen }:| Ik ben benieuwd of hij niet wakker gaat worden vannacht, hij heeft zo maar weinig binnen gekregen.

SPOILER
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 19:33 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Bij mij is het nu na drie jaar weer praktisch normaal geworden :)
DRIE JAAR?!? Dat hadden ze ook wel even mogen vertellen bij de dingen die je hoort te weten voordat je zwanger raakt :P

quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 19:38 schreef Smart_ass het volgende:
Wat trouwens eventueel ook mee kan helpen tegen eczeem: een luchtbevochtiger op de slaapkamer. Ik merkte bij Bubbles echt dat de droge lucht een enorm verschil maakte, ze had er in Nederland veel meer last van dan hier.
Hmmm, wij hebben juist ontvochtigers omdat we in een oud huis wonen :D

quote:
3s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 20:31 schreef PKM het volgende:
@:MaJo ik hoop dat het meevalt met Aapie. :*

@:Nolita fijn dat je eindelijk terecht kon. Zoveel smeren ben je wel zoet mee. :{

Ik ben nog helemaal niet ongesteld en na de vorige bevalling duurde het veertien maanden. Lang leve borstvoeding. ^O^

Poffertje houdt van badderen. Ik hou haar bij de oksels vast terwijl ze met haar rugje tegen mijn onderbenen ligt en dan spettert ze hard heen en weer. Heerlijk om te zien hoe blij ze dan is. O+
Borstvoeding zegt niet alles hè? Ik geef ook nog gedeeltelijk borstvoeding :)

Wat leuk dat Poffertje van badderen houdt. Dat lijkt me zo leuk om te doen met Aapie! Over 3 weken gaan we naar Center Parcs, we hebben daar een bubbelbad dus ik ben benieuwd! En wie weet gaat Aqua Mundo met de nieuwe maatregelen ook weer open, dan kunnen we ook met hem gaan babyzwemmen :s)
pi_199382972
Ik geef borstvoeding, m'n kind ligt naast me in de co-sleeper en ik ben vorige week ongesteld geworden ;( met Jip was ik ook al zo snel weer ongesteld. Ellende }:|
  woensdag 12 mei 2021 @ 03:19:34 #172
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199383065
Ik ben in december 2019 voor het laatst ongesteld geweest :@ . Begin april ben ik definitief gestopt met borstvoeden dus ik begin me wel af te vragen of mijn cyclus zich gaat herstellen. Niet dat ik graag weer ongesteld wil worden het alternatief spreekt me nog niet zo aan :P .
Resistance is futile.
  woensdag 12 mei 2021 @ 03:23:33 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199383071
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Ben je nog steeds aan het tandemvoeden? _O_
Resistance is futile.
  woensdag 12 mei 2021 @ 03:24:42 #174
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199383073
@MaJo die foto O+ lief
Resistance is futile.
  woensdag 12 mei 2021 @ 05:29:41 #175
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199383173
Heftige menstuatieverhaken dames, ik schrik zelfs ervan - met het oog op ooit een tweede is wat regelmaat in de cyclu wel fijn. Baby E is nu 9 weken oud en ik ben al voor de tweede keer ongesteld geworden. Cyclus zit nog niet helemaal lekker want de tweede keer begon het een week te vroeg :’)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')