abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199459156
Dank jullie! En ja hij groeit gewoon goed, is niet bovengemiddeld dik, wel bovengemiddeld lang, maar hij is perfect in proportie :Y
Stelt me wel gerust dat beer iig niet de enige is haha. En woooooow bienelientje, 1250! Wij voeden ook op verzoek en ook daar vind het CB wat van :+ maar ze nemen inderdaad gewoon wat ze nodig hebben, dus ik laat het maar, en misschien is dat cheaten met extra water ook een goed plan.
  zondag 16 mei 2021 @ 22:43:58 #277
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_199460337
@Framblij89 Hier in Engeland is voeden op verzoek volgens mij juist veel meer de norm dan een strak schema aanhouden zoals in NL. Ik zou ook echt niet mijn baby moord en brand willen laten gillen als hij gewoon honger heeft, maar bv. nog een heel uur zou moeten wachten!

En hij drinkt ook helemaal geen grote flessen. Wilt hij simpelweg gewoon niet. Hij zit overdag nu op 5oz flessen (1oz is ongeveer 28/30 ml, dus ongeveer 150/160ml volgens mij?), maar die drinkt hij vaak nog niet helemaal leeg (soms wel helemaal, soms ergens tussen 4 en 5oz).

Behalve(!!!) zijn laatste fles voor bed! :D Daar MOET en ZAL hij vaak 8/9oz drinken. Wat dus ergens rond de 230ml ofzo is!!! Verspreid over twee momenten. Meestal doet hij rond 8.30 een 5oz flesje leegdrinken, en meer gaat er zelden tot helemaal niet in. En of hij nou dan al slaapt of nog niet en we leggen hem half wakker weg. Meer gaat er gewoon echt niet in. En dan 45 minuten later wordt hij wakker en wilt de rest!! Geef je het niet dan krijst hij tot je het geeft, haha. Rare baby, haha!

Maar, hij slaapt daarmee dan wel nu tot 2uur snachts. En komt dan rond 5 uur ochtends pas weer. En dan rond 8 uur weer, dan is het tijd voor ontbijt flesje! :D

En hij is er blij mee! Groeit goed, ontwikkeld goed, en is zeker niet te dik! Blije baby, blije papa en mama, haha!
pi_199460508
Goed bezig Colin! ^O^ Hier ging de overgang van tijgeren naar kruipen enorm snel.

Waar ik haar eerst altijd zittend neerzette gaat ze nu steeds staan, maar dan kan ik dr niet loslaten. En de klimfunctie is volledig unlocked. Ze klom al op de deur van de open vaatwasser, maar nu ook op een hoger krukje van peuter en op de salontafel. Nog meer opletten dus!

Heerlijk die eetfoto’s, fijn dat ze iig geniet NJ!

Hier ook 2 oeps rapley momenten vandaag. Een hapje zand dat ze tussen het gras had gevonden en een stukje van de bodem van de vlaai die peuter had laten liggen. Voor ik het in de gaten had, had ze het al van het bordje gepakt en in haar mond gestopt! :+

Morgen weer aan het werk en hopelijk het oude ritme snel terug. We sliepen 1 tot 1,5 langer in de ochtend, maar dat geeft de afgelopen dagen voor beide kinderen nogal wat drama met inslapen in de avond. (1,5-2 uur later dan normaal). L sliep de afgelopen 3 avonden pas om 22:15, morgen moet ze om 7 uur op, ben benieuwd hoe het morgenavond gaat.
  maandag 17 mei 2021 @ 08:58:47 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_199463022
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 22:43 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Framblij89 Hier in Engeland is voeden op verzoek volgens mij juist veel meer de norm dan een strak schema aanhouden zoals in NL. Ik zou ook echt niet mijn baby moord en brand willen laten gillen als hij gewoon honger heeft, maar bv. nog een heel uur zou moeten wachten!

En hij drinkt ook helemaal geen grote flessen. Wilt hij simpelweg gewoon niet. Hij zit overdag nu op 5oz flessen (1oz is ongeveer 28/30 ml, dus ongeveer 150/160ml volgens mij?), maar die drinkt hij vaak nog niet helemaal leeg (soms wel helemaal, soms ergens tussen 4 en 5oz).

Behalve(!!!) zijn laatste fles voor bed! :D Daar MOET en ZAL hij vaak 8/9oz drinken. Wat dus ergens rond de 230ml ofzo is!!! Verspreid over twee momenten. Meestal doet hij rond 8.30 een 5oz flesje leegdrinken, en meer gaat er zelden tot helemaal niet in. En of hij nou dan al slaapt of nog niet en we leggen hem half wakker weg. Meer gaat er gewoon echt niet in. En dan 45 minuten later wordt hij wakker en wilt de rest!! Geef je het niet dan krijst hij tot je het geeft, haha. Rare baby, haha!

Maar, hij slaapt daarmee dan wel nu tot 2uur snachts. En komt dan rond 5 uur ochtends pas weer. En dan rond 8 uur weer, dan is het tijd voor ontbijt flesje! :D

En hij is er blij mee! Groeit goed, ontwikkeld goed, en is zeker niet te dik! Blije baby, blije papa en mama, haha!
Eigenlijk vind ik het ook wel gek dat we hier op verzoek moeten borstvoeden, maar dat flesjes op schema moeten. En dat zo snel mogelijk zo groot mogelijke flessen er in proppen heb ik ook nooit begrepen. Goud krijgt naar de opvang 3 flesjes van tussen de 130 en 150 cc mee, hij is nu 7 maanden. Vaak gaan ze leeg, maar echt lang niet altijd. Maar de meeste babies van die leeftijd krijgen nog maar 1 grote fles op de opvang.

Nolita, ik snap dat wel. Vlaai :9

En ohhh die Colin O+ hij heeft zo'n ontzettend guitig snuitje, en wat kruipt hij al goed Seven!!
disclaimer
  maandag 17 mei 2021 @ 09:07:17 #280
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199463139
Zeg, Pep komt nu al meer dan de helft van de afgelopen nachten na zijn avondvoeding van 20.15 (meestal komt t daar ongeveer uit) pas om 3.00/4.00 uur weer. 7-8 uur ertussen dus. Dat telt als doorslapen toch? Ben helemaal verbaasd (en mijn tieten ook, lijken wel minecraftblokken als ie gaat drinken om 4.00u) :')

quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:58 schreef SQ het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het ook wel gek dat we hier op verzoek moeten borstvoeden, maar dat flesjes op schema moeten. En dat zo snel mogelijk zo groot mogelijke flessen er in proppen heb ik ook nooit begrepen. Goud krijgt naar de opvang 3 flesjes van tussen de 130 en 150 cc mee, hij is nu 7 maanden. Vaak gaan ze leeg, maar echt lang niet altijd. Maar de meeste babies van die leeftijd krijgen nog maar 1 grote fles op de opvang.

Nolita, ik snap dat wel. Vlaai :9

En ohhh die Colin O+ hij heeft zo'n ontzettend guitig snuitje, en wat kruipt hij al goed Seven!!
Ja fles op verzoek vinden ze maar lastig bij t CB... merkte ik met Melba ook. Die wilde ook meer dan 1 liter en we zijn toen wel gaan klooien met fortevoeding en extra water en ugh... @bienelientjeee uiteindelijk was het de moeite niet waard, zoveel stress en ook gedoe om groeicurve maar hij was voor hij een jaar was al van bijna alle flessen af en is nu qua groei weer helemaal in verhouding.

Hij sliep gewoon heel weinig dus de volgorde “slapen-drinken-spelen-slapen” werkte ook niet.

Ben bij hem nooit naar hele grote flessen gegaan trouwens, toen hij 9 maanden was zaten we wel op 180 denk ik, maar toen dronk hij ook al bekertjes en at pap en yoghurt enzo.
Kwak
  maandag 17 mei 2021 @ 09:08:13 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_199463150
Nice, kwak! Geniet er van, hopelijk een blijvertje!
disclaimer
  maandag 17 mei 2021 @ 09:09:52 #282
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199463170
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:08 schreef SQ het volgende:
Nice, kwak! Geniet er van, hopelijk een blijvertje!
In ruil daarvoor slaapt hij overdag nauwelijks meer dus ach :+ maar die nacht is wel lekker!
Kwak
pi_199463181
Wat betreft FV, dat kan je ook prima op verzoek geven. De eerste weken wanneer alles nog onwennig was heb ik het wel volgens een schema gegeven, maar daarna heb ik dat losgelaten. Het is pas vanaf 7 maanden dat ik er een schema in heb zitten, om de slaapjes en het vaste eten heen gebreid. Proppen heb ik ook nooit gedaan, babies die FV krijgen kunnen ook prima zelf aangeven wanneer ze genoeg hebben gehad :)
  maandag 17 mei 2021 @ 09:12:17 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_199463206
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat betreft FV, dat kan je ook prima op verzoek geven. De eerste weken wanneer alles nog onwennig was heb ik het wel volgens een schema gegeven, maar daarna heb ik dat losgelaten. Het is pas vanaf 7 maanden dat ik er een schema in heb zitten, om de slaapjes en het vaste eten heen gebreid. Proppen heb ik ook nooit gedaan, babies die FV krijgen kunnen ook prima zelf aangeven wanneer ze genoeg hebben gehad :)
Ik weet dat het onderwerp je triggert :+ maar ik had het dus over het advies van het cb, niet over alle mensen die flesvoeding geven aan hun kind :P
disclaimer
pi_199464901
Haha die puntpaprika die op peper lijkt :+ trouwes NJ, gebakken puntpaprika was hier nog populairder! Zachter is het dan vooral.

Kruipen zag ik ook! Knap!
Hier met 9,5e maand niets van dat alles. Soms billen wel omhoog. Komt wel. Wel vijfde tand erdoor

Vanochtend heeft hij zo'n 200 gram aardbeien weggewerkt maar daar voor rabarber uit eigen tuin, een stengel. Gekookt en een part aardbei, zonder suiker uiteraard. Zuur dat het was. Hij smullen! Ongelooflijk. Dat geven we dus weer binnenkort! Zo leuk.
pi_199466808
Jeetje 5 tanden al Hilmo! Hier met ruim 7,5e maand nog geen tanden en nog niet aan het kruipen :P. Voeden op verzoek.. na al deze tijd begrijp ik nog steeds niet 100% wat het inhoudt. Hier klooien we maar wat aan en ik geloof dat het werkt.
  maandag 17 mei 2021 @ 13:31:33 #287
318361 Bienelientjee
pi_199467003
Ja, Baby J is vanaf geboorte op verzoek gevoed. En zodra hij bv. de 2oz flesjes altijd leeg dronk en aangaf meer te willen. Gingen we naar 3oz. Enzovoorts! Hij geeft het zelf allemaal aan.

Schoonouders babysitten op dit moment en Mama krijgt eindelijk dr haar weer geknipt en geverfd! Heerlijk! Laatste keer was met 5 maanden zwanger ofzo! :D Al die grijze haren weg werken! En 10 cm eraf! Whoppa!

En Baby J verrasste ons ook vannacht! Sloeg een voeding over en kwam pas om 3.30! En daarna om 8 uur pas weer!
  maandag 17 mei 2021 @ 13:37:22 #288
318361 Bienelientjee
pi_199467121
@Smart_ass Ipv je baby voeden op een strak tijd schema (om 7 uur, om 11 uur, om 2 uur en echt niet eerder bv), wacht je op honger signalen en geef je je baby een flesje wanneer ze honger hebben/krijgen. Ze eten dan hoeveel ze zelf willen en krijgen/moeten niet perse een grote fles in 1 keer naar binnen!

Maar uiteindelijk maakt het niet uit welke tactiek je gebruikt. Zolang baby maar blij is en lekker groeit! :D
pi_199467284
Ik begrijp de theorie erachter inderdaad wel maar in de praktijk kwam het er hier vooral in de eerste tijd gewoon op neer: huilt ze? Tiet erin. En daarna gewoon standaard nadat ze wakker werd van elk slaapje. Of tussendoor als ze huilde of andere hongersignalen liet zien maar dat deed ze eigenlijk niet. Maargoed aangezien dat slapen nooit op vaste tijden was, was het voeden dat ook nooit. Begint nu iets meer regelmaat in te komen. Maar misschien is dat dus wel voeden op verzoek :P.

Kwak wat heerlijk dat Pep zo slaapt! Bubbles heeft vanaf vrij snel ook van 19:00/20:00 tot 3:00/4:00u geslapen. En dat dus tot nu ongeveer, want sinds afgelopen week slaapt ze het klokje rond! _O_
  maandag 17 mei 2021 @ 14:09:42 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_199467643
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:46 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp de theorie erachter inderdaad wel maar in de praktijk kwam het er hier vooral in de eerste tijd gewoon op neer: huilt ze? Tiet erin. En daarna gewoon standaard nadat ze wakker werd van elk slaapje. Of tussendoor als ze huilde of andere hongersignalen liet zien maar dat deed ze eigenlijk niet. Maargoed aangezien dat slapen nooit op vaste tijden was, was het voeden dat ook nooit. Begint nu iets meer regelmaat in te komen. Maar misschien is dat dus wel voeden op verzoek :P.

Kwak wat heerlijk dat Pep zo slaapt! Bubbles heeft vanaf vrij snel ook van 19:00/20:00 tot 3:00/4:00u geslapen. En dat dus tot nu ongeveer, want sinds afgelopen week slaapt ze het klokje rond! _O_
Klinkt als voeden op verzoek hoor :P

Ik ben wel een beetje jaloers op al die slaapverhalen hoor.
#ooitzaldemijneookslapen :')
disclaimer
pi_199467736
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik weet dat het onderwerp je triggert :+ maar ik had het dus over het advies van het cb, niet over alle mensen die flesvoeding geven aan hun kind :P
Oh, ja dat klopt wel. In het begin gaf het CB een heel ander advies daarin dan het ziekenhuis. Ik verbaas me daar ook vaak over hoor dat sommige babies zo vroeg al zulke volle flessen krijgen. Ik snap best dat het makkelijk kan zijn, maar zo rek je het maagje onnodig uit... A. krijgt nu flessen van 180/6 die hij soms opdrinkt en soms niet. Hij is meer van het vaste eten heb ik het idee.

En vandaag weer een mijlpaaltje *O* Ik dacht, we gaan het gewoon eens proberen. Ik moest hem soms nog een beetje vasthouden, maar over het algemeen ging het al best goed! Hij vond het fantastisch O+

Ik weet niet meer van wie ik hier het vestje heb gekocht, maar ik ben er nog steeds heel blij mee!
  maandag 17 mei 2021 @ 14:16:29 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_199467762
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh, ja dat klopt wel. In het begin gaf het CB een heel ander advies daarin dan het ziekenhuis. Ik verbaas me daar ook vaak over hoor dat sommige babies zo vroeg al zulke volle flessen krijgen. Ik snap best dat het makkelijk kan zijn, maar zo rek je het maagje onnodig uit... A. krijgt nu flessen van 180/6 die hij soms opdrinkt en soms niet. Hij is meer van het vaste eten heb ik het idee.

En vandaag weer een mijlpaaltje *O* Ik dacht, we gaan het gewoon eens proberen. Ik moest hem soms nog een beetje vasthouden, maar over het algemeen ging het al best goed! Hij vond het fantastisch O+

[ afbeelding ]

Ik weet niet meer van wie ik hier het vestje heb gekocht, maar ik ben er nog steeds heel blij mee!
Ahhh wat een blij snoetje O+
disclaimer
  maandag 17 mei 2021 @ 14:37:18 #293
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199468140
Ah wat CUTE!! O+
Kwak
  maandag 17 mei 2021 @ 15:01:56 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199468609
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Als je het ooit doorverkoopt.... O-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_199469912
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Hihi, ik wilde net typen: “Dat vestje ken ik!!”
Leuk dat ik het zo nog terug zie. Hij vindt het leuk om te dragen zo te zien O+
pi_199469992
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 11:17 schreef Hilmo het volgende:
Haha die puntpaprika die op peper lijkt :+ trouwes NJ, gebakken puntpaprika was hier nog populairder! Zachter is het dan vooral.

Kruipen zag ik ook! Knap!
Hier met 9,5e maand niets van dat alles. Soms billen wel omhoog. Komt wel. Wel vijfde tand erdoor

Vanochtend heeft hij zo'n 200 gram aardbeien weggewerkt maar daar voor rabarber uit eigen tuin, een stengel. Gekookt en een part aardbei, zonder suiker uiteraard. Zuur dat het was. Hij smullen! Ongelooflijk. Dat geven we dus weer binnenkort! Zo leuk.
Misschien binnenkort eens bakken dan! Is het natuurlijk een stuk zachter inderdaad.. Kan ze dat ook beter fijnknijpen. :9

Hier is ze ~ 8,5 maand, maar tanden? Als ik het kwijl zie had ze al een compleet gebit moeten hebben, maar tanden doen we nog niet aan hier. :+ Rollen, dat is vooralsnog de beste update. :D
pi_199470004
Wat een leukerd Sun O+

En ja, ooit slapen ze door hoor SQ. Die eerste van mij een paar weken voor de bevalling van de tweede :') dus in het ergste geval moet je gewoon nog een baby maken :P
  Moderator/colorchick maandag 17 mei 2021 @ 16:15:45 #298
382129 crew  Donna
pi_199470374
A-tje is vandaag 6 maanden oud! Bizar snel gegaan. Ze update niet zoveel de laatste tijd. Ik verwacht binnenkort wel tanden, haar zus had met 6 maanden al een paar mooie exemplaren, maar A-tje heeft nog een leeg bekkie.

Ze kan wel doorslapen zonder voeding de meeste nachten van de week, maar die speen, grr. Die moet er nog wel vaak in 's nachts.
  maandag 17 mei 2021 @ 17:09:43 #299
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199471540
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 16:15 schreef Donna het volgende:
A-tje is vandaag 6 maanden oud! Bizar snel gegaan. Ze update niet zoveel de laatste tijd. Ik verwacht binnenkort wel tanden, haar zus had met 6 maanden al een paar mooie exemplaren, maar A-tje heeft nog een leeg bekkie.

Ze kan wel doorslapen zonder voeding de meeste nachten van de week, maar die speen, grr. Die moet er nog wel vaak in 's nachts.
Ik kreeg mijn eerste tand met 11,5 maand, mijn broertje met 3,5 maand...

Ik wisselde vanaf 5jr mijn broertje pas bij 7,5! Kan alle kanten op...
Kwak
pi_199471738
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 15:55 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Hihi, ik wilde net typen: “Dat vestje ken ik!!”
Leuk dat ik het zo nog terug zie. Hij vindt het leuk om te dragen zo te zien O+
Ja, we doen hem regelmatig aan. Nu naar buiten nu het wat lekkerder wordt buiten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')