Eigenlijk vind ik het ook wel gek dat we hier op verzoek moeten borstvoeden, maar dat flesjes op schema moeten. En dat zo snel mogelijk zo groot mogelijke flessen er in proppen heb ik ook nooit begrepen. Goud krijgt naar de opvang 3 flesjes van tussen de 130 en 150 cc mee, hij is nu 7 maanden. Vaak gaan ze leeg, maar echt lang niet altijd. Maar de meeste babies van die leeftijd krijgen nog maar 1 grote fles op de opvang.quote:Op zondag 16 mei 2021 22:43 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Framblij89 Hier in Engeland is voeden op verzoek volgens mij juist veel meer de norm dan een strak schema aanhouden zoals in NL. Ik zou ook echt niet mijn baby moord en brand willen laten gillen als hij gewoon honger heeft, maar bv. nog een heel uur zou moeten wachten!
En hij drinkt ook helemaal geen grote flessen. Wilt hij simpelweg gewoon niet. Hij zit overdag nu op 5oz flessen (1oz is ongeveer 28/30 ml, dus ongeveer 150/160ml volgens mij?), maar die drinkt hij vaak nog niet helemaal leeg (soms wel helemaal, soms ergens tussen 4 en 5oz).
Behalve(!!!) zijn laatste fles voor bed!Daar MOET en ZAL hij vaak 8/9oz drinken. Wat dus ergens rond de 230ml ofzo is!!! Verspreid over twee momenten. Meestal doet hij rond 8.30 een 5oz flesje leegdrinken, en meer gaat er zelden tot helemaal niet in. En of hij nou dan al slaapt of nog niet en we leggen hem half wakker weg. Meer gaat er gewoon echt niet in. En dan 45 minuten later wordt hij wakker en wilt de rest!! Geef je het niet dan krijst hij tot je het geeft, haha. Rare baby, haha!
Maar, hij slaapt daarmee dan wel nu tot 2uur snachts. En komt dan rond 5 uur ochtends pas weer. En dan rond 8 uur weer, dan is het tijd voor ontbijt flesje!
En hij is er blij mee! Groeit goed, ontwikkeld goed, en is zeker niet te dik! Blije baby, blije papa en mama, haha!
Ja fles op verzoek vinden ze maar lastig bij t CB... merkte ik met Melba ook. Die wilde ook meer dan 1 liter en we zijn toen wel gaan klooien met fortevoeding en extra water en ugh... @bienelientjeee uiteindelijk was het de moeite niet waard, zoveel stress en ook gedoe om groeicurve maar hij was voor hij een jaar was al van bijna alle flessen af en is nu qua groei weer helemaal in verhouding.quote:Op maandag 17 mei 2021 08:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het ook wel gek dat we hier op verzoek moeten borstvoeden, maar dat flesjes op schema moeten. En dat zo snel mogelijk zo groot mogelijke flessen er in proppen heb ik ook nooit begrepen. Goud krijgt naar de opvang 3 flesjes van tussen de 130 en 150 cc mee, hij is nu 7 maanden. Vaak gaan ze leeg, maar echt lang niet altijd. Maar de meeste babies van die leeftijd krijgen nog maar 1 grote fles op de opvang.
Nolita, ik snap dat wel. Vlaai
En ohhh die Colinhij heeft zo'n ontzettend guitig snuitje, en wat kruipt hij al goed Seven!!
In ruil daarvoor slaapt hij overdag nauwelijks meer dus achquote:Op maandag 17 mei 2021 09:08 schreef SQ het volgende:
Nice, kwak! Geniet er van, hopelijk een blijvertje!
Ik weet dat het onderwerp je triggertquote:Op maandag 17 mei 2021 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat betreft FV, dat kan je ook prima op verzoek geven. De eerste weken wanneer alles nog onwennig was heb ik het wel volgens een schema gegeven, maar daarna heb ik dat losgelaten. Het is pas vanaf 7 maanden dat ik er een schema in heb zitten, om de slaapjes en het vaste eten heen gebreid. Proppen heb ik ook nooit gedaan, babies die FV krijgen kunnen ook prima zelf aangeven wanneer ze genoeg hebben gehad
Klinkt als voeden op verzoek hoorquote:Op maandag 17 mei 2021 13:46 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp de theorie erachter inderdaad wel maar in de praktijk kwam het er hier vooral in de eerste tijd gewoon op neer: huilt ze? Tiet erin. En daarna gewoon standaard nadat ze wakker werd van elk slaapje. Of tussendoor als ze huilde of andere hongersignalen liet zien maar dat deed ze eigenlijk niet. Maargoed aangezien dat slapen nooit op vaste tijden was, was het voeden dat ook nooit. Begint nu iets meer regelmaat in te komen. Maar misschien is dat dus wel voeden op verzoek.
Kwak wat heerlijk dat Pep zo slaapt! Bubbles heeft vanaf vrij snel ook van 19:00/20:00 tot 3:00/4:00u geslapen. En dat dus tot nu ongeveer, want sinds afgelopen week slaapt ze het klokje rond!
Oh, ja dat klopt wel. In het begin gaf het CB een heel ander advies daarin dan het ziekenhuis. Ik verbaas me daar ook vaak over hoor dat sommige babies zo vroeg al zulke volle flessen krijgen. Ik snap best dat het makkelijk kan zijn, maar zo rek je het maagje onnodig uit... A. krijgt nu flessen van 180/6 die hij soms opdrinkt en soms niet. Hij is meer van het vaste eten heb ik het idee.quote:Op maandag 17 mei 2021 09:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik weet dat het onderwerp je triggertmaar ik had het dus over het advies van het cb, niet over alle mensen die flesvoeding geven aan hun kind
Ahhh wat een blij snoetjequote:Op maandag 17 mei 2021 14:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, ja dat klopt wel. In het begin gaf het CB een heel ander advies daarin dan het ziekenhuis. Ik verbaas me daar ook vaak over hoor dat sommige babies zo vroeg al zulke volle flessen krijgen. Ik snap best dat het makkelijk kan zijn, maar zo rek je het maagje onnodig uit... A. krijgt nu flessen van 180/6 die hij soms opdrinkt en soms niet. Hij is meer van het vaste eten heb ik het idee.
En vandaag weer een mijlpaaltjeIk dacht, we gaan het gewoon eens proberen. Ik moest hem soms nog een beetje vasthouden, maar over het algemeen ging het al best goed! Hij vond het fantastisch
![]()
[ afbeelding ]
Ik weet niet meer van wie ik hier het vestje heb gekocht, maar ik ben er nog steeds heel blij mee!
Als je het ooit doorverkoopt....quote:Op maandag 17 mei 2021 14:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, ja dat klopt wel. In het begin gaf het CB een heel ander advies daarin dan het ziekenhuis. Ik verbaas me daar ook vaak over hoor dat sommige babies zo vroeg al zulke volle flessen krijgen. Ik snap best dat het makkelijk kan zijn, maar zo rek je het maagje onnodig uit... A. krijgt nu flessen van 180/6 die hij soms opdrinkt en soms niet. Hij is meer van het vaste eten heb ik het idee.
En vandaag weer een mijlpaaltjeIk dacht, we gaan het gewoon eens proberen. Ik moest hem soms nog een beetje vasthouden, maar over het algemeen ging het al best goed! Hij vond het fantastisch
![]()
[ afbeelding ]
Ik weet niet meer van wie ik hier het vestje heb gekocht, maar ik ben er nog steeds heel blij mee!
Hihi, ik wilde net typen: “Dat vestje ken ik!!”quote:Op maandag 17 mei 2021 14:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Misschien binnenkort eens bakken dan! Is het natuurlijk een stuk zachter inderdaad.. Kan ze dat ook beter fijnknijpen.quote:Op maandag 17 mei 2021 11:17 schreef Hilmo het volgende:
Haha die puntpaprika die op peper lijkttrouwes NJ, gebakken puntpaprika was hier nog populairder! Zachter is het dan vooral.
Kruipen zag ik ook! Knap!
Hier met 9,5e maand niets van dat alles. Soms billen wel omhoog. Komt wel. Wel vijfde tand erdoor
Vanochtend heeft hij zo'n 200 gram aardbeien weggewerkt maar daar voor rabarber uit eigen tuin, een stengel. Gekookt en een part aardbei, zonder suiker uiteraard. Zuur dat het was. Hij smullen! Ongelooflijk. Dat geven we dus weer binnenkort! Zo leuk.
Ik kreeg mijn eerste tand met 11,5 maand, mijn broertje met 3,5 maand...quote:Op maandag 17 mei 2021 16:15 schreef Donna het volgende:
A-tje is vandaag 6 maanden oud! Bizar snel gegaan. Ze update niet zoveel de laatste tijd. Ik verwacht binnenkort wel tanden, haar zus had met 6 maanden al een paar mooie exemplaren, maar A-tje heeft nog een leeg bekkie.
Ze kan wel doorslapen zonder voeding de meeste nachten van de week, maar die speen, grr. Die moet er nog wel vaak in 's nachts.
Ja, we doen hem regelmatig aan. Nu naar buiten nu het wat lekkerder wordt buitenquote:Op maandag 17 mei 2021 15:55 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Hihi, ik wilde net typen: “Dat vestje ken ik!!”
Leuk dat ik het zo nog terug zie. Hij vindt het leuk om te dragen zo te zien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |