abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 april 2021 @ 18:06:33 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199209218
Morgen trouwens een Meet up van VWS uit over de Corona Check App in relatie tot het vaccinatiebewijs

Om 15 uur

www.meetup.com
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 29 april 2021 @ 18:12:11 #227
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199209302
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is niet gebeurd

Er is een klein systeem ineens opgepompt, en er moest gekoppeld worden met talloze andere systemen en werkprocessen
Ja, dat gaat gewoon niet
Het systeem CoronIT bedoel je. Weet je ook waar dat vandaan kwam? Dat is uit de grond gestampt voor de registratie en planning van de tests ergens rond juli, en vervolgens opgeblazen in december.

quote:
Had Hugo de meest geweldige minister ever geweest was het hem ook nooit gelukt. Want puin
Mijn punt was dan ook gericht tegen de structuren en niet tegen de minister.
quote:
Duitsland heeft het nu trouwens helemaal niet fantastisch op orde dacht ik
Nee maar wel beter dan wij.
  donderdag 29 april 2021 @ 18:14:45 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199209349
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het systeem CoronIT bedoel je. Weet je ook waar dat vandaan kwam? Dat is uit de grond gestampt voor de registratie en planning van de tests ergens rond juli, en vervolgens opgeblazen in december.
[..]

Mijn punt was dan ook gericht tegen de structuren en niet tegen de minister.
[..]

Nee maar wel beter dan wij.
Ja dat weet ik, en dat was niet gloednieuw maar gebaseerd op oudere systemen

Wat de minister te verwijten valt is dat hij voor de bestaande structuren gekozen heeft ondanks informatie dat dit grote risico's met zich mee ging brengen. Die algemeen bekend waren in zorg- en VWS land

Maar goed. Doorprikken nu maar, het valt toch niet meer te fixen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 29 april 2021 @ 18:15:20 #229
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199209355
In Frankrijk zitten ze nog wel ff met de avondklok.

Het wordt telkens een beetje korter (nu vanaf 19hr, medio mei 21hr, 2e week juni 23hr). Pas op 30 juni er af.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 18:19:25 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199209412
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat was niet heel erg handig geweest om eruit te stappen en op eigen houtje door te gaan

Politiek, diplomatiek enzo gezien
Het was vermoedelijk in dat stadium ook uitermate onverstandig geweest want dan sta je gelijk achteraan de rij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 18:22:04 #231
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199209448
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, ik krijg ook de indruk dat ze daar wat strengere maatregelen hebben gevoerd dan wij hier. Maar de resultaten zijn er wel naar.

Ondertussen hebben wij onze horeca al meer dan een half jaar dicht en is de IC alsnog overvol.
We weten denk ik wel waarom het hier niet sneller daalt. Zie het eerdere gesprek over vanaf huis werken en alles wat daar aan vastzit onder andere.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199209487
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:49 schreef Tijn het volgende:
Het is overigens wel interessant om te bekijken wat er nou in Portugal is gebeurd. Het begon daar redelijk vergelijkbaar als hier, maar hadden begin van het jaar een enorme uitbraak, nog veel erger dan wij. Maar vervolgens is het daar (in tegenstelling tot hier) gelukt om het in vrij korte tijd tot behapbare aantallen terug te brengen.

[ afbeelding ]

Bron: ourworldindata.org

Net als hier was ook daar de IC overstroomd en lagen er meer dan 900 patiënten. Inmiddels nog maar 86.

[ twitter ]

Wat hebben zij anders gedaan dan wij? Waarom lukt het daar wel en hier niet?
Het was daar niet 'net als hier', de piek was qua cases veel hoger en de ic is daar inderdaad 'overstroomd' en hier niet. Ik weet niet of je in Portugal van code zwart kon spreken maar het zorgstelsel heeft daar echt op instorten gestaan. En dan instorten in de zin van 'meer patiënten dan bedden' en niet 'We moeten ons personeel vragen om geen meivakantie te nemen, en nu zijn ze boos en teleurgesteld'. Duitsland en andere landen hebben hulp die kant op moeten sturen om bij te springen.

Je ziet dat ook terug aan de sterftecijfers in de tweede golf. Het is totaal niet vergelijkbaar met Nederland. Het zou vergelijkbaar zijn als we hier een paar weken lang 10-15k besmettingen zouden hebben, >1.000 man op de ic (voor zover we die capaciteit überhaupt hebben...), en honderden doden per dag.

Als je kijkt naar de cumulatieven gecorrigeerd op bevolkingsgrootte van besmettingen en sterfte gedurende de hele pandemie, dan zie je dat die besmettingen min of meer gelijk zijn, en de sterfte in Portugal anderhalf keer zo groot als Nederland.

Dus wat is het succes van Portugal precies, dat zij in totaal iets minder positief geteste mensen hebben, ongeacht of die mensen überhaupt symptomen hebben? Dat zij het op bijna-code zwart hebben laten aankomen, daarna veel zwaardere vrijheidsberovende maatregelen moesten nemen, en gedurende de hele pandemie anderhalf keer zoveel doden te betreuren hebben gehad als Nederland als je het naar de bevolkingsgrootte corrigeert?

Het enige wat Nederland heeft gedaan is over een langere periode minder zware maatregelen nemen, waardoor de piek over een langere periode is uitgesmeerd, waardoor er tijd is gekocht om in ieder geval de aller oudsten en zwaksten te vaccineren, waardoor de sterfte aan corona nu een stuk beperkt is. Iets waar genoeg op aan te merken valt (heb ik ook vaak genoeg gedaan). Het is geen wedstrijdje en er zijn ongetwijfeld andere factoren in Portugal (slechter zorgstelsel, vergrijzing, steden waar veel meer mensen in brakke appartementen bovenop elkaar leven), maar het is dus totaal onjuist om te roepen dat "het daar wel lukt en hier niet".
pi_199209667
OMG omdat niemand hier het nog interesseert jankt het red team nu bij al Jazeera!


Hahaha virologen vonden het onverantwoord ahaha Val dood ik was blij dat ik weer gezellig uit eten kon! 😂🤣

Also dat Engels van die schellekens van red team, ik kan hem nauwelijks verstaan, cringe!
#WeesGeenWhales
pi_199209680
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:49 schreef Tijn het volgende:
Het is overigens wel interessant om te bekijken wat er nou in Portugal is gebeurd. Het begon daar redelijk vergelijkbaar als hier, maar hadden begin van het jaar een enorme uitbraak, nog veel erger dan wij. Maar vervolgens is het daar (in tegenstelling tot hier) gelukt om het in vrij korte tijd tot behapbare aantallen terug te brengen.

[ afbeelding ]

Bron: ourworldindata.org

Net als hier was ook daar de IC overstroomd en lagen er meer dan 900 patiënten. Inmiddels nog maar 86.

[ twitter ]

Wat hebben zij anders gedaan dan wij? Waarom lukt het daar wel en hier niet?
het is daar lente
pi_199209694
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:38 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

het is daar lente
Daar begint de lente op 21 februari ofzo?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199209793
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:33 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Inmiddels is er zo vaak iets of een periode geweest dat het maar een verschil in de marge is en dat het maar een paar dagen verschil maakt. Bij de start al. Maar inmiddels zijn al die paar dagen opgeteld een paar maanden.
Nee hoor, hier wordt vrijwel alles weggeprikt wat we binnen krijgen. +/- een paar dagen meer of minder vertraging lopen de West-Europese landen vrijwel gelijk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199209821
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:49 schreef Tijn het volgende:
Wat hebben zij anders gedaan dan wij? Waarom lukt het daar wel en hier niet?
Zelfde als in het VK zou ik zeggen. De bevolking is zich opeens helemaal de tering geschrokken en kon het blijkbaar toch nog wel even wat langer volhouden.

In Nederland hadden we hetzelfde gehad als we daadwerkelijk in of richting code zwart waren gekomen.

Nu heerst er hier nog een stemming van 'code zwart? hihaho, ik ga nog even bij wat vrienden zuipen en voetbal kijken, ok doei'. We zijn hier een beetje de kikker in de hete pan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 29 april 2021 @ 18:55:32 #238
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199209873
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En ergens snap ik dat wel na het afgelopen jaar, maar ik hoop toch dat die voorzichtigheid snel verdwijnt als de berichten wat positiever worden. Geen enkele reden om met soortgelijke cijfers als vorige zomer (en gevaccineerden) opeens veel strenger te gaan zijn.
Daar moet ik je helemaal gelijk in geven, maar het probleem is dat de ziekenhuis- en IC-opnames nu hoger zijn dan precies een jaar geleden. En ik heb de indruk dat men vorig jaar juist erg voorzichtig was. De cijfers waren in juni 2020 buitengewoon gunstig, maar er waren nog er veel beperkingen. Die werden pas op 1 juli opgeheven. Nu gaat men met veel slechtere cijfers versoepelen. Het gevolg is misschien dat de cijfers dan onnodig lang erg hoog blijven.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199209879
Hoe gaan we in hemelsnaam 11 miljoen prikken hebben gezet over 5 weken? :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199209890
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe gaan we in hemelsnaam 11 miljoen prikken hebben gezet over 5 weken? :N
Doordat we daadwerkelijk 1M+ vaccins krijgen vanaf deze week.

Over 5 weken denk ik overigens niet*. Maar 10M acht ik haalbaar op 1 juli.

* Maar dat baseer ik op de verwachte leveringen voor de komende weken. Die zitten zo rond de 1,1M-1,2M gemiddeld. Misschien dat we die weken erna wel naar 1,5M/week gaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 29 april 2021 @ 18:57:02 #241
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199209891
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe gaan we in hemelsnaam 11 miljoen prikken hebben gezet over 5 weken? :N
In mei gaan we toch prikken halen op festivalterrein enzo? Of is dat plan alweer de prullenbak in
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199209907
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:51 schreef DireStraits7 het volgende:
Nu heerst er hier nog een stemming van 'code zwart? hihaho, ik ga nog even bij wat vrienden zuipen en voetbal kijken, ok doei'.
Tja, het helpt dan natuurlijk niet als dat maandenlang als een soort pressiemiddel wordt aangewend in de media, de spilfunctionarissen elkaar ook lukraak tegenspreken én het wel een heel moeilijk uit te leggen verhaal wordt als je tegelijkertijd aan versoepelingen doet.

Sowieso is een ziekenhuis natuurlijk een totaal niet-bestaand universum voor de gemiddelde Nederlander, totdat zijn of haar moeder daar ernstig ziek in ligt. Juist daarom had je als overheid toch veel beter kunnen en moeten scoren op het vlak van communicatie en verwachtingsmanagement. Dat mensen nu "het zal allemaal wel" denken kan je toch echt voornamelijk daaraan wijten.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199209909
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Doordat we daadwerkelijk 1M+ vaccins krijgen vanaf deze week.

Over 5 weken denk ik overigens niet. Maar 10M acht ik haalbaar op 1 juli.
Dan lopen we hopeloos achter..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 18:59:01 #244
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199209915
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zelfde als in het VK zou ik zeggen. De bevolking is zich opeens helemaal de tering geschrokken en kon het blijkbaar toch nog wel even wat langer volhouden.

In Nederland hadden we hetzelfde gehad als we daadwerkelijk in of richting code zwart waren gekomen.

Nu heerst er hier nog een stemming van 'code zwart? hihaho, ik ga nog even bij wat vrienden zuipen en voetbal kijken, ok doei'. We zijn hier een beetje de kikker in de hete pan.
Hier heerst eerder de stemming: Doe maar normaal en laat ons gewoon met rust. De infantiele regeldrang die op de verkeerde momenten en plekken heerst is daar voor een groot deel debet aan. Als je mensen de parken uit gaat jagen krijg je vanzelf dat ze bij elkaar gaan zitten.

Er zijn veel mensen die niet thuis kunnen werken maar wel gewoon moeten werken, net als thuiszorg en dat soort dingen.

Maargoed, net als het gezeik over de Jonge is het de andere kant op altijd ‘je kunt ook even niet naar de kroeg/terras/biertje’ dus het past prima binnen de toon.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 april 2021 @ 18:59:50 #245
408813 crew  trein2000
pi_199209926
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan lopen we hopeloos achter..
Gooien we er gewoon een nieuwe rekenmethode tegenaan ^O^
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 19:00:38 #246
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199209940
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Doordat we daadwerkelijk 1M+ vaccins krijgen vanaf deze week.

Over 5 weken denk ik overigens niet*. Maar 10M acht ik haalbaar op 1 juli.

* Maar dat baseer ik op de verwachte leveringen voor de komende weken. Die zitten zo rond de 1,1M-1,2M gemiddeld. Misschien dat we die weken erna wel naar 1,5M/week gaan.
Dan lopen we 5 miljoen prikken achter op 1 juli, misschien eerder wel 10 miljoen, aangezien de tweede prikken ook doorgaan.

Lijkt me niet iets om trots op te zijn, als je maandenlang beloofd hebt 1 juli iedereen eerste prik en erna begin juli iedereen eerste prik.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199209980
twitter


[ Bericht 9% gewijzigd door Zipportal op 29-04-2021 19:46:22 ]
pi_199209987
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan lopen we hopeloos achter..
23 mei is de verwachting dat we op 8,5M prikken zitten. Een week later dus rond de 10M.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199210017
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gooien we er gewoon een nieuwe rekenmethode tegenaan ^O^
Bij voorkeur vlak voor een persco :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199210037
Hier in Duitsland begint men nu volop te lobbyen om avondklokken en lockdowns alleen nog voor ongevaccineerden te laten gelden, waarmee die tot een rol als tweederangsburger (waar kennen we dat van?) veroordeeld worden. Tot zo ver de "solidariteit"...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')