Toch heeft het iets verwends/snowflakes.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:37 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Het is dan ook aan die ouderen om zichzelf te beschermen
Het is niet de verantwoordelijk van miljoenen kinderen, tieners, twintigers, dertiger en ook veertigers om al meer dan een jaar hun leven stil te zetten voor een virus wat voor hen zo goed als niet gevaarlijk is
Dat kun en mag je niet van hen vragen
Je kan ook dood gaan aan een andere nasty ziekte.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als jongere kun je Long-Covid oplopen en een half jaar in revalidatie zitten. Dat is echt geen pretje.
Je manier van communiceren is nou niet echt vriendelijk....quote:
Die kans bestaat maar is gelukkig vrij klein. Je kunt niet bij alles stil gaan staan, dan heb je geen leven meer. Je kunt als jong persoon ook uit het niets een hartstilstand krijgen, de kans is kleiner dan bij een ouder iemand maar er hoeft maar een kleine storing in de elektrische geleiding te ontstaan en je bent weg.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als jongere kun je Long-Covid oplopen en een half jaar in revalidatie zitten. Dat is echt geen pretje.
Met dank aan het kabinet, zeker sinds de scholen weer open zijn sinds februari en ze de bso dicht hielden.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de praktijk werkt dat natuurlijk een stuk anders.. opa's en oma's zijn essentieel geworden in de opvoeding / opvang van (klein)kinderen. Het is in vele gevallen echt lastig om daar - omwille van de pandemie - aan voorbij te gaan.
Verschil zit 'm in een besmettelijk virus als COVID of bijvoorbeeld kanker..quote:Op woensdag 28 april 2021 14:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan ook dood gaan aan een andere nasty ziekte.
Dan maar niet willen leven?
Hij heeft wel gelijk.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:45 schreef aartstyle het volgende:
Je manier van communiceren is nou niet echt vriendelijk....
Een soa is ook besmettelijk. Dan maar niet meer neuken?quote:Op woensdag 28 april 2021 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verschil zit 'm in een besmettelijk virus als COVID of bijvoorbeeld kanker..
Viel mee.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zal in het begin nog wel aardig druk zijn in die tuin- en bouwcentra nu je er weer op de bonnefooi heen kunt.
'we moeten ons bewust zijn van.....'quote:Op woensdag 28 april 2021 14:45 schreef Oriente het volgende:
Die kans bestaat maar is gelukkig vrij klein. Je kunt niet bij alles stil gaan staan,
Heb eigenlijk een nieuwe keukenweegschaal en schoenen nodig. Stuk gegaan en de 2de gewoon afgetrapt aan het raken en typisch iets wat ik niet online ga bestellen.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Viel mee.
Maar terrassen in 't centrum waren aardig druk.
Vond dit wel een aardig interview over long-covid en over wat het nu precies aantast (of lijkt te tasten). Als leek nog enigszins begrijpelijk.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:45 schreef aartstyle het volgende:
Ik weet niet de huidige cijfers van de longcovid, maar wat ik heb begrepen is dat wel iets om rekening mee te houden. Dat wil niet zeggen dat mijn standpunt veranderd, maar een beetje voorzichtigheid zou wellicht niet onverstandig zijn.
quote:
Als een soa de IC-capaciteit van heel Nederland zou platleggen, kun je er wel van uitgaan dat er iets van maatregelen komen, ja.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een soa is ook besmettelijk. Dan maar niet meer neuken?
Ik pas mij aan bij degene die ik quotequote:Op woensdag 28 april 2021 14:45 schreef aartstyle het volgende:
Je manier van communiceren is nou niet echt vriendelijk....
Ik heb nergens Long Covid ontkendquote:Ik weet niet de huidige cijfers van de longcovid, maar wat ik heb begrepen is dat wel iets om rekening mee te houden. Dat wil niet zeggen dat mijn standpunt veranderd, maar een beetje voorzichtigheid zou wellicht niet onverstandig zijn.
Vriend van me, 38 jaar. Covid opgelopen en heeft er nu al 2,5 maand last van. 2 periodes flinke koorts gehad en nu nog steeds kortademig. Ik hoor het meer om mij heen zonder daar nou representatieve cijfers uit te halen. Gewoon om aan te geven dat je er wel rekening mee moet houden.
Dat zou voor een deel van de bevolking een uitstekend idee zijn, geloof ik.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De restjes van de storing zullen erbij worden opgeteld. Tot zover deze teaser.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik reken weer op erg mooie cijfers vandaag.
Niet-essentiële winkels moeten om 20:00 dicht, dacht ik. Verder heb je natuurlijk Bol.com en Coolblue.nl voor keukenweegschalen en eiersnijders.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb eigenlijk een nieuwe keukenweegschaal en schoenen nodig. Stuk gegaan en de 2de gewoon afgetrapt aan het raken en typisch iets wat ik niet online ga bestellen.
Nevernooitniet dat ik vandaag direct ga. Ga wel vrijdagavond. Koopavond maar traditioneel niet zo druk.
Maar gewoon het idee dat je weer kunt gaan als je wil zonder blok/ontmoedigingsbeleid. Dat doet gewoon wel goed.
Er overlijden vele malen meer jonge mensen aan kanker dan aan Covid hoor....quote:Op woensdag 28 april 2021 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verschil zit 'm in een besmettelijk virus als COVID of bijvoorbeeld kanker..
Met een soa? Nou, doe maar niet nee.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja eens. Dat is wel heel lekker en het voelt natuurlijk ook aan als stap in de goede richting. Heb toch goede hoop dat we niet meer teruggaan naar strengere maatregelen.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb eigenlijk een nieuwe keukenweegschaal en schoenen nodig. Stuk gegaan en de 2de gewoon afgetrapt aan het raken en typisch iets wat ik niet online ga bestellen.
Nevernooitniet dat ik vandaag direct ga. Ga wel vrijdagavond. Koopavond maar traditioneel niet zo druk.
Maar gewoon het idee dat je weer kunt gaan als je wil zonder blok/ontmoedigingsbeleid. Dat doet gewoon wel goed.
Daar gaat het dan ook niet om, he. Ik snap wel dat dit nog niet helemaal is doorgedrongen, de pandemie is nog maar 15 maanden bezig.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:55 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Er overlijden vele malen meer jonge mensen aan kanker dan aan Covid hoor....
Er is een reden dat condooms zijn uitgevonden natuurlijk.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die ouderen moeten doorgaans ook gewoon werken, sommigen tussen jongeren die ze tot hun collega's rekenen. Dit zijn leuke ideeën voor ouderen / medisch kwetsbaren die de luxe hebben om zichzelf te kunnen opsluiten, maar het merendeel heeft die luxe natuurlijk helemaal niet.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:37 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Het is dan ook aan die ouderen om zichzelf te beschermen
Het is niet de verantwoordelijk van miljoenen kinderen, tieners, twintigers, dertiger en ook veertigers om al meer dan een jaar hun leven stil te zetten voor een virus wat voor hen zo goed als niet gevaarlijk is
Dat kun en mag je niet van hen vragen
[..]
exact, er wordt toch altijd gewezen naar mensen die zich niet aan de maatregelen houden ?
Nou, als de ouderen en kwetsbaren zich WEL aan de maatregelen houden, dan worden ze toch ook niet besmet ?
Ik zou daar goed naar kijken. Slecht geventileerde feestcafe's zou ik wellicht nog wat langer dichthouden ja. Maar buiten festivals en dergelijke dan weer niet. Maar meer onderzoek (en resultaten) is snel nodig.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:55 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik pas mij aan bij degene die ik quote
Erno-BE is voorstander van avondklok, snoeiharde lockdowns, fanatieke handhaving en bedrijven failliet laten gaan
Dat soort mensen zijn gek van angst en hebben een wake-up call nodig
[..]
Maar hij communiceert wel netjes. Als je het ergens niet mee eens bent kun je dat ook fatsoenlijk communiceren. Ik ben het ook niet vaak met je eens (af en toe wel), maar communiceer nog wel normaal met je.
Ik heb nergens Long Covid ontkend
Maar de cijfers worden telkens overdreven
Ik heb de werkgevers, zorgverzekeraars en UWV nog niet horen klagen over Long Covid, dus zulke grote vormen neemt het ook meer niet aan
En met "rekening houden" bedoel je hopelijk niet de coronamaatregelen in stand houden ?
Dat is juist het enige het waar het om zou moeten gaanquote:Op woensdag 28 april 2021 14:57 schreef Tijn het volgende:
Daar gaat het dan ook niet om, he. Ik snap wel dat dit nog niet helemaal is doorgedrongen, de pandemie is nog maar 15 maanden bezig.
Dat zeg ik dan ook niet.. het gaat om de besmettelijkheid.quote:Op woensdag 28 april 2021 14:55 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Er overlijden vele malen meer jonge mensen aan kanker dan aan Covid hoor....
Je kan het wel lekker recalcitrant gaan zitten omdraaien wat ik zeg, maar de IC-capaciteit is juist het hele punt. Die staat nu met maatregelen zelfs op omvallen, dus moet je nagaan wat er anders was gebeurd.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:00 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is juist het enige het waar het om zou moeten gaan
Ik snap wel dat dit nog niet helemaal is doorgedrongen, de pandemie is nog maar 15 maanden bezig.
Dan ga je al snel denken dat alles draait om "besmettingen" en "de IC"
Goed nieuwsquote:Kamer kritisch over handhaafbaarheid quarantaineplicht
De Tweede Kamer zet grote vraagtekens bij de handhaafbaarheid van de quarantaineplicht. Dat wordt duidelijk uit het Kamerdebat over het wetsvoorstel dat die verplichting moet gaan regelen. Het kabinet wil per 15 mei de quarantaineplicht invoeren voor alle reizigers, zowel Nederlanders als toeristen, die al dan niet via een ander land uit zeer hoog risicogebieden komen. Dat zijn landen met een hoge besmettingsgraad, nieuwe coronavarianten of een onduidelijke coronasituatie.
"Er wordt gecontroleerd met telefoontjes van belteams, maar als je niet bereikbaar bent krijg je geen boete", zegt D66-Kamerlid Paternotte. "Als iemand anders bij controle de deur open doet, hoeft die niet mee te werken. Dus alleen bij heterdaad is er kans op een boete, en die kans is dus niet zo groot."
"Goed nieuws, deze wet leidt tot veel nieuwe banen", zegt SGP-Kamerlid Bisschop gekscherend. "Er komen belteams en die moeten eerst opgeleid worden om het geluid van een grasmaaier te kunnen onderscheiden van het geluid van een trein of een wasmachine." De partij vraagt zich af hoe een belteam het geluid van een merel in een eigen tuin of in een park kan onderscheiden.
Ook andere fracties vragen zich af of de wet met deze handhaving wel helpt. Dit terwijl het kabinet constateert dat mensen zich nu al niet vrijwillig aan de quarantaineregels houden.
Zelfs op 28 april 2020 was het wat aan de late kant om dit gesprek nog te moeten voerenquote:Op woensdag 28 april 2021 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet.. het gaat om de besmettelijkheid.
Ah ze hebben naar me geluisterdquote:Op woensdag 28 april 2021 15:03 schreef Anton91 het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)naar-terrassen-komen
[..]
Goed nieuwsSnap ook niet hoe ze dit denken te kunnen gaan controleren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |