abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:07:13 #151
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199176239
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:03 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

imho, zat het afgelopen zomer helemaal niet goed, mensen gingen massaal naar het strand en het werd een chaos.

ook mensen die nog nooit naar het strand geweest waren, gingen kamperen in de duinen.
Ja, hoe durfden ze he?

Zijn ook zoveel stijgingen uit voortgekomen.

Ging pas fout aan het begin van de herfst. Mensen trokken weer meer naar binnen, scholen gingen weer openen en meer mensen op de werkvloer. Wellicht dat toerisme heeft bijgedragen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199176241
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er wordt ook heel veel huurkorting gegeven in plaats van opschorting. Dus dat scheelt voor de ondernemer wel echt.
Dat klopt. Grootste gemis is natuurlijk simpelweg de ondernemersbeloning. Ben je blauw-af btw?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 11:07:31 #153
5428 crew  miss_sly
pi_199176246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Er wordt wel veel gemuit en gehuild. Winkeliers die tegen de regels in volledig open gingen. INRetail die alleen maar zat te huilen dat de winkels terecht dicht gingen, terwijl Nederland als één van de weinige landen in de eerste golf de winkels open hielden. Sommige horeca-ondernemers die tegen de regels in de terrassen toch openden.
Een enkele winkeleier probeerde dat, omdat men hoopte dat er op die manier iets te redden zou zijn. Helaas.
Het valt echt heel erg mee met dat gemuit. Ik vind echt dat je veel te ver doorschiet. Geen idee waar dat vandaan komt. Een beetje nuance kan geen kwaad. Een beetje oog voor alle kanten ook niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 11:08:08 #154
5428 crew  miss_sly
pi_199176260
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Had ik al gezegd tante Bet, in post 137.
Kap daarmee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199176261
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Er wordt wel veel gemuit en gehuild. Winkeliers die tegen de regels in volledig open gingen. INRetail die alleen maar zat te huilen dat de winkels terecht dicht gingen, terwijl Nederland als één van de weinige landen in de eerste golf de winkels open hielden. Sommige horeca-ondernemers die tegen de regels in de terrassen toch openden.
Ah ga toch weg man. Winkels die open bleven terwijl de overheid zware campagnes voerde om zoveel mogelijk thuis te blijven. Dus geen financiele steun bieden maar de winkeliers wel een dikke mes in de rug steken. :')
pi_199176265
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, hoe durfden ze he?

Zijn ook zoveel stijgingen uit voortgekomen.

Ging pas fout aan het begin van de herfst. Mensen trokken weer meer naar binnen, scholen gingen weer openen en meer mensen op de werkvloer. Wellicht dat toerisme heeft bijgedragen.
En de hele grote vraag blijft, werken de lockdowns? en welk gedeelte van de lockdown werkt het beste?
Daar zijn we na een jaar lockdown nog steeds niet achter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:09:11 #157
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199176276
https://www.omroepbrabant(...)hou-je-aan-de-regels

Wim (72) ligt 5 weken in het ziekenhuis en roept op: 'Hou je aan de regels'

quote:
Wim is faliekant tegen versoepelingen, zegt hij tegen Omroep Brabant. "Als je weet dat de ic’s hartstikke vol zitten, dat code zwart er bijna aan komt. We moeten er niks meer bij hebben."
En weer code zwart. Omroep Brabant is wel lekker bezig de laatste tijd :(
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 11:10:03 #158
5428 crew  miss_sly
pi_199176286
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:07 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat klopt. Grootste gemis is natuurlijk simpelweg de ondernemersbeloning. Ben je blauw-af btw?
Nee, iedereen is oranje. Denk ik. Misschien heb ik de memo gemist :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199176291
- Nee, dit doen we dus ook niet -

[ Bericht 96% gewijzigd door Tijger_m op 27-04-2021 11:28:57 ]
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:10:31 #160
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199176292
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:02 schreef nostra het volgende:

[..]

NOW en de hele riedel hoeft niet te worden terugbetaald (mits je er recht op hebt en houdt natuurlijk). Belasting- en huuruitstel wel. Dat het volstrekt onvoldoende is voor een gewone ondernemer is wel zo.
Je hebt gelijk, het probleem zit hem in het recht erop hebben. De regels zijn namelijk tijdens het spelletje aangepast waardoor een heleboel ondernemers ineens geen of minder recht op steun hebben. De exacte regels kan ik je niet vertellen, ik ben geen ondernemer, maar ik weet wel dat er flink meer ondernemers (een gedeelte van) hun steun moeten terugbetalen.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:11:25 #161
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199176303
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, hoe durfden ze he?

Zijn ook zoveel stijgingen uit voortgekomen.

Ging pas fout aan het begin van de herfst. Mensen trokken weer meer naar binnen, scholen gingen weer openen en meer mensen op de werkvloer. Wellicht dat toerisme heeft bijgedragen.
Het had wellicht gescheeld om buitenlandse vakanties in de zomer van 2020 helemaal te verbieden, dan had je minder kans gehad om nieuwe coronabesmettingen uit het buitenland te importeren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:11:30 #162
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199176305
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En de hele grote vraag blijft, werken de lockdowns? en welk gedeelte van de lockdown werkt het beste?
Daar zijn we na een jaar lockdown nog steeds niet achter.
Wat ik persoonlijk het irritantste vind. Niet alleen in NL overigens. Een gemiddeld land ziet een stijging? Hoppa, land op slot. Altijd dezelfde dingen die ze als eerste sluiten of juist versoepelen. Je zou verwachten dat ze in een jaar tijd wel hebben kunnen achterhalen waar besmettingen nou echt het vaakste plaatsvinden. Dan was de schade wellicht niet zo groot geweest.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199176323
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, iedereen is oranje. Denk ik. Misschien heb ik de memo gemist :P
Ah, gaat blijkbaar iets niet goed (iig bij mij) bij het automatisch verversen. Dan worden alle usernames van de nieuwe posts zwart. Vaag. :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 11:13:22 #164
5428 crew  miss_sly
pi_199176334
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En de hele grote vraag blijft, werken de lockdowns? en welk gedeelte van de lockdown werkt het beste?
Daar zijn we na een jaar lockdown nog steeds niet achter.
Ik denk dat een lockdown wel kan werken. Dat deed ie vorig jaar immers ook. Toen zijn de cijfers echt gigantisch gedaald zodat we in juni inderdaad weer ruimte hadden in de zorg en het aantal besmettingen erg laag was.

De latere lockdowns lijken niet veel gedaan te hebben. Of dat nou komt omdat lockdowns in het algemeen niet werken, of omdat compliance zoveel minder was dan vorig jaar, geen idee. En ook niet hoe het dan anders had gemoeten of gekund.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:14:31 #165
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199176352
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het had wellicht gescheeld om buitenlandse vakanties in de zomer van 2020 helemaal te verbieden, dan had je minder kans gehad om nieuwe coronabesmettingen uit het buitenland te importeren.
Wellicht.

Maar ik had ze veel succes gewenst om mensen in de zomer thuis te houden. Cijfers waren enorm laag, mensen zaten een paar weken binnen, dus het was compleet niet realistisch om de toerisme sector dan maar onnodig extra schade op te laten lopen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:14:50 #166
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199176358
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:04 schreef Confetti het volgende:

[..]

Er gaan nu alweer verhalen rond dat het kabinet de belastingschulden (van meer dan 20 miljard euro!) wil kwijtschelden. De 'getroffen' sectoren hebben extreem veel steun gehad. Ik ken meerdere ondernemers die er rijker van zijn geworden. De gemiddelde snackbar heeft meer dan 100k belastingschuld. Krijgt ie allemaal cadeau straks. De loonslaven zijn gek dat ze niet in opstand komen.

Daarnaast draait 90% van de economie gewoon door. Door het constante gelobby van de horeca denkt iedereen dat de economie op zijn gat ligt. Dat is simpelweg niet waar.
Horeca is sowieso maar een klein deel van de economie, maar door zo hard te schreeuwen denkt iedereen idd dat alles plat ligt en horeca een veel groter aandeel heeft. Die lui (KHN) hebben macht met hun lobby omdat Jan en Nel willen zuipen op het terras en blind achter KHN aanlopen :D.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 11:15:05 #167
5428 crew  miss_sly
pi_199176364
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:10 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Tsja, als je als de COR moederkloek overkomt die haar kuikens vermanend toespreekt elke keer...
Dan nog niet.
Je kunt mijn online-naam gebruiken of je gebruikt geen naam, maar kap met al die belachelijke benamingen en het op de persoon posten. Je hebt een probleem met mij. Prima. Dan doe je maar wat moeite om dat niet in alle posts te laten merken.

Dat is gewoon respectvol met elkaar omgaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 11:16:45 #168
5428 crew  miss_sly
pi_199176387
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het had wellicht gescheeld om buitenlandse vakanties in de zomer van 2020 helemaal te verbieden, dan had je minder kans gehad om nieuwe coronabesmettingen uit het buitenland te importeren.
Dan hadden ze hier wel plaatsgevonden.

Volgens mij is uit onderzoek gebleken dat er helemaal niet zoveel besmettingen uit het buitenland zijn gekomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:17:23 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199176396
Is er al gezelligheid des doods gespot in de straten?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:17:25 #170
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199176397
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:08 schreef CR7 het volgende:

[..]

Ah ga toch weg man. Winkels die open bleven terwijl de overheid zware campagnes voerde om zoveel mogelijk thuis te blijven. Dus geen financiele steun bieden maar de winkeliers wel een dikke mes in de rug steken. :')
De Actions en de bouwmarkten zaten vorig jaar wekelijks bommetje vol. De Action heeft zelfs winst gemaakt (https://retailtrends.nl/n(...)ondanks-coronacrisis). Slechts enkele winkels als IKEA en modezaken gingen als teken van respect en solidariteit in de eerste golf vrijwillig dicht.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:18:07 #171
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199176404
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat een lockdown wel kan werken. Dat deed ie vorig jaar immers ook. Toen zijn de cijfers echt gigantisch gedaald zodat we in juni inderdaad weer ruimte hadden in de zorg en het aantal besmettingen erg laag was.

De latere lockdowns lijken niet veel gedaan te hebben. Of dat nou komt omdat lockdowns in het algemeen niet werken, of omdat compliance zoveel minder was dan vorig jaar, geen idee. En ook niet hoe het dan anders had gemoeten of gekund.
Ik denk dat het vooral aan de compliance lag. Vorig jaar was alles nieuw en je zag echt dat vrijwel iedereen thuis aan de slag gingen. Scholen waren vrij lang dicht. En we hadden mazzel met het lekkere weer in het voorjaar waardoor meer mensen naar buiten gingen.

Denk dat veel mensen onbewust al wel zagen aankomen in oktober dat we de hele winter in lockdown zouden zitten. Buiten was het koud, dus dan is het verleidelijk om toch maar iemand uit te nodigen. Wetende dat het anders wel een paar maanden kon duren. Er was ook meer info bekend over het virus. Mensen werkten weer wat meer op kantoor etc.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199176405
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan nog niet.
Je kunt mijn online-naam gebruiken of je gebruikt geen naam, maar kap met al die belachelijke benamingen en het op de persoon posten. Je hebt een probleem met mij. Prima. Dan doe je maar wat moeite om dat niet in alle posts te laten merken.

Dat is gewoon respectvol met elkaar omgaan.
Ik heb geen probleem met je hoor, we zijn het alleen vaak niet eens, waar niks mis mee is.

Alleen dat toontje van je om andere users terecht te wijzen heb ik moeite mee, alsof je het geweten van COR wilt zijn.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:19:32 #173
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199176430
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Er wordt wel veel gemuit en gehuild. Winkeliers die tegen de regels in volledig open gingen. INRetail die alleen maar zat te huilen dat de winkels terecht dicht gingen, terwijl Nederland als één van de weinige landen in de eerste golf de winkels open hielden. Sommige horeca-ondernemers die tegen de regels in de terrassen toch openden.
Er wordt op het ogenblik alleen maar gehuild door het omt/rivm hoor.
Die verliezen zicht om relevant te blijven en roepen nu om een noodrem en slaan adviezen in de wind van hun europese collega's van het ecdc en blijven eigenwijs doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:21:08 #174
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199176458
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er wordt op het ogenblik alleen maar gehuild door het omt/rivm hoor.
Die verliezen zicht om relevant te blijven en roepen nu om een noodrem en slaan adviezen in de wind van hun europese collega's van het ecdc en blijven eigenwijs doen.
In Duitsland is er vrij recent met succes een noodrem-beleid in werking getreden. Eerst een paar weken het stevig zuur, daarna het zoet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:21:26 #175
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199176462
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er wordt op het ogenblik alleen maar gehuild door het omt/rivm hoor.
Die verliezen zicht om relevant te blijven en roepen nu om een noodrem en slaan adviezen in de wind van hun europese collega's van het ecdc en blijven eigenwijs doen.
Een soort redteam light zegmaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')