abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 april 2021 @ 08:22:05 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199174540
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Je bent de eerste 😄
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 08:23:16 #52
236264 crew  capricia
pi_199174555
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooi. O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_199176306

Happy birthday, @capricia *O*

En morgen lekker pizza eten in het zonnetje op het terras, las ik. ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door Salina op 27-04-2021 11:44:19 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:18:59 #54
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_199177540
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mijn wasmachine staat op zolder en ik pieker er niet over om die zooi heen en weer naar buiten te slepen. Maar sommige mensen zweren bij buiten drogende was.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Same here.

En wij hebben een enorme zolder dus plek zat voor de wasmachine, droger en...eh...nou...verder eigenlijk niks :D

50m2 zolder dus _O-
Had er gisteren niet bij stilgestaan, maar nu ik uitgeslapen ben en helder kan denken... Een wasmachine op zolder?! Serieus? :o

Ik ben het hier in Vlaanderen nog nooit tegengekomen, maar dat kan aan mij liggen. Of is het iets dat in Nederland vaker voorkomt dan in Vlaanderen?

Van google verwacht ik als belg vooral .be resultaten (bvb: wasmachine: 13x .be , 3x .nl). Maar als ik op "wasmachine op zolder" zoek: 12 .nl en slechts 3 .be resultaten, waarvan één offtopic ("wasmachine reparatie in Heusden-Zolder), en één van een site met bouwtips die het plaatsen van een wasmachine op zolder afraadt.
Wat een kut advies trouwens, iemand vraagt hoe hij geluidsoverlast kan vermijden als ie z'n wasmachine op zolder plaatst, en als antwoord geven ze vooral redenen om het niet te doen, waaronder "een wasmachine maakt veel lawaai".

Maar als ik op "wasmachine plaatsen" zoek krijg ik ook meer .nl dan .be resultaten (10 vs 4). Misschien wordt er simpelweg meer over klussen etc. gepost door Nederlanders omdat veel vlamingen te dom zijn om internet te gebruiken?
Of zijn er minder .be resultaten omdat de wasruimte in Vlaanderen meestal op de begane grond is, wat minder problemen veroorzaakt?
Ik raak er niet uit. ;(
are we infinite or am I alone
pi_199177731
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Had er gisteren niet bij stilgestaan, maar nu ik uitgeslapen ben en helder kan denken... Een wasmachine op zolder?! Serieus? :o

Ik ben het hier in Vlaanderen nog nooit tegengekomen, maar dat kan aan mij liggen. Of is het iets dat in Nederland vaker voorkomt dan in Vlaanderen?

Van google verwacht ik als belg vooral .be resultaten (bvb: wasmachine: 13x .be , 3x .nl). Maar als ik op "wasmachine op zolder" zoek: 12 .nl en slechts 3 .be resultaten, waarvan één offtopic ("wasmachine reparatie in Heusden-Zolder), en één van een site met bouwtips die het plaatsen van een wasmachine op zolder afraadt.
Wat een kut advies trouwens, iemand vraagt hoe hij geluidsoverlast kan vermijden als ie z'n wasmachine op zolder plaatst, en als antwoord geven ze vooral redenen om het niet te doen, waaronder "een wasmachine maakt veel lawaai".

Maar als ik op "wasmachine plaatsen" zoek krijg ik ook meer .nl dan .be resultaten (10 vs 4). Misschien wordt er simpelweg meer over klussen etc. gepost door Nederlanders omdat veel vlamingen te dom zijn om internet te gebruiken?
Of zijn er minder .be resultaten omdat de wasruimte in Vlaanderen meestal op de begane grond is, wat minder problemen veroorzaakt?
Ik raak er niet uit. ;(
:D
Ik zal je zeggen dat ik het in het begin ook wat spannend vond, met name omdat die verdieping een houten vloer heeft. ;) Maar er waren hier maar 2 opties in huis; de berging of de zolder. Op beide plekken zat al een aansluiting. Berging zou logischer zijn geweest, ware het niet dat we die voor andere doeleinden wilden gebruiken. Blijft de zolder over. En tot nu toe.... is ie nog geen verdieping gezakt! *O* :')
Misschien houden Nederlanders gewoon van wat meer spanning in hun leven! _O-
Viel niet mee om het kreng daar te krijgen overigens. Wel een lekbak eronder voor de zekerheid! ;)
pi_199177959
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Ik raak er niet uit. ;(
Hah! Ik weet het eigenlijk niet of het gebruikelijk is, om eerlijk te zijn, wij hadden de optie (nieuwbouwhuis) om de wasmachine/droger in een kast op de 1e verdieping te laten plaatsen (leidingwerk aanleggen iig) of op de zolder en wij wilden de plek op de 1e liever niet op geven en hebben voor plaatsing op zolder gekozen omdat die voor ons geen noodzakelijke ruimte was.
Anderen hier met kinderen die de zolder wilden inrichten als kinderkamer hebben andere keuzes gemaakt, geloof ik, mijn buren iig wel.

Het is voor mij ook de eerste keer overigens dat ik een wasmachine/droger op de zolderverdieping heb, onze berging was geen goede optie omdat die los in de tuin staat en nogal ver van het huis :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2021 12:40:07 ]
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:57:57 #57
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_199178898
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zal je zeggen dat ik het in het begin ook wat spannend vond, met name omdat die verdieping een houten vloer heeft. ;) Maar er waren hier maar 2 opties in huis; de berging of de zolder. Op beide plekken zat al een aansluiting. Berging zou logischer zijn geweest, ware het niet dat we die voor andere doeleinden wilden gebruiken. Blijft de zolder over. En tot nu toe.... is ie nog geen verdieping gezakt! *O* :')
Misschien houden Nederlanders gewoon van wat meer spanning in hun leven! _O-
Viel niet mee om het kreng daar te krijgen overigens. Wel een lekbak eronder voor de zekerheid! ;)
Ik wist niet eens dat er zoiets bestond als een lekbak. M'n zus had dat kunnen gebruiken, die woonde boven een tapijtenwinkel toen haar wasmachine tijdens een lang weekend defect raakte. Heel de voorraad om zeep (tapijten die niet nat mogen worden??). De verzekering heeft betaald.

Was het kreng zo zwaar, of heb je de betonnen gewichten niet verwijderd voordat je eraan begon? Meestal is het makkelijker wanneer ie de helft lichter weegt. :P
pi_199179382
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat er zoiets bestond als een lekbak. M'n zus had dat kunnen gebruiken, die woonde boven een tapijtenwinkel toen haar wasmachine tijdens een lang weekend defect raakte. Heel de voorraad om zeep (tapijten die niet nat mogen worden??). De verzekering heeft betaald.

Was het kreng zo zwaar, of heb je de betonnen gewichten niet verwijderd voordat je eraan begon? Meestal is het makkelijker wanneer ie de helft lichter weegt. :P
Aiaiai... ja, voor dat soort gevallen is een lekbak wel handig! :')
Voor een houten vloer ook wel, leek me! :D
Gewoon bij iedere bouwmarkt te krijgen:
https://www.praxis.nl/ger(...)1EAQYASABEgKJrfD_BwE

Ik was slimmer dan dat, heb het voor me laten tillen! :') _O_
Maar ze hebben dat er niet uitgehaald nee. :N Voor de eerste een hek verwijderd en omhoog gehesen.
De mannen die de nieuwe wasmachine brachten, gingen via de trap. Breekt er ook nog een trede af terwijl ze dat ding naar boven tillen. :o En ik maar roepen: "Dat doet ie anders nooit hoor!" :') Hij had z'n benen wel kunnen breken. :X :@ Maar hey.... hij staat er. :+
pi_199179483
Vanavond iedereen trouwens even de moeite nemen om buiten naar boven te kijken. :)
Pink Supermoon! *O*

Uit mijn hoofd is de maan dan 7% groter dan anders en 15% helderder.
Was afgelopen nacht ook al goed te zien. :Y
Bij maansopkomst, en dat is vanavond om 21.40u, is ie het mooist te zien. O+ *O*

Ow, en extra bijzonder dat het op Koningsdag is, dat gaan velen van ons niet nog eens meemaken want de volgende keer dat het op 27 april valt is in 2078. :Y
pi_199179521
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 14:42 schreef Mammietje het volgende:
Vanavond iedereen trouwens even de moeite nemen om buiten naar boven te kijken. :)
Pink Supermoon! *O*

[ afbeelding ]

Bij maansopkomst, en dat is vanavond om 21.40u, is ie het mooist te zien. O+ *O*

Ow, en extra bijzonder dat het op Koningsdag is, dat gaan velen van ons niet nog eens meemaken want de volgende keer dat het op 27 april valt is in 2078. :Y
pi_199180331
quote:
Pink Supermoon! *O*

quote:
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_199180471
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 15:51 schreef Salina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

[ afbeelding ]

Het wordt je te romantisch zeker? :P
Kijk ik wel met anderen naar de maan! O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Mammietje op 27-04-2021 16:10:26 ]
pi_199180589
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 16:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het wordt je te romantisch zeker? :P
Kijk ik wel met anderen naar de maan! O+
kijk het zit zo liefde en romantiek zijn altijd even onzeker waar je bang van werd, zonder liefde en romantiek, is er niets tussen 2 mensen
  dinsdag 27 april 2021 @ 17:01:00 #64
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_199181162
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hah! Ik weet het eigenlijk niet of het gebruikelijk is, om eerlijk te zijn, wij hadden de optie (nieuwbouwhuis) om de wasmachine/droger in een kast op de 1e verdieping te laten plaatsen (leidingwerk aanleggen iig) of op de zolder en wij wilden de plek op de 1e liever niet op geven en hebben voor plaatsing op zolder gekozen omdat die voor ons geen noodzakelijke ruimte was.
Anderen hier met kinderen die de zolder wilden inrichten als kinderkamer hebben andere keuzes gemaakt, geloof ik, mijn buren iig wel.

Het is voor mij ook de eerste keer overigens dat ik een wasmachine/droger op de zolderverdieping heb, onze berging was geen goede optie omdat die los in de tuin staat en nogal ver van het huis :)
Ah, als het een optie was zal het niet zo zeldzaam zijn.

Ik neem aan dat wij de uitzondering zijn. We staan bekend voor onze ruimte verspillende (en lelijke) bebouwing en te grote woningen.
pi_199181230
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik neem aan dat wij de uitzondering zijn. We staan bekend voor onze ruimte verspillende (en lelijke) bebouwing en te grote woningen.
die was machine gaat soms de was klonteren en dan bonkt het, niet hoe je het probeert te voorkomen, het gebeurt toch, dat ding gaat natuurkundig er 1 steen van maken en dan ramt het de alle buren door, ook al leg je er een zware steen op.

het viel mij op dat het meestal bij grote lakens ofzo gebeuurt, dan zitten ineenkeek alle sokken en tshirts strak in een klont van een groot hoeslaken ofzo. en bam bam bam, daaar doet ie het weer.
  dinsdag 27 april 2021 @ 17:10:20 #66
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_199181263
quote:
Pink Supermoon! *O*

[ afbeelding ]

Een roze supermaan?? :o
quote:
Right about now in parts of North America, a native herb known as creeping phlox is coming into its pink bloom.

Horner says in the United States, there’s a tendency towards using the names that Native Americans have for full moons.

“Last month it was a wolf moon,” says Horner, of the University of Southern Queensland.

The pink moon is named not because it will take on a particular colour, but because of the colour of the flowering phlox.
https://www.theguardian.c(...)alled-pink-supermoon

Oh, cultural appropriation -O-
:P
pi_199181466
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een roze supermaan?? :o
[..]

https://www.theguardian.c(...)alled-pink-supermoon

Oh, cultural appropriation -O-
:P
pi_199181498
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:07 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

die was machine gaat soms de was klonteren en dan bonkt het, niet hoe je het probeert te voorkomen, het gebeurt toch, dat ding gaat natuurkundig er 1 steen van maken en dan ramt het de alle buren door, ook al leg je er een zware steen op.

het viel mij op dat het meestal bij grote lakens ofzo gebeuurt, dan zitten ineenkeek alle sokken en tshirts strak in een klont van een groot hoeslaken ofzo. en bam bam bam, daaar doet ie het weer.
Yep, bekend fenomeen en gebeurt met name bij lakens en spijkerbroeken.
Veelal gaat het om overbelading. Beetje mee uitkijken anders kan de as van je trommel op den duur breken! ;)

Heb je ineens wel een mooie vuurkorf, dat dan weer wel! :D ;)
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 18:07:16 #69
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199181925
Wat een prachtige gesprekken hier over wasmachines en de supermaan.

Ik ga iig wel ff een blik werpen vanavond in de tuin, es zien of ik er uberhaupt wat van kan zien.

Oh en in onze crib is de wasmachine aansluiting in de schuur :P was ook ff wennen voor mij aangezien je dus de wasmachine niet meer fysiek in je huis hebt staan.
Maar vind het prima, geen last van verder.
pi_199182017
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wij, mijn vrouw en ik, bewonen een huis met twee van ruim 220m2, wij hebben geen kinderen en gaan geen kinderen krijgen dus qua ruimte "verspilling" kunnen wij er ook wat van ;)

Ok, we hebben geen lelijk huis. Maar het viel mij op dat toen wij veel in Mechelen kwamen dat er, met name bij nieuwbouw, best mooi en modern gebouwd werd in Belgie. Wel zeer prijzig, dat wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2021 18:15:48 ]
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 18:19:43 #71
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199182083
Gristus 220m2 met zn tweetjes?? Wat doe je met al die ruimte dan...

Wij zijn ook maar met z'n twee en zitten op ongeveer 90m2 en dat vind ik al een aardige hoeveelheid ruimte als ik moet gaan stofzuigen :P
pi_199182926
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:19 schreef dick_laurent het volgende:
Gristus 220m2 met zn tweetjes?? Wat doe je met al die ruimte dan...

Wij zijn ook maar met z'n twee en zitten op ongeveer 90m2 en dat vind ik al een aardige hoeveelheid ruimte als ik moet gaan stofzuigen :P
Leven. En je raad het al, wij stofzuigen maar heel zelden zelf :D

Ruimte hebben (in huis) in de Randstad is gewoon de ultieme luxe wat mij betreft, we hebben allemaal een vaatwasser, keuken met alles en alle zooi die we willen maar ruimte, dat is in de Randstad toch best een ding. Het is gewoon luxe en voor mij, comfort.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2021 19:35:00 ]
  dinsdag 27 april 2021 @ 20:14:36 #73
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_199183504
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wij, mijn vrouw en ik, bewonen een huis met twee van ruim 220m2, wij hebben geen kinderen en gaan geen kinderen krijgen dus qua ruimte "verspilling" kunnen wij er ook wat van ;)
Als je 50m² gebruikt als wasruimte heb je misschien gebrek aan muren. :P
quote:
Ok, we hebben geen lelijk huis. Maar het viel mij op dat toen wij veel in Mechelen kwamen dat er, met name bij nieuwbouw, best mooi en modern gebouwd werd in Belgie. Wel zeer prijzig, dat wel.
Watwatwat, wat kwamen jullie in mijn stad doen? :o

Met lelijke bebouwing bedoelde ik vooral de gevallen waar mensen "zelf bouwen", maw een lap bouwgrond aankopen en dan naar de architect gaan. Vaak lijkt het alsof ze eerst het ontwerp hadden, en dan op zoek zijn gegaan naar bouwgrond. Maw, zonder in stijl, vorm, hoogte, steensoort, kleur etc. rekening te houden met het huis ernaast.
pi_199183898
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

pi_199186342
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Watwatwat, wat kwamen jullie in mijn stad doen? :o

Met lelijke bebouwing bedoelde ik vooral de gevallen waar mensen "zelf bouwen", maw een lap bouwgrond aankopen en dan naar de architect gaan. Vaak lijkt het alsof ze eerst het ontwerp hadden, en dan op zoek zijn gegaan naar bouwgrond. Maw, zonder in stijl, vorm, hoogte, steensoort, kleur etc. rekening te houden met het huis ernaast.
Mijn vrouw heeft 4 jaar lang met een commuter contract (3 dagen pw) in Mechelen gewerkt, ze verbleef meestal in de Vixx suites aan de Muntstraat omdat heen en weer rijden niet echt te doen was, ik ben geregeld op bezoek geweest. Ik vond Mechelen een leuk stadje, overigens. :)

Ja, ik weet wat je bedoelt met de zelf bouw in Belgie en je ziet de gekste dingen naast elkaar staan soms :D

PS: De zolder heeft geen binnen muren, he? Het is een ruimte die we als opslag, extra slaapplaats in nood en washok gebruiken :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2021 22:42:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')