abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 mei 2021 @ 12:53:57 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199356592
donderdag lunchen op een terras, hopelijk zit het weer mee

pi_199356599
Ach, iedereen heeft wel eens van die dingen...

Collegaatje van mijn vorige werkplek was nog jong (midden 20) en wist niet wie David Bowie, Freddie Mercury en dat soort gasten waren.
Nou ja, kan gebeuren.

Zelf had ik laatst ook zo'n vreemd "oeps"-momentje.

Ik zat naar mn kat te kijken die lekker op de bank lag te dutten, en dacht bij mezelf: "wat slaapt die kat toch veel de laatste tijd/maanden, zo veel sliep die vroeger toch nooit overdag? Is er iets aan de hand, wordt ze oud?".

Paar dagen later viel het kwartje opeens:

Verrek, ik werk ook volledig thuis de laatste 15 maanden dus vroeger zag ik mn kat nooit dutten overdag. :')
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 13:07:04 #228
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199356757
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:54 schreef Salina het volgende:

Zelf had ik laatst ook zo'n vreemd "oeps"-momentje.

Ik zat naar mn kat te kijken die lekker op de bank lag te dutten, en dacht bij mezelf: "wat slaapt die kat toch veel de laatste tijd/maanden, zo veel sliep die vroeger toch nooit overdag? Is er iets aan de hand, wordt ze oud?".

Paar dagen later viel het kwartje opeens:

Ik dacht oprecht dat je hier ging zeggen > Pas toen ontdekte ik dat ze al weken dood was.

:o :P
pi_199356789
quote:
10s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:07 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik dacht oprecht dat je hier ging zeggen > Pas toen ontdekte ik dat ze al weken dood was.

Daar was ik ook een beetje bang voor, ja :D
pi_199357401
Ewh, wat hebben jullie rare gedachten joh.

Ik ben niet altijd even scherp, maar zó erg is het nou ook weer niet hoor. Als het beest langer dan drie dagen voor stil op de bank ligt, zou ik het heus wel door hebben dat ze dood was. :{w :P

Maar anyway, ze is zeker niet dood, blij toe. Zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten op dit moment. Mijn beste maatje. O+

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 14:00:08 #231
Dick Laurent Is Dead
pi_199357487
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:54 schreef Salina het volgende:

Maar anyway, ze is zeker niet dood, blij toe. Zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten op dit moment. Mijn beste maatje. O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verdomme, wat een lieverd O+

En ja, ik ben mijn beste maatje afgelopen november kwijtgeraakt. Stonden we dan, met fucking mondkapjes op bij de dierenarts terwijl ze haar laatste adem uitblies. Hardest thing I ever had to do in my life ;(

pi_199357489
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:54 schreef Salina het volgende:
Ewh, wat hebben jullie rare gedachten joh.
Komt door de cabin fever, die rare gedachten. Althans, bij mij, bij dick durf ik dat niet te zeggen ;)
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 14:01:20 #233
Dick Laurent Is Dead
pi_199357509
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Komt door de cabin fever, die rare gedachten. Althans, bij mij, bij dick durf ik dat niet te zeggen ;)
Ach. Ik was al raar. De pandemie heeft daar denk ik weinig verbetering in gebracht :+
pi_199357907
quote:
11s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Verdomme, wat een lieverd O+

En ja, ik ben mijn beste maatje afgelopen november kwijtgeraakt. Stonden we dan, met fucking mondkapjes op bij de dierenarts terwijl ze haar laatste adem uitblies. Hardest thing I ever had to do in my life ;(

[ afbeelding ]
Ja, ik zag het vorig jaar in Flora & Fauna van jouw kat.. Kut lijkt me dat. En daar zie ik echt wel tegen op, als dat moment komt. Gelukkig is dat nog niet aan de orde.

Overigens is dit niet mijn eerste kat, maar wel de eerste kat die ik vanaf jongs af aan in huis heb, dus toch nog net iets meer "mijn" beestje. Mijn eerste kat is al overleden helaas. :'(

quote:
10s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ach. Ik was al raar. De pandemie heeft daar denk ik weinig verbetering in gebracht :+
Als er ooit een vaccin of medicijn tegen raarheid komt, zou jij dat dan nemen?
Ik niet hoor. Geef mij maar raar. *O*
pi_199357956
Ha ouwe slowchatmakkers. Ik probeer een antwoord te krijgen op mijn vraag over vaccins (moet ik de voorkeur geven aan Pfizer boven Moderna en Janssen?), maar ik word overal afgewimpeld (algemene vaccininformatielijn, huisarts). Wat een kutsituatie, zeg. Iemand een tip voor me?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 14:35:03 #236
Dick Laurent Is Dead
pi_199358038
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:26 schreef Salina het volgende:

[..]

Ja, ik zag het vorig jaar in Flora & Fauna van jouw kat.. Kut lijkt me dat. En daar zie ik echt wel tegen op, als dat moment komt. Gelukkig is dat nog niet aan de orde.

Overigens is dit niet mijn eerste kat, maar wel de eerste kat die ik vanaf jongs af aan in huis heb, dus toch nog net iets meer "mijn" beestje. Mijn eerste kat is al overleden helaas. :'(
[..]

Als er ooit een vaccin of medicijn tegen raarheid komt, zou jij dat dan nemen?
Ik niet hoor. Geef mij maar raar. *O*
Ja was voor mij ook zo. Als kind ook wel huisdieren gehad die op gegeven moment moesten inslapen, maar daar ben je dan toch iets minder intensief bij betrokken, het waren toch je ouders die dat dan soort van allemaal regelden.

Dit was echt na een lange weg van medicatie proberen (nierfalen) en beetje bij beetje zien dat ze gewoon niet meer at en aftakelde en dat je weet dat het onvermijdelijke eraan komt... BRAAHHHH WAT KUT en frustrerend was dat. Anyway....

Ja, raar zijn for life homie. :D
Gelukkig is mijn vrouw ook raar en accepteert ze dat ik raar ben. Zo had ik onlangs een fase waarbij ik weken lang compleet op random momenten, opeens het nodig vond om "SPACE, the final FRONTIER" te roepen. Omdat ik oude Star Trek had gekeken en dat zegt Captain Picard dan bij de intro, en dan blijft dat in mijn hoofd plakken en moet ik het soms roepen. :')

Ik weet ook niet waarom ik niet single ben eigenlijk :')
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 14:39:44 #237
Dick Laurent Is Dead
pi_199358097
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ha ouwe slowchatmakkers. Ik probeer een antwoord te krijgen op mijn vraag over vaccins (moet ik de voorkeur geven aan Pfizer boven Moderna en Janssen?), maar ik word overal afgewimpeld (algemene vaccininformatielijn, huisarts). Wat een kutsituatie, zeg. Iemand een tip voor me?
Hey, was jij niet die chick die altijd huilde in dr auto? :P

Anyway, ik ben ws de laatste die je zinnig advies over een vaccin kan geven. Bovendien dacht ik dat je geen vrije keus kreeg en dat het een kwestie was van gewonen accepteren wat je krijgt aangeboden?
pi_199358146
quote:
Ehm, ik ben geen expert wat betreft de verschillende vaccins en hun werking en bijwerkingen. Dus ik zou het even niet weten. Wel vervelend dat je overal wordt afgewimpeld, maar misschien is dat om dit soort vragen juist tegen te zijn zodat niet iedereen actief gaat twijfelen en "shoppen" ofzo. Ik denk dat ze overal zoveel mogelijk een "alle-vaccins-zijn-veilig-genoeg"-beleid willen uitstralen. Geen idee eigenlijk.

Misschien hier:
Soorten coronavaccins

Of het specifieke vaccintopic hier in COR.

Eigenlijk zou er een soort simpele kaart moeten komen (max 1 A4 ofzo) waarin kort schematisch alle vaccins, de voor- en nadelen, doelgroepen, bijwerkingen en werking vermeld staan. Dat zoek ik nu op Google maar kan zo snel niets vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Salina op 10-05-2021 14:48:47 ]
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 14:50:06 #239
Dick Laurent Is Dead
pi_199358258
De vaccin-bingo kaart! Gat in de markt zou ik zeggen! :D
pi_199358344
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:42 schreef Salina het volgende:

[..]

Ehm, ik ben geen expert wat betreft de verschillende vaccins en hun werking en bijwerkingen. Dus ik zou het even niet weten. Wel vervelend dat je overal wordt afgewimpeld, maar misschien is dat om dit soort vragen juist tegen te zijn zodat niet iedereen actief gaat twijfelen en "shoppen" ofzo. Ik denk dat ze overal zoveel mogelijk een "alle-vaccins-zijn-veilig-genoeg"-beleid willen uitstralen. Geen idee eigenlijk.

Misschien hier:
Soorten coronavaccins

Of het specifieke vaccintopic hier in COR.

Eigenlijk zou er een soort simpele kaart moeten komen (max 1 A4 ofzo) waarin kort schematisch alle vaccins, de voor- en nadelen, doelgroepen, bijwerkingen en werking vermeld staan. Dat zoek ik nu op Google maar kan zo snel niets vinden.
Het lijkt mij logisch om dit soort zaken met de huisarts te bespreken, maar de assistent staat altijd in afwimpelstand. Toen ik belde om te vragen waarom ik bij mijn vorige huisarts wel tot een risicogroep behoorde en bij mijn nieuwe niet, werd ik ook afgewimpeld. En in die tijd wilde ik niet als een vaccinbedelaar overkomen, maar inmiddels begin ik pissig te worden dat ik met niemand hierover kan praten.

Ik ga ook maar eens kijken of ik van huisarts kan wisselen.
pi_199358534
quote:
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/covid19-vaccins
pi_199358825
pi_199358844
quote:
10s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:07 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

_O- Ik dacht precies hetzelfde! Katten, jong of oud slapen minstens 17 uur per dag.
pi_199358874
quote:
Nee. :D
pi_199359156
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee. :D
Wimpel jij me nou ook al af?
pi_199359311
quote:
18s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, niet persoonlijk bedoeld hoor. Maar ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten.
pi_199359317
quote:

[..]

Doktersassistente, he? Altijd hetzelfde ;)
  maandag 10 mei 2021 @ 16:03:23 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199359450
quote:

[..]

ik wist niet dat je een keuze had en zo ja vreemd dat er dan geen (professioneel) advies te verkrijgen is
pi_199359490
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 16:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik wist niet dat je een keuze had en zo ja vreemd dat er dan geen (professioneel) advies te verkrijgen is
Ik vermoed dat er een samenhang is tussen geen keuze en geen advies ;)
pi_199359524
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Doktersassistente, he? Altijd hetzelfde ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')