In de F1 mag je er gewoon mee door rijden zonder strafquote:Op zondag 25 april 2021 14:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Krijgen in deze klasse toch wel vaker straffen voor "technical infringements"?
Buemi (en Di Grassi) ergerquote:
Lynn ook.quote:Op zondag 25 april 2021 14:51 schreef Sabata het volgende:
Rowland, Di Grassi, Buemi staan weer op Nul, Nato kan met 5 sec straf misschien nog een podium van de groene tafel gaan krijgen
Nope.quote:
Ah, dat verklaart wel e.e.a.. Thanks!quote:Op zondag 25 april 2021 22:57 schreef Starflyer het volgende:
De reden voor de penalty van Da Costa is ook duidelijk. Hij heeft de attack mode meerdere keren geactiveerd (door per ongeluk op een knop te drukken) zonder over de attack mode zone te gaan.
https://the-race.com/form(...)a-formula-e-penalty/
Zou nog mooier zijn als ze helemaal van die energie afbleven. Geef iedereen net genoeg mee dat je op 95% de wedstrijd uit kunt rijden. Ga je voor een constant tempo of spaar je in het begin zodat je op het eind vol gas kunt gaan? En na een safety car kun je gewoon langer vol gas.quote:Op donderdag 6 mei 2021 14:28 schreef Starflyer het volgende:
De Formule E heeft de regels met betrekking tot het verminderen van de energie tijdens een safety car aangepast. Als er in de laatste 5 minuten van de race een safety car op de baan komt wordt er geen energie meer in mindering gebracht. Dit om een herhaling van de eerste race op Valencia te voorkomen, waar in de laatste ronde diverse coureurs over de limiet van de toegestane hoeveelheid energie gingen.
https://nl.motorsport.com(...)alencia-ltx/6503026/
De redenering was dat de coureurs te onstuimig gingen rijden en in de slotfase veel te veel ongelukken maakten. Daarom werden die minderingen ingevoerd, maar dat werd vermomd als "spaarzaam rijden". Nu zijn ze dus té spaarzaam en mogen ze zich hier weer uitkletsenquote:Op donderdag 6 mei 2021 21:22 schreef Coelho het volgende:
[..]
Zou nog mooier zijn als ze helemaal van die energie afbleven. Geef iedereen net genoeg mee dat je op 95% de wedstrijd uit kunt rijden. Ga je voor een constant tempo of spaar je in het begin zodat je op het eind vol gas kunt gaan? En na een safety car kun je gewoon langer vol gas.
Dan moeten ze zeggen dat je in de slotrondes max 4,5% van de energie per ronde mag gebruiken ofzo. Ruime limiet, maar niet te ruim en voor de rest heb je een wedstrijdleiding om straffen voor onbezonnen acties uit te delen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 21:26 schreef Sabata het volgende:
[..]
De redenering was dat de coureurs te onstuimig gingen rijden en in de slotfase veel te veel ongelukken maakten. Daarom werden die minderingen ingevoerd, maar dat werd vermomd als "spaarzaam rijden". Nu zijn ze dus té spaarzaam en mogen ze zich hier weer uitkletsen
En Vandoorne?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 11:30 schreef heywoodu het volgende:
En daarna Frijns en De Vries zesde en negende in de tweede training.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |