abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 april 2021 @ 22:07:01 #151
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_199157899
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 22:15 schreef polderturk het volgende:
Goed dat ze het erken hebben. Is het in ieder geval afgelopen met deze jaarlijks terugkerende ceremonie.

Een draad:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Ik snap niet waarom mensen Twitter gebruiken als ze hele epistels gaan schrijven :')
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 22:07:03 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199157900
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

En nog twee...

[ afbeelding ]
ja nou daar hebben we het in die topics wel over

maar ik durf het niet uit te sluiten puur omdat het niet op dat lijstje staat en dat het er wel op staat vind ik ook nog geen overtuigend bewijs, dat is meer wat ik probeerde te zeggen maar wat ik zei sloeg nergens op, dat was wel jammer _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 22:10:03 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199157961
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt. Maar de gevallen op die lijst zijn dus bewezen.
een aantal durf ik vraagtekens bij te zetten

Srebrenica bv
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199157992
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:07 schreef Rickocum het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom mensen Twitter gebruiken als ze hele epistels gaan schrijven :')
Omdat een linkje posten naar hun eigen website nooit gelezen zou worden. Raar maar waar.
  zondag 25 april 2021 @ 23:12:53 #155
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199158938
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 07:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je negeert gewoon even het Armeens terrorisme, dat samen vocht met de Russen tegen de Turkse staat.
Ik volg gewoon de lijn van de meeste belangrijke landen, die het allemaal als een genocide erkennen. Dat was het ook. Er wordt met geen woord gerept over wederzijdse misdaden. Dat is hetzelfde als zeggen dat we de misdaden van de Partizanen in WO2 niet moeten negeren in de strijd tegen de Duitsers.
pi_199159050
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wij nou even aan in de lijst waar al die genocides van de VS/EU staan.
Lees dit even:


(link naar wiki artikel: https://en.wikipedia.org/(...)_Ottoman_contraction )

quote:
Total Muslim deaths and refugees during these centuries are estimated to be several millions.[95] It is estimated that during the last decade of the Ottoman Empire (1912–1922) when the Balkan wars, World War I and war of Independence took place, close to 4 million Muslims, civilian and military, died in the area of modern Turkey.[96]
Bron (voordat mensen dat gaan bekritiseren): Owen, Roger (1998). A History of Middle East Economies in the Twentieth Century. Harvard University Press. p. 11. ISBN 9780674398306.

De enige reden waarom de Armeense genocide zoveel aandacht krijgt is omdat:

1. De Ottomanen stonden aan de kant van de Duitsers.
2. De Ottomanen zijn Turken en dus moslims.
3. De Armenen zijn christenen, en in de Westerse wereld bestaat het sprookje dat alleen christenen worden onderdrukt door moslims.

Die lijst met genocides gepleegd door Turkije he, dat is dus grappig. Al die volkeren hebben net zo goed genocide gepleegd tegen moslims / Turken. Maar goed, als iemand dat ter sprake brengt is het gelijk jij bakken. "Jij wijst naar andere misdaden terwijl je eerst naar jezelf moet kijken". Nop zo werkt dat niet. Er moet een gelijk speelveld zijn. Turkije gaat niet zoals Nazi-Duitsland in de stoel van de schuldige / dader zitten. Want die vergelijking gaat compleet niet op. De Nazi's hebben namelijk weerloze Joden op massale schaal afgeslacht. Ik ga niet zeggen dat de Armenen een massale slachting hebben verdient, maar als je je inleest op wat er in die regio toen is gebeurd dan is het wel te begrijpen dat ze aan de lopende band zijn afgeslacht, voornamelijk door Koerdische milities overigens. (logisch ook, want de Armenen hebben daarvoor Koerden aan de lopende band afgeslacht).

Maar goed, dit zal toch altijd een wellus nietus discussie worden omdat iedereen in het Westen aan de kant van "er is een genocide op de Armenen gepleegd door de bloeddorstige Turken" staat. Erkenning is prima, maar dan mag het Westen ook erkennen dat er een genocide door de Grieken, Armenen en Russen is gepleegd.

Ow ja, excuses, ik vergeet nog de genocide die door de Serviërs (wat ze dunnetjes hebben overgedaan in 1991-1995 / 1998-1999) Bulgaren tegen de Turken / moslims is gepleegd in die regio. Een bewijs is genoeg: er staat nagenoeg geen moskee meer in Servië, Bulgarije en Griekenland. Maar nee hoor, zij zijn allemaal slachtoffer van die bloeddorstige Turkjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door yup op 25-04-2021 23:28:08 ]
pi_199159349
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik volg gewoon de lijn van de meeste belangrijke landen, die het allemaal als een genocide erkennen. Dat was het ook. Er wordt met geen woord gerept over wederzijdse misdaden. Dat is hetzelfde als zeggen dat we de misdaden van de Partizanen in WO2 niet moeten negeren in de strijd tegen de Duitsers.
Het is zeer de vraag of je kunt spreken over een genocide.
  maandag 26 april 2021 @ 09:59:06 #158
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199161658
Maar als Turkije dit zou erkennen, over hoeveel geld zou die schadevergoeding dan gaan?

quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Of lever kritiek op Frankrijk of België omdat ze niet goed met hun verleden omgaan.

Ho ho ho, we hebben in het Congo museum wel de buste van Leopold II met zijn gezicht naar de muur gezet hoor! (en standbeelden waarbij Afrikanen nogal stereotiep werden afgebeeld in de kelder gestockeerd) :{w
  maandag 26 april 2021 @ 10:56:41 #159
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199162139
In ieder geval snappen de Turken met hun grote bek naar het Westen nu wel dat wij ons niks aantrekken van hun achterlijke opvattingen over alles en nog wat.
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 12:58:28 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199163398
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 09:59 schreef kl1172 het volgende:
Maar als Turkije dit zou erkennen, over hoeveel geld zou die schadevergoeding dan gaan?
0 euro
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199163589
Steengoede film over deze gebeurtenis:

https://www.moviemeter.nl/film/546814
Eens kijken
pi_199166681
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:20 schreef yup het volgende:

[..]

Lees dit even:

(link naar wiki artikel: https://en.wikipedia.org/(...)_Ottoman_contraction )
[..]

Bron (voordat mensen dat gaan bekritiseren): Owen, Roger (1998). A History of Middle East Economies in the Twentieth Century. Harvard University Press. p. 11. ISBN 9780674398306.

De enige reden waarom de Armeense genocide zoveel aandacht krijgt is omdat:

1. De Ottomanen stonden aan de kant van de Duitsers.
2. De Ottomanen zijn Turken en dus moslims.
3. De Armenen zijn christenen, en in de Westerse wereld bestaat het sprookje dat alleen christenen worden onderdrukt door moslims.

Die lijst met genocides gepleegd door Turkije he, dat is dus grappig. Al die volkeren hebben net zo goed genocide gepleegd tegen moslims / Turken. Maar goed, als iemand dat ter sprake brengt is het gelijk jij bakken. "Jij wijst naar andere misdaden terwijl je eerst naar jezelf moet kijken". Nop zo werkt dat niet. Er moet een gelijk speelveld zijn. Turkije gaat niet zoals Nazi-Duitsland in de stoel van de schuldige / dader zitten. Want die vergelijking gaat compleet niet op. De Nazi's hebben namelijk weerloze Joden op massale schaal afgeslacht. Ik ga niet zeggen dat de Armenen een massale slachting hebben verdient, maar als je je inleest op wat er in die regio toen is gebeurd dan is het wel te begrijpen dat ze aan de lopende band zijn afgeslacht, voornamelijk door Koerdische milities overigens. (logisch ook, want de Armenen hebben daarvoor Koerden aan de lopende band afgeslacht).

Maar goed, dit zal toch altijd een wellus nietus discussie worden omdat iedereen in het Westen aan de kant van "er is een genocide op de Armenen gepleegd door de bloeddorstige Turken" staat. Erkenning is prima, maar dan mag het Westen ook erkennen dat er een genocide door de Grieken, Armenen en Russen is gepleegd.

Ow ja, excuses, ik vergeet nog de genocide die door de Serviërs (wat ze dunnetjes hebben overgedaan in 1991-1995 / 1998-1999) Bulgaren tegen de Turken / moslims is gepleegd in die regio. Een bewijs is genoeg: er staat nagenoeg geen moskee meer in Servië, Bulgarije en Griekenland. Maar nee hoor, zij zijn allemaal slachtoffer van die bloeddorstige Turkjes.
:') Dit is gewoon de grootste bullshit die ik heb gelezen. 20 jaar voor de genocide moet je eens lezen over de Hamidian massamoorden. 300.000 Armeniërs gedood voor wat? Hoe ziek moet je zijn om zoiets goed te praten? Als ik nu ga zeggen dat de Joden de holocaust verdient hebben voor het supporten van de Sovjet-Unie en die wilde Duitsland aanvallen etc. zou jij mij ook voor gek verklaren en terecht.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hamidian_massacres

Tot aan in Afghanistan stuurde de Ottomaanse leiders berichten dat zij de Armeniërs gedeporteerd wilden hebben. Dat laat hun haat tegen de Armeniërs zien.


Dit is door een journalist, William Sachtleben, geschreven 20 jaar voor de genocide, ook toen waren de Ottomanen duivelskinderen.
quote:
What I myself saw this Friday afternoon [November 1] is forever engraven on my mind as the most horrible sight a man can see. I went with one of the cavasses [guards] of the English Legation, a soldier, my interpreter, and a photographer (Armenian) to the Gregorian [i.e., Armenian Apostolic] Cemetery ....Along the wall on the north, in a row 20 ft (6 m) wide and 150 ft (46 m) long, lay 321 dead bodies of the massacred Armenians. Many were fearfully mangled and mutilated. I saw one with his face completely smashed in with a blow of some heavy weapon after he was killed. I saw some with their own necks almost severed by a sword cut. One I saw whose whole chest had been skinned, his fore-arms were cut off, while the upper arm was skinned of flesh. I asked if the dogs had done this. "No, the Turks did it with their knives." A dozen bodies were half burned. All the corpses had been rifled of all their clothes except a cotton undergarment or two....To be killed in battle by brave men is one thing; to be butchered by cowardly armed soldiers in cold blood and utterly defenseless is another thing.[25]


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2021 19:11:26 ]
pi_199168631
Onze grote sultan heeft gesproken

De Amerikanen schijten in hun broek O+

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 19:48:49 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199168646
Erdo is toch een debieltje, daar luisteren we sowieso niet naar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 26 april 2021 @ 20:17:48 #165
117098 Hathor
Effe niet
pi_199169227
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 19:47 schreef Ali_boo het volgende:
Onze grote sultan heeft gesproken

De Amerikanen schijten in hun broek O+

[ twitter ]
Daar zou ik eens heel smakelijk om gaan zitten lachen als ik Biden was.

En daarna weer verder gaan met mijn middagslaapje.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 26 april 2021 @ 21:33:44 #166
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199170760
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 13:19 schreef Maharski het volgende:
Steengoede film over deze gebeurtenis:

https://www.moviemeter.nl/film/546814
Steengoed boek over deze "kwestie":

https://www.amazon.com/Sh(...)bility/dp/080508665X

Van een Turkse historicus die de Ottomaanse annalen in is gedoken. Sindsdien wordt er vooral ingestoken op karaktermoord vanuit Turkse hoek, helaas voor hen zonder succes.
pi_199171112
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is zeer de vraag of je kunt spreken over een genocide.
Het was anders best wel een lange wandeling voor die vrouwen en kinderen.
En de ontvangst in de Syrische woestijn was ook al niet erg hartelijk.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199171668
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 21:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Bij dit soort kwesties gaat het altijd om geld.

De eerste stap is het "genocide" te laten noemen. De media achter je zien te krijgen. De tweede stap en het hoofddoel is "herstelbetaling".

Zoek maar even naar Srebrenica, Rwanda, Nambië, de Molukken, etc.

Binnenkort komen Suriname en de Antillen hier ook bij, maar daar kunnen ze niet van genocide spreken, dus gooien ze het op slavernij. Een nieuw verdienmodel.
Het verkeerde gebruik van de term genocide is idd problematisch.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199171807
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 22:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als je iets ontkent, dan maakt het de misdaad 1000 keer erger.

Als Piet 1 persoon vermoordt en het ontkent, dan is dat natuurlijk erger dan Jan die 10.000 mensen vermoordt en het erkent.

Daarnaast ontkent België de genocide in Congo.
Frankrijk ontkent de genocide van Algerijnen.

En zoals je kan zien hebben Armeniërs meer Turken en Koerden vermoord dan andersom.

Turken en Koerden hebben een genocide uitgevoerd, maar de Armeniërs hebben een grotere genocide uitgevoerd en de Armeniërs zijn begonnen.
De slachtpartijen in Algerije en Congo waren idd geen genocides, massamoorden zonder meer wel.
Maar men poogde niet een volk uit te roeien.
Het is geen waardeoordeel, maar het is niet hetzelfde.
Wat in Congo gebeurd is onder Leopold is eigenlijk veel kwalijker naar mijn mening, maar geen genocide.
Wel VOC mentaliteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 26-04-2021 22:53:44 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199172176
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:46 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') Dit is gewoon de grootste bullshit die ik heb gelezen. 20 jaar voor de genocide moet je eens lezen over de Hamidian massamoorden. 300.000 Armeniërs gedood voor wat? Hoe ziek moet je zijn om zoiets goed te praten? Als ik nu ga zeggen dat de Joden de holocaust verdient hebben voor het supporten van de Sovjet-Unie en die wilde Duitsland aanvallen etc. zou jij mij ook voor gek verklaren en terecht.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hamidian_massacres

Tot aan in Afghanistan stuurde de Ottomaanse leiders berichten dat zij de Armeniërs gedeporteerd wilden hebben. Dat laat hun haat tegen de Armeniërs zien.

Dit is door een journalist, William Sachtleben, geschreven 20 jaar voor de genocide, ook toen waren de Ottomanen duivelskinderen.
[..]

Vul daar Armeen in ipv Turk als daders en dan heb je dezelfde feiten, ben benieuwd wat je hiermee wilt bewijzen. Ik wijs je erop dat de eerste Russische oorlog wat in 1568 is begonnen. Daar is dat gezeik in het Oosten begonnen. Je kan wel een verhaal hier ophangen van een ooggetuige die het allemaal verschrikkelijk vind, er zijn ook genoeg ooggetuigen die het omgekeerde hebben gezien (en ook op massale schaal dus niet een paar lokale "slachtpartijtjes".

Tegen die achtergrond moet je slachtpartijen tussen Armenen en Turken zien, hoe verschrikkelijk het ook is.
  maandag 26 april 2021 @ 23:00:52 #171
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_199172553
Wat me hier vooral stoort is dat Amerika de pijn van vroeger gebruikt voor eigen politiek gewin.

Als ze zo heel erg begaan waren met de lot van de Armeniërs waarom waren ze dan opvallend stil toen de Armenen een flinke pak rammel kregen in Karabag?
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_199172838
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:00 schreef EenAndereWeg het volgende:
Wat me hier vooral stoort is dat Amerika de pijn van vroeger gebruikt voor eigen politiek gewin.

Als ze zo heel erg begaan waren met de lot van de Armeniërs waarom waren ze dan opvallend stil toen de Armenen een flinke pak rammel kregen in Karabag?
Weet je wat erger is. Dat landen als Turkije hun vinger naar andere wijzen en hun eigen fouten in alle staten ontkennen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 26 april 2021 @ 23:36:20 #173
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_199172940
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:27 schreef HSG het volgende:

[..]

Weet je wat erger is. Dat landen als Turkije hun vinger naar andere wijzen en hun eigen fouten in alle staten ontkennen.
Dat van Turkije is niet nieuw en zo'n reactie verwacht je ook eigenlijk van dat land maar dat doorzichtige politieke gedoe van Amerika zonder dat ze zich eigenlijk een reet bekommeren om de mensen die daar wonen is gewoon ronduit misselijk.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_199172953
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:36 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Dat van Turkije is niet nieuw en zo'n reactie verwacht je ook eigenlijk van dat land maar dat doorzichtige politieke gedoe van Amerika zonder dat ze zich eigenlijk een reet bekommeren om de mensen die daar wonen is gewoon ronduit misselijk.
Nog altijd beter dan Venezuela, Myanmar, Noord-Korea of China.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 27 april 2021 @ 08:00:22 #175
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199174351
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:20 schreef yup het volgende:

[..]

Lees dit even:

(link naar wiki artikel: https://en.wikipedia.org/(...)_Ottoman_contraction )
[..]

Bron (voordat mensen dat gaan bekritiseren): Owen, Roger (1998). A History of Middle East Economies in the Twentieth Century. Harvard University Press. p. 11. ISBN 9780674398306.

De enige reden waarom de Armeense genocide zoveel aandacht krijgt is omdat:

1. De Ottomanen stonden aan de kant van de Duitsers.
2. De Ottomanen zijn Turken en dus moslims.
3. De Armenen zijn christenen, en in de Westerse wereld bestaat het sprookje dat alleen christenen worden onderdrukt door moslims.

Die lijst met genocides gepleegd door Turkije he, dat is dus grappig. Al die volkeren hebben net zo goed genocide gepleegd tegen moslims / Turken. Maar goed, als iemand dat ter sprake brengt is het gelijk jij bakken. "Jij wijst naar andere misdaden terwijl je eerst naar jezelf moet kijken". Nop zo werkt dat niet. Er moet een gelijk speelveld zijn. Turkije gaat niet zoals Nazi-Duitsland in de stoel van de schuldige / dader zitten. Want die vergelijking gaat compleet niet op. De Nazi's hebben namelijk weerloze Joden op massale schaal afgeslacht. Ik ga niet zeggen dat de Armenen een massale slachting hebben verdient, maar als je je inleest op wat er in die regio toen is gebeurd dan is het wel te begrijpen dat ze aan de lopende band zijn afgeslacht, voornamelijk door Koerdische milities overigens. (logisch ook, want de Armenen hebben daarvoor Koerden aan de lopende band afgeslacht).

Maar goed, dit zal toch altijd een wellus nietus discussie worden omdat iedereen in het Westen aan de kant van "er is een genocide op de Armenen gepleegd door de bloeddorstige Turken" staat. Erkenning is prima, maar dan mag het Westen ook erkennen dat er een genocide door de Grieken, Armenen en Russen is gepleegd.

Ow ja, excuses, ik vergeet nog de genocide die door de Serviërs (wat ze dunnetjes hebben overgedaan in 1991-1995 / 1998-1999) Bulgaren tegen de Turken / moslims is gepleegd in die regio. Een bewijs is genoeg: er staat nagenoeg geen moskee meer in Servië, Bulgarije en Griekenland. Maar nee hoor, zij zijn allemaal slachtoffer van die bloeddorstige Turkjes.
Erg allemaal. Maar geen reden om de genocide op de Armeniërs goed te praten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')