het lijkt mij beter om dat ding eerst in elkaar te zetten, volgens instrukties, voordat je creatiever gaat boren enzoquote:Op zaterdag 24 april 2021 10:31 schreef adventure55 het volgende:
De zijwand loopt ook niet waterpas maar dat komt dan dacht ik doordat de bodem niet waterpas is. ik weet niet of de kast helemaal haaks is. Maar zou dat dan betekenen dat de kast scheef in elkaar gezet zou zijn. Dat is haast onmogelijk want de achterwand valt in een uitsparing en toen vastgetimmerd. En het is ook bij beide kasten exact dezelfde afwijking in de kastdeuren.
Geloof me, dat is niet onmogelijk.quote:Op zaterdag 24 april 2021 10:31 schreef adventure55 het volgende:
ik weet niet of de kast helemaal haaks is. Maar zou dat dan betekenen dat de kast scheef in elkaar gezet zou zijn. Dat is haast onmogelijk want de achterwand valt in een uitsparing en toen vastgetimmerd.
Doe niet zo raar, bij mij staan die kasten prima, zelfs op een scheve vloer, net als in heel veel andere huishoudensquote:Op zaterdag 24 april 2021 11:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij IKEA zijn zulke dingen al kapot als je ze uit stelling haalt.
Dus ja, je zal het ermee moeten doen vrees ik. Anders meer investeren in kwaliteit.
Zitten er ook legplanken in de kast? Die maken het geheel al een stuk minder flexibeler. Heb je de kasten aan elkaar vastgeschroefd?quote:Op zaterdag 24 april 2021 10:31 schreef adventure55 het volgende:
De zijwand loopt ook niet waterpas maar dat komt dan dacht ik doordat de bodem niet waterpas is. ik weet niet of de kast helemaal haaks is. Maar zou dat dan betekenen dat de kast scheef in elkaar gezet zou zijn. Dat is haast onmogelijk want de achterwand valt in een uitsparing en toen vastgetimmerd. En het is ook bij beide kasten exact dezelfde afwijking in de kastdeuren.
Ik zou eerst even controleren of de hoeken van de kast wel haaks zijn. Het kost echt niet veel moeite om zo'n ding als een parallelogram in elkaar te zetten. In dat geval eerst de achterwand losmaken, kast recht maken en weer in elkaar spijkeren.quote:Op zaterdag 24 april 2021 11:23 schreef Fred het volgende:
Ik zou deuren er weer vanaf halen, de bodem waterpasstellen, de twee kasten aan elkaar vast maken en een paar legplanken erin leggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop