Los van het feit dat het moeilijk zal zijn een pleeggezin te vinden dat 3 kinderen van 0 tot 3 jaar kan opvangen zijn het ook nog eens kinderen met een behoorlijke problematiek, als de baby die nu geboren is verslaafd is dan zullen zijn zusjes wellicht ook FAS en/of de drugsvariant daarvan hebben.quote:Op zaterdag 24 april 2021 09:25 schreef WammesWaggel het volgende:
Jammer dat de kinderen van elkaar gescheiden worden maar ik begrijp dat het vaak niet anders kan.
Ik weet niet hoor, maar zou het niet een heel klein beetje kunnen dat deze mensen na één keer dit soort toestanden wat beter in de gaten gehouden moeten worden zodat je niet een paar jaar later -ik noem maar wat- een situatie hebt met een baby van twee maanden met sporen van cocaïne in zijn bloed en afkickverschijnselen?quote:Het gezin is al een paar jaar bekend bij jeugdzorg ...
...
Kraamverzorgsters die na de geboorte van het zoontje in de woning komen, vertellen later bij de politie dat ze het een rommelig en vies huis vonden waar het stonk naar urine. Erg welkom voelden ze zich ook niet, aldus een van hen.
...
De moeder van Wim zegt dat haar zoon en zijn partner hele dagen in bed lagen en cocaïne snoven en dat ze vaak werd opgehaald om op de kinderen te passen. De oudere zoon en dochter van Wim, uit een ander huwelijk, verklaren dat ze ook regelmatig voor de kleintjes zorgden. Omdat er anders helemaal niets gebeurde.
...
Van der Werff wijst de rechtbank er ook op dat een ander kind van het stel ook al eens uit huis gehaald werd, onder dezelfde omstandigheden.
Ik begrijp dat ook echt niet.quote:Op zaterdag 24 april 2021 09:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar zou het niet een heel klein beetje kunnen dat deze mensen na één keer dit soort toestanden wat beter in de gaten gehouden moeten worden zodat je niet een paar jaar later -ik noem maar wat- een situatie hebt met een baby van twee maanden met sporen van cocaïne in zijn bloed en afkickverschijnselen?
Het is niet alsof ze een potje met tuinkers hebben verpest, je laat ze goddorie weer los op kinderen.
Je kunt mensen niet verbieden om op elkaar te kruipen, ongeacht de gevolgen...quote:Op zaterdag 24 april 2021 09:56 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ook echt niet.
Lijkt wel alsof er ergens in de keten één of meer partijen baat bij dit soort ellende hebben /s
Je zou misschien wel willen dat ze mensen een rm met als voorwaarde een depot van anticonceptie kunnen opleggen.quote:Op zaterdag 24 april 2021 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je kunt mensen niet verbieden om op elkaar te kruipen, ongeacht de gevolgen...
Mijn eerste gedachte omdat je dit zegt....quote:Op zaterdag 24 april 2021 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je kunt mensen niet verbieden om op elkaar te kruipen, ongeacht de gevolgen...
ja dat bedoel ik...quote:Op zaterdag 24 april 2021 09:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Los van het feit dat het moeilijk zal zijn een pleeggezin te vinden dat 3 kinderen van 0 tot 3 jaar kan opvangen zijn het ook nog eens kinderen met een behoorlijke problematiek, als de baby die nu geboren is verslaafd is dan zullen zijn zusjes wellicht ook FAS en/of de drugsvariant daarvan hebben.
Trieste toestand.
gewoon steriliseren denk ik dan...quote:Op zaterdag 24 april 2021 10:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je zou misschien wel willen dat ze mensen een rm met als voorwaarde een depot van anticonceptie kunnen opleggen.
Bij de gynaecologie zeggen ze dan wel eens ‘nee hoor het is echt niet verantwoord voor uw lichaam en bij een ingreep krijgen ze dan meteen een spiraal. Maar bij een zwangerschap zonder gynaecoloog wordt dat lastiger. Ik zou wel denken dat deze ouders bij de POP poli (gyn & psychiatrie) lopen. Hoop niet dat dat soort dingen afgeschaafd zijn in deze tijd.quote:
Depot is een prik, bijvoorbeeld depo proveraquote:Op zaterdag 24 april 2021 10:46 schreef FANNN het volgende:
Als die vrouw zuipt en drugs gebruikt gaat ze écht niet denken, oh ja... ik moet mijn anticonceptiepil
nog nemen
en die vent dan?quote:Op zaterdag 24 april 2021 10:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Depot is een prik, bijvoorbeeld depo provera
Chemisch castrerenquote:Op zaterdag 24 april 2021 10:51 schreef FANNN het volgende:
[..]
en die vent dan?
Krijgt die ook een prik? En moeten ze dat dan om de 3 maanden gaan halen?
Hmmmm... ik denk niet dat ze dat gaan doen, die gaan zulke afspraken ''vergeten''
of ze liggen nog te pitten of stoned in hun nest.
Maar goed, voor de rest weet ik het ook niet.
Ja, maar helaas begeef je je dan in andere situaties weer op glad ijs, denk aan mensen met het syndroom van Down. Die mogen ook stemmen, op zichzelf wonen en trouwen. En kinderen krijgen...quote:
Hoewel de reactie bij extreme gevallen wel logisch is, is het ook een extreme ingreep.quote:Op zaterdag 24 april 2021 10:42 schreef FANNN het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte omdat je dit zegt....
Je zou zulke mensen wel kunnen laten steriliseren zodat ze niet méér
schade kunnen aanrichten.
Maar jah, dat zat wel niet kunnen denk ik, best wel jammer....
Ze hebben al 3 kinderenlevens verpest, gelukkig zijn de kinderen érg jong dus mits ze een goed adoptie
, pleegouders of weet ik veel wat met hulp kan het allemaal nog goed komen.
[..]
ja dat bedoel ik...
https://www.bnnvara.nl/ze(...)en-moeder-ongeschiktquote:Op zaterdag 24 april 2021 11:21 schreef snabbi het volgende:
[..]
Hoewel de reactie bij extreme gevallen wel logisch is, is het ook een extreme ingreep.
Ik vind het moeilijk om de grens te bepalen waar zo'n ingreep dan wel/niet toegepast moet worden. Je hebt aan het andere uiterste de aanpak van de chinezen bij de oegoeren. Waar leg je de grens dat het ingrijpen van de gemeenschap op het lichaam van een ander acceptabel is.
Dus ik snap best dat je zoiets roept vanuit de onderbuik, maar het daadwerkelijk uitvoeren geeft een enorme moeilijke ethische discussie.
waarom doen die instellingen er nooit wat aan? Net als politie, "oh deze criminelen zijn al jaren bekend bij ons maar we laten ze lekker crimineel zijn en doen pas wat als het te laat is."quote:Het gezin is al een paar jaar bekend bij jeugdzorg
Wat stel je voor? Iedereen die uit een fout nest komt preventief opsluiten?quote:Op zaterdag 24 april 2021 12:13 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
waarom doen die instellingen er nooit wat aan? Net als politie, "oh deze criminelen zijn al jaren bekend bij ons maar we laten ze lekker crimineel zijn en doen pas wat als het te laat is."
Er zit een verschil tussen als crimineel bekend staan, wat niet perse betekent dat je slechte ouders bent trouwens.quote:Op zaterdag 24 april 2021 12:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Iedereen die uit een fout nest komt preventief opsluiten?
Een soort van secundaire maatschappij?
dat ze hun werk doen? Ze wisten dus al jaren dat er wat aan de hand was ,maar ze deden niks.quote:Op zaterdag 24 april 2021 12:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Iedereen die uit een fout nest komt preventief opsluiten?
Een soort van secundaire maatschappij?
Ze hebben 1 zoon en 2 dochters..quote:
Zo snel komt zoiets niet goed. De kinderen zijn al neurologisch geprogrammeerd: de eerste jaren van de opvoeding zijn heel bepalend voor de psyche van de mens.quote:Op zaterdag 24 april 2021 10:42 schreef FANNN het volgende:
Ze hebben al 3 kinderenlevens verpest, gelukkig zijn de kinderen érg jong dus mits ze een goed adoptie
Ik heb er naar gekeken. Goede docu. De Nederlandse situatie lijkt zich heel erg te richten op verstandelijk gehandicapte mensen. De buitenlandse voorbeelden ook op verslaafden. Wat ik er ook goed aan vind, is dat er ook gradaties in worden weergegeven (anti-conceptie, vrijwillige of gestimuleerde sterilisatie tov verplichte sterlisatie).quote:Op zaterdag 24 april 2021 12:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/ze(...)en-moeder-ongeschikt
Hier een mooie docu over precies dit dilemma, met hulpverleners en een kinderrechter aan het woord onder anderen.
Dat klinkt allemaal heel logisch, maar is te simpel geredeneerd.quote:Op zaterdag 24 april 2021 13:04 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
dat ze hun werk doen? Ze wisten dus al jaren dat er wat aan de hand was ,maar ze deden niks.
Kinderen hadden al lang geleden weg gehaald moeten worden en die ouders duidelijk in een gesticht.
Dat denk ik als ik zo om mij heen kijk bij het gros van de mensen als ik heel eerlijk benquote:Op zaterdag 24 april 2021 10:32 schreef Mortaxx het volgende:
Ach ze maken gewoon weer nieuwe kinderen
Dit soort mensen moet je onmogelijk maken kinderen te krijgen
hoop dat dat kind nu bij pleegouders wel goeie kwaliteit krijgt.quote:
Klopt maar je moet toch ergens beginnenquote:Op zaterdag 24 april 2021 13:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat denk ik als ik zo om mij heen kijk bij het gros van de mensen als ik heel eerlijk ben
Dat vooral. Die directeur van die kliniek vond ik het heel sterk zeggen, iets van: "We zijn toch met zijn allen volwassenen die een samenleving draaiende houden? Hoezo zou je dan voor een heel beperkt aantal gevallen onder strenge voorwaarden vasthouden aan niks doen uit angst dat het dan escaleert? Hoezo hellend vlak?"quote:Op zaterdag 24 april 2021 13:23 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik heb er naar gekeken. Goede docu. De Nederlandse situatie lijkt zich heel erg te richten op verstandelijk gehandicapte mensen. De buitenlandse voorbeelden ook op verslaafden. Wat ik er ook goed aan vind, is dat er ook gradaties in worden weergegeven (anti-conceptie, vrijwillige of gestimuleerde sterilisatie tov verplichte sterlisatie).
Ook in mijn vorige post wil ik overigens zeker niet zeggen dat elke ingreep onmogelijk moet zijn. Ik zie inderdaad ook dat er gevallen zijn waar het wel moet. Het moeilijke vind ik vooral om een goede grens te bepalen. En het erge is, geen keuze maken is ook een keuze maken.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)rnstig-verwaarloosdequote:De kinderen werden in oktober 2019 uit huis gehaald door politie en medewerkers van jeugdzorg. Dat gebeurde nadat politiemensen het 3-jarige dochtertje vanuit haar slaapkamer hoorden huilen.
Helaas werkt het andersom. In de eerste vier jaar leg je de basis voor de rest van het leven. Als je het daar verkloot, verkloot je het voor het hele leven. Dat hebben die ouders bij die drie vakkundig gedaan. De jongste maakt nog het meeste kans, maar ook die zal niet goed gehecht zijn..quote:Op zaterdag 24 april 2021 10:42 schreef FANNN het volgende:
Ik heb niet de indruk dat deze mensen voor kinderen gaan. De kinderen zijn restproducten.quote:Op zaterdag 24 april 2021 13:11 schreef Eightyone het volgende:
Bij sommige mensen vraag ik me af waarom ze überhaupt aan kinderen beginnen. En dan ook nog meer dan 1, terwijl het ze duidelijk niet ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |