abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 23:06:51 #251
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199118479
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:03 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Je begrijpt volgens mij niet dat het kabinet niet een infectieniveau wil dat door het dak gaat en ervoor zorgt dat ernstige zieke mensen massaal niet meer terecht kunnen in de ziekenhuizen.

Ze hebben al die tijd wel een zo hoog mogelijk niveau gewild waarbij de drukte in de ziekenhuizen nog net aanvaardbaar is (in hun ogen).
Kortom: toestaan van zoveel mogelijk infecties om meer immuniteit op te bouwen, zonder dat de zorg implodeert en op zo'n slinkse wijze dat de beeldvorming voor massamedia en publiek nog enigszins acceptabel blijft.
"Slinks" wat is er slinks aan sturen op het ziektebeeld dat hebben ze inderdaad nooit onder stoelen of banken gestoken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 22 april 2021 @ 23:06:54 #252
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199118480
Overigens ben ik ook na mijn 2 negatieve zelftesten vanmorgen ook negatief getest in de teststraat!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199118491
quote:
88s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Influenza muteert zich ook de moeder onder de griepprik uit en HIV is nog helemaal nooit bang geweest voor ons immuunsysteem. Corona muteert wel wat langzamer maar die doet ook aan homologe recombinatie waardoor er ook nog wel eens een grotere stap gezet kan gaan worden dan kleine puntmutaties.
Ah, homologe recombinatie is wel een dingetje dan. Maar goed, waarom is influenza of een rhinovirusje nog nog gemuteerd in een supervirus met een IFR van 20% En waarom zijn we wel zo bang voor corona?

We kunnen er toch echt wel van uit gaan dat het milder wordt. Die kans lijkt me significant groter.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 23:09:33 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199118504
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hoe snel gaat zoiets, kan dat gekwantificeerd worden? Natuurlijk ga je onderuit muteren, maar toch niet zo snel? Moet je kijken hoeveel bindingssites zo'n antilichamen heeft. Wat doet één significantie mutatie op het geheel? Dan moet je echt wel flink doormuteren lijkt me.

Duurt dat 5 jaar met de selectiedruk van nu. Of kan dat in juni al?
Dat kan gisteren al... het hoeft niet nu te muteren het kan al gemuteerd aanwezig zijn en onder het vaccin uit komen en pas door selectiedruk de overhand gaan nemen over de nu prevalerende virussen.

Er is niet één corona hè er zijn er zijn er al een setje: https://nextstrain.org/ncov/global
En als je daarvan een subset gaat onderdrukken nemen anderen de overhand...

(Vrijwel) alle vaccins targeten het spike eiwit één radicale recombinatie van dat eiwit maar nog kan leiden tot een virus dat we waarschijnlijk zelfs een andere naam gaan geven. De vraag is of je daar nog ziek van wordt en of dat nog mensen kan infecteren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 22 april 2021 @ 23:09:38 #255
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199118506
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:05 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik zie produktiemedewerkers, bouwvakkers, zorgpersoneel, politie, supermarkt medewerkers, horecapersoneel wat aan bezorgen doet, loodgieters, brandweermannen en zoveel andere beroepen nou niet echt hun functie via Teams uitvoeren.

De mensen die dat wel kunnen (denk niet eens zo'n supergrote groep) zijn inmiddels door hun verlof heen. Als ik voor mijzelf kijk, ik kon ook niet tig meetings op rij afzeggen of voor de zoveelste keer tijdens een meeting verdwijnen om in te grijpen bij de kinderen. Ook als er dikke problemen waren bij een klant kon ik ook niet zeggen dat ik een kwartiertje weg was om broodjes te smeren. Dat kon in het begin wel even, maar na maanden krijg je daar gezeik mee.
Een vrouw hoort dan ook niet te werken als ze kinderen heeft. Dan was het hele probleem opgelost
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 22 april 2021 @ 23:10:32 #256
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199118515
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:03 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Je begrijpt volgens mij niet dat het kabinet niet een infectieniveau wil dat door het dak gaat en ervoor zorgt dat ernstige zieke mensen massaal niet meer terecht kunnen in de ziekenhuizen.

Ze hebben al die tijd wel een zo hoog mogelijk niveau gewild waarbij de drukte in de ziekenhuizen nog net aanvaardbaar is (in hun ogen).
Kortom: toestaan van zoveel mogelijk infecties om meer immuniteit op te bouwen, zonder dat de zorg implodeert en op zo'n slinkse wijze dat de beeldvorming voor massamedia en publiek nog enigszins acceptabel blijft.
Best intelligent bedacht van een club die nog niet eens in staat is om zeer geheime stukken niet te laten lekken. Of om het OMT met 1 mond te laten spreken, of in staat is om een duidelijk beleid uit te stippelen.

Het hele systeem is incompetent op dit moment.
- Journalisten zijn niet heel scherp te noemen momenteel
- De kamer verzand in futiliteiten en vliegen afvangen, hell, ze konden niet eens zetelwinst boeken als oppositie met de ophoping van falend beleid van de afgelopen tijd.
- Het kabinet doet ook maar wat en probeert er zo gemakkelijk mogelijk doorheen te rommelen.
- Het RIVM kan wetenschap niet vertolken naar duidelijke communicatie
- GGD's zijn compleet verrast en overbelast
- Zorgsector als geheel is een complete puinhoop en een eilandencultuur pur sang.

De geringe kans dat ze een dergelijk complex beleid zouden kunnen doorvoeren is even geloofwaardig als dat elke IT'er makkelijk de CIA kan hacken...
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199118526
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:09 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Een vrouw hoort dan ook niet te werken als ze kinderen heeft. Dan was het hele probleem opgelost
Daar heb je een punt...
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 22 april 2021 @ 23:11:36 #258
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199118528
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ah, homologe recombinatie is wel een dingetje dan. Maar goed, waarom is influenza of een rhinovirusje nog nog gemuteerd in een supervirus met een IFR van 20% En waarom zijn we wel zo bang voor corona?

We kunnen er toch echt wel van uit gaan dat het milder wordt. Die kans lijkt me significant groter.
Die kans is ook groter. Een virus dat de host doodt heeft minder kans zich te verspreiden. Op de lange termijn wordt een virus minder dodelijk
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_199118537
https://www.rtvoost.nl/ni(...)iemand-ze-komt-halen

Huisarts gooit noodgedwongen 58 doses AZ in de prullenbak. Zonde.
  donderdag 22 april 2021 @ 23:12:37 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199118540
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:03 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Je begrijpt volgens mij niet dat het kabinet niet een infectieniveau wil dat door het dak gaat en ervoor zorgt dat ernstige zieke mensen massaal niet meer terecht kunnen in de ziekenhuizen.

Ze hebben al die tijd wel een zo hoog mogelijk niveau gewild waarbij de drukte in de ziekenhuizen nog net aanvaardbaar is (in hun ogen).
Kortom: toestaan van zoveel mogelijk infecties om meer immuniteit op te bouwen, zonder dat de zorg implodeert en op zo'n slinkse wijze dat de beeldvorming voor massamedia en publiek nog enigszins acceptabel blijft.
Ik ben behoorlijk kritisch naar politiek en beleid maar dit zie ik toch echt niet voor me als doelbewust de samenleving enorm om zeep helpen

Het was, terecht, vrij snel duidelijk dat weghouden van Covid geen optie was.
Wat dan wel.

Gecontroleerd laten woeden.
Dat kan door de maatschappij helemaal stil te leggen met lage ziektelast en zorg die het makkelijk aan kan.
Desastreus voor ander welzijn en economie etc etc.
Plus heel moeilijk haalbaar want vrij land en zelf redelijk denkende mensen.

Ongecontroleerd laten woekeren. Geen optie want ernstig veel doden en volstrekt onacceptabel dat er nul controle is op dood en verderf.

Er is gekozen voor laveren tussen die twee. Zorgen dat de maatschappij het aan kan, én dat de zorg het aan kan. Tot de vaccins ons er definitief uit gaan redden.

Dat de uitvoering ervan een ingewikkelder verhaal is en de uitkomsten ook soms te wensen over laten, sois. Dit is ook voor het eerst in tíjden dat zoiets speelt en het is ook echt trial by learning/error.
Vind ik wat van vaak, maar ga er maar aan staan.

De intentie ervan mag je hard en rutteriaans noemen, maar díe intentie steun ik wel.
Sterker nog, hoe had je anders in godsnaam moeten handelen?

Een samenleving als deze is nu eenmaal moeilijk te beteugelen bij een pandemie langdurig bestrijden/controleren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 22 april 2021 @ 23:12:50 #261
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_199118546
quote:
88s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

"Slinks" wat is er slinks aan sturen op het ziektebeeld dat hebben ze inderdaad nooit onder stoelen of banken gestoken.
De strategie van het sturen op IC-capaciteit voor het grote publiek verkapt te benoemen als 'maximale controle', terwijl er zo onnodig veel Nederlanders ernstig ziek worden of komen te overlijden. Terwijl de resterende bevolking veel langer dan nodig last blijft houden van de lockdown-achtige maatregelen.

Een R-getal dat de hele tijd rond de 1 zit accepteren heeft niks te maken met virusbespreiding of maximaal controleren.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_199118548
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:09 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Een vrouw hoort dan ook niet te werken als ze kinderen heeft. Dan was het hele probleem opgelost
Je hebt toch samen kinderen? Dat je altijd iets voor de kinderen moet regelen is logisch, maar het hoeft niet perse de vrouw te zijn die thuis blijft?
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 23:13:21 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199118554
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ah, homologe recombinatie is wel een dingetje dan. Maar goed, waarom is influenza of een rhinovirusje nog nog gemuteerd in een supervirus met een IFR van 20% En waarom zijn we wel zo bang voor corona?

We kunnen er toch echt wel van uit gaan dat het milder wordt. Die kans lijkt me significant groter.
We zijn ebola ook nog niet kwijt hè alleen die is wel wat minder succesvol als corona.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199118555
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:12 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)iemand-ze-komt-halen

Huisarts gooit noodgedwongen 58 doses AZ in de prullenbak. Zonde.
Ja treurig dat die mensen niet op zijn komen dagen.
Blunder wel om die dingen vooraf open te maken, als je weet dat je ze niet weg kunt geven.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 22 april 2021 @ 23:14:02 #265
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_199118566
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:10 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het hele systeem is incompetent op dit moment.
- Journalisten zijn niet heel scherp te noemen momenteel
Inderdaad, op Jou de Vrieze (De Groene), Kustaw Bessems (Volkskrant) en enkele journalisten van Nieuwsuur na. De rest heeft stront voor hun ogen. Merk je iedere persconferentie weer als ze nietszeggende vragen gaan stellen.

https://www.volkskrant.nl(...)-een-pluim~b5bb647d/
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 22 april 2021 @ 23:14:13 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199118568
quote:
88s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

"Slinks" wat is er slinks aan sturen op het ziektebeeld dat hebben ze inderdaad nooit onder stoelen of banken gestoken.
Zo kort had mijn vorige post ook gekund :+ :+ :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 22 april 2021 @ 23:14:17 #267
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199118570
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Je hebt toch samen kinderen? Dat je altijd iets voor de kinderen moet regelen is logisch, maar het hoeft niet perse de vrouw te zijn die thuis blijft?
Bij een scheiding ligt het dan ineens weer heel anders lijkt het wel.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199118579
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja treurig dat die mensen niet op zijn komen dagen.
Blunder wel om die dingen vooraf open te maken, als je weet dat je ze niet weg kunt geven.
Ze zijn maar paar dagen houdbaar uit de oorspronkelijke vriezer begreep ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 22 april 2021 @ 23:15:36 #269
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_199118586
Vlam in de pijp motie van bbb
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 23:15:46 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199118589
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:12 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De strategie van het sturen op IC-capaciteit voor het grote publiek verkapt te benoemen als 'maximale controle', terwijl er zo onnodig veel Nederlanders ernstig ziek worden of komen te overlijden. Terwijl de resterende bevolking veel langer dan nodig last blijft houden van de lockdown-achtige maatregelen.

Een R-getal dat de hele tijd rond de 1 zit accepteren heeft niks te maken met virusbespreiding of maximaal controleren.
Ik denk dat je iets teveel geloof in de stuurbaarheid van biologie en de maakbaarheid van de wereld.

Als "het R-getal" zo stuurbaar was dan hadden we hem gewoon gelijk op 0.6 gezet en dan waren we er in een maandje of 2 vrijwel af.

En wellicht denk jij daar methodes voor te hebben, die betwijfel ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199118598
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:14 schreef zalkc het volgende:

[..]

Bij een scheiding ligt het dan ineens weer heel anders lijkt het wel.
Ook niet altijd toch? Maar als de man sowieso al fulltime werkt kan die niet de volledige verantwoording nemen lijkt mij. Dus als het daarvoor geregeld was dat de vrouw de kinderen heeft lijkt het mij na een scheiding ook.
  donderdag 22 april 2021 @ 23:17:50 #272
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199118618
quote:
88s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat je iets teveel geloof in de stuurbaarheid van biologie en de maakbaarheid van de wereld.

Als "het R-getal" zo stuurbaar was dan hadden we hem gewoon gelijk 0.6 gezet en dan waren we er in een maandje of 2 vrijwel af.
Theoretisch gezien kom je in Zeno's paradox uit
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199118619
quote:
88s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

(Vrijwel) alle vaccins targeten het spike eiwit één radicale recombinatie van dat eiwit maar nog kan leiden tot een virus dat we waarschijnlijk zelfs een andere naam gaan geven. De vraag is of je daar nog ziek van wordt en of dat nog mensen kan infecteren.
Maar wat is de kans dat zoiets gebeurt gegeven de situatie die we nu hebben. Kan dat gekwantificeerd worden? Is er een bioinformaticus in de zaal?

Ik meende wel eens wat studies gelezen te hebben dat je zoiets wel kan kwantificeren met dingen zoals hoe vaak het recombineert enzo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 22 april 2021 @ 23:17:57 #274
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_199118621
Ik zal niet elke stelling in dit betoog volledig ondergschrijven, maar ben het wel eens met de hoofdconclusie

Groepsimmuniteit is terug van nooit weggeweest
quote:
In maart 2020 was het kabinet helder over de coronastrategie. Het virus moet zo snel rondgaan als de ziekenhuizen kunnen verdragen, in de hoop dat opgebouwde groepsimmuniteit verlichting zal brengen. Ook worden ouderen afgezonderd en "onkwetsbare" jeugd juist niet, om het totale aantal doden te beperken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 22 april 2021 @ 23:18:08 #275
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199118624
twitter


Sylvana _O_

Rutte die ook nog even '9 miljoen' roept. Hoe dan??
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')