abonnement Unibet Coolblue
pi_199288552
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:52 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Niet verrassend, wel erg jammer.
Blablabla

Ja waarom hebben ze dan Rangers gestraft of Juventus en Milan eerder met degradaties.....
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:02:10 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199288587
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:52 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Niet verrassend, wel erg jammer.
tja helaas is zowel de FIFA en UEFA net zo walgelijk als de SL, nu de centjes weer hun kant op gaan is alles weer OK.
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:02:43 #203
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199288594
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Blablabla

Ja waarom hebben ze dan Rangers gestraft of Juventus en Milan eerder met degradaties.....
dat was toch nationaal?
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:03:36 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199288608
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:52 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Niet verrassend, wel erg jammer.
Blijkbaar is er minder sympathie voor de spelers en supporters voor de kleinere clubs die door de UEFA gestraft worden.

Edit: toegegeven, de UEFA heeft Manchester City natuurlijk wel proberen te schorsen, dus wat dat betreft meet men niet met twee maten.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:07:12 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199288662
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Blijkbaar is er minder sympathie voor de spelers en supporters voor de kleinere clubs die door de UEFA gestraft worden.
vind het al vreemd dat dit van de FIFA komt, het is een UEFA probleem dus die Infantino had op z'n beurt moeten wachten maar neemt nu Ceferin de wind al uit de zeilen
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:09:31 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199288689
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

vind het al vreemd dat dit van de FIFA komt, het is een UEFA probleem dus die Infantino had op z'n beurt moeten wachten maar neemt nu Ceferin de wind al uit de zeilen
Ja inderdaad, Infantino is nog van de FIFA ook, die gaan daar natuurlijk helemaal niet over.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:13:48 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199288751
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja inderdaad, Infantino is nog van de FIFA ook, die gaan daar natuurlijk helemaal niet over.
Is gewoon weer een politieke move, hij wil een groot club WK organiseren en daar heb je die grote jongens wel bij nodig dus laat hij even weten dat hij aan ze denkt.
pi_199288904
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:52 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Niet verrassend, wel erg jammer.
Als je dit doortrekt dan ook maar geen rode en gele kaarten?
pi_199290489
quote:
Als het aan FIFA-baas Gianni Infantino ligt, gaat het voetbal grondig hervormd worden. De Zwitserse-Italiaan denkt onder meer aan een salarisplafond, lagere transfersommen, minder wedstrijden en een verplicht aantal zelfopgeleide spelers per club.

Dat zegt hij in een interview met L’Equipe. De aanleiding voor deze ideeën was de mislukte poging van twaalf Europese topclubs om een eigen Super League op te zetten. ''We moeten de economische stabiliteit van het voetbal verbeteren en tegelijkertijd zorgen dat de verschillende competities met elkaar in evenwicht zijn'', zegt Infantino in de Franse sportkrant. Door de coronacrisis keren veel clubs in financiële problemen. Volgens Infantino zit de oplossing niet in het verdienen van nóg meer geld, maar juist in het besparen van de kosten.

''Laten we serieus nadenken over de introductie van een salarisplafond'', aldus Infantino. ''En ook over limieten aan transfersommen en limieten aan commissies voor zaakwaarnemers.'' Ook wil de FIFA-baas dat er een maximumaantal wedstrijden per seizoen wordt ingesteld. ''Het zou goed zijn als er een maximum aan het aantal spelers per club wordt ingesteld, evenals een verplichting om een aantal zelfopgeleide spelers in de selectie te hebben. Ik wil zelfs nadenken over een maximaal aantal wedstrijden dat de topspelers per seizoen mogen spelen.''
Dit klinkt redelijk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 mei 2021 @ 16:39:51 #210
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199290534
Salarisplafond gaat er met vrij verkeer van personen/diensten in de EU nooit komen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199290557
Dat kan je best met zijn allen afspreken.

Maar vooral die achterlijke commissies van zaakwaarnemers aanpakken, daarom zijn die transfersommen zo hoog.
pi_199290563
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:39 schreef borisz het volgende:
Salarisplafond gaat er met vrij verkeer van personen/diensten in de EU nooit komen.
Hoezo niet?
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:45:09 #213
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199290593
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:42 schreef macca728 het volgende:
Dat kan je best met zijn allen afspreken.

Maar vooral die achterlijke commissies van zaakwaarnemers aanpakken, daarom zijn die transfersommen zo hoog.
daar valt veel te halen inderdaad maar dat ze zich er zo tussen hebben kunnen wurmen komt ook door de kickbacks
pi_199290675
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:39 schreef borisz het volgende:
Salarisplafond gaat er met vrij verkeer van personen/diensten in de EU nooit komen.
Kan prima samen
pi_199291400
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:52 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Niet verrassend, wel erg jammer.
Geen verrassing idd, maar waar zouden ze dan op aangepakt moeten worden? Veel meer dan een intentie was het niet.
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:24:53 #216
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_199291802
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Bosman arrest etc. Clubs zijn bedrijven, van de EU mogen die doen en laten wat ze willen. Limiet van minimum zelf opgeleide spelers kan er om die reden ook niet komen.
pi_199291914
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:24 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Bosman arrest etc. Clubs zijn bedrijven, van de EU mogen die doen en laten wat ze willen. Limiet van minimum zelf opgeleide spelers kan er om die reden ook niet komen.
Volgens welke wetten dan niet? Bosman arrest etc is mij te algemeen.
pi_199292451
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:24 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Bosman arrest etc. Clubs zijn bedrijven, van de EU mogen die doen en laten wat ze willen. Limiet van minimum zelf opgeleide spelers kan er om die reden ook niet komen.
Tegelijkertijd mogen bonden dat ook. Als die dat als regel vastleggen voor deelname aan de competitie? KNVB hanteert al strikte (algemene) financiële regels voor clubs, houd je je daar niet aan dan kun je als uiterst middel uit de competitie gezet worden. Ik zie niet echt in waarom een salarisplafond per definitie niet kan komen.
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:31:38 #219
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_199292878
Hmm, bij nader inzien misschien toch wel mogelijk idd. Zolang er maar geen regels obv nationaliteit komen (strijd met vrij verkeer werknemers). Maar mogelijk schuurt en maatregel mbt zelfs opgeleide spelers wel langs die lijn (indirecte discriminatie obv nationaliteit).
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:46:13 #220
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199294917
twitter
pi_199294981
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:46 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Dat zou toch wel mooi zijn.
pi_199295908
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:31 schreef Tlaloc het volgende:
Hmm, bij nader inzien misschien toch wel mogelijk idd. Zolang er maar geen regels obv nationaliteit komen (strijd met vrij verkeer werknemers). Maar mogelijk schuurt en maatregel mbt zelfs opgeleide spelers wel langs die lijn (indirecte discriminatie obv nationaliteit).
Da is ook alleen maar EU. Zodra het van uiten de EU is kan het wel. Dat heeft de KNVB op dit moment ook al met dat minimum salaris, ik meen iets van anderhalf keer het gemiddelde eredivisie salaris.
  woensdag 5 mei 2021 @ 22:51:19 #223
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_199295957
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Da is ook alleen maar EU. Zodra het van uiten de EU is kan het wel. Dat heeft de KNVB op dit moment ook al met dat minimum salaris, ik meen iets van anderhalf keer het gemiddelde eredivisie salaris.
Klopt idd. België heeft dat weer niet met bepaalde Afrikaanse landen, waardoor die relatief goedkoop zo'n blik spelers kunnen halen en kijken wat een beetje leuk speelt.
pi_199296514
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:51 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Klopt idd. België heeft dat weer niet met bepaalde Afrikaanse landen, waardoor die relatief goedkoop zo'n blik spelers kunnen halen en kijken wat een beetje leuk speelt.
Het vervelende aan die regel voor Nederland vind ik dat je juist de armere clubs afsnijdt van allerlei lucratieve markten zoals bijv. de Braziliaanse. Ajax en PSV betalen sowieso wel salarissen die 1,5x het gemiddelde van de Eredivisie zijn.
pi_199297271
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:51 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Klopt idd. België heeft dat weer niet met bepaalde Afrikaanse landen, waardoor die relatief goedkoop zo'n blik spelers kunnen halen en kijken wat een beetje leuk speelt.
Engeland heeft overigens ook een salarycap in League 1 en 2, blijkbaar daar dus geen juridisch probleem. In League 1 iets van 2-2,5 miljoen pond en League 2 1-1,5 miljoen pond voor het gehele team. Is wel echt net ingevoerd dus weet niet of de EU/Brexit er wat mee te maken had.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 23:34 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het vervelende aan die regel voor Nederland vind ik dat je juist de armere clubs afsnijdt van allerlei lucratieve markten zoals bijv. de Braziliaanse. Ajax en PSV betalen sowieso wel salarissen die 1,5x het gemiddelde van de Eredivisie zijn.
Mee eens, volgens mij is dat non-EU salaris iets van 4 ton, geen probleem voor de top en zelfs subtop maar het rechterrijtje kan dat vergeten, dan is het salarishuis scheef. Dan moet het echt bijna een zekerheidje zijn willen ze dat gaan doen.

Voordeel is wel dat ze meer op eigen jeugd en Nederlanders (ok, EU) gaan richten en niet een blik middelmatige Afrikanen en Zuid-Amerikanen opentrekken.
pi_199300762
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 01:49 schreef tjoptjop het volgende:
Voordeel is wel dat ze meer op eigen jeugd en Nederlanders (ok, EU) gaan richten en niet een blik middelmatige Afrikanen en Zuid-Amerikanen opentrekken.
Andere regelgeving die de machtsverhoudingen niet nog verder scheef trekt had ik veel beter gevonden. Kleinere clubs hebben een afzetmarkt van 500 miljoen mensen zo om spelers uit te zoeken, terwijl die voor grotere clubs 7 miljard groot is o.i.d. met alle voordelen van dien. Stel VVV vindt nog een keer een getalenteerde Japanner of Nigeriaan dan is die heel moeilijk te halen, waar pak 'em beet de top-5 zulk soort spelers wel met gemak binnenhengelt. Dat heeft iets heel oneerlijks.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:53:26 #227
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_199300927
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:39 schreef borisz het volgende:
Salarisplafond gaat er met vrij verkeer van personen/diensten in de EU nooit komen.
Dus CAO's mogen bijvoorbeeld ook niet?
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:57:26 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199300968
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 23:34 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het vervelende aan die regel voor Nederland vind ik dat je juist de armere clubs afsnijdt van allerlei lucratieve markten zoals bijv. de Braziliaanse. Ajax en PSV betalen sowieso wel salarissen die 1,5x het gemiddelde van de Eredivisie zijn.
mwa, als je in Portugal ziet wat dat teweeg brengt vind ik dat toch wel een goeie regeling
pi_199301273
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

mwa, als je in Portugal ziet wat dat teweeg brengt vind ik dat toch wel een goeie regeling
Een regeling die meer ongelijkheid in de hand werkt vind je goed? Ik vind het prima als er gezegd wordt, je mag maar zoveel niet-EU'ers binnenhalen o.i.d. Maar een regeling opstellen die geen gevolgen heeft voor een aantal grotere clubs, maar wel de kleinere clubs grotendeels afsluit van een spelersmarkt vind ik geen goed idee.

Een andere zijstraat is dat je per club gaat kijken wat het gemiddelde salaris van de eerste selectie is en dat x1,5 gaat doen. Dus om even een fictief voorbeeld te pakken, VVV betaald een ton gemiddeld aan salarissen en moet een buiten-EU speler dus 1,5 ton betalen. PSV betaald een miljoen gemiddeld aan salarissen en moet bijv. Zahavi dus 1,5 miljoen betalen. Of Groningen betaald 2 ton gemiddeld en moet dus een buiten-EU speler 3 ton aan salaris betalen. Ajax betaald 2 miljoen gemiddeld en moet dus Onana van meet af aan 3 miljoen betalen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:32:54 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199301386
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:22 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Een regeling die meer ongelijkheid in de hand werkt vind je goed? Ik vind het prima als er gezegd wordt, je mag maar zoveel niet-EU'ers binnenhalen o.i.d. Maar een regeling opstellen die geen gevolgen heeft voor een aantal grotere clubs, maar wel de kleinere clubs grotendeels afsluit van een spelersmarkt vind ik geen goed idee.

Een andere zijstraat is dat je per club gaat kijken wat het gemiddelde salaris van de eerste selectie is en dat x1,5 gaat doen. Dus om even een fictief voorbeeld te pakken, VVV betaald een ton gemiddeld aan salarissen en moet een buiten-EU speler dus 1,5 ton betalen. PSV betaald een miljoen gemiddeld aan salarissen en moet bijv. Zahavi dus 1,5 miljoen betalen. Of Groningen betaald 2 ton gemiddeld en moet dus een buiten-EU speler 3 ton aan salaris betalen. Ajax betaald 2 miljoen gemiddeld en moet dus Onana van meet af aan 3 miljoen betalen.
het is bedoeld om de opleidingsclubs te beschermen en dat is een belangrijke pijler in NL, maar jij hebt liever dat ze vliegtuigen vol met mediocre Brazilianen hier dumpen in de hoop dat het wat wordt maar ondertussen dus de opleidingen uitgehold worden.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:36:28 #231
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199301428
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is bedoeld om de opleidingsclubs te beschermen en dat is een belangrijke pijler in NL, maar jij hebt liever dat ze vliegtuigen vol met mediocre Brazilianen hier dumpen in de hoop dat het wat wordt maar ondertussen dus de opleidingen uitgehold worden.
Hij heeft wel een punt dat het de minder rijke clubs benadeelt. Zou dat idee om het tov eigen selectiesalarissen te doen niet verkeerd vinden eigenlijk
pi_199301465
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:22 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Een regeling die meer ongelijkheid in de hand werkt vind je goed? Ik vind het prima als er gezegd wordt, je mag maar zoveel niet-EU'ers binnenhalen o.i.d. Maar een regeling opstellen die geen gevolgen heeft voor een aantal grotere clubs, maar wel de kleinere clubs grotendeels afsluit van een spelersmarkt vind ik geen goed idee.

Een andere zijstraat is dat je per club gaat kijken wat het gemiddelde salaris van de eerste selectie is en dat x1,5 gaat doen. Dus om even een fictief voorbeeld te pakken, VVV betaald een ton gemiddeld aan salarissen en moet een buiten-EU speler dus 1,5 ton betalen. PSV betaald een miljoen gemiddeld aan salarissen en moet bijv. Zahavi dus 1,5 miljoen betalen. Of Groningen betaald 2 ton gemiddeld en moet dus een buiten-EU speler 3 ton aan salaris betalen. Ajax betaald 2 miljoen gemiddeld en moet dus Onana van meet af aan 3 miljoen betalen.
Ben het met je eens dat het nu niet helemaal goed is en idd duidelijk de grote clubs bevoordeelt. Ik weet ook niet of die 150% wat de KNVB eist ergens op gebaseerd is of dat het gewoon met handjeklap of iets arbitrairs is bepaald. Zou prima zijn om het eens tegen het licht te houden en eea aanpassen.

Maar ik ben wel voor een bepaalde rem,
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:43:39 #233
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199301498
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat het nu niet helemaal goed is en idd duidelijk de grote clubs bevoordeelt. Ik weet ook niet of die 150% wat de KNVB eist ergens op gebaseerd is of dat het gewoon met handjeklap of iets arbitrairs is bepaald. Zou prima zijn om het eens tegen het licht te houden en eea aanpassen.

Maar ik ben wel voor een bepaalde rem,
het gaat om het gemiddelde dus zo verkeerd is het allemaal niet, if you pay peanuts you get monkeys dus onder gemiddelde voetballers hierheen halen omdat die wel voor weinig willen komen voetballen lijkt mij averechts werken
pi_199301563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

het gaat om het gemiddelde dus zo verkeerd is het allemaal niet, if you pay peanuts you get monkeys dus onder gemiddelde voetballers hierheen halen omdat die wel voor weinig willen komen voetballen lijkt mij averechts werken
Maar dan zou 100% genoeg moeten zijn, het is echter 150% dus vandaar dat ik me afvraag of het ergens op gebaseerd is? En het gemiddelde van de hele divisie dus incl Ajax waar sommigen voor ¤2 miljoen+ op de loonlijst staan en dus de boel flink omhoogtrekken.

Ik vermoed dat het iets is als dat het écht iets toe moet voegen (en dus >100%) net als dat arbeidsimmigratie ook zou moeten, alleen als je het in eigen land niet kan vinden of deze persoon (ver) bovengemiddeld is.

Maar dan blijft het clubverschil bestaan, gemiddelde salaris is iets van 300k dacht ik, niet EU speler moet dus minimaal 450k krijgen. Voor Ajax geen probleem. Maar voor een RKC waar het merendeel van de voetballers op iets bovenmodaal zullen zitten is dat een gigantisch bedrag natuurlijk die het hele salarishuis door de war gooit.

Ik snap de eis, maar denk dat het iets te strak is voor kleine clubs. Een max aantal non-EU spelers zou ook een oplossing kunnen zijn
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:56:58 #235
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199301651
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:50 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Maar dan zou 100% genoeg moeten zijn, het is echter 150% dus vandaar dat ik me afvraag of het ergens op gebaseerd is? En het gemiddelde van de hele divisie dus incl Ajax waar sommigen voor ¤2 miljoen+ op de loonlijst staan en dus de boel flink omhoogtrekken.

Ik vermoed dat het iets is als dat het écht iets toe moet voegen (en dus >100%) net als dat arbeidsimmigratie ook zou moeten, alleen als je het in eigen land niet kan vinden of deze persoon (ver) bovengemiddeld is.

Maar dan blijft het clubverschil bestaan, gemiddelde salaris is iets van 300k dacht ik, niet EU speler moet dus minimaal 450k krijgen. Voor Ajax geen probleem. Maar voor een RKC waar het merendeel van de voetballers op iets bovenmodaal zullen zitten is dat een gigantisch bedrag natuurlijk die het hele salarishuis door de war gooit.

Ik snap de eis, maar denk dat het iets te strak is voor kleine clubs. Een max aantal non-EU spelers zou ook een oplossing kunnen zijn
je hebt 18 clubs waarvan er 3 misschien extreem betalen in verhouding en waarschijnlijk ook 3 extreem weinig, dat heft elkaar aardig op en ik vind het ook helemaal geen punt dat spelers van buiten de EU echt een toegevoegde waarde moeten zijn en geen opvulling. Voor clubs als Ajax en PSV is het sowieso nooit een probleem geweest omdat die altijd alleen maar spelers halen die wat toevoegen en dus duur zijn.
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:05:13 #236
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199301736
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

je hebt 18 clubs waarvan er 3 misschien extreem betalen in verhouding en waarschijnlijk ook 3 extreem weinig, dat heft elkaar aardig op en ik vind het ook helemaal geen punt dat spelers van buiten de EU echt een toegevoegde waarde moeten zijn en geen opvulling. Voor clubs als Ajax en PSV is het sowieso nooit een probleem geweest omdat die altijd alleen maar spelers halen die wat toevoegen en dus duur zijn.
Nee :')

Ik denk dat de mediaan (het middelste salaris van alle Eredivisiespelers) en het gemiddelde in de Eredivisie ver uit elkaar liggen. Het gros van de Eredivisieclubs (inclusief de laagste 3!) heeft een begroting van 8-15 miljoen en dus een vergelijkbaar salarisbudget en de begroting van Feyenoord, PSV en Ajax is minstens 5x zo hoog. Dat heeft een enorm effect op het gemiddelde salaris.

[ Bericht 0% gewijzigd door hhh38 op 06-05-2021 14:10:38 ]
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:10:52 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199301791
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Nee :')

Ik denk dat de modus (het middelste salaris van alle Eredivisiespelers) en het gemiddelde in de Eredivisie ver uit elkaar liggen. Het gros van de Eredivisieclubs (inclusief de laagste 3!) heeft een begroting van 8-15 miljoen en dus een vergelijkbaar salarisbudget en de begroting van Feyenoord, PSV en Ajax is minstens 5x zo hoog. Dat heeft een enorm effect op het gemiddelde salaris.
ze komen op 440.000 uit, zo speciaal is dat toch ook weer niet?
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:16:08 #238
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199301846
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze komen op 440.000 uit, zo speciaal is dat toch ook weer niet?
Uit dit stukje in de VI: "De helft van de Eredivisie-spelers toucheert minder dan een ton bruto per jaar."

De meeste clubs zullen dus meer dan 4x hun gemiddelde salaris moeten betalen voor zo'n speler, terwijl die grens voor Ajax, PSV en Feyenoord tussen de 80 en 50% van hun gemiddelde salaris is. Dat is enorm scheef.
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:20:17 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199301894
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:16 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Uit dit stukje in de VI: "De helft van de Eredivisie-spelers toucheert minder dan een ton bruto per jaar."

De meeste clubs zullen dus 4x hun gemiddelde salaris moeten betalen voor zo'n speler, terwijl die grens voor Ajax, PSV en Feyenoord tussen de 80 en 50% van hun gemiddelde salaris is. Dat is enorm scheef.
Maar dan nog, ik zie het probleem niet, ik vind die grens prima.

Als je in Portugal ziet bijvoorbeeld, daar worden Brazilianen gedumpt,1 op de 50 breekt door en de rest zoekt het maar uit.
pi_199301924
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

je hebt 18 clubs waarvan er 3 misschien extreem betalen in verhouding en waarschijnlijk ook 3 extreem weinig, dat heft elkaar aardig op en ik vind het ook helemaal geen punt dat spelers van buiten de EU echt een toegevoegde waarde moeten zijn en geen opvulling. Voor clubs als Ajax en PSV is het sowieso nooit een probleem geweest omdat die altijd alleen maar spelers halen die wat toevoegen en dus duur zijn.
Ik ben het met je eens hoor dat non-EU spelers echt een toevoeging moeten zijn, maar dan kun je dat beter op clubniveau bekijken. En dan kan het percentage wat mij betreft ook wel omhoog. bijv een eis van 200% gemiddeld salaris bij de club. Het is nu een beetje een one-size-fits-all oplossing terwijl de verschillen binnen de eredivisie toch zeer fors zijn.

RKC zit op ongeveer gemiddeld 100k, een non-EU speler kost ze dus nu 4,5x hun gemiddelde. Terwijl het gemiddelde van Ajax misschien wel op 800k oid ligt, non-EU salaris ligt dan zelfs onder het clubgemiddelde en kan dus makkelijk 'vulling' worden.

Door met een clubgemiddelde werken zorg je bij iedere club voor hetzelfde effect, moet echt wat toevoegen want duur.
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:24:50 #241
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199301944
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

Maar dan nog, ik zie het probleem niet, ik vind die grens prima.

Als je in Portugal ziet bijvoorbeeld, daar worden Brazilianen gedumpt,1 op de 50 breekt door en de rest zoekt het maar uit.
Maar het is geen dumping als die clubs allemaal 1,5x hun eigen gemiddelde salaris moeten betalen. Dat betalen ze alleen aan spelers die ze kwalitatief een meerwaarde vinden. En dat betekent ook dat de grote clubs juist meer wordt aangemoedigd om eerst eens in de buurt te kijken.

Ik vind het belangrijker dat kleinere clubs de kans krijgen om meer creatief te scouten dan dat zo'n buiten de EU speler praktisch onbetaalbaar voor ze is.
pi_199301945
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:16 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Uit dit stukje in de VI: "De helft van de Eredivisie-spelers toucheert minder dan een ton bruto per jaar."

De meeste clubs zullen dus meer dan 4x hun gemiddelde salaris moeten betalen voor zo'n speler, terwijl die grens voor Ajax, PSV en Feyenoord tussen de 80 en 50% van hun gemiddelde salaris is. Dat is enorm scheef.
Salarissen in topsport (niet alleen voetbal en niet alleen in NL) zijn erg topzwaar. Een Tadic verdient waarschijnlijk meer dan de gehele selectie van RKC of VVV
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:26:34 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199301963
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:24 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Maar het is geen dumping als die clubs allemaal 1,5x hun eigen gemiddelde salaris moeten betalen. Dat betalen ze alleen aan spelers die ze kwalitatief een meerwaarde vinden. En dat betekent ook dat de grote clubs juist meer wordt aangemoedigd om eerst eens in de buurt te kijken.

Ik vind het belangrijker dat kleinere clubs de kans krijgen om meer creatief te scouten dan dat zo'n buiten de EU speler praktisch onbetaalbaar voor ze is.
natuurlijk wel, een Braziliaan die voor 150k komt ballen is niet zo goed als eentje die dat voor 450k doet en zelfs die worden door de topclubs niet gehaald
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:28:22 #244
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199301984
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk wel, een Braziliaan die voor 150k komt ballen is niet zo goed als eentje die dat voor 450k doet en zelfs die worden door de topclubs niet gehaald
Maar een speler die wel een versterking is en best voor 150k wil komen spelen bij die clubs kunnen ze niet halen of moeten ze een salaris geven wat ver boven de marktwaarde ligt.

Je hebt makkelijk praten als Ajax fan :)
pi_199302029
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk wel, een Braziliaan die voor 150k komt ballen is niet zo goed als eentje die dat voor 450k doet en zelfs die worden door de topclubs niet gehaald
Dat vind ik wat te kort door de bocht. Tuurlijk, niemand zit te wachten op een 32 jarige journeyman die aan z'n 12e club bezig is, maar voor talenten is het imho een ander verhaal.

En een Braziliaan van 150-200k is misschien juist wel erg goed voor een club als RKC of VVV. Ligt gewoon aan de club en daarom ben ik er voorstander van om het meer op clubniveau te bekijken. En dan evt een maximum aan non-EU spelers in de selectie om uitwassen te voorkomen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:33:24 #246
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199302034
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Maar een speler die wel een versterking is en best voor 150k wil komen spelen bij die clubs kunnen ze niet halen of moeten ze een salaris geven wat ver boven de marktwaarde ligt.

Je hebt makkelijk praten als Ajax fan :)
Natuurlijk kunnen ze die halen, alleen niet van buiten de EU.
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:36:39 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199302068
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat vind ik wat te kort door de bocht. Tuurlijk, niemand zit te wachten op een 32 jarige journeyman die aan z'n 12e club bezig is, maar voor talenten is het imho een ander verhaal.

En een Braziliaan van 150-200k is misschien juist wel erg goed voor een club als RKC of VVV. Ligt gewoon aan de club en daarom ben ik er voorstander van om het meer op clubniveau te bekijken. En dan evt een maximum aan non-EU spelers in de selectie om uitwassen te voorkomen.
ik denk niet dat het veel oplost voor die clubs, het is wat betreft ook gewoon armoe in NL dat hele profvoetbal
pi_199302294
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk niet dat het veel oplost voor die clubs, het is wat betreft ook gewoon armoe in NL dat hele profvoetbal
Maak die ketenen dan wat losser om aan die 'armoe' vandaan te komen zou ik zeggen. Door de strenge eis zullen kleinere clubs minder geneigd zijn een gokje te nemen. Terwijl dat soms best goed uit kan pakken. Hoeveel Honda's zijn er geweest die om die regel niet zijn aangenomen?

Hoe zit het eigenlijk met Zwitserland, Noorwegen, IJsland e.d.? Strikt genomen geen EU maar met al die verdragen en samenwerkingen komt het er wel dichtbij.
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:58:55 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199302344
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:54 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Maak die ketenen dan wat losser om aan die 'armoe' vandaan te komen zou ik zeggen. Door de strenge eis zullen kleinere clubs minder geneigd zijn een gokje te nemen. Terwijl dat soms best goed uit kan pakken. Hoeveel Honda's zijn er geweest die om die regel niet zijn aangenomen?

Hoe zit het eigenlijk met Zwitserland, Noorwegen, IJsland e.d.? Strikt genomen geen EU maar met al die verdragen en samenwerkingen komt het er wel dichtbij.
Ik vind het allemaal wat te simpel gesteld dat de kleintjes nu geen tropische verrassingen kunnen halen, die moeten op een andere manier slim zijn.

Blijf erbij dat het een een goeie regeling is voor het NL voetbal en de opleidingen dan specifiek.
pi_199302421
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal wat te simpel gesteld dat de kleintjes nu geen tropische verrassingen kunnen halen, die moeten op een andere manier slim zijn.

Blijf erbij dat het een een goeie regeling is voor het NL voetbal en de opleidingen dan specifiek.
Maar waarom dan niet een echt gelijk speelveld, eentje die dus qua effect hetzelfde is voor iedere club?

Ik heb ook geen probleem met een regeling, in tegendeel zelfs. Maar wel een beetje met de huidige invulling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')