abonnement Unibet Coolblue
pi_199094072
Goedemorgen Nederland,

Vorig jaar heb ik een tijdje wat geld gekregen van het UWV en hier is ook belastingkorting (loonheffingskorting) over gegeven. Begin dit jaar kreeg ik een brief, dit klopt niet, je had ook nog andere inkomsten (niet waar), je moet alles terugbetalen, aangezien het belastingjaar al is afgesloten moet je er rekening mee houden dat je de belasting ook terug moet betalen.

Nou prima, als dit klopt, maar omdat ik geen inkomsten er naast had, bezwaar aangetekend, heel proces, oh ja, je hebt gelijk, je krijgt toch nog geld, meer zelfs dan je kreeg. Mooi, maar nu wel in de shit gezeten qua geld, enkele achterstanden opgelopen in betalingen die ik nu wel af kan lossen met de nabetaling (waar 1000 euro belasting af ging), maar enkele zijn ook al flink verhoogd.

Nog steeds prima, maar goed, nu moet ik dus nog wel ongeveer 1000 euro extra aan belasting terugbetalen, die ik niet heb, die krijg ik dan wel terug in 2022, maar daar heb ik nu niets aan. Is dit uit te smeren over bijvoorbeeld 2 jaar? Ik meen begrepen te hebben, dat dit alleen achteraf kan, niet vooruit?

Ik heb ivm stress door andere dingen en dit, het grotendeels uit handen gegeven, maar wil het zelf ook even duidelijk hebben.
pi_199094200
Je kan het in dit geval over max 12 maanden uitsmeren. Alleen Toeslagen werkt met een max van 24 maanden.
pi_199094229
Je hebt voor 2020 gelijk gekregen.

Wat je nog moet betalen is voor 2021? Kun je geen bezwaar maken tegen de beschikking waar dat op gebaseerd is? (op basis van je definitieve berekening over 2020)

Bij toeslagen worden wijzigingen pas tegen het eind van het jaar niet meer meteen doorgevoerd maar pas bij de aangifte verrekend. "Gelukkig" heb ik geen idee wat er in jouw situatie precies mogelijk is.
pi_199094308
Ik snap het niet helemaal.

Je hebt in 2020 voor dat jaar een UWV-uitkering ontvangen. Dit jaar is die teruggevorderd, dus jij hebt die uitkering dit jaar geheel terugbetaald.

Na bezwaar van jou heeft UWV alsnog een uitkering gedaan. Die heb je dit jaar ontvangen.

Nu heb je betaalachterstanden omdat je over de UWV-uitkering van vorig jaar belasting hebt betaald. Klopt dat?

Maar het UWV heeft toch inmiddels besloten dat je wél recht hebt op die uitkering? Dan kun je toch met die uitkering de belasting over die uitkering betalen?
  Official ESF Kreviewer woensdag 21 april 2021 @ 08:08:07 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_199094310
Heb je geen familielid of vriend die je even 1000 kan voorschieten? ben je van de stress af.
pi_199094745
Je kan toch middelen over 3 jaar:
https://www.belastingdien(...)sting%20terugkrijgen.
pi_199094776
quote:
5s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:08 schreef Kreator het volgende:
Heb je geen familielid of vriend die je even 1000 kan voorschieten? ben je van de stress af.
De ene lening oplossen met een andere is geen oplossing en lenen van (of aan) familie of vrienden is vragen om problemen.

Je kan beter een regeling treffen met de schuldeiser ipv meer partijen bij de situatie betrekken.
pi_199094994
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Je kan toch middelen over 3 jaar:
https://www.belastingdien(...)sting%20terugkrijgen.
Dat is achteraf. En alleen over een middelingstijdvak van 3 jaar waarvan elk van de 3 aanslagen definitief zijn. Dat duurt nog wel even.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:19 schreef JDx het volgende:
Nog steeds prima, maar goed, nu moet ik dus nog wel ongeveer 1000 euro extra aan belasting terugbetalen, die ik niet heb, die krijg ik dan wel terug in 2022, maar daar heb ik nu niets aan. Is dit uit te smeren over bijvoorbeeld 2 jaar? Ik meen begrepen te hebben, dat dit alleen achteraf kan, niet vooruit?

Wat je lijkt te zoeken heet een 'betalingsregeling'. Zie https://www.belastingdien(...)el-betalingsregeling.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199095122
Je kan vragen om een betalingsregeling.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199095135
Ja denk dat het gewoon via een betalingsregeling gaat worden, die heb ik inmiddels ook met de hypotheek.

Betaal nu even minder per maand en zit dan een paar jaar bij m'n hypotheek op. Heeft iemand anders geregeld.
pi_199095241
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:01 schreef JDx het volgende:
Ja denk dat het gewoon via een betalingsregeling gaat worden, die heb ik inmiddels ook met de hypotheek.

Betaal nu even minder per maand en zit dan een paar jaar bij m'n hypotheek op. Heeft iemand anders geregeld.
Let je wel op dat je bij die paar jaar bij je hypotheek op mogelijk in de problemen kan komen met je HRA!
pi_199095278
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Let je wel op dat je bij die paar jaar bij je hypotheek op mogelijk in de problemen kan komen met je HRA!
Krijg sowieso nu al geen HRA vanwege lage inkomsten en het gaat om net iets meer dan 300 euro per maand voor hra en 250 na, dus daar maak ik me niet zo druk over. Hypotheek liep tot 2036, nu tot 2040 geloof ik.
pi_199106590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:13 schreef JDx het volgende:

[..]

Krijg sowieso nu al geen HRA vanwege lage inkomsten en het gaat om net iets meer dan 300 euro per maand voor hra en 250 na, dus daar maak ik me niet zo druk over. Hypotheek liep tot 2036, nu tot 2040 geloof ik.
50 euro per maand aan hypotheekrenteaftrek is (als je het mij vraagt) niet een laag bedrag. Dat klinkt als 1/6e deel van je hypotheek :)

Ik durf niet zo goed te zeggen of, als je niet in 30 jaar terug betaald, je alles dient terug te betalen of niet. Vandaar dat ik het even aangaf.
pi_199106606
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 06:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

50 euro per maand aan hypotheekrenteaftrek is (als je het mij vraagt) niet een laag bedrag. Dat klinkt als 1/6e deel van je hypotheek :)

Ik durf niet zo goed te zeggen of, als je niet in 30 jaar terug betaald, je alles dient terug te betalen of niet. Vandaar dat ik het even aangaf.
Ja thanks voor de heads-up, er zitten altijd wel van die haken en ogen aan idd.
  donderdag 22 april 2021 @ 14:20:25 #15
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_199110502
hebben we het nu over belasting betalings perikelen of over hypotheek betalingen?????
pi_199110682
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:20 schreef Pensioengenieter het volgende:
hebben we het nu over belasting betalings perikelen of over hypotheek betalingen?????
Initieel volgens mij belasting, maar kennelijk zijn er in werkelijkheid meerdere vlakken waar betalen even lastig is.

Overigens hulde voor TS om het ogenschijnlijk proactief aan te pakken, in plaats van op z'n beloop te laten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199127392
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:37 schreef baskick het volgende:

[..]

Initieel volgens mij belasting, maar kennelijk zijn er in werkelijkheid meerdere vlakken waar betalen even lastig is.

Overigens hulde voor TS om het ogenschijnlijk proactief aan te pakken, in plaats van op z'n beloop te laten.
En daarna een kleine subtiele hint aan TS. Lijkt mij weinig mis mee hehe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')