De helft van die ploeg is gestopt, dus veel andere keuze hadden ze ook nietquote:Op zaterdag 24 september 2022 15:29 schreef heywoodu het volgende:
Toch jammer dat die boten altijd zo door elkaar gegooid worden qua bezetting, hier is Nederland olympisch- en wereldkampioen op, maar ja, dat zegt zo helemaal niks natuurlijk
Bij de NOS zegt Broenink dat ze een traject richting de spelen starten in een interview na de finish.quote:Op zondag 28 mei 2023 14:18 schreef Marcoss het volgende:
Florijn met enorm veel overmacht zeg
En van Lierop haalde maar nipt de finale en verslaat daar even de olympisch kampioen en de wereldkampioen. Vorig jaar werd Twellaar Europees kampioen in deze klasse, maar die deed mee bij de dubbeltwee bij dit EK. Benieuwd hoe dat gaat richting de OS
Een jaar of 10 geleden fietste ik met @pullup langs de Amstel en zagen we in de verte iemand aan komen roeien. @pullup zei toen: 'Het ziet er eigenlijk niet uit hoe hij roeit'. En dat ging over Van Lieropquote:Op zondag 28 mei 2023 14:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Bij de NOS zegt Broenink dat ze een traject richting de spelen starten in een interview na de finish.
https://nos.nl/artikel/24(...)lasse-bij-de-vrouwen
Neem dus aan dat ze in Parijs weer samen in de boot zitten, dan lijkt mij van Lierop de aangewezen man voor de skiff. Al moet ik zeggen dat hij in zijn interview dan weer enigzins overkomt alsof het een ongelukje was oid
Nee ze hebben inderdaad ervoor gekozen alleen kleinere nummers te varen. Spoeling is net wat dunner dan bij de mannen waarbij er naast de kleinere nummers nog ruim voldoende kwaliteit was om ook daar voor de medailles te gaannquote:Op woensdag 10 april 2024 16:42 schreef heywoodu het volgende:
Schop, vanaf vrijdag de eerste World Cup van het seizoen, in Varese
Is er helemaal geen Nederlandse vrouwenacht meer? Lekker volle ploeg in Varese, met zo te zien alle toppers aanwezig, maar een acht is er niet bij de vrouwen
Jammer, maar gezien de (prima) prestaties in de kleinere boten dan ook wel een terechte keuze. Ik hoop wel dat, als de cyclus voor Parijs is afgerond, er een acht met jonge roeisters opgezet gaat worden. Als het uiteindelijk niet tot een volwassen acht blijkt te leiden, dan zal er ongetwijfeld weer nieuwe aanwas uit gaan komen voor in de kleinere boten.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:03 schreef pullup het volgende:
[..]
Nee ze hebben inderdaad ervoor gekozen alleen kleinere nummers te varen. Spoeling is net wat dunner dan bij de mannen waarbij er naast de kleinere nummers nog ruim voldoende kwaliteit was om ook daar voor de medailles te gaann
Bijna alles wat start nu is echt bijna allemaal medaille kandidaat in die kleinere nummers en men besteed daar nu al het geld aan.
Een acht op het water brengen zou wellicht kunnen als development nummer voor nieuwe roeisters, er was er ook in de winter wel een gevormd maar er is uiteindelijk gekozen om die niet te proberen richting olympisch kwalificatie toernooi te sturen ( Dat zou over een dikke maand in Luzern zijn)
Een acht is duur en het traject zou dan echt heel anders worden dan bij de rest van de equipe en men dacht denk ik dat het te veel ruis zou opleveren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |