Het schijnt dat ie mee doet dit jaar.quote:Op dinsdag 20 april 2021 18:38 schreef Marcoss het volgende:
Alonso heeft bij sommigen hier wel echt een mythische status bereikt, geloof ik
Stom he? Hoe halen mensen het in hun hoofd om over Michael Schumacher en Fernando Alonso te discussiëren in een Formule 1 subforum.quote:Op dinsdag 20 april 2021 18:34 schreef vosss het volgende:
Genoeg over Schumacher of gaan jullie hier vrolijk verder
F1 / [F1 Algemeen] 2021 Formula1 GP's #791 Raceweek is almost upon us!quote:Op dinsdag 20 april 2021 18:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Stom he? Hoe halen mensen het in hun hoofd om over Michael Schumacher en Fernando Alonso te discussiëren in een Formule 1 subforum.
Over die pannenkoek valt weinig te discussiëren; ik stel voor dat we het in plaats daarvan gaan hebben of Schumacher of Alonso nou beter was.quote:Op dinsdag 20 april 2021 18:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Krijgen we dat weer.
Nou jongens, discussier hieronder over de capriolen van Nikita Mazepin.
Alonso was kleurloos, Schumacher heeft een muur gekopt. Mja...quote:Op dinsdag 20 april 2021 18:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Over die pannenkoek valt weinig te discussiëren; ik stel voor dat we het in plaats daarvan gaan hebben of Schumacher of Alonso nou beter was.
Wel op grote afstand van zijn teamgenootquote:Op dinsdag 20 april 2021 20:21 schreef pmponer het volgende:
Wat betreft finishen heeft Mazepin me positief verrast
Ach in het vorige deel ging het in de zinloze discussie in het verkeerde topic over en weer dat men niet begrijpend kon lezen..... dat zegt genoeg......quote:Op dinsdag 20 april 2021 18:43 schreef vosss het volgende:
[..]
F1 / [F1 Algemeen] 2021 Formula1 GP's #791 Raceweek is almost upon us!
Dat kan daar. Dit topic gaat over de race van zondag
Ook eens. Volgens mij kun je ook de zogenaamd moderne circuits toch op sommige plekken uitrusten met een muur of met een grindbak? Dat is toch niet onmogelijk?quote:Op woensdag 21 april 2021 08:21 schreef VacaLoca het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)de-circuits/6366189/
Eens. Vooral Russell was wel heel erg aan het janken.
Bijkomend nadeel vind ik ook altijd nog wel dat er daardoor ook weer veel minder risico genomen kan worden in gevechten en dat van de baan af geduwd worden door een andere coureur veel grotere gevolgen heeft. Leuk dat een ander dan 5 of 10 seconden tijdstraf krijgt, maar dat is veel minder erg dan stilstaan in de grindbak.quote:Op woensdag 21 april 2021 09:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ook eens. Volgens mij kun je ook de zogenaamd moderne circuits toch op sommige plekken uitrusten met een muur of met een grindbak? Dat is toch niet onmogelijk?
Edit: het heeft wel als nadeel dat je sneller safety cars of rode vlaggen krijgt, waardoor tijdsverschillen teniet gedaan worden. Nu Max vaker voorop rijdt vind ik dat toch wel een nadeel.
Heb je daar afgelopen race iets van gemerkt dan, dat er "veel minder" risico genomen werd? Circuits zoals Paul Ricard zijn lachwekkend. Een gigantisch parkeerterrein met strepen op het asfalt. Je kan zonder gevolgen buiten de baan rijden, je hebt geen enkel concentratievermogen nodig. Het is letterlijk onmogelijk om te crashen. Misschien een veilige locatie om een bedrijfsuitje te organiseren maar zo'n 'circuit' is toch Formule 1 onwaardig?quote:Op woensdag 21 april 2021 09:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bijkomend nadeel vind ik ook altijd nog wel dat er daardoor ook weer veel minder risico genomen kan worden in gevechten en dat van de baan af geduwd worden door een andere coureur veel grotere gevolgen heeft. Leuk dat een ander dan 5 of 10 seconden tijdstraf krijgt, maar dat is veel minder erg dan stilstaan in de grindbak.
Terwijl Paul Ricard in de jaren '70 en '80 zonder die uitsloopstroken een erg leuk circuit was. Sowieso ook vanwege de ligging. Ik ben daar geweest in 2018, op de baan na (en het verkeer) was het top!quote:Op woensdag 21 april 2021 11:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Heb je daar afgelopen race iets van gemerkt dan, dat er "veel minder" risico genomen werd? Circuits zoals Paul Ricard zijn lachwekkend. Een gigantisch parkeerterrein met strepen op het asfalt. Je kan zonder gevolgen buiten de baan rijden, je hebt geen enkel concentratievermogen nodig. Het is letterlijk onmogelijk om te crashen. Misschien een veilige locatie om een bedrijfsuitje te organiseren maar zo'n 'circuit' is toch Formule 1 onwaardig?
Helemaal onbegrijpelijk zijn megalomane complexen zoals COTA en Abu Dhabi. Ze hebben letterlijk een circus uit de grond gestampt met de gekste bouwwerken rond het circuit, maar het circuit zelf is een soort parkeerterrein met strepen erop. Waar ben je dan in godsnaam mee bezig.
Ja op een gegevens moment is Paul Ricard omgebouwd tot een extreem veilig testcircuit, wat prima is, maar je moet er dan niet opeens een F1 race willen organiseren. Het lijkt wel alsof het hogere wiskunde is om een fatsoenlijk circuit aan te leggen als je de hedendaagse parkeerterrein parcoursen aanschouwt.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Terwijl Paul Ricard in de jaren '70 en '80 zonder die uitsloopstroken een erg leuk circuit was. Sowieso ook vanwege de ligging. Ik ben daar geweest in 2018, op de baan na (en het verkeer) was het top!
En toch weer met een spinquote:Op woensdag 21 april 2021 07:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wel op grote afstand van zijn teamgenoot
Gisteren is natuurlijk niet representatief. Bij zo'n regenrace is eigenlijk alles buiten de racelijn al een risico.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Heb je daar afgelopen race iets van gemerkt dan, dat er "veel minder" risico genomen werd? Circuits zoals Paul Ricard zijn lachwekkend. Een gigantisch parkeerterrein met strepen op het asfalt. Je kan zonder gevolgen buiten de baan rijden, je hebt geen enkel concentratievermogen nodig. Het is letterlijk onmogelijk om te crashen. Misschien een veilige locatie om een bedrijfsuitje te organiseren maar zo'n 'circuit' is toch Formule 1 onwaardig?
Helemaal onbegrijpelijk zijn megalomane complexen zoals COTA en Abu Dhabi. Ze hebben letterlijk een circus uit de grond gestampt met de gekste bouwwerken rond het circuit, maar het circuit zelf is een soort parkeerterrein met strepen erop. Waar ben je dan in godsnaam mee bezig.
Het is over omdat je niet ronde na ronde de volledige 100% kan geven met deze auto's en banden. Dat heeft niks met de baan te maken.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:29 schreef Monolith het volgende:
Het probleem is natuurlijk ook breder dan dat. Zelfs met uitloopstroken heb je in deze auto's eigenlijk heel weinig marge bij een beetje gelijkwaardig duel. Je zag het in de vorige race. Verstappen heeft qua overspeed eigenlijk één poging op Hamilton. Daarna is het over.
Wat begreep je precies niet aan 'breder dan dat'?quote:Op woensdag 21 april 2021 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is over omdat je niet ronde na ronde de volledige 100% kan geven met deze auto's en banden. Dat heeft niks met de baan te maken.
Alles.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat begreep je precies niet aan 'breder dan dat'?
Het ultieme parkeerterrein parcoursquote:Op woensdag 21 april 2021 11:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja op een gegevens moment is Paul Ricard omgebouwd tot een extreem veilig testcircuit, wat prima is, maar je moet er dan niet opeens een F1 race willen organiseren. Het lijkt wel alsof het hogere wiskunde is om een fatsoenlijk circuit aan te leggen als je de hedendaagse parkeerterrein parcoursen aanschouwt.
De parking van Caesars Palace Las Vegas ja. Hebben ze iig nog wat zand aan laten rukken om de track limits te bewaken. Dat schijnt tegenwoordig van ondergeschikt belang te zijn.quote:Op woensdag 21 april 2021 13:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het ultieme parkeerterrein parcours
[ afbeelding ]
Toch 2x een WK-beslisser geweest! 100% score.quote:Op woensdag 21 april 2021 13:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De parking van Caesars Palace Las Vegas ja. Hebben ze iig nog wat zand aan laten rukken.
Dan is Long Beach helemaal voor jouw tijd, haha. Dat was een heel leuke locatie met een mooi stuk langs de oceaan. Was een plek waar de teams en rijders ook graag kwamen. Heb nooit helemaal begrepen waarom de F1 daar weg ging. Op een deel van het circuit rijdt de IndyCars nog steeds. Volgens mij was dat goedkoper of lucratiever ofzo.quote:Op woensdag 21 april 2021 13:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat is allemaal van voor mijn tijd eerlijk gezegd.
Nu gaan we 10 jaar in Miami rijden. F1 gaat een beetje de Formule E achterna met al die gimmicky stratencircuits op 'coole' locaties. Als we nu niet in een pandemie zaten dan had Imola ook nooit op de kalender gestaan. Hopelijk blijven er altijd een paar klassieke circuits behouden.
Dat zelfde probleem heeft de FIA iedere keer als ze een nieuwe baan proberen te ontwerpen, al sinds Nivelles dat Spa verving. Ook dat circuit was plat zonder hoogteverschil, te veilig en niet uitdagend. De enige uitdagende circuits die nieuw of verbouwd zijn tot nu toe zijn banen met hoogteverschil:quote:Ja op een gegevens moment is Paul Ricard omgebouwd tot een extreem veilig testcircuit, wat prima is, maar je moet er dan niet opeens een F1 race willen organiseren. Het lijkt wel alsof het hogere wiskunde is om een fatsoenlijk circuit aan te leggen als je de hedendaagse parkeerterrein parcoursen aanschouwt.
Na Nivelles zijn nog wel meer geslaagde circuits gebouwd hoor. Suzuka zou ik ook als geslaagd willen omschrijvenquote:Op woensdag 21 april 2021 14:21 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dat zelfde probleem heeft de FIA iedere keer als ze een nieuwe baan proberen te ontwerpen, al sinds Nivelles dat Spa verving. Ook dat circuit was plat zonder hoogteverschil, te veilig en niet uitdagend. De enige uitdagende circuits die nieuw of verbouwd zijn tot nu toe zijn banen met hoogteverschil:
- A1 ring naar Red Bull Ring
- Portimao
- het Istanbul park in Tuzla, Turkije
- het COTA dat weliswaar is gebouwd door Tilke, maar ontwerp is van Kevin Schwantz
De rest lijkt nergens naar en zal ook nooit wat worden. De Slovakia-ring wat nu GT en touring cars racen heeft een kunstmatige heuvel erin, maar die is dan weer net te veel zodat het een Flugplatz effect heeft ( formule auto komt daar los van de grond zoals in de Eifel)
Ik durf zandvoort ook wel in dit lijstje te zettenquote:Op woensdag 21 april 2021 14:21 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dat zelfde probleem heeft de FIA iedere keer als ze een nieuwe baan proberen te ontwerpen, al sinds Nivelles dat Spa verving. Ook dat circuit was plat zonder hoogteverschil, te veilig en niet uitdagend. De enige uitdagende circuits die nieuw of verbouwd zijn tot nu toe zijn banen met hoogteverschil:
- A1 ring naar Red Bull Ring
- Portimao
- het Istanbul park in Tuzla, Turkije
- het COTA dat weliswaar is gebouwd door Tilke, maar ontwerp is van Kevin Schwantz
De rest lijkt nergens naar en zal ook nooit wat worden. De Slovakia-ring wat nu GT en touring cars racen heeft een kunstmatige heuvel erin, maar die is dan weer net te veel zodat het een Flugplatz effect heeft ( formule auto komt daar los van de grond zoals in de Eifel)
Om het rendabel te houden is het belangrijk om het dicht bij een grote stad te houden. Kijk naar bv. Montreal, circuit ligt praktisch midden in de stad en door de hele stad is er een festival en is het evenement veel breder dan alleen F1. Zo kan een stad of land de investering nog verkopen aan de kiezers.quote:Op woensdag 21 april 2021 13:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat is allemaal van voor mijn tijd eerlijk gezegd.
Nu gaan we 10 jaar in Miami rijden. F1 gaat een beetje de Formule E achterna met al die gimmicky stratencircuits op 'coole' locaties. Als we nu niet in een pandemie zaten dan had Imola ook nooit op de kalender gestaan. Hopelijk blijven er altijd een paar klassieke circuits behouden.
En? Kijk naar Assen daar komen 200.000 mensen op af.quote:Op woensdag 21 april 2021 15:02 schreef AMDB het volgende:
[..]
Om het rendabel te houden is het belangrijk om het dicht bij een grote stad te houden. Kijk naar bv. Montreal, circuit ligt praktisch midden in de stad en door de hele stad is er een festival en is het evenement veel breder dan alleen F1. Zo kan een stad of land de investering nog verkopen aan de kiezers.
Wilde ik net komen delen.quote:Op woensdag 21 april 2021 20:18 schreef shiz het volgende:
Lando reviewt de Imola GP, live now: https://www.twitch.tv/landonorris
Russell leek vooral bang dat Bottas nog verder naar binnen ging komen en maakte een uitwijk manoeuvre die niet nodig was.quote:Op woensdag 21 april 2021 20:36 schreef shiz het volgende:
Ja.
En ome Jolyon legt het nog eens uit en velt het oordeel:
Ik zie 1 minuut die chat en ik zou er knettergek van worden. Benieuwd hoe lang ie dat nog leuk blijft vinden.quote:Op woensdag 21 april 2021 20:18 schreef shiz het volgende:
Lando reviewt de Imola GP, live now: https://www.twitch.tv/landonorris
Hij heeft in een avondje streamen weer 1000 subscriptions binnen geharkt. Nu heeft Lando het geld niet nodig. Maar dat maakt het misschien wel wat leuker. Sowieso gaat die chat zo snel dat ie er af en toe maar gewoon iets uitpikt om op te reageren.quote:Op woensdag 21 april 2021 21:32 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik zie 1 minuut die chat en ik zou er knettergek van worden. Benieuwd hoe lang ie dat nog leuk blijft vinden.
Zondag een uurtje voor de race begint die doorgaans pasquote:Op donderdag 29 april 2021 11:07 schreef babylon het volgende:
@:nattekat @:zoom
Is het niet tijd voor de voorbeschouwing?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |