abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:55:57 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199081353
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387200

quote:
Europese topclubs hebben een principeakkoord bereikt over het opzetten van de Super League, meldt The New York Times. Volgens de krant is een groep topclubs onder aanvoering van Juventus, Manchester United, Liverpool en Real Madrid het eens over de opzet van de nieuwe Europese competitie. Het initiatief druist rechtstreeks in tegen de plannen die de UEFA maandag wil presenteren over de nieuwe opzet van de Champions League.

De afgelopen maanden voerden clubs in het geheim gesprekken over de Super League. Minstens twaalf clubs hebben hun jawoord gegeven of hebben interesse getoond in de komst van de competitie: het gaat om zes Engelse clubs (Manchester United, Liverpool, Manchester City, Arsenal, Chelsea en Tottenham Hotspur), drie Spaanse club (Real Madrid, Barcelona en Atlético Madrid) en drie Italiaanse clubs (Juventus, AC Milan en Internazionale).
Het artikel gaat verder onder de video
Meer videos

De groep probeert andere clubs, zoals Bayern München en Borussia Dortmund, ook zover te krijgen om zich te committeren aan de plannen, maar die clubs willen nog geen afscheid nemen van het huidige stelsel. Ook Paris Saint-Germain heeft uitnodigingen om zich bij de groep topclubs te voegen vooralsnog afgewezen. Nasser Al-Khelaifi, de voorzitter van PSG, is ook gedelegeerde bij het uitvoerend comité van de UEFA namens de European Club Association, het orgaan dat de Europese clubteams vertegenwoordigt.

Woordvoerders van clubs die betrokken zijn bij de plannen willen op dit moment niet reageren op het vermeende principeakkoord. Ook een woordvoerder van de UEFA reageert nog niet, maar de Europese voetbalbond zou achter de schermen wel rekening houden met een statement van de clubs op zeer korte termijn. Officials van de UEFA hebben dit weekend gesprekken gevoerd over mogelijkheden om het plan te blokkeren. Een van de opties die werd besproken, is om clubs die de traditionele structuur de rug willen toekeren uit te sluiten van het volgend seizoen in de Champions League.

Het nieuwe toernooi zou in 2022 moeten beginnen. In de competitie zouden de beste teams van het continent het tegen elkaar opnemen in een eigen toernooi, los van de 'kleinere clubs'. Hoewel er dus nog wordt gezocht naar extra draagvlak, wordt er mogelijk zondag nog een statement gepubliceerd over de Super League. Op die manier overschaduwen de clubs de plannen van de UEFA over de nieuwe opzet van de Champions League. De bond wil maandag bekendmaken dat de grootste clubcompetitie van Europa voortaan bestaat uit 36 deelnemers (tegen 32 nu) en de huidige poule­fase met groepen van vier teams verdwijnt. Die wordt ingeruild voor één ranglijst van alle teams. Tussen september en januari wordt dan gespeeld in een eerste fase, waarbij ­elke deelnemer per loting tien tegenstanders krijgt toegewezen.
Waarom is Spurs hierbij betrokken? Waarom is AC Milan hierbij betrokken? Waarom is Azzenal hierbij betrokken?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:56:08 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199081354
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:54 schreef onlogisch het volgende:

[..]

En nu hetzelfde staatje maar dan met de marktwaarde?
pi_199081356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Arrest Tuitert stelt dat commerciële activiteiten ontplooien moet kunnen - maar dat gezegd hebbende was dat op een ander gebied en niet om concurrerende activiteiten uit te voeren. Als de Super League een totaal ander edoch voetbalgerelateerd toernooi is zou het niet mogen, maar als het exact dezelfde activiteiten zijn is dat natuurlijk een ander verhaal.
Ik vraag me tevens af of alle spelers wel zo blij zijn met dit idee, en of ze allemaal zomaar blind mee gaan met deze nieuwe opzet. ik kan me best voorstellen dat bepaalde spelers nu een contractbreuk willen forceren om hun interlandloopbaan niet op het spel te zetten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:56:27 #4
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199081358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ze worden ook uit hun nationale competities gegooid en uitgekotst door 95% van de fans, succes!
Ik hoop het, maar daar zou ik nog niet zo zeker van zijn
pi_199081359
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat bestaat al :P
Oh ja, dan krijgt het een kleine upgrade ;)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199081362
Denk wel dat de Beneliga nu ook in een versneld proces terecht gaat komen. Als er minder geld vanuit de CL gaat komen dan moet het ergens anders vandaan gaan komen.

Overigens ben ik het wel eens met meer Europees voetbal en iets minder nationaal voetbal. Vrees dat de houdbaarheid van clubs als Emmen en RKC steeds meer in het gedrang komt door al deze ontwikkelingen.
pi_199081363
Stan Kroenke...Nederlandse voorouders?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 10:57:38 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081365
Ik ben benieuwd wat een De Jong zal doen als hij niet meer voor Oranje mag uitkomen omdat Barca zich bij de SL heeft aangesloten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:57:40 #9
38496 Perrin
pi_199081366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik denk dat je de eer van veel spelers onderschat. Die spelers spelen straks dus enkel voor een eindzege in de SL en niet meer voor een nationaal kampioenschap, CL, EL, Conference League, continentaal of WK-titel... dan kun je een leuk salaris verdienen, maar dat kun je ook bij de Bayerns en PSG's van deze wereld.
Bovendien maakt meer geld boven een bepaalde grens ook echt weinig meer uit en worden andere zaken relatief belangrijker. Waaronder eer, nalatenschap, werkplezier, etc.
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:57:46 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199081367
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zelfs zonder Ajax doen we het nu beter dan in 2017/18. Er waren op de laatste Europese speeldag 4 clubs die zich voor de KO fase konden plaatsen.

Maar ik doelde meer op het feit dat de kijkcijfers bij ESPN niet achteruit lijken te gaan, er vernieuwend positief beleid is bij de meeste clubs en de tendens over het algemeen best positief is. Geen competitie in verval oid
OK, al zou het (gedeeltelijk) wegvallen van CL inkomsten wel invloed hebben op de top, als dat wegvalt zie ik Feyenoord ook niet meer City bouwen, Ajax en PSV zullen ook een toontje lager moeten gaan zingen wat begrotingen betreft al kan het ook weer omslaan omdat de mogelijkheden om verder te komen ook weer groter zijn.
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:57:55 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199081369
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ja lastig inschatten of dat arrest 1 op 1 toe te passen is op deze situatie. Maar ik denk niet dat UEFA en FIFA vol in durven zetten op het weren van die spelers voor interlands. Als ze dat verliezen is de verdediging gebroken
Of nog erger, als die spelers zeggen: “Zak maar in de stront met je interlands.”

Dan is niet alleen je leverage weg maar verliest een lucratief toernooi als het EK/WK ook een stuk glans. Het is echt hoog niveau blufpoker omdat de UEFA/FIFA echt wel gebaat is bij grote namen op hun eindtoernooien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199081370
Stel nu dat er bij Real een stuk of 5-6 spelers rondlopen die helemaal niet van plan zijn om hun interlandcarriere op het spel te zetten, dan hebben ze er ineens een probleem van een hele andere orde bij natuurlijk.
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 10:58:12 #13
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199081372
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
24.9 miljard waarde vs 7miljard schuld. Niet zo'n probleem dus.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_199081373
Maar over de eredivisie, die stelt dus niets meer voor omdat die grote clubs veel schulden mogen maken ook.
pi_199081378
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:57 schreef Simmertje het volgende:
Denk wel dat de Beneliga nu ook in een versneld proces terecht gaat komen. Als er minder geld vanuit de CL gaat komen dan moet het ergens anders vandaan gaan komen.

Overigens ben ik het wel eens met meer Europees voetbal en iets minder nationaal voetbal. Vrees dat de houdbaarheid van clubs als Emmen en RKC steeds meer in het gedrang komt door al deze ontwikkelingen.
Nee, Nederlandse clubs hebben al voor een andere opzet gekozen en daarin is geen plaats voor Belgen.
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:58:52 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199081379
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:57 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben benieuwd wat een De Jong zal doen als hij niet meer voor Oranje mag uitkomen omdat Barca zich bij de SL heeft aangesloten.
en je vindt het aannemelijk dat dit over de rug van de spelers gespeeld gaat worden?
pi_199081381
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:57 schreef Hathor het volgende:
Stel nu dat er bij Real een stuk of 5-6 spelers rondlopen die helemaal niet van plan zijn om hun interlandcarriere op het spel te zetten, dan hebben ze er ineens een probleem van een hele andere orde bij natuurlijk.
Als ik de reacties van spelers van de betreffende clubs zo lees die tot nu toe bekend zijn, dan lijkt het me duidelijk dat er in die selecties weinig enthousiasme is....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199081383
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:57 schreef Simmertje het volgende:

De BeneLiga, hah daar droomde ik van jaren terug...altijd op gehoopt. Maja, nu lijkt het te laat.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:00:02 #19
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_199081385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende: [ twitter ]
Stukje geen cent te makken. Het had de clubs gesierd als ze waren samengekomen om de financiële uitwassen aan te pakken ipv een nieuw monster te creëren. Slap volk.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:00:03 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081386
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of nog erger, als die spelers zeggen: “Zak maar in de stront met je interlands.”

Dan is niet alleen je leverage weg maar verliest een lucratief toernooi als het EK/WK ook een stuk glans. Het is echt hoog niveau blufpoker omdat de UEFA/FIFA echt wel gebaat is bij grote namen op hun eindtoernooien.
Dan wordt doorselecteren in eens zeer interessant en snijden die ego'tjes zichzelf gigantisch in de vingers.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199081388
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:18 schreef GGMM het volgende:
Wat is Amerika toch kut.
Dat is ook kortzichtig. In Amerika werkt het topsportsysteem fantastisch. Door kunstmatige nivellering ook enorm competitief, waardoor ook kleinere teams af en toe hele goede seizoenen doormaken. Maar je kunt er niet één element uitpikken en dezelfde uitkomst verwachten. Dan moet je ook gaan werken met salary caps of een luxury tax invoeren. Jeugdopleidingen inruilen voor een draft systeem en affiliate teams. Clubs overdragen aan de competitie en een franchise concept invoeren, etc.

Als we het laten bij enkel een gesloten competitie, dan is 'ie wat mij betreft gedoemd om te mislukken. In de nationale competities is naast het kampioenschap niets meer om voor te spelen, waardoor er competitievervalsing optreedt. Dit gaat niet werken. En als deze clubs uit de nationale competities gezet gaan worden en spelers niet meer mogen spelen voor nationale teams, zullen spelers toch ook wel een keer nadenken voordat ze zich laten transfereren naar een Super League club. En hoe leuk is het voor Aziatische fans om jaar in jaar uit dezelfde wedstrijden te zien?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:00:22 #22
38496 Perrin
pi_199081389
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]

24.9 miljard waarde vs 7miljard schuld. Niet zo'n probleem dus.
Ja alleen is de factor cashflow van groot belang. Je hebt niks aan waarde die je niet ten gelde kunt maken als je schulden moet doorrollen.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:00:48 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199081393
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:59 schreef BookFreak het volgende:

[..]

De BeneLiga, hah daar droomde ik van jaren terug...altijd op gehoopt. Maja, nu lijkt het te laat.
Ben jij het @Smoofie?
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:01:18 #24
38496 Perrin
pi_199081396
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

en je vindt het aannemelijk dat dit over de rug van de spelers gespeeld gaat worden?
Het gaat denk ik lastig worden om in zo'n voetbaloorlog op hoog niveau geheel buiten schot te blijven als topvoetballer.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:01:22 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081397
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja. De clubs kunnen wel willen, maar als de spelers niet willen en massaal willen gaan verkassen, hebben de clubs wel een serieus probleem. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')