abonnement Unibet Coolblue
pi_199080074


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199080079
🍻
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 20 april 2021 @ 08:54:35 #3
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199080167
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 08:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik bagatelliseer het helemaal niet.

Het is niet de strengste lockdown (in EU/wereld). Het is in theorie heel streng en voor bepaalde sectoren is het dat niet alleen in theorie, maar ook in de praktijk.
Maar degenen die het hardste roepen over die strengste lockdown zijn ook degenen die zich toch van de maatregelen niet zoveel aantrekken. Die kokketeren met het ontlopen van de avondklok zonder boette, bijvoorbeeld.

Maar goed, een discussie wordt hier steeds zeldzamer. Het is vooral vliegen afvangen, proberen mensen die een iets andere mening hebben te vangen op een paar woorden. Dus nou: tof voor diegene die gevonden hebben dat ik vooral inging op 'strengste lockdown' en toen in mijn reacties niet meer strengste maar vreselijk streng gebruikt ^O^
Dik gedrukte is natuurlijk een vrij grote aanname. Ook niet helemaal eerlijk naar de mensen die wèl het gevoel hebben dat dit een van de strengste lockdowns is in Europa, terwijl ze zich wel gewoon aan de maatregelen houden.

We zullen inderdaad niet de allerstrengste zijn, maar tegelijkertijd zijn er niet veel landen die al sinds mis oktober zoveel beperkingen hebben (gehad). De een merkt er ook meer van dan de ander.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199080217
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 06:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Benoemen van een clubje? Hij is voorzitter van de raad van bestuur van het Erasmus. Al jarenlang de meest invloedrijke ziekenhuisbestuurder in ons land.

Dat jij vindt dat ie onbekwaam is wil niet zeggen dat hij geen bestuurder is.

Erg kinderachtig om hem weg te zetten als onderzoeker of medicus.
Erasmus MC slaagt er al vele jaren niet in om verpleegkundigen te werven en te behouden (net zoals vele andere ziekenhuizen)
Gommers die in hetzelfde ziekenhuis werkt, klaagde daar in 2018 al over, daarom waren er ook toen al IC bedden onbenut

Kan aan mij liggen, maar personeelsbeleid is toch wel een van de punten waar je een bestuurder op mag afrekenen...
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 08:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Krijgen we echt dit weer? Dat we geen personeel hebben om het op te vangen?

HAD JE DAN NIET MOETEN INVESTEREN IN PERSONEEL?!~?!11!

Waar haal ik ze vandaan? Zelfs voor COVID stonden er al 40-45 vacatures uit voor IC-verpleegkundigen. Ook voor een opleidingsplek. De mensen zijn er gewoon niet.
Juist, al VOOR Covid was er een gebrek aan (IC)-verpleegkundigen
Ook toen al faalden de ziekenhuizen in hun personeelsbeleid

Ga niet een heel land straffen omdat jij als sector je zaken niet voor elkaar hebt !
Zorg voor betere arbeidsvoorwaarden, meer salaris etc
Als dat niet verandert dan zitten ze over 10 jaar nog te klagen over gebrek aan personeel
pi_199080220
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 08:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dik gedrukte is natuurlijk een vrij grote aanname. Ook niet helemaal eerlijk naar de mensen die wèl het gevoel hebben dat dit een van de strengste lockdowns is in Europa, terwijl ze zich wel gewoon aan de maatregelen houden.

We zullen inderdaad niet de allerstrengste zijn, maar tegelijkertijd zijn er niet veel landen die al sinds mis oktober zoveel beperkingen hebben (gehad). De een merkt er ook meer van dan de ander.
Ja precies. Het feit dat ik al bijna een half jaar mijn werk niet meer mag doen is echt killing. Mis het verschrikkelijk, ook omdat het eigenlijk mijn hele sociale leven was. Kan me goed voorstellen dat als je werk doorgaat, je een partner of gezin hebt, het toch heel anders is. Nog los van het geld wat ik nu misloop -O-
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199080243
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 00:36 schreef leolinedance het volgende:
Wel mooi in de USA dat de staten die geen lockdown en mondkapjes hebben het veel beter doen dan de rest :o _O-
America first he

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 00:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik had liever gezien dat dat de NS meer treinen in zet in plaats vn minder, maar kennelijk is daar geen enkele expert opgekomen. Net zoals dat geen enkele expert kennelijk snapt dat het handiger is om in een grote groep buiten te zijn dan in eeen kleine groep binnen. Dat geen enkele exprert kennelijk op het idee komt om de mensen die de komende 6 weken gevaccineerd zullen worden extra te waarschuwen om nu voorzichtig te zijn.

Dat hadden ze zelf ook liever gezien, maar het duurde veel te lang (of duurt nog steeds) voor de overheid met geld voor de OV bedrijven over de brug kwam, waardoor ze hun eigen reserves aan het opeten zijn/waren

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 02:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

"Voss stoort zich aan het feit dat het bedrag van 925 miljoen euro veelvuldig ter sprake wordt gebracht bij de kritiek op de Fieldlabs. "

:r
Nou ja, het klopt wel, die 925 miljoen hebben niet zoveel (of zeg maar niets) te maken met Fieldlab Evenementen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 08:22 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)len-op-afspraak.html

Als EMA zegt dat de voordelen zwaarder wegen dan nadelen, kunnen we dan in principe direct beginnen of moet iedere instantie eerst zijn zegje erover doen?
Als de gezondsheidsraad zijn rug recht houdt, moeten ze janssen ook exclusief ook voor 60+ maken. Als ze dat niet doen, moeten ze eigenlijk naar mijn idee AZ ook voor een grotere doelgroep weer toelaten
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199080250
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 08:58 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Erasmus MC slaagt er al vele jaren niet in om verpleegkundigen te werven en te behouden (net zoals vele andere ziekenhuizen)
Gommers die in hetzelfde ziekenhuis werkt, klaagde daar in 2018 al over, daarom waren er ook toen al IC bedden onbenut

Kan aan mij liggen, maar personeelsbeleid is toch wel een van de punten waar je een bestuurder op mag afrekenen...
Ja, ligt aan jou.
pi_199080255
Nee, dat ligt niet aan mij
Kuipers faalt als bestuurder

[ Bericht 6% gewijzigd door bluemoon23 op 20-04-2021 09:20:24 ]
  dinsdag 20 april 2021 @ 09:02:20 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_199080257
Gaan ze die begin 60-ers ook nog Pfizer aanbieden denken jullie? Mijn oom heeft nu alsnog Pfizer gekregen maar mijn tante zit nog in spanning.
pi_199080274
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 00:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Tja.
Wij hebben hetzelfde met de Buitenschoolse Opvang.
Was dicht, maar moet wel doorbetalen. Zie maar wat, hoe en of je het terug krijgt.
Van vorig jaar hebben we ook nog niet terug. :{
Dat is wel apart, alles van vorig jaar is al rond de zomer terug gestort.
Ik ga er vanuit dat we straks ook weer euro's kunnen bijschrijven
pi_199080281
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat is wel apart, alles van vorig jaar is al rond de zomer terug gestort.
Ik ga er vanuit dat we straks ook weer euro's kunnen bijschrijven
Wij hebben tot 1 februari al alles terug gehad. Maart en april volgen waarschijnlijk binnenkort.

Gaat best netjes.
pi_199080286
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 08:00 schreef miss_sly het volgende:Ik bagatelliseer het helemaal niet
Dat doe je nu al in meerdere posts, ook hier weer
quote:
Het is niet de strengste lockdown (in EU/wereld). Het is in theorie heel streng en voor bepaalde sectoren is het dat niet alleen in theorie, maar ook in de praktijk.
Niemand heeft gezegd dat het hier de strengste lockdown in de EU/ter wereld is
Maar doe alsof het 2019 is, en dan is het WEL een strenge lockdown, in de theorie, en al helemaal in de praktijk
quote:
Maar degenen die het hardste roepen over die strengste lockdown zijn ook degenen die zich toch van de maatregelen niet zoveel aantrekken. Die kokketeren met het ontlopen van de avondklok zonder boette, bijvoorbeeld
Dat lijkt mij een heel logisch gedrag van die klagers, waarom zou je jezelf houden aan regels waar je het niet mee eens bent, en die bovenal niets doen om besmettingen te voorkomen ?
pi_199080346
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:02 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, dat ligt niet aan mij
Gommers faalt als bestuurder
Oh, nu heb je het over Gommers?

Gommers is een intensivist.
pi_199080366
Zeer benieuwd wat het vaccinatiedoel gaat zijn deze week. Hoger of lager dan de 800k die afgelopen week zijn gezet.
pi_199080376
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:45 schreef mijntjexx het volgende:
Je merkte echt de frustratie en stress bij die man
Later klaagde hij nog dat er zoveel van zijn personeel in het ziekenhuis niet ingeent was
En dat hij honderden vaccins AstraZeneca in de koelkast had liggen maar ze niet mag gebruiken

Ja, toon dan ballen en ga die AZ vaccins gewoon gebruiken, in plaats van klagen op tv en je als een schooljongetje door meester Hugo laten vertellen wat je wel en niet mag...
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:19 schreef trein2000 het volgende:
Eens, maar ik zoek nog steeds naar het motief. Waarom zou je dat willen.p
Doe niet zo naief
Paniek zaaien en angst aanjagen natuurlijk
RIVM heeft niet voor niets een gedragsunit

Let maar eens op hoe vaak het bij maatregelen en persconferenties ging over "mensen moeten zich bewust zijn van de ernst van het virus"
Zoals toen vorig jaar mondkapjes verplicht werden in Rotterdamse winkelstraten
https://www.nrc.nl/nieuws(...)straatbeeld-a4007462
quote:
Rotterdam verplicht mondkapjes om het bewustzijn over corona vergroten. De ernst van het virus moet te zien zijn op straat.
https://www.volkskrant.nl(...)verbruggen~b943ee62/
quote:
Juist het mondkapje kan die kloof tussen overmoedige burgers en bezorgde autoriteiten overbruggen. Wellicht biedt het enige extra bescherming, maar wat veel belangrijker is: het mondkapje herinnert mensen aan de ernst van de situatie. Het laat zien dat het leven nog altijd niet normaal is en dat oplettendheid geboden is.
pi_199080384
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oh, nu heb je het over Gommers?

Gommers is een intensivist.
Was een typfout, ik bedoelde Kuipers
Maar inderdaad, Gommers faalt ook in zijn rol als voorzitter van de intensivisten
  dinsdag 20 april 2021 @ 09:22:41 #17
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199080390
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:16 schreef Cynicio het volgende:
Zeer benieuwd wat het vaccinatiedoel gaat zijn deze week. Hoger of lager dan de 800k die afgelopen week zijn gezet.
Als je kijkt naar vaccinatiedashboard dan gaat het om zo'n 700.000 prikken deze week.
  dinsdag 20 april 2021 @ 09:23:55 #18
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199080409
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Was een typfout, ik bedoelde Kuipers
Maar inderdaad, Gommers faalt ook in zijn rol als voorzitter van de intensivisten
Lekker makkelijk. Je had een naam fout maar dan toch ook degene die je wel noemde aan schandpaal nagelen.
pi_199080413
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Was een typfout, ik bedoelde Kuipers
Maar inderdaad, Gommers faalt ook in zijn rol als voorzitter van de intensivisten
Ik zal het makkelijk proberen te maken.

Er is een tekort aan verpleegkundigen. Er is een groot tekort aan IC-verpleegkundigen.

We kunnen ze een goede werkplek bieden, maar zijn verder gebonden aan een CAO.

Nou, dat was het wel. Maar reken Kuipers er vooral op af dat er vacatures openstaan terwijl de mensen die IC-verpleegkundige willen worden er gewoon veel te weinig zijn.
pi_199080434
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Geweld zou inderdaad nooit het antwoord mogen zijn; hoe slecht een Mark of Hugo het wel niet doen.

Al zou het me ergens wel lekker lijken om even mijn (felle) mening van me af te gooien als ik ze tegen kom (al schiet ik er niks mee op). Maar dan laat ik mijn woorden voor me spreken, ik zou nooit naar geweld grijpen.
Mwah, ik ben daar niet zo stellig in, genoeg voorbeelden in de geschiedenis waar geweld wel de oplossing was om van dictators en machtsbeluste ministers af te komen
Zij kiezen zelf toch ook voor geweld ?, als je niet de onzinnige coronaregels opvolgt, of tegen het kabinetsbeleid demonstreert dan krijg je met de ijzeren vuist van de overheid te maken
Ga dan niet verbaasd zijn wanneer je dat als een boomerang terug krijgt
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Tot we weer massaal op de Dam staan omdat een wappie te ver gaat en Rutte of de Jonge serieus iets aandoet.
Hoezo zou een wappie ze iets aan doen ?
Ik acht de kans groter dat een ondernemer die kapot is gemaakt door het Rutte regime ze iets aan doet

En ik zeg eerlijk, dan trek ik een goede fles champagne open als die smeerlappen aangepakt worden voor wat ze Nederland hebben aangedaan
  dinsdag 20 april 2021 @ 09:27:36 #21
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199080442
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik zal het makkelijk proberen te maken.

Er is een tekort aan verpleegkundigen. Er is een groot tekort aan IC-verpleegkundigen.

We kunnen ze een goede werkplek bieden, maar zijn verder gebonden aan een CAO.

Nou, dat was het wel. Maar reken Kuipers er vooral op af dat er vacatures openstaan terwijl de mensen die IC-verpleegkundige willen worden er gewoon veel te weinig zijn.
uit het buitenland halen, dus een internationaal detacheringsbureau inhuren?
pi_199080446
Prima TT. Beetje vroeg wellicht, maar wie let daar nu nog op ^O^.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 09:31:26 #23
5428 crew  miss_sly
pi_199080478
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Prima TT. Beetje vroeg wellicht, maar wie let daar nu nog op ^O^.
Als je kunt proosten, moet je het vooral niet laten en je zeker niet tegen laten houden door zo'n futiliteit als een tijdstip ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199080538
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zal het makkelijk proberen te maken.

Er is een tekort aan verpleegkundigen. Er is een groot tekort aan IC-verpleegkundigen.

We kunnen ze een goede werkplek bieden, maar zijn verder gebonden aan een CAO.
Ja, en wie is er verantwoordelijk voor die CAO ?
de organisatie van werkgevers Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen, en de vakbonden

En bij de Academische Ziekenhuizen de Nederlandse Federatie van Universitair Medische Centra en de vakbonden

Aan wie zou het kunnen liggen denk je dat er niet meer salaris betaald wordt, zouden de bonden dat tegenhouden ???
quote:
Nou, dat was het wel. Maar reken Kuipers er vooral op af dat er vacatures openstaan terwijl de mensen die IC-verpleegkundige willen worden er gewoon veel te weinig zijn.
Er zijn te weinig mensen die IC-verpleegkundige willen worden omdat de arbeidsomstandigheden en secundaire arbeidsvoorwaarden niet best zijn, en omdat het ruk betaalt
Wie is daar als bestuurder mede verantwoordelijk voor denk je ???
https://werkenbijamc.nl/v(...)eegkundige-fulltime/
quote:
Het salaris ligt tussen ¤ 3.196,- en ¤ 3.922,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 9a CAO UMC). Dat betekent dat je netto maximaal ¤ 2.686,- per maand* kan verdienen op basis van 36 uur.
Daar trek je tegenwoordig geen volk meer mee hoor
pi_199080568
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:38 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, en wie is er verantwoordelijk voor die CAO ?
de organisatie van werkgevers Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen, en de vakbonden

En bij de Academische Ziekenhuizen de Nederlandse Federatie van Universitair Medische Centra en de vakbonden

Aan wie zou het kunnen liggen denk je dat er niet meer salaris betaald wordt, zouden de bonden dat tegenhouden ???
[..]

Er zijn te weinig mensen die IC-verpleegkundige willen worden omdat de arbeidsomstandigheden en secundaire arbeidsvoorwaarden niet best zijn, en omdat het ruk betaalt
Wie is daar als bestuurder mede verantwoordelijk voor denk je ???
https://werkenbijamc.nl/v(...)eegkundige-fulltime/
[..]

Daar trek je tegenwoordig geen volk meer mee hoor
Dat is wel een erg schokkend laag salaris en verklaard eigenlijk alles.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 20 april 2021 @ 09:41:42 #26
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199080574
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mwah, ik ben daar niet zo stellig in, genoeg voorbeelden in de geschiedenis waar geweld wel de oplossing was om van dictators en machtsbeluste ministers af te komen
Zij kiezen zelf toch ook voor geweld ?, als je niet de onzinnige coronaregels opvolgt, of tegen het kabinetsbeleid demonstreert dan krijg je met de ijzeren vuist van de overheid te maken
Ga dan niet verbaasd zijn wanneer je dat als een boomerang terug krijgt
[..]

Hoezo zou een wappie ze iets aan doen ?
Ik acht de kans groter dat een ondernemer die kapot is gemaakt door het Rutte regime ze iets aan doet

En ik zeg eerlijk, dan trek ik een goede fles champagne open als die smeerlappen aangepakt worden voor wat ze Nederland hebben aangedaan
Ik kan maar weinig van een discussie maken als iemand een Rutte gaat vergelijken met een dictator. En als geweld tegen die persoon goed gepraat wordt. Zelfs toegejuicht wordt.

Ben het echt niet eens met z’n beleid, maar een dictator of een machtsbeluste minister zou ik hem niet willen noemen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199080607
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:38 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, en wie is er verantwoordelijk voor die CAO ?
de organisatie van werkgevers Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen, en de vakbonden

En bij de Academische Ziekenhuizen de Nederlandse Federatie van Universitair Medische Centra en de vakbonden

Aan wie zou het kunnen liggen denk je dat er niet meer salaris betaald wordt, zouden de bonden dat tegenhouden ???
[..]

Er zijn te weinig mensen die IC-verpleegkundige willen worden omdat de arbeidsomstandigheden en secundaire arbeidsvoorwaarden niet best zijn, en omdat het ruk betaalt
Wie is daar als bestuurder mede verantwoordelijk voor denk je ???
https://werkenbijamc.nl/v(...)eegkundige-fulltime/
[..]

Daar trek je tegenwoordig geen volk meer mee hoor
Je gaat Kuipers er serieus op afrekenen dat een IC-verpleegkundige in een te lage schaal zit?

Overigens is wat je noemt helemaal niet wat een IC-verpleegkundige verdient. Er bestaat nog iets als ORT.

Ik vind overigens dat het helemaal niet aan het salaris ligt. Tussen de 3200 en 4k bruto exclusief ORT. Zo slecht is dat niet.

Je vergeet volgens mij ook dat het echt een vak apart is. De meeste scholieren kiezen niet voor een bepaalde opleiding vanwege salaris.
pi_199080610
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:03 schreef Vasilevski het volgende:
Het invoeren had dat effect ook niet, dus dat zou geen verrassing moeten zijn inderdaad.

Geeft wel weer aan wat voor enorme berg boter er op de hoofden ligt van al die anderen die namens 'de' zorg riepen dat het onverantwoord zou zijn om de avondklok af te schaffen/niet in te voeren. Weet niet of Kuipers daar eentje van was. Maar er zijn heel veel uitspraken over de avondklok gedaan (inclusief in de rechtszaal) die niet houdbaar waren, puur als propaganda om er mee door te gaan. En heel wat mensen boetes aan te smeren voor een minuutje te laat op pad zijn. Alles om de maatregel toch maar mooi >3 maanden in stand te houden en te doen alsof dat al die tijd 'nodig' was. Want anders kun je al die boetes ook weer in twijfel gaan trekken.
Die hele avondklok werd ingevoerd met de Britse mutatie als angstaanjager
Rijen van wachtende ambulances werden als schrikbeeld gebruikt "kijk wat er in Londen is gebeurt !1!"
Dat er elke winter wachtende ambulances bij de Britse ziekenhuizen zijn, dat werd er niet bij verteld....

OMT zat in September al te azen op een avondklok https://rijksoverheid.nl/(...)s-nav-83e-en-84e-omt
Rutte sprak er 3 November over in de persconferentie
https://rijksoverheid.nl/(...)onge-3-november-2020
En RIVM & OMT goochelden net zo lang met modellen tot de verwachte IC opnames hoog genoeg waren en een avondklok noodzakelijk leek
pi_199080616
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je kunt proosten, moet je het vooral niet laten en je zeker niet tegen laten houden door zo'n futiliteit als een tijdstip ^O^
Het is altijd wel ergens al avond, dus gewoon doen :9
  dinsdag 20 april 2021 @ 09:47:16 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199080643
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:16 schreef Cynicio het volgende:
Zeer benieuwd wat het vaccinatiedoel gaat zijn deze week. Hoger of lager dan de 800k die afgelopen week zijn gezet.
Waarom wordt dat niet op maandagochtend meteen bijgewerkt eigenlijk?
pi_199080669
Inmiddels is de voorraad van de vaccins aardig geslonken, nog geen 250k meer.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199080671
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:38 schreef bluemoon23 het volgende:
Daar trek je tegenwoordig geen volk meer mee hoor
Boven modaal. Vind ik echt geen slecht salaris. Ik vraag me af of salaris het probleem is. Blijft natuurlijk toch vooral een vrouwenberoep met een flinke opleiding. Buurvrouw was ook bezig met (niet iC) verpleegkunde opleiding maar is gestopt en zit thuis met de kinderen. De keuze tussen werken en thuis zitten (of een minder zware baan) wordt nu eenmaal ook mede bepaald door de hoge kosten voor kinderopvang. Tuurlijk meer salaris helpt maar is niet de heilige graal.
pi_199080682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Inmiddels is de voorraad van de vaccins aardig geslonken, nog geen 250k meer.
Op dindag komt er meestal weer wat binnen toch?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199080689
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 00:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we helemaal niets met elkaar, maar ik sponsor jouw en wat vrienden 4 kaartjes voor de Tomofair als die weer kan, gewoon omdat ik geen slecht mens ben. Bij deze staat die deal.
Aww wat aardig 🥺
#WeesGeenWhales
pi_199080693
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat is wel een erg schokkend laag salaris en verklaard eigenlijk alles.
Ik zit als MBOer in de techniek zowat ¤1000 (bruto basissalaris) hoger als het maximum wat een HBO IC-verpleegkundige kan verdienen.......
Gek he dat je dan geen personeel krijgt ?
Dan houdt je alleen maar pure idealisten over...
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Je gaat Kuipers er serieus op afrekenen dat een IC-verpleegkundige in een te lage schaal zit?
Ja natuurlijk, Erasmus MC is als werkgever een van de partijen in de CAO voor academische ziekenhuizen
Kuipers is bestuursvoorzitter van Erasmus MC
quote:
Overigens is wat je noemt helemaal niet wat een IC-verpleegkundige verdient. Er bestaat nog iets als ORT.

Ik vind overigens dat het helemaal niet aan het salaris ligt. Tussen de 3200 en 4k bruto exclusief ORT. Zo slecht is dat niet.
ORT is een toeslag, dat moet je niet meerekenen
Toen ik offshore werkte rekende ik al mijn toeslagen ook niet mee als onderdeel van mijn vaste salaris, een hypotheekverstrekker doet dat ook niet....
quote:
Je vergeet volgens mij ook dat het echt een vak apart is. De meeste scholieren kiezen niet voor een bepaalde opleiding vanwege salaris.
Mwah, het helpt wel mee hoor....
En als je verpleegkundigen al vele jaren hoort klagen over werkdruk, dan gaan mensen niet denken "goh, laten we in een ziekenhuis gaan werken"

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 20-04-2021 10:06:59 ]
  dinsdag 20 april 2021 @ 09:53:17 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199080699
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Op dindag komt er meestal weer wat binnen toch?
Hugo's frikandellenbusjes rijden al.
pi_199080704
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Inmiddels is de voorraad van de vaccins aardig geslonken, nog geen 250k meer.
Maar op de grafiek van coronabeeld staat dat we 18 apr weer zo'n 800k zouden verwachten, dus misschien is dat inmiddels wel al binnen gekomen maar nog niet bevestigd.
pi_199080714
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 00:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dan krijgen we een Tadzjikistaanse variant waar de vaccins niet tegen bestand zijn. Of we moeten plots stoppen met alle vaccins wegens wie weet wat. Je kunt je met dit topic in je achterhoofd vast voorstellen hoe de reacties zijn als je geen enkel alternatief had getest toen het kon, mocht er onverhoopt toch iets niet zoals gepland zijn gegaan.
Alleen begrijp ik van echte experts die er direct mee werken dat er 0 direct bewijs is dat de varianten echt ontsnappen. Pfizer en AZ werken nu bv ook bewezen tegen p1. En de mutaties lijken onafhankelijk van elkaar op elkaar.

Het is dus grotendeels media paniek.

Ik snap dat het politiek makkelijker is om dit te verantwoorden achteraf dan niets doen als, maar toch jammer dat dat weer zoveel kost...
#WeesGeenWhales
pi_199080723
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:52 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik zat als MBOer in de techniek zowat ¤1000 (bruto) hoger als het maximum wat een HBO IC-verpleegkundige kan verdienen.......
Gek he dat je dan geen personeel krijgt ?
Dan houdt je alleen maar pure idealisten over...
[..]

Ja natuurlijk, Erasmus MC is als werkgever een van de partijen in de CAO voor academische ziekenhuizen
Kuipers is bestuursvoorzitter van Erasmus MC
[..]

ORT is een toeslag, dat moet je niet meerekenen
Toen ik offshore werkte rekende ik al mijn toeslagen ook niet mee als onderdeel van mijn vaste salaris, een hypotheekverstrekker doet dat ook niet....
[..]

Mwah, het helpt wel mee hoor....
En als je verpleegkundigen al vele jaren hoort klagen over werkdruk, dan gaan mensen niet denken "goh, laten we in een ziekenhuis gaan werken"
ORT is een toeslag maar mag je niet meerekenen? Wat is dat voor onzin. Ze werken altijd in diensten. Dus ORT krijgen ze elke maand uitgekeerd. Beetje raar om dat niet mee te nemen.

Werkdruk komt natuurlijk dan ook weer door onderbezetting. Maar meer belonen lijkt mij niet per se de oplossing.

En op je punt dat je Kuipers verantwoordelijk houdt voor CAO onderhandelingen ga ik niet eens meer op in. Dat heeft geen zin.
pi_199080732
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Op dindag komt er meestal weer wat binnen toch?
Wel te hopen, anders is het weer snel gedaan met de doelstellingen halen :7.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199080734
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 06:08 schreef vipergts het volgende:

[..]

Die FL testen is volgens dat artikel wat anders als de test samenleving. Nu snap ik wel dat je het eerste op dit moment wilt doen omdat je de kans niet snel meer krijgt maar zoiets kan niet belangrijker zijn dan de samenleving.
Huh? Die zijn toch bedoeld als testen voor de testsamenleving?

Hoe dan ook, hij zegt zelf dat het zinloos is na dit jaar. Dat stoort me...
#WeesGeenWhales
pi_199080745
https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/kfJgDHa0hB

Goed artikel in de nyt. Wordt tegen oktober ofzo voor ons ook relevant. Ik ga er echt geen last van hebben, maar wordt interessant om de verschillen tussen mensen te zien XD
#WeesGeenWhales
pi_199080759
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kan maar weinig van een discussie maken als iemand een Rutte gaat vergelijken met een dictator. En als geweld tegen die persoon goed gepraat wordt. Zelfs toegejuicht wordt.

Ben het echt niet eens met z’n beleid, maar een dictator of een machtsbeluste minister zou ik hem niet willen noemen.
Doe even of het 2019 is, vergeet alle propaganda over "noodzakelijke maatregelen" en kijk wat ze het bedrijfsleven hebben aangedaan
Hoe rechten en vrijheden van burgers zijn ingeperkt
Hoe demonstraties hardhandig worden neergeslagen
Hoe veel macht er bij Hugo de Jonge is beland met ministeriele regelingen
Hoe veel macht er bij burgemeesters is, die rondstrooien met noodverordenening alsof het snoeppapiertjes zijn en zaken van hardwerkende ondernemers sluiten omdat een paar NSBers BOA`s daar meerdere keren per dag controleren of onzinnige regels wel gevolgd worden
Hoe de grondwet is verkracht met spoedwetjes waardoor zeer ingrijpende maatregelen ineens wel mogen (wat dat betreft is de grondwet een wassen neus)

In 2019 noemden we zo iemand gewoon een dictator
En die worden vaak berecht en gestraft voor wat ze hun land en de bevolking hebben aangedaan, niet meer dan logisch
En soms nemen burgers het heft in eigen hand, zie Ceaușescu
Echt, ik kan er geen traan om laten als de kabinetsleden en OMT-leden die hier voor verantwoordelijk zijn aangepakt worden, karma is a bitch
Na WO2 was er tenslotte ook een tribunaal, zoiets kunnen we best wettelijk aanpakken

[ Bericht 2% gewijzigd door bluemoon23 op 20-04-2021 10:14:03 ]
pi_199080767
https://nos.nl/artikel/23(...)water-weggooien.html

quote:
Voss stoort zich aan het feit dat het bedrag van 925 miljoen euro veelvuldig ter sprake wordt gebracht bij de kritiek op de Fieldlabs. Dat gaat om een ander project, benadrukt hij, het 'testen voor toegang'. "Dat draait om het ontwikkelen van een testsysteem voor evenementen, met in de komende maanden honderden evenementen voor honderdduizenden bezoekers. Met Fieldlab hebben we nu 21 evenementen gehad of in de planning, en dat kostte in totaal iets meer dan 2,7 miljoen euro."
quote:
Volgens Voss zijn critici vaak niet goed op de hoogte van de Fieldlab-proeven: "Wij doen geen medisch-wetenschappelijk onderzoek, maar gedragsonderzoek. We zijn aan het modelleren: hoeveel contacten zijn er op zo'n evenement tussen mensen, en waar vinden die plaats? Wat gebeurt er als je het aantal mensen aanpast, als je de beschikbare ruimte aanpast? Bij de eerste evenementen, met tussen 500 en 1500 bezoekers, hebben we gezien dat het veilig kan, en ook bij het enige grote evenement tot nu toe, de voetbalwedstrijd Nederland-Letland met 5000 bezoekers. Dus nu is de vraag: hoe kunnen we op een grotere schaal toepassen wat we geleerd hebben?"
Maar gelukkig is de nationale ophef alweer geweest. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199080779
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:52 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik zat als MBOer in de techniek zowat ¤1000 (bruto) hoger als het maximum wat een HBO IC-verpleegkundige kan verdienen.......
Gek he dat je dan geen personeel krijgt ?
Dan houdt je alleen maar pure idealisten over...
[..]

Ja natuurlijk, Erasmus MC is als werkgever een van de partijen in de CAO voor academische ziekenhuizen
Kuipers is bestuursvoorzitter van Erasmus MC
[..]

ORT is een toeslag, dat moet je niet meerekenen
Toen ik offshore werkte rekende ik al mijn toeslagen ook niet mee als onderdeel van mijn vaste salaris, een hypotheekverstrekker doet dat ook niet....
[..]

Mwah, het helpt wel mee hoor....
En als je verpleegkundigen al vele jaren hoort klagen over werkdruk, dan gaan mensen niet denken "goh, laten we in een ziekenhuis gaan werken"
Zelfs met ort, wat eigenlijk een vergoeding is van de levensjaren die je verliest, vind ik het nog schokkend weinig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199080783
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
ORT is een toeslag maar mag je niet meerekenen? Wat is dat voor onzin. Ze werken altijd in diensten. Dus ORT krijgen ze elke maand uitgekeerd. Beetje raar om dat niet mee te nemen
Ja, ik kreeg sommige toeslagen ook elke maand uitgekeerd, maar dat wil niet zeggen dat het dan automatisch bij mijn vaste salaris hoort....
Doe dan die ORT bij het basissalaris op, of is het toch niet zo "vast" ??
quote:
Werkdruk komt natuurlijk dan ook weer door onderbezetting. Maar meer belonen lijkt mij niet per se de oplossing.

En op je punt dat je Kuipers verantwoordelijk houdt voor CAO onderhandelingen ga ik niet eens meer op in. Dat heeft geen zin.
Wie is er dan WEL verantwoordelijk voor de CAO`s ?, ga daar eens op in als je het zo goed weet ?
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:03:18 #47
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199080800
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:01 schreef bluemoon23 het volgende:

Wie is er dan WEL verantwoordelijk voor de CAO`s ?, ga daar eens op in als je het zo goed weet ?
https://www.argumentenfab(...)aalt-wat-kaart-s.pdf
pi_199080802
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-alle-60-plussers

quote:
DEN HAAG - Deze maand hebben bijna alle 60-plussers in Nederland een uitnodiging gekregen voor een vaccinatieafspraak, is de verwachting. Daarmee is een belangrijke leeftijdsgroep grotendeels ingeënt.

Burgers uit de jaren 1953 en 1954 kunnen vanaf maandag digitaal een afspraak maken bij de GGD. ’1955’ is volgende week aan de beurt. Zij krijgen het Pfizer-vaccin toegediend. In totaal gaat het om zo’n 600.000 mensen, meldt deVolkskrant.

In de komende twee á drie weken kan Nederland door een grote levering AstraZeneca-vaccins ook de jongere zestigers in de zuidelijke helft van Nederland prikken. In de noordelijke helft van het land schiet het mede door de hulp van huisartsen al behoorlijk op; daar zijn de meeste 60-plussers al ingeënt.
pi_199080812
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:54 schreef eragon2890 het volgende:
Alleen begrijp ik van echte experts die er direct mee werken dat er 0 direct bewijs is dat de varianten echt ontsnappen. Pfizer en AZ werken nu bv ook bewezen tegen p1. En de mutaties lijken onafhankelijk van elkaar op elkaar.
Ja, natuurlijk lijken mutaties op elkaar, het is niet zo dat er opeens een heel nieuw virus ontstaat. En een nieuwe variant zal ook niet van de een op de andere dag het vaccin omzeilen. Maar dat gaat geleidelijk. Conform influenza en de griepprik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:04:20 #50
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199080813
Een nieuwe cao Ziekenhuizen. Dat betekent dat er een akkoord nodig is tussen de werkgevers én de vakbonden die werknemers vertegenwoordigen.

https://www.fnv.nl/nieuws(...)uwe-cao-ziekenhuizen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')