abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 april 2021 @ 14:27:55 #76
263417 Keyos
Like a Boss
pi_199070044
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:20 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

Aziaten betalen, misschien. En Europa is alleen een grote markt voor de VS zolang de Zuid-Amerikanen hier blijven spelen. Als die uitgesloten worden van internationaal voetbal, dan gaan ze met veel meer plezier de Bundesliga kijken waar de spelers dan naar toe willen gaan.

Ze vergeten echter dat Europeanen minder geld beschikbaar hebben om te betalen voor de ESL, vooral in Spanje, ten opzichte van de Amerikanen.

In de VS betaal je al gauw 100+ dollar per maand om je clubje (of ja, franchise..) te zien. In NYC ben je 'arm' als je 60k per jaar verdiend. Je kan de revenues niet 1-op-1 vergelijken. Ik geloof niet dat mensen dat er voor over hebben als de emotionele band zo beschadigt is.

Daarnaast dalen de kijkcijfers van alle commerciele sporten zelfs hier (VS) al jaren. College football groeit aan populariteit, en juist dat is dan weer meer regio-gevonden. Begrijp dan ook niet dat men denkt dat deze weg een meer duurzame weg is, dat is het volgens mij juist niet.

Het is een langzaam doodlopende weg waarin je de komende 30+ jaar nog heel veel geld kan gaan verdienen.

Denk dat het brein achter de SL de Europese fan wel een beetje onderschatten wat dat betreft. Een fan van Liverpool zit er helemaal niet op te wachten dat Liverpool niet mee meedoet aan de Premier League. We weten allemaal nog dat de gemiddelde Liverpool supporter de winst van de nationale beker hoger had zitten dan de Champions League.

Wat is zo’n competitie waard als de fans de competitie boycotten? In de USA kun je teams zonder morren van stad verplaatsen omdat je denk dat je daar meer inkomen kan genereren. Dat soort shit werkt hier helemaal niet. Dat ze in Spanje liever tegen meer groter clubs spelen okay. Maar het sentiment is in Engeland toch wel even anders.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_199070055
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 14:27 schreef Keyos het volgende:

[..]

Denk dat het brein achter de SL de Europese fan wel een beetje onderschatten wat dat betreft. Een fan van Liverpool zit er helemaal niet op te wachten dat Liverpool niet mee meedoet aan de Premier League. We weten allemaal nog dat de gemiddelde Liverpool supporter de winst van de nationale beker hoger had zitten dan de Champions League.

Wat is zo’n competitie waard als de fans de competitie boycotten? In de USA kun je teams zonder morren van stad verplaatsen omdat je denk dat je daar meer inkomen kan genereren. Dat soort shit werkt hier helemaal niet. Dat ze in Spanje liever tegen meer groter clubs spelen okay. Maar het sentiment is in Engeland toch wel even anders.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat deze gekkies Europa inderdaad niet begrijpen.
  maandag 19 april 2021 @ 14:29:40 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199070064
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld minder worden, maar dan is dat maar zo.
onze vriend Tancredi zegt dat de FIFA het uitsluiten van spelers van hun competities niet meer uitspreekt, dan zitten de FIFA en de UEFA dus niet op 1 lijn, tenminste als ik het goed begrijp

twitter
pi_199070065
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 14:27 schreef Keyos het volgende:

[..]

Denk dat het brein achter de SL de Europese fan wel een beetje onderschatten wat dat betreft. Een fan van Liverpool zit er helemaal niet op te wachten dat Liverpool niet mee meedoet aan de Premier League. We weten allemaal nog dat de gemiddelde Liverpool supporter de winst van de nationale beker hoger had zitten dan de Champions League.

Wat is zo’n competitie waard als de fans de competitie boycotten? In de USA kun je teams zonder morren van stad verplaatsen omdat je denk dat je daar meer inkomen kan genereren. Dat soort shit werkt hier helemaal niet. Dat ze in Spanje liever tegen meer groter clubs spelen okay. Maar het sentiment is in Engeland toch wel even anders.
De vraag is in hoeverre het sentiment in Engeland nog relevant is.
pi_199070084
Iemand al gehoord hoe Peter R. de Vries hierover denkt?
pi_199070090
Team Bonden/UEFA/FIFA:
-zwak nationale club competities
-middelmatig europees club toernooi
-zwak landen toernooi

VS

Team SL:
-superieur europees club competitie(s)

Hier komt t eigenlijk op neer als de UEFA voorlopig weigert consessies te doen. Geef mij maar Team SL.
  maandag 19 april 2021 @ 14:33:23 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199070110
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 14:27 schreef Keyos het volgende:
nationale beker
titel denk ik dat je bedoelt maar dat heeft ook te maken hoe lang het geleden was en hoeveel CL's ze al hebben dus is niet dat CL ze niks uitmaakt
pi_199070120
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

onze vriend Tancredi zegt dat de FIFA het uitsluiten van spelers van hun competities niet meer uitspreekt, dan zitten de FIFA en de UEFA dus niet op 1 lijn, tenminste als ik het goed begrijp

[ twitter ]
De nationale bonden hebben hier natuurlijk ook nog een rol in. De knvb, maar ook de FA, zit helemaal niet te wachten op die SL. Die kunnen los van de fifa/uefa ook de handen ineens slaan en zelf bepalen geen spelers meer op te roepen voor hun nationale elftal als ze voor een SL club kiezen
  maandag 19 april 2021 @ 14:34:41 #84
263417 Keyos
Like a Boss
pi_199070131
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

titel denk ik dat je bedoelt maar dat heeft ook te maken hoe lang het geleden was en hoeveel CL's ze al hebben dus is niet dat CL ze niks uitmaakt
Si, ik las hem even terug en zag de fout (aangezien competitie en beker niet door elkaar gebruikt kunnen worden met voetbal). Ik bedoelde inderdaad de landstitel.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  maandag 19 april 2021 @ 14:35:00 #85
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199070134
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:34 schreef alopio het volgende:

[..]

De nationale bonden hebben hier natuurlijk ook nog een rol in. De knvb, maar ook de FA, zit helemaal niet te wachten op die SL. Die kunnen los van de fifa/uefa ook de handen ineens slaan en zelf bepalen geen spelers meer op te roepen voor hun nationale elftal als ze voor een SL club kiezen
Probleem met dat soort zaken is vaak om het gezamenlijk te doen.
pi_199070136
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 14:26 schreef BookFreak het volgende:
Team Bonden/UEFA/FIFA:
-zwak nationale club competities
-middelmatig europees club toernooi
-zwak landen toernooi

VS

Team SL:
-superieur europees club competitie(s)

Hier komt t eigenlijk op neer als de UEFA voorlopig weigert consessies te doen. Geef mij maar Team SL.
Het probleem is dat je niet vanuit de fans denkt. Je gaat er vanuit dat de fans van de super League clubs zonder morren meegaan. Ik herinner me het gekrakeel toen Wimbledon ineens MK Dons moest heten, een stadion in Milton Keynes kreeg en zo even de licentie overnam. De fans keerden zich massaal af en richtten hun eigen voetbal club op.

Er zal gerust naar een Sl gekeken worden in Afrika, Azië en Arabië. Maar hun oorspronkelijke fanbase zijn de clubs kwijt
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199070141
Als zes clubs de PL gaan verlaten, dan schept het nu wel mogelijkheden voor Celtic, Rangers en de Schotse nummer 3 om in de vernieuwde PL aan te sluiten.
Het Britse voetbal kan er hier nog beter gaan uitkomen.
  maandag 19 april 2021 @ 14:36:53 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199070162
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

titel denk ik dat je bedoelt maar dat heeft ook te maken hoe lang het geleden was en hoeveel CL's ze al hebben dus is niet dat CL ze niks uitmaakt
En dat ze nog nooit de Premier League hadden gewonnen en uitgelachen werden door de rest van Engeland. Toch denk ik dat ook bij Manchester City de PL-titel steviger gevierd zal worden door de locale fans dan een CL-titel.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 19 april 2021 @ 14:37:04 #89
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199070167
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 14:27 schreef Keyos het volgende:

[..]

Denk dat het brein achter de SL de Europese fan wel een beetje onderschatten wat dat betreft. Een fan van Liverpool zit er helemaal niet op te wachten dat Liverpool niet mee meedoet aan de Premier League. We weten allemaal nog dat de gemiddelde Liverpool supporter de winst van de nationale beker hoger had zitten dan de Champions League.

Wat is zo’n competitie waard als de fans de competitie boycotten? In de USA kun je teams zonder morren van stad verplaatsen omdat je denk dat je daar meer inkomen kan genereren. Dat soort shit werkt hier helemaal niet. Dat ze in Spanje liever tegen meer groter clubs spelen okay. Maar het sentiment is in Engeland toch wel even anders.
Beetje zoals de intro van FIFA2006.

Bij Europeanen zit eer, cultuur, loyaliteit en herkomst verbonden in je club. Een club is geboren in de gemeenschap en uitgebouwd door de gemeenschap.

Dat is bij die franchisers gewoon niet mogelijk. Want die zijn opgezet voor de commercie en niet voor de gemeenschap.
Dat is het verschil. Nu proberen de yankees en de sjeiks de clubs uit de gemeenschappen te jatten, maar dat laat de gemeenschap niet toe. Als ik zo'n beetje al mijn bekende fora afstruin zijn alle fans furieus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 april 2021 @ 14:38:27 #90
263417 Keyos
Like a Boss
pi_199070185
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:35 schreef Idisrom het volgende:
Als zes clubs de PL gaan verlaten, dan schept het nu wel mogelijkheden voor Celtic, Rangers en de Schotse nummer 3 om in de vernieuwde PL aan te sluiten.
Het Britse voetbal kan er hier nog beter gaan uitkomen.
Want jij schakelt als niet-Britse kijker net zo lief in bij Celtic - Leicester City dan Liverpool - Manchester City?

Kijk, ik zal die competitie vast wel kijken als het komt, maar het versplintert het Europese landschap, en daarmee ook de gelden. Ik ben echt een liefhebber van het kijken van sport, maar ik heb echt geen moment gedacht van “waren er nou maar nog meer topwedstrijden”. Als je een abonnement op ESPN en Ziggo hebt dan heb je haast tijd te kort om in het weekend alle topwedstrijden te zien.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  maandag 19 april 2021 @ 14:38:58 #91
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199070197
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:35 schreef Idisrom het volgende:
Als zes clubs de PL gaan verlaten, dan schept het nu wel mogelijkheden voor Celtic, Rangers en de Schotse nummer 3 om in de vernieuwde PL aan te sluiten.
Het Britse voetbal kan er hier nog beter gaan uitkomen.
Hopelijk doet FC Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch uit Wales ook mee.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 14:39:04 #92
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199070198
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Beetje zoals de intro van FIFA2006.

Bij Europeanen zit eer, cultuur, loyaliteit en herkomst verbonden in je club. Een club is geboren in de gemeenschap en uitgebouwd door de gemeenschap.

Dat is bij die franchisers gewoon niet mogelijk. Want die zijn opgezet voor de commercie en niet voor de gemeenschap.
Dat is het verschil. Nu proberen de yankees en de sjeiks de clubs uit de gemeenschappen te jatten, maar dat laat de gemeenschap niet toe. Als ik zo'n beetje al mijn bekende fora afstruin zijn alle fans furieus.
Daar verhuizen ze de clubs gewoon. Dus in de Superleague kunnen we dan op een gegeven moment Real Monaco en Moscow United verwachten.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 19 april 2021 @ 14:39:35 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199070215
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:34 schreef alopio het volgende:
Die kunnen los van de fifa/uefa ook de handen ineens slaan en zelf bepalen geen spelers meer op te roepen voor hun nationale elftal als ze voor een SL club kiezen
en dan zichzelf in de voet schieten, moet je voor NL eens kijken wie er niet mee doen dan
pi_199070222
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:38 schreef Keyos het volgende:

[..]

Want jij schakelt als niet-Britse kijker net zo lief in bij Celtic - Leicester City dan Liverpool - City?
ja hoor, ik heb destijds ook van Nottingham Forest genoten
  maandag 19 april 2021 @ 14:39:55 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199070228
quote:
9s.gif Op maandag 19 april 2021 14:38 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hopelijk doet FC Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch uit Wales ook mee.
Verhitte derby hebben die altijd met Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogochse Boys.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 19 april 2021 @ 14:40:26 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199070237
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Daar verhuizen ze de clubs gewoon. Dus in de Superleague kunnen we dan op een gegeven moment Real Monaco en Moscow United verwachten.
Is dat zo leuk?

De complete essentie van je club is weg in dat geval.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199070255
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:35 schreef Sabata het volgende:

[..]

Het probleem is dat je niet vanuit de fans denkt. Je gaat er vanuit dat de fans van de super League clubs zonder morren meegaan.
Ze denken niet allemaal hetzelfde. En heleboel hebben een iq van een pinda dus zal het nog duren voordat het kwartje valt.

Nadelen zijn:
-reizen uitwedstrijden
-spannende wedstrijden (slecht voor je hart)
-wat nog meer?
  maandag 19 april 2021 @ 14:41:34 #98
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199070259
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

en dan zichzelf in de voet schieten, moet je voor NL eens kijken wie er niet mee doen dan
Wie zegt dat die spelers blijven bij hun huidige SL clubs?
Hun is nog niks gevraagd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 april 2021 @ 14:41:52 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199070269
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is dat zo leuk?

De complete essentie van je club is weg in dat geval.
Uiteraard is dat niet leuk en zo'n Amerikaans model moet voorkomen zien te worden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199070275
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:41 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ze denken niet allemaal hetzelfde. En heleboel hebben een iq van een pinda dus zal het nog duren voordat het kwartje valt.

Nadelen zijn:
-reizen uitwedstrijden
-spannende wedstrijden (slecht voor je hart)
-wat nog meer?
Hoezo spannende wedstrijden ? Er wordt er maar 1 kampioen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')