Supporters maken de club.quote:Op maandag 19 april 2021 02:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die clubs laten dat niet gebeuren. Die zijn tot elkaar veroordeeld nu. Krijg je een super league 2.0. Zit zo veel geld achter, die hebben zo veel armslag.
Deze Superleague is zowel sportief als financieel geen goed nieuws voor welke Europese profvoetbalclub dan ook die niet tot het eliteclubje hoort.quote:
Bron? Zou ik wel apart vinden als die zich zo snel en duidelijk uitspreken.quote:Op maandag 19 april 2021 02:13 schreef trein2000 het volgende:
Wisten jullie dat BoJo al heeft gereageerd?
En Macron?
Zijn tegen.
quote:Op maandag 19 april 2021 02:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bron? Zou ik wel apart vinden als die zich zo snel en duidelijk uitspreken.
https://www.bbc.com/sport/football/56795811quote:That opposition has even gone to the highest level in some countries, with Prime Minister Boris Johnson saying the plans will be "very damaging for football" and that the UK government supports the sport's authorities "in taking action".
France's President Emmanuel Macron added that he "welcomes the position of French clubs to refuse to participate" in a European Super League "that threatens the principle of solidarity and sporting merit".
https://www.google.com/am(...)league-football/amp/quote:Op maandag 19 april 2021 02:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 april 2021 02:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo'n select groepje ultrarijke clubs die elkaar jaar in jaar uit de bal willen gaan toespelen zonder dat ze tegen goede opkomende clubs hoeven te spelen, dat lijkt mij pas saaiquote:Op maandag 19 april 2021 02:17 schreef aTypisch het volgende:
wel lachen, voetbal werd echt moeilijk saai om te volgen
beetje leven in de brouwerij
feyenoord was toch al verloren
ja dat ga ik niet kijkenquote:Op maandag 19 april 2021 02:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo'n select groepje ultrarijke clubs die elkaar jaar in jaar uit de bal toe willen gaan spelen, dat lijkt mij pas saai :/
Waarom zou je ook?quote:
moet ik nog zien als ze echt een uitnodiging zouden krijgenquote:Op maandag 19 april 2021 02:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom zou je ook?
Alle sfeer en magie er uit gehaald. Dan zijn de nationale competities echt leuker.
Doei met je superliga. Ben blij dat Ajax niet mee doet en zelfs tegen is.
www.reddit.com/r/barcaquote:Op maandag 19 april 2021 02:23 schreef Perrin het volgende:
Ben benieuwd hoe de meeste fans van die clubs zelf erover denken.
ik durf te stellen dat 75% van de fans hier pisnijdig over zijn.quote:Op maandag 19 april 2021 02:27 schreef Oriente het volgende:
[..]
www.reddit.com/r/barca
www.reddit.com/r/juve
www.reddit.com/r/liverpoolfc
www.reddit.com/r/realmadrid
www.reddit.com/r/gunners
Check de megathreads (bovenaan) maar. 99.9% is woedend.
Mooi. Dat maakt de kans wel groter dat deze machtsgreep van de rijke clubs doodbloedt in zijn huidige vorm.quote:Op maandag 19 april 2021 02:27 schreef Oriente het volgende:
[..]
www.reddit.com/r/barca
www.reddit.com/r/juve
www.reddit.com/r/gunners
Ik denk de fans in de landen van de clubs zelfs nog woedender.quote:Op maandag 19 april 2021 02:27 schreef Oriente het volgende:
[..]
www.reddit.com/r/barca
www.reddit.com/r/juve
www.reddit.com/r/gunners
die worden leuk wakker jaquote:Op maandag 19 april 2021 02:37 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik denk de fans in de landen van de clubs zelfs nog woedender.
quote:Op maandag 19 april 2021 02:32 schreef RipCity het volgende:
Goeie; https://www.theguardian.c(...)uropean-super-league
Prima verwoord.quote:At the heart of this move, then, is a distaste for the basic point of sport itself: a battle of nations and cultures, towns and regions, ideas and systems, an ecosystem with a top and a middle and a bottom, something you go out and play as well as sit down and pay for. Perhaps this had long been an unfashionable idea at the sharp end of the game.
But in stating their intention to establish a closed competition – or a largely closed competition, which in effect would be largely the same thing – the biggest clubs have laid out their vision for the future of football: a 12-month reality television show whose sole purpose is to generate a ceaseless stream of content, animus and talking points.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |