abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 april 2021 @ 15:06:14 #76
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199084254
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:01 schreef Dejannn het volgende:
Oké, en nu?
[..]

Valt relatief gezien erg mee eigenlijk.
[..]

Dit is natuurlijk wel een goed punt inderdaad. Het bleek dus gisteren ook weer dat op basis van onderbuikgevoelens sommige politici het volk aanmoedigen om de rechtstaat te ondermijnen. Dit is zeker een probleem.
Dat is op allerlei fronten een probleem; want niet alleen is die corruptie zichtbaar in het politieke bestel, die wordt ook geëtaleerd aan de hand van bijvoorbeeld de opioid-crisis. In allerlei domeinen is dat terug te zien. Waar normaliter wordt gestreefd naar een zo zuiver en integer mogelijk systeem is dat niet het geval in de VS, waarmee je in ieder geval kunt concluderen dat het geen eerstewereldland is.
  dinsdag 20 april 2021 @ 15:06:49 #77
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199084259
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Juiste keuzes, mensen.

Ted Cruz style.
Ik heb de keuze gemaakt om in een gespreid bedje terecht te komen. Hoe heerlijk was dat.
pi_199084264
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

BNW'er dekt de lading wel hoor.

Verder zijn het geen stropoppen, het zijn beleidskeuzes van je gelauwerde Republikeinse helden.
Als ik al een Republikein zou zijn, dan zou ik een MAGA-Republikein zijn. Types als McConnell mogen van mij een enkeltje Gitmo krijgen in afwachting voor hun landverraad-zaak.
pi_199084273
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

In welk universum heeft ooit zo'n gelijk speelveld bestaan?

Over drogredenen gesproken...
Als academicus ben je toch wel bekend met modellen en hypotheses?
  Beste debater 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 15:08:01 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199084283
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik heb de keuze gemaakt om in een gespreid bedje terecht te komen. Hoe heerlijk was dat.
Dat is ook de crux. De 'juiste keuzes'-roepers zijn negen van de tien keer gouden-lepel-in-mik snowflakes die als de dood zijn dat ze ooit ook maar iets zelf moeten gaan doen. Teren op het werk van anderen en anderen parasitair noemen, is ook een kunst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 15:08:23 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199084288
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:07 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Als ik al een Republikein zou zijn, dan zou ik een MAGA-Republikein zijn. Types als McConnell mogen van mij een enkeltje Gitmo krijgen in afwachting voor hun landverraad-zaak.
Landverraad?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199084300
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:01 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Hahaha, less je post nog eens door en laat eens zien waar jouw fantastische onderbouwingen zijn. Je slingert je verbale diarree in de rondte en hoopt dat er maar wat blijft plakken.
[..]

Mooie stropoppen. Als de groene energie onbetaalbaar wordt kan je als alternatieve verwarming gebruiken.

En, nogmaals, rechts-globalisme is een kanker die weggechemo'd mag worden net als links-globalisme. Als je een passend hokje voor mij hebt gevonden laat ik het je weten. Tot die tijd, succes met het zoeken.
Zijn gewoon objectief waarneembare feiten hoor.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 20 april 2021 @ 15:12:47 #83
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199084356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is ook de crux. De 'juiste keuzes'-roepers zijn negen van de tien keer gouden-lepel-in-mik snowflakes die als de dood zijn dat ze ooit ook maar iets zelf moeten gaan doen. Teren op het werk van anderen en anderen parasitair noemen, is ook een kunst.
Precies. Geen flauw benul van hoe het er in andere lagen aan toegaat.
pi_199084362
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zijn gewoon objectief waarneembare feiten hoor.
Als het objectief waarneembare feiten zijn, waarom gebruik je subjectieve kwalificaties?

quote:
Ja, dáár liggen de daadwerkelijke problemen! Niet in slecht onderwijs, lonen waar je niet rond van kunt komen, institioneel racisme, bizar slecht getrainde politie icm een op winst opererend gevangenissysteem, uiteenvallende infrastructuur, onbetaalbare zorg en een 1% bovenklasse die alle financien opzuigt als een spons. Nee, die damn millenials gewoon.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 15:13:59 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199084373
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:07 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Als academicus ben je toch wel bekend met modellen en hypotheses?
Ja, en ook met drogredenen. Want kennelijk is het je niet duidelijk dat het hier niet gaat om verschil in inkomen en welvaart per se, maar om de wijze waarop die verschillen kunnen leiden tot scenario's zoals we die zien in de VS waarbij die kloof dermate groot wordt dat het neuzelen over 'juiste keuzes' maken getuigt van een totale wereldvreemdheid. Plus natuurlijk een historische onbelezenheid zoals we bij bijvoorbeeld Dejannn steevast waarnemen.

Daarbij, in die hypothese: gaan we uit van een club mensen die allemaal vanaf nul begint? Of is het een bedrag dat ze krijgen bovenop wat ze reeds hebben?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199084392
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is ook de crux. De 'juiste keuzes'-roepers zijn negen van de tien keer gouden-lepel-in-mik snowflakes die als de dood zijn dat ze ooit ook maar iets zelf moeten gaan doen. Teren op het werk van anderen en anderen parasitair noemen, is ook een kunst.
De mensen met rancune jegens degenen die het wél voor elkaar hebben, zijn vaak de mensen die zelf geen al te beste keuzes hebben gemaakt en nu willen meesnoepen van andermans succes.
pi_199084406
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:13 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Als het objectief waarneembare feiten zijn, waarom gebruik je subjectieve kwalificaties?
[..]

Omdat ik dat wil. Doet niks af aan de genoemd feiten.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 15:15:50 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199084410
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:14 schreef Dejannn het volgende:

[..]

De mensen met rancune jegens degenen die het wél voor elkaar hebben, zijn vaak de mensen die zelf geen al te beste keuzes hebben gemaakt en nu willen meesnoepen van andermans succes.
Het gaat hier vrij lekker. Dat is het gevolg van echt handen uit de mouwen steken. Kun je ook nog trots zijn op wat je zelf hebt bereikt, i.p.v. te liggen lamzakken in pa's kruiwagen.

Oh, en het opent je ogen voor het feit dat er mensen zijn die het slechter hebben, en dat dat niet t.a.t. ligt aan 'verkeerde keuzes' en blauw haar.

Overigens, wat is jouw succes Dejannn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199084433
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:07 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Als ik al een Republikein zou zijn, dan zou ik een MAGA-Republikein zijn. Types als McConnell mogen van mij een enkeltje Gitmo krijgen in afwachting voor hun landverraad-zaak.
Landverraad? :?
  Beste debater 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 15:18:46 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199084456
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Landverraad? :?
Het is een MAGA muts... Pence had ook moeten hangen waarschijnlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199084475
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en ook met drogredenen. Want kennelijk is het je niet duidelijk dat het hier niet gaat om verschil in inkomen en welvaart per se, maar om de wijze waarop die verschillen kunnen leiden tot scenario's zoals we die zien in de VS waarbij die kloof dermate groot wordt dat het neuzelen over 'juiste keuzes' maken getuigt van een totale wereldvreemdheid.

Daarbij, in die hypothese: gaan we uit van een club mensen die allemaal vanaf nul beginnen? Of is het een bedrag dat ze krijgen bovenop wat ze reeds hebben?
Het startpunt was, een "identieke financiële situatie". Het maakt niet uit of dat 0 is, of dat ze allemaal al een vermogen hebben van ¤1.000.000. De hypothese is dat 1000 mensen met een identiek financieel startpunt en een financiële injectie van ¤100.000, geen identiek financieel eindpunt hebben. De voor de hand liggende reden is dat ze andere keuzes maken omdat individuen (vies woord!) niet homogeen zijn.

Zo zal de een een groter deel investeren dan de ander, en weer een ander alles vergokken etc. Zolang er keuzemogelijkheden zijn, zal er altijd een 1% zijn.
  dinsdag 20 april 2021 @ 15:22:10 #92
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199084519
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:14 schreef Dejannn het volgende:

[..]

De mensen met rancune jegens degenen die het wél voor elkaar hebben, zijn vaak de mensen die zelf geen al te beste keuzes hebben gemaakt en nu willen meesnoepen van andermans succes.
Ik bespeur niet echt rancune t.a.v. de mensen die het goed voor elkaar hebben. Wel t.a.v. domme plattitudes die net doen alsof alles een kwestie is van keuzes.
pi_199084526
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Omdat ik dat wil. Doet niks af aan de genoemd feiten.
Het kleine probleem is, dat het er juist wel toe doet.

Maar verder, doet wat je wil. Ik doe dat namelijk ook.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 15:23:07 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199084532
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:19 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Het startpunt was, een "identieke financiële situatie". Het maakt niet uit of dat 0 is, of dat ze allemaal al een vermogen hebben van ¤1.000.000. De hypothese is dat 1000 mensen met een identiek financieel startpunt en een financiële injectie van ¤100.000, geen identiek financieel eindpunt hebben. De voor de hand liggende reden is dat ze andere keuzes maken omdat individuen (vies woord!) niet homogeen zijn.

Zo zal de een een groter deel investeren dan de ander, en weer een ander alles vergokken etc. Zolang er keuzemogelijkheden zijn, zal er altijd een 1% zijn.
Ja, en dan nu terug naar drogredenen.

Deze hypothese moet rechtvaardigen dat het financieel succes of gebrek daaraan geheel te herleiden is tot persoonlijke keuzes. Immers, als men allemaal hetzelfde bedrag krijgt en aan het eind van de rit zijn er verschillen, dan ligt dat aan keuzes van individuen. Niet aan, bijvoorbeeld, een ziekte of een ongeluk. Of diefstal.

Tevens zou volgens die hypothese iemand die van 100.000 200.000 weet te maken door 100.000 van een ander te stelen ook een keuze maken. En in het gehele verhaal zou dat niet eens uitmaken want het gaat enkel om wat de individu met dat geld doet en welke keuzes hij maakt. Moreel verwerpelijk, wellicht, maar dat is iets waar mensen die met dit soort hypotheses komen toch al weinig mee hebben. Te emotioneel en zo.

Ik zou zeggen, gooi die hypothese eens in de echte academische arena.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199084570
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik bespeur niet echt rancune t.a.v. de mensen die het goed voor elkaar hebben. Wel t.a.v. domme plattitudes die net doen alsof alles een kwestie is van keuzes.
Dat is het voor een zeer groot deel ook. Kortom, een alles regulerende, herverdelende overheid is niet nodig ;).
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik zou zeggen, gooi die hypothese eens in de echte academische arena.
Dan is het tegenwoordig ook maar de vraag of je te maken krijgt met echte wetenschap of links-en progressief activisme.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 15:26:30 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199084579
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat is het voor een zeer groot deel ook. Kortom, een alles regulerende, herverdelende overheid is niet nodig ;).
[..]

Dan is het tegenwoordig ook maar de vraag of je te maken krijgt met echte wetenschap of links-en progressief activisme.
Als werkelijk alles buiten je Galt Gulch links- en progressief is, snap ik dat de wereld een vervelende plek voor je is. Probeer het eens in Colorado.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 april 2021 @ 15:27:44 #97
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199084600
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:25 schreef Dejannn het volgende:
Dat is het voor een zeer groot deel ook.
Niet echt. Je kiest niet voor een aandoening, een auto-ongeluk, een trauma, een diefstal, een bedrijfsongeval, je familie, et cetera.
pi_199084638
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als werkelijk alles buiten je Galt Gulch links- en progressief is, snap ik dat de wereld een vervelende plek voor je is.
Ik word oprecht een beetje bang van jouw obsessie met mijn signature. Ik denk dat je er nu al in minstens 25 posts naar hebt verwezen.
pi_199084643
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat is het voor een zeer groot deel ook. Kortom, een alles regulerende, herverdelende overheid is niet nodig ;).
[..]

Dan is het tegenwoordig ook maar de vraag of je te maken krijgt met echte wetenschap of links-en progressief activisme.
Aangezien jij alles wat je niet aanstaat betitelt als links-en progressief activisme, iets wat je continue aantoont hier, kunnen we veiling stellen dat je zelf een wetenschap ontkennende activist bent.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199084654
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en dan nu terug naar drogredenen.

Deze hypothese moet rechtvaardigen dat het financieel succes of gebrek daaraan geheel te herleiden is tot persoonlijke keuzes. Immers, als men allemaal hetzelfde bedrag krijgt en aan het eind van de rit zijn er verschillen, dan ligt dat aan keuzes van individuen. Niet aan, bijvoorbeeld, een ziekte of een ongeluk. Of diefstal.
De keuze die je lijkt te negeren, is het nemen van een verzekering. Zaken als ziekte, een ongeluk of diefstal, zijn incidenteel. Incidentele zaken zijn per definitie geen structurele zaken, en daar kan je dan ook geen keuzebeleid voor maken. De enige keuze die je daar hebt, en die iedereen maakt, is de keuze in welke mate je voor die incidenten wilt dekken.
quote:
Tevens zou volgens die hypothese iemand die van 100.000 200.000 weet te maken door 100.000 van een ander te stelen ook een keuze maken. En in het gehele verhaal zou dat niet eens uitmaken want het gaat enkel om wat de individu met dat geld doet en welke keuzes hij maakt. Moreel verwerpelijk, wellicht, maar dat is iets waar mensen die met dit soort hypotheses toch al weinig mee hebben.

Ik zou zeggen, gooi die hypothese eens in de echte academische arena.
En als die persoon een pistool AR-15 voor zelfverdediging had aangeschaft, was hij zowel niet ¤100.000 (minus aanschaf wapen uiteraard) lichter geweest, hij had ook nog eens een "concurrent in de race naar de 1%" uitgeschakeld. Keuzes Etto, keuzes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')