SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
In de nieuws programma's zijn die er zat. Maar met talkshows kan je niet alleen maar die beelden laten zien want dan hou je ook geen kijker meer over.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het natuurlijk vooral over talkshows enzo. Liveprogramma's met mensen bij elkaar. Dat je het bij fictie anders aanpakt kan ik wel begrijpen, dat kijk je om aan de werkelijkheid te ontsnappen.
Overigens lijkt het me ook een goed idee om TV te laten zien waar het nou daadwerkelijk om gaat. Toon beelden van volle ziekenhuizen, interview overspannen zorgmedewerkers, dat soort dingen.
Iedere keer als ik dit soort stukjes lees ga ik heen en weer tussen verbazing, verdriet en een glimlach.quote:Het EMA stelde vervolgens een onderzoek in, maar liet landen wel weten dat ze het vaccin in de tussentijd gewoon kunnen gebruiken. De voordelen wegen wat het EMA betreft op tegen de nadelen.
Nederland heeft besloten om de 80.000 Janssen-doses die het tot nu toe heeft gekregen voorlopig niet in te zetten. Demissionair minister De Jonge zei woensdag dat hij wil wachten op het oordeel van het EMA.
Mja, ik weet het verder ook niet, want ik ben dus niet bepaald een TV-kijkerquote:Op zaterdag 17 april 2021 01:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de nieuws programma's zijn die er zat. Maar met talkshows kan je niet alleen maar die beelden laten zien want dan hou je ook geen kijker meer over.
Ben ik met je eens zeker de risicogroepen. Door dit gehannes blijft het alleen maar langer duren.quote:Op zaterdag 17 april 2021 01:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Iedere keer als ik dit soort stukjes lees ga ik heen en weer tussen verbazing, verdriet en een glimlach.
Als je oordeel van EMA zo waardeert zou je nu doorprikken, droplul.
Derbusquote:
Ik kijk om die reden al tv meer. Geen zin in constant deprimerende boodschappen, is niet zo goed voor je mentale gesteldheid op lange termijn.quote:Op zaterdag 17 april 2021 01:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de nieuws programma's zijn die er zat. Maar met talkshows kan je niet alleen maar die beelden laten zien want dan hou je ook geen kijker meer over.
Behalve danquote:Op zaterdag 17 april 2021 01:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, ik weet het verder ook niet, want ik ben dus niet bepaald een TV-kijker
Ik zie Hugo al staan als hem het onnodig overlijden van mensen aan het vaccin wordt aangerekend.quote:Op zaterdag 17 april 2021 01:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Iedere keer als ik dit soort stukjes lees ga ik heen en weer tussen verbazing, verdriet en een glimlach.
Als je oordeel van EMA zo waardeert zou je nu doorprikken, droplul.
Op FOK! zitten ook nietquote:Op zaterdag 17 april 2021 01:06 schreef popje het volgende:
[..]
Ik kijk om die reden al tv meer. Geen zin in constant deprimerende boodschappen, is niet zo goed voor je mentale gesteldheid op lange termijn.
Alweer bijna zondag!quote:
Ik kijk voornamelijk ook alleen maar de nieuwsitems. Maar op de publieke zenders tijdens de reclames zijn er redelijk veel overheidscampagnes over het coronabeleid van het vaccineren tot blijf thuis enzovoort. De commerciële kijk ik nooit dus dat durf ik niet te zeggen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 01:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, ik weet het verder ook niet, want ik ben dus niet bepaald een TV-kijker
Even Tot Hier is ook wel leuk. Ik denk dat in deze post nu letterlijk alle programma's staan waar ik afgelopen jaar naar gekeken hebquote:Op zaterdag 17 april 2021 01:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hier gaat de TV aan voor De Mol en F1, voor de rest bizar weinig eigenlijk. Behalve als wij Netflix aanslingeren.
Waarom zou je dat doen? Het leven is voor de meesten onder ons inmiddels al een jaar lang op zijn zachtst gezegd een grauwe, demotiverende en eindeloze sleur zonder ook maar enig uitzicht op enige afwisseling en dan denk jij dat het een goed idee is om iedereen nog eens een depressie aan te praten met het tonen van een bezwijkend - want kapotbezuinigd - zorgsysteem?quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het natuurlijk vooral over talkshows enzo. Liveprogramma's met mensen bij elkaar. Dat je het bij fictie anders aanpakt kan ik wel begrijpen, dat kijk je om aan de werkelijkheid te ontsnappen.
Overigens lijkt het me ook een goed idee om TV te laten zien waar het nou daadwerkelijk om gaat. Toon beelden van volle ziekenhuizen, interview overspannen zorgmedewerkers, dat soort dingen.
Dat is nog eens jeugdsentiment!quote:
Wat zou jij doen om mensen te motiveren besmettingen te voorkomen?quote:Op zaterdag 17 april 2021 01:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Het leven is voor de meesten onder ons inmiddels al een jaar lang op zijn zachtst gezegd een grauwe, demotiverende en eindeloze sleur zonder ook maar enig uitzicht op enige afwisseling en dan denk jij dat het een goed idee is om iedereen nog eens een depressie aan te praten met het tonen van een bezwijkend - want kapotbezuinigd - zorgsysteem?
Iets meer vrijheid buiten geven nu.quote:Op zaterdag 17 april 2021 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat zou jij doen om mensen te motiveren besmettingen te voorkomen?
Covid in je muil. Ook als je er zelf geen last van hebt, lijden zul je.quote:Op zaterdag 17 april 2021 01:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Het leven is voor de meesten onder ons inmiddels al een jaar lang op zijn zachtst gezegd een grauwe, demotiverende en eindeloze sleur zonder ook maar enig uitzicht op enige afwisseling en dan denk jij dat het een goed idee is om iedereen nog eens een depressie aan te praten met het tonen van een bezwijkend - want kapotbezuinigd - zorgsysteem?
Ik vraag me af of het echt werkt, maar het is sowieso een gemiste kans dat het verschil tussen binnen en buiten nooit echt onderdeel van de maatregelen is geweest.quote:
Zeker met alle onderzoeken die dat al aangeven.quote:
Buiten is volgens meerdere onderzoeken veilig. Dus geef het vrij. Maatregelen zijn er alleen om gevaar tegen te gaan, niet om onzinnig te zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2021 01:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het echt werkt, maar het is sowieso een gemiste kans dat het verschil tussen binnen en buiten nooit echt onderdeel van de maatregelen is geweest.
Ik denk dat het wel veel meer zou helpen als je mensen buiten veel meer de ruimte geeft. Mensen willen elkaar ontmoeten. Dan kan je beter zorgen dat ze dat buiten doen dan dat ze binnen gaan zitten wat niet te controleren valt. Als ik met 3 vrienden in het park ga zitten ben ik overtreding want groepsvorming dus dan ga je maar thuis zitten waar de besmettingsrisico veel hoger liggen. Je moet mensen wel iets van ruimte geven zeker als je weet dat het veilig kan door alleen maar in beperkingen te denken merk je nu dat mensen er gewoon klaar mee zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2021 01:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het echt werkt, maar het is sowieso een gemiste kans dat het verschil tussen binnen en buiten nooit echt onderdeel van de maatregelen is geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |