abonnement Unibet Coolblue
pi_199017622
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ruim 80% van alle energie wordt door bedrijven gebruikt, lijkt me logisch dat die een evenredig deel voor hun rekening nemen.
Ja dit. Het lijkt wat onnozel dat de "beheerders" zich dit afvragen. Ze zullen toch wel weten door wie hun netwerk het meest gebruikt wordt? :) Het lijkt erop dat ze bij de grootverbruiker niet willen of durven aankloppen voor hun financieringsproblemen.. Niet nozel. Of boze opzet. Dat lijkt waarschijnlijker.

Het is natuurlijk makkelijker om die miljoenenhorde van argeloze niet-georganiseerde entiteiten de rekening te presenteren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 15 april 2021 @ 20:29:23 #27
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_199018237
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja dit. Het lijkt wat onnozel dat de "beheerders" zich dit afvragen. Ze zullen toch wel weten door wie hun netwerk het meest gebruikt wordt? :) Het lijkt erop dat ze bij de grootverbruiker niet willen of durven aankloppen voor hun financieringsproblemen.. Niet nozel. Of boze opzet. Dat lijkt waarschijnlijker.

Het is natuurlijk makkelijker om die miljoenenhorde van argeloze niet-georganiseerde entiteiten de rekening te presenteren.
https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-industrie.html

Dit artikel van vandaag is ook mooi. Even wat citaten:

quote:
Grote bedrijven die veel energie verbruiken, krijgen hoge kortingen op de energiebelasting en worden ontzien bij het belasten van de CO2-uitstoot.
quote:
Nederland financiert subsidies voor bedrijven die overstappen van kolen en gas naar elektriciteit (SDE++) met een belasting op de energie (ODE). Omdat de overheid tegelijkertijd grootverbruikerskortingen toekent aan bedrijven die heel veel energie verbruiken, betalen de grootste verbruikers de minste belasting.
quote:
Het leidt er volgens de OESO toe dat de zware industrie de minste kosten heeft maar wel de grootste greep in de subsidiepotten doet. Kleinere bedrijven die minder gemakkelijk gebruik kunnen maken van de subsidies betalen verhoudingsgewijs juist meer belasting.
Altijd fijn dat de sterkste schouders hun eerlijke deel meebetalen aan het probleem en de zwaarste lasten dragen. Oh wacht. ;(
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 15 april 2021 @ 21:07:45 #28
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_199018869
Eigenlijk een schijntje als je kijkt wat we aan energie uitgeven elk jaar. Tot Poetin de kraan een keer dichtdraait that is.

Want alleen daarom zou je al moeten bouwen naar onafhankelijkheid van externe partijen/landen; ik zie het nog wel een keer gebeuren dat Poetin zich nóg meer laat gelden en wij óf niets zeggen kunnen, of een koude winter ingaan (of beide). Qua opbrengsten interesseert het hem geen reet, tactiek van de verschroeide aarde. Om over die badlakens in het zuiden maar helemaal niet te spreken.

Dus lekker investeren in een stabiel en onafhankelijk netwerk. Ik wil er best wat extra voor betalen, als denk ik dat ze met de huidige heffingen een heel eind kunnen komen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 15 april 2021 @ 21:15:46 #29
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199019046
quote:
in opdracht van Nederlandse elektriciteits- en gasnetbeheerders.
Natuurlijk komt er dan uit het onderzoek dat er 100 miljard naar elektriciteits- en gasnetbeheerders moet
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_199019719
quote:
14s.gif Op donderdag 15 april 2021 20:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-industrie.html

Dit artikel van vandaag is ook mooi. Even wat citaten:
[..]


[..]


[..]

Altijd fijn dat de sterkste schouders hun eerlijke deel meebetalen aan het probleem en de zwaarste lasten dragen. Oh wacht. ;(
Best lomp idd. Datacenters en bedrijven als tata steel kunnen best wat meer betalen wat mij betreft. Of vertrekken uit Nederland, daar missen we niks aan terwijl het een hoop oplevert.
pi_199022980
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:47 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Best lomp idd. Datacenters en bedrijven als tata steel kunnen best wat meer betalen wat mij betreft. Of vertrekken uit Nederland, daar missen we niks aan terwijl het een hoop oplevert.
Als die verdwijnen lost het juist in 1 klap veel problemen op.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199023027
Met die 102 miljard kun je wel meer dan 100 keer field lab tests doen!
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:01:33 #33
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199024599
1
2
3
4
5
Tarieven in ¤/kWh                Energiebelasting    ODE
Zone 1: 1 - 10.000 kWh             ¤ 0,09428        ¤ 0,0300
Zone 2: 10.001 - 50.000 kWh        ¤ 0,05164        ¤ 0,0411
Zone 3: 50.001 - 10.000.000 kWh    ¤ 0,01375        ¤ 0,0225
Zone 4: > 10.000.001 kWh           ¤ 0,00056        ¤ 0,0004
Elektriciteit voor elektriciteitsopwekking, chemische reductie en elektrolytische en metallurgische procedés en NAVO vrijgesteld. Tata-steel betaalt dus geen energiebelasting.

https://www.vattenfall.nl(...)en-energiebelasting/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199024653
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:01 schreef ACT-F het volgende:

[ code verwijderd ]

Elektriciteit voor elektriciteitsopwekking, chemische reductie en elektrolytische en metallurgische procedés en NAVO vrijgesteld. Tata-steel betaalt dus geen energiebelasting.

https://www.vattenfall.nl(...)en-energiebelasting/
Heel veel bedrijven betalen niet of nauwelijks de energiebelasting. Deze is zowiezo gemaximaliseerd.
Btw betalen ze ook niet over de energie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199027729
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er is dus 3,5 miljard Euro per jaar nodig om het stroomnet in Nederland weer te moderniseren.
Netbeheerders hebben jarenlang feestjes gevierd, nu er geïnvesteerd moet worden gaan ze huilen.
Dit dus. Bijna mijn hele stroomrekening bestaat uit belastingen, vastrecht en transportkosten maar op 1 of andere manier zag niemand dit aan komen en is er vooral dividend naar de staat uitgekeerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_199027768
quote:
14s.gif Op donderdag 15 april 2021 20:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-industrie.html

Dit artikel van vandaag is ook mooi. Even wat citaten:
[..]

[..]

[..]

Altijd fijn dat de sterkste schouders hun eerlijke deel meebetalen aan het probleem en de zwaarste lasten dragen. Oh wacht. ;(
Welkom in de VVD heilstaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_199027968
quote:
14s.gif Op donderdag 15 april 2021 20:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-industrie.html
Altijd fijn dat de sterkste schouders hun eerlijke deel meebetalen aan het probleem en de zwaarste lasten dragen. Oh wacht. ;(
Deze:
quote:
De OESO erkent dat andere Europese landen ook grootverbruikerskortingen geven maar constateert dat Nederland alleen kijkt naar het energiegebruik. Er wordt volgens de OESO niet beoordeeld of de korting ook echt nodig is om de concurrentiepositie van het bedrijf te beschermen.
Is ook wel fijn. :) Je krijgt die korting of je hem nou nodig hebt of niet. Zo stroomt die subsidie (het is in feite subsidie want iemand betaalt immers de rekening...) b.v. rechtstreeks naar de aandeelhouders. Inderdaad zoals de VVD het graag ziet.

Het is duidelijk dat de OESO een heel goed punt heeft. Zal ongetwijfeld niks mee gedaan worden. :{
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_199028734
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Deze:
[..]

Is ook wel fijn. :) Je krijgt die korting of je hem nou nodig hebt of niet. Zo stroomt die subsidie (het is in feite subsidie want iemand betaalt immers de rekening...) b.v. rechtstreeks naar de aandeelhouders. Inderdaad zoals de VVD het graag ziet.

Het is duidelijk dat de OESO een heel goed punt heeft. Zal ongetwijfeld niks mee gedaan worden. :{
Niet ongetwijfeld hoor, er wordt met zekerheid niks mee gedaan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 16 april 2021 @ 22:53:30 #39
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_199034574
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Deze:
[..]

Is ook wel fijn. :) Je krijgt die korting of je hem nou nodig hebt of niet. Zo stroomt die subsidie (het is in feite subsidie want iemand betaalt immers de rekening...) b.v. rechtstreeks naar de aandeelhouders. Inderdaad zoals de VVD het graag ziet.

Het is duidelijk dat de OESO een heel goed punt heeft. Zal ongetwijfeld niks mee gedaan worden. :{
Nederland heeft z’n stem laten horen afgelopen verkiezing en vind dit juist goed kennelijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_199034923
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ruim 80% van alle energie wordt door bedrijven gebruikt, lijkt me logisch dat die een evenredig deel voor hun rekening nemen.
Succes ermee _O-
pi_199034937
quote:
2s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:07 schreef elcastel het volgende:
Eigenlijk een schijntje als je kijkt wat we aan energie uitgeven elk jaar. Tot Poetin de kraan een keer dichtdraait that is.

Want alleen daarom zou je al moeten bouwen naar onafhankelijkheid van externe partijen/landen; ik zie het nog wel een keer gebeuren dat Poetin zich nóg meer laat gelden en wij óf niets zeggen kunnen, of een koude winter ingaan (of beide). Qua opbrengsten interesseert het hem geen reet, tactiek van de verschroeide aarde. Om over die badlakens in het zuiden maar helemaal niet te spreken.

Dus lekker investeren in een stabiel en onafhankelijk netwerk. Ik wil er best wat extra voor betalen, als denk ik dat ze met de huidige heffingen een heel eind kunnen komen.
Wat een complete bullshit _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')