abonnement Unibet Coolblue
pi_199012401
Basically dus wat er in de titel staat. Mijn ex en ik houden nog steeds ontzettend veel van elkaar, maar we werken gewoon niet omdat zij de behoefte heeft om te experimenteren met andere mensen (man en vrouw). Ik had in de relatie die behoefte niet, maar vind het ergens wel cool dat ze zo open minded is. Beetje cru, maar een trio zou ik niet afslaan, en stel dat ik iemand tegen zou komen, is toch cool dat de mogelijkheid er is om te kunnen experimenteren? Afijn, dit was heel situationeel want zo snel zou ik dit niet uit mezelf opzoeken. En daar ging het wringen, want zij had die behoefte nog steeds en moest dat nu inhouden - de relatie was immers 'gesloten'.

Om die reden zijn we nu uit elkaar, maar we vinden het allebei maar lastig. We klikken zo goed samen, alleen op het gebied van monogamie werkt het niet. Wat natuurlijk een groot punt is, daar niet van. Nu spreken we gedwongen niet met elkaar, zodat de gevoelens langzaam wegebben... Ze was niet alleen mijn relatie maar ook mijn beste vriendin. Haar wil ik niet kwijt, maar die romantische gevoelens wel.

Ik praat er met veel mensen in mijn omgeving over en die snappen de behoefte van mijn ex niet zo. Waarom zou je willen experimenteren als je het samen al zo goed hebt, vraagt iedereen. Ik ben meer open-minded erover en wil het dus niet als 'slecht' bestempelen, maar anders dan de norm.

Hoe kijken jullie naar die behoefte fokkers? Bevinden zich hier mensen die polygaam zijn en waarom werkt een open relatie voor jullie wel? Hoe gaan jullie met exen om waar je vanwege monogamie niet meer samen mee bent?
pi_199012430
Daar ga ik gewoon niet meer mee om. Waarom doe je jezelf dit aan?
pi_199012453
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:01 schreef Document1 het volgende:
Daar ga ik gewoon niet meer mee om. Waarom doe je jezelf dit aan?
Omdat ik van haar houd, en liefdesverdriet zuigt. Elkaar niet zien is wel het beste, hoe lastig het ook is
pi_199012500
Hoelang zijn jullie samen geweest in de gesloten relatie?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_199012519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:06 schreef Lenny77 het volgende:
Hoelang zijn jullie samen geweest in de gesloten relatie?
Ongeveer een jaar, maar in die tijd waren er wel incidenten waaruit bleek dat dit niet werkte.
pi_199012731
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:08 schreef 144 het volgende:

[..]

Ongeveer een jaar, maar in die tijd waren er wel incidenten waaruit bleek dat dit niet werkte.
Qua monogamie of andere incidenten?
En misschien ook wel belangrijk: hoe oud zijn jullie?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_199012762
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Qua monogamie of andere incidenten?
En misschien ook wel belangrijk: hoe oud zijn jullie?
Qua monogamie. Altijd als zij een drankje op had kwam die behoefte bij haar naar boven...
We zijn allebei vroeg in de 20. Relatief jong dus. Ze is mijn eerste relatie en ik vind het moeilijk om het contact te verbreken, al weet ik ook dat dat beter is.
pi_199012873
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:31 schreef 144 het volgende:

[..]

Qua monogamie. Altijd als zij een drankje op had kwam die behoefte bij haar naar boven...
We zijn allebei vroeg in de 20. Relatief jong dus. Ze is mijn eerste relatie en ik vind het moeilijk om het contact te verbreken, al weet ik ook dat dat beter is.
Als ze nuchter is heeft ze die behoefte niet?

Ja dat is wel nog jong.. misschien wil ze nog wat experimenteren voordat ze zich echt gaat settelen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_199013007
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:42 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Als ze nuchter is heeft ze die behoefte niet?

Ja dat is wel nog jong.. misschien wil ze nog wat experimenteren voordat ze zich echt gaat settelen?
Nou ja, dan is het nog steeds een ding, maar dan zocht ze het niet op.

Ja dat denk ik ook... Maar ik kan niet op haar wachten. Het is niet dat ik nu per se wil settelen, maar ik moet ook verder gaan. Dat zie ik nu ook steeds meer in. Vrienden worden zit er voorlopig niet in omdat ik een relatie gevoelsmatig nog als een optie zie.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 12:59:12 #10
441859 crew  Lenny77
pi_199013089
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:53 schreef 144 het volgende:

[..]

Nou ja, dan is het nog steeds een ding, maar dan zocht ze het niet op.

Ja dat denk ik ook... Maar ik kan niet op haar wachten. Het is niet dat ik nu per se wil settelen, maar ik moet ook verder gaan. Dat zie ik nu ook steeds meer in. Vrienden worden zit er voorlopig niet in omdat ik een relatie gevoelsmatig nog als een optie zie.
Geef het dan wat tijd, denk aan de leuke momenten en laat het slijten. Je schrijft ook dat het je eerste relatie is, dan kan zoiets wel wat indruk maken.
Misschien zit die vriendschap er na een tijdje wel weer in?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_199013172
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:59 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Geef het dan wat tijd, denk aan de leuke momenten en laat het slijten. Je schrijft ook dat het je eerste relatie is, dan kan zoiets wel wat indruk maken.
Misschien zit die vriendschap er na een tijdje wel weer in?
Het heeft ook zeker tijd nodig.
Ik hoop dat ook, al is dat in dit stadium moeilijk te zeggen. Ik zou hier zeker open voor staan, maar dan moeten we wel allebei er overheen zijn, en dat kan nog even duren natuurlijk. Ik wil het wel de tijd gunnen.
  donderdag 15 april 2021 @ 13:18:52 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199013306
Eigenlijk heeft ze je dus gewoon een paar keer belazerd, met alcohol als excuus. En je zet haar nog steeds op een voetstuk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199013354
quote:
85s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:18 schreef Lienekien het volgende:
Eigenlijk heeft ze je dus gewoon een paar keer belazerd, met alcohol als excuus. En je zet haar nog steeds op een voetstuk.
Jep, eigenlijk wel. NIet dat ze gezoend had met iemand anders, maar ze deed dingen die ik niet chill vond. Je gaat dingen goed praten. Ik denk daarom dat geen contact het beste is, zodat ik er objectiever naar zal kijken.
  donderdag 15 april 2021 @ 13:24:27 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199013368
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:23 schreef 144 het volgende:

[..]

Jep, eigenlijk wel. NIet dat ze gezoend had met iemand anders, maar ze deed dingen die ik niet chill vond. Je gaat dingen goed praten. Ik denk daarom dat geen contact het beste is, zodat ik er objectiever naar zal kijken.
OK. Ho, stop.

Ze heeft niet met iemand anders gezoend. Wat heeft ze dan wél gedaan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_199013387
quote:
11s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

OK. Ho, stop.

Ze heeft niet met iemand anders gezoend. Wat heeft ze dan wél gedaan?
Achter mijn rug om met iemand lopen dansen op een flirterige manier. Zeg maar, het was dicht bij geweest en ze had gezoend met diegene. Ze gaf zelf later ook toe dat het niet kon.
  donderdag 15 april 2021 @ 13:28:56 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199013404
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:26 schreef 144 het volgende:

[..]

Achter mijn rug om met iemand lopen dansen op een flirterige manier. Zeg maar, het was dicht bij geweest en ze had gezoend met diegene. Ze gaf zelf later ook toe dat het niet kon.
Nou, dat valt dan nog reuze mee.

Ik verander mijn mening naar ‘best zonde dat jullie het daarop lieten stuklopen’.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199013440
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, dat valt dan nog reuze mee.

Ik verander mijn mening naar ‘best zonde dat jullie het daarop lieten stuklopen’.
Nee maar het ding is, zij wilde meer dan dat. En nu ziet ze dus andere mensen. Nu zijn we een aantal maanden uit elkaar maar we zagen elkaar nog steeds in die tijd. En niet heel lang geleden is het dus de eerste keer dat ze seks met iemand anders heeft gehad. Ja okey, het is uit, maar gevoelsmatig zit ik nog steeds met mijn hoofd bij haar, dus geen contact is voorlopig het beste. Anders kan ik ook niet verder, en zij per slot van rekening ook niet, want zij zoekt ook steeds contact met mij op
pi_199013670
Ik denk dat dit fundament te groot is om daar luchtig over te gaan doen of daar consessies op te gaan doen. Al helemaal als jij je hart komt luchten op FOK!.

Hoe lastig ook, ga in No Contact en hou het zo. Orienteer op eerst jezelf, wees lief voor jezelf want liefdesverdriet is kut, maar uiteindelijk komt het altijd goed, hoe cliché dan ook. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 15-04-2021 13:55:38 ]
  donderdag 15 april 2021 @ 13:58:40 #19
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_199013703
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:59 schreef 144 het volgende:
Basically dus wat er in de titel staat. Mijn ex en ik houden nog steeds ontzettend veel van elkaar, maar we werken gewoon niet omdat zij de behoefte heeft om te experimenteren met andere mensen (man en vrouw). Ik had in de relatie die behoefte niet, maar vind het ergens wel cool dat ze zo open minded is. Beetje cru, maar een trio zou ik niet afslaan, en stel dat ik iemand tegen zou komen, is toch cool dat de mogelijkheid er is om te kunnen experimenteren? Afijn, dit was heel situationeel want zo snel zou ik dit niet uit mezelf opzoeken. En daar ging het wringen, want zij had die behoefte nog steeds en moest dat nu inhouden - de relatie was immers 'gesloten'.

Om die reden zijn we nu uit elkaar, maar we vinden het allebei maar lastig. We klikken zo goed samen, alleen op het gebied van monogamie werkt het niet. Wat natuurlijk een groot punt is, daar niet van. Nu spreken we gedwongen niet met elkaar, zodat de gevoelens langzaam wegebben... Ze was niet alleen mijn relatie maar ook mijn beste vriendin. Haar wil ik niet kwijt, maar die romantische gevoelens wel.

Ik praat er met veel mensen in mijn omgeving over en die snappen de behoefte van mijn ex niet zo. Waarom zou je willen experimenteren als je het samen al zo goed hebt, vraagt iedereen. Ik ben meer open-minded erover en wil het dus niet als 'slecht' bestempelen, maar anders dan de norm.

Hoe kijken jullie naar die behoefte fokkers? Bevinden zich hier mensen die polygaam zijn en waarom werkt een open relatie voor jullie wel? Hoe gaan jullie met exen om waar je vanwege monogamie niet meer samen mee bent?
De L is van loslaten, dat moet jij nog leren. De N is van negeren, praat niet meer met haar. De M is van Moving on, ga lekker verder met je leven.
soooo, da's mooi!
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 13:59:06 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199013707
Ik denk dat het niet uitmaakt hoe wij hier tegenaan kijken. Want iedereen kan hier wel roepen 'nee joh hardstikke de norm en je moet je niet aanstellen' en weet ik veel wat, maar terug in de realiteit heb jij er wel moeite mee.

We kunnen hier ook allemaal roepen 'goh, echt volslagen belachelijk wat ze doet' maar, terug in de realiteit is het nog steeds zo dat zij die behoefte gewoon wel heeft.

Het komt er dus op neer dat jullie op een essentieel vlak niet compatible zijn met elkaar. Of zij echt polygaam is of dat ze gewoon dat als excuus gebruikt, net als eventueel alcohol om te doen wat ze doet....ze geeft zelf aan dat ze op het punt stond om vreemd te gaan.

Dan trek ik voorzichtig de conclusie dat jij hét niet bent voor haar als polygamie een excuus zou zijn, immers dan is ze gewoon monogaam maar ben jij niet genoeg voor haar om geen andere dingen te willen doen. Is ze wél polygaam, ja, dat kan, dan is ze dat, maar jij bent dat niet, en dan passen jullie dus wat dat betreft niet bij elkaar.

Dan kun jij wel hard proberen om er wel ok mee te zijn omdat je dan in ieder geval 'samen' bent met haar, maar als jij er OK mee bent dan mag zij dus doen wat ze wil, en elke keer dat ze dan iets met iemand anders heeft gedaan ga jij van binnen kapot.

Dat ga je nu ook, dat snap ik, maar de vraag wordt dan; wil je elke keer opnieuw kapot gaan, of maar 1 keer?

Mijn advies zou zijn dat je doorgaat met geen contact hebben, want ik wil best geloven dat ze een toffe meid is etc etc, maar op dit punt wringt de schoen, en dat gaat niet zomaar eventjes over, en dat kun je ook niet weg redeneren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199013747
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:55 schreef Erasmus het volgende:
Ik denk dat dit fundament te groot is om daar luchtig over te gaan doen of daar consessies op te gaan doen. Al helemaal als jij je hart komt luchten op FOK!.

Hoe lastig ook, ga in No Contact en hou het zo. Orienteer op eerst jezelf, wees lief voor jezelf want liefdesverdriet is kut, maar uiteindelijk komt het altijd goed, hoe cliché dan ook. :)
Ja I know, ik heb het er dus wel met anderen over, maar ik ben benieuwd hoe de mensen van Fok! erover denken, die nemen nog minder een blad voor de mond.

Ik denk dat No Contact ook het beste is.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:59 schreef CoolGuy het volgende:
Dan trek ik voorzichtig de conclusie dat jij hét niet bent voor haar als polygamie een excuus zou zijn, immers dan is ze gewoon monogaam maar ben jij niet genoeg voor haar om geen andere dingen te willen doen. Is ze wél polygaam, ja, dat kan, dan is ze dat, maar jij bent dat niet, en dan passen jullie dus wat dat betreft niet bij elkaar.

Dan kun jij wel hard proberen om er wel ok mee te zijn omdat je dan in ieder geval 'samen' bent met haar, maar als jij er OK mee bent dan mag zij dus doen wat ze wil, en elke keer dat ze dan iets met iemand anders heeft gedaan ga jij van binnen kapot.

Dat ga je nu ook, dat snap ik, maar de vraag wordt dan; wil je elke keer opnieuw kapot gaan, of maar 1 keer?

Mijn advies zou zijn dat je doorgaat met geen contact hebben, want ik wil best geloven dat ze een toffe meid is etc etc, maar op dit punt wringt de schoen, en dat gaat niet zomaar eventjes over, en dat kun je ook niet weg redeneren.
Hier maak je zeker een goed punt, either way, we zijn kennelijk niet compatible met elkaar, hoe hard dat ook is om te accepteren.
pi_199013788
Zoek nieuwe chick joh, alleen maar gezeik dit.
  donderdag 15 april 2021 @ 14:06:08 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_199013795
Ja das een begin twintiger die niet kan accepteren dat het leven soms een andere richting opgaat en dat je ook blij kan zijn met iets waar je geen controle over hebt. Helaas is ze erg onvolwassen nog. Ze kan bijdraaien maar dan zit je wel met een hele scheve situatie. Had ze een pauze om even lekker rond te neuken, dat komt waarschijnlijk niet goed (of jij moet wel heel goed kunnen accepteren dat het leven zo gegaan is).

Waarschijnlijk is het beter het narratief voor jezelf te maken dat het voor haar sowieso al niet goed zat als ze die afweging gemaakt heeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199013870
quote:
4s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:05 schreef Leonos het volgende:
Zoek nieuwe chick joh, alleen maar gezeik dit.
Corona is een bitch man, anders was ik al waarschijnlijk ook eerder verder gegaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:06 schreef speknek het volgende:
Ja das een begin twintiger die niet kan accepteren dat het leven soms een andere richting opgaat en dat je ook blij kan zijn met iets waar je geen controle over hebt. Helaas is ze erg onvolwassen nog. Ze kan bijdraaien maar dan zit je wel met een hele scheve situatie. Had ze een pauze om even lekker rond te neuken, dat komt waarschijnlijk niet goed (of jij moet wel heel goed kunnen accepteren dat het leven zo gegaan is).

Waarschijnlijk is het beter het narratief voor jezelf te maken dat het voor haar sowieso al niet goed zat als ze die afweging gemaakt heeft.
Tja je kan wel zeggen dat ik loslaten moeilijk vind. Ik had een leuke tijd met haar, maar ik moet verder. Ze heeft in haar dating leven altijd al die gevoelens over polygamie gehad, dus die zullen niet zomaar verdwijnen, denk gewoon echt dat ze zo is. Ik moet samen zijn niet als einddoel willen, tenzij ik over de jaren heen mijn eigen harem heb gevormd, dan zou ze prima erbij mogen hahaha.
pi_199037260
Monogaam heeft wat dat betreft ook niets met liefde te maken. Monogaam is in mijn optiek meer het idee: wij zijn 1, en daar komt niemand aan.

Vandaar dat het niet in mijn straatje past... ik ben van niemand en zal van niemand zijn, zit zelf ook in een gesloten relatie maar wil niet zeggen dat dit voor eeuwig zo blijft.. voor nu kan ik mij er goed in vinden (en dat weet ze).

Daarnaast is een beetje experimenteren helemaal niet erg, leer je jezelf kennen en je partner! en kom je er sneller af hoe jullie bij elkaar passen en in het leven staan! maar serieus jaloers worden omdat iemand een beetje sjanserig zit te dansen met een ander... zou je ook al jaloers worden als ze closer zou worden met andere mannen (wat heel normaal kan zijn)..

Maar goed, ik kan mij goed vinden in de reactie van Coolguy! :) dus contact verbreken en doorgaan met je leven, niet gehaast opzoek naar een vervanger maar genieten van jezelf en de interesses die je hebt!
Just say hi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')