De links-rechts tegenstelling is toch veel te simplistisch, er zijn (gelukkig) maar weinig mensen die of helemaal links zijn of helemaal rechts!
Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat het de politiek wel wat eenvoudiger maakt voor mensen die alles niet op de voet volgen, maar ja, daar hebben we toch eigenlijk weer stemwijzers voor
Goed idee of niet?
Altijd die standaard verwijten van beide kanten, wordt echt vermoeiend af en toe.
we hebben mensen die alleen aanzichzelf denken (die noemen we links) bijv de uitkeringen verhogen...
simepl zat toch?1
quote:Dat bedoel ik dus
Op zondag 26 januari 2003 22:54 schreef mabit het volgende:
Kijk je hebt mensen die het beste willen voor het heel land (die noemen we rechts) bijv de economie stimulerenwe hebben mensen die alleen aanzichzelf denken (die noemen we links) bijv de uitkeringen verhogen...
simepl zat toch?1
quote:
Op zondag 26 januari 2003 22:53 schreef thulsen het volgende:
...
Goed idee of niet?
quote:Inderdaad...
Op zondag 26 januari 2003 22:55 schreef thulsen het volgende:[..]
Dat bedoel ik dus
Niet afschaffen dus, zou een stuk onoverzichtelijker worden.
Als een partij links is weet je al over het algemeen waar ze voor staan en idem met rechts.
quote:Over het algemeen ja, je zegt het zelf al. Alles wat hier niet mee overeenkomt raakt ondergesneeuwd. Een partij zoals D66 heeft volgens mij vooral zo weinig stemmen omdat ze zo centraal zijn, per geval bekijken wat volgens hun het beste is en dan soms links, soms rechts uitkomen. 6 zetels voor een partij met in mijn ogen een goed en duidelijk partijprogramma. Simplificatie leidt tot een minder saaie, maar ook een minder waarheidsgetrouwe politiek.
Op zondag 26 januari 2003 23:01 schreef GerardVanAs het volgende:
Als een partij links is weet je al over het algemeen waar ze voor staan en idem met rechts.
quote:Inderdaad, nu is het vaak dat als een partij als links/rechts wordt bestempeld men niet eens meer naar de inhoud gaat kijken maar de partij meteen afschrijft.
Op zondag 26 januari 2003 23:04 schreef ErikT het volgende:
Zeer goed plan. Kijken mensen eens verder dan hun neus lang is en gaan vooroordelen over boord.
quote:Dan wordt 80% een zwevende kiezer, want die gaan echt geen partijprogramma's doorlezen.
Op zondag 26 januari 2003 23:06 schreef Kemania het volgende:[..]
Inderdaad, nu is het vaak dat als een partij als links/rechts wordt bestempeld men niet eens meer naar de inhoud gaat kijken maar de partij meteen afschrijft.
quote:Dan worden ze gestimuleerd om dat eens WEL te doen.. of gebruik te maken van de stemwijzer/een kort overzicht van alle partijpunten.
Op zondag 26 januari 2003 23:07 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Dan wordt 80% een zwevende kiezer, want die gaan echt geen partijprogramma's doorlezen.
quote:Wees toch eens realistisch, dat doen de meesten echt niet hoor. Die gaan er echt geen moeite voor doen.
Op zondag 26 januari 2003 23:09 schreef thulsen het volgende:[..]
Dan worden ze gestimuleerd om dat eens WEL te doen.. of gebruik te maken van de stemwijzer/een kort overzicht van alle partijpunten.
En daarbij is dit een volstrekt hypothetisch topic, want dit kun je niet afschaffen, de PvdA zal bijvoorbeeld altijd de linkse kleur hebben en de VVD een rechtse, dat schaf je niet af.
quote:Ik zou niet weten waarom niet. Je hebt ook christelijk - niet-chistelijk bijvoorbeeld, dat speelt nou veel minder een rol. Tegenwoordig lijkt echter of alleen links-rechts nog maar telt. Iets genuanceerder moet toch in ieder geval mogelijk zijn.
Op zondag 26 januari 2003 23:10 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Wees toch eens realistisch, dat doen de meesten echt niet hoor. Die gaan er echt geen moeite voor doen.
En daarbij is dit een volstrekt hypothetisch topic, want dit kun je niet afschaffen, de PvdA zal bijvoorbeeld altijd de linkse kleur hebben en de VVD een rechtse, dat schaf je niet af.
quote:Huh? Ik ben voor allebei!
Op zondag 26 januari 2003 23:15 schreef Farzin het volgende:
Bijvoorbeeld: voor privacy betekent tegen kernenergie.
quote:Inderdaad, iets wat een normale discussie helemaal verpest.
Op zondag 26 januari 2003 23:16 schreef Bushmaster het volgende:
Het links/rechts gebeuren geeft juist kleur aan politieke topics. Tja tenzij men dus plat met 'links' en ' rechts' gaat gooien zoals de meeste newbies die vers van de FP komen.
quote:Juist! Idem dito! Help, ik hoor nergens bij!
Op zondag 26 januari 2003 23:20 schreef Bushmaster het volgende:[..]
Huh? Ik ben voor allebei!
quote:Anders heb je geen discussies meer
Op zondag 26 januari 2003 23:20 schreef Kemania het volgende:[..]
Inderdaad, iets wat een normale discussie helemaal verpest.
quote:Jawel, maar dan heten ze inhoudelijke discussies
Op zondag 26 januari 2003 23:22 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Anders heb je geen discussies meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |