abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8124409
Wordt het zo langzamerhand niet eens tijd om de complete links/rechts terminologie overboord te gooien.. het zorgt naar mijn mening alleen maar voor onbegrip naar de andere kant toe. Zo gauw iemand zichzelf links noemt (of aanhanger van een linkse partij) wordt er al met modder gegooid door de rechterkant, en omgekeerd.

De links-rechts tegenstelling is toch veel te simplistisch, er zijn (gelukkig) maar weinig mensen die of helemaal links zijn of helemaal rechts!

Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat het de politiek wel wat eenvoudiger maakt voor mensen die alles niet op de voet volgen, maar ja, daar hebben we toch eigenlijk weer stemwijzers voor

Goed idee of niet?

pi_8124428
JA!!!!

Altijd die standaard verwijten van beide kanten, wordt echt vermoeiend af en toe.

Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_8124437
Kijk je hebt mensen die het beste willen voor het heel land (die noemen we rechts) bijv de economie stimuleren

we hebben mensen die alleen aanzichzelf denken (die noemen we links) bijv de uitkeringen verhogen...

simepl zat toch?1

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_8124460
quote:
Op zondag 26 januari 2003 22:54 schreef mabit het volgende:
Kijk je hebt mensen die het beste willen voor het heel land (die noemen we rechts) bijv de economie stimuleren

we hebben mensen die alleen aanzichzelf denken (die noemen we links) bijv de uitkeringen verhogen...

simepl zat toch?1

Dat bedoel ik dus
pi_8124463
quote:
Op zondag 26 januari 2003 22:53 schreef thulsen het volgende:
...
Goed idee of niet?
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_8124472
Mensen zijn kuddedieren, identificeren zich graag met een groep, en het is heel bevordelijk voor de groepvorming om zich af te zetten tegen een andere groep. Dus verdwijnen zal het niet zo snel denk ik.
Unox, the worst operating system.
pi_8124478
quote:
Op zondag 26 januari 2003 22:55 schreef thulsen het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus

Inderdaad...
pi_8124540
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
  zondag 26 januari 2003 @ 23:01:07 #9
45017 GerardVanAs
LijstPimFortuyn.nl
pi_8124596
Rechts heeft bepaalde eigenschappen en links heeft dat, zo associeer je een partij makkelijk met een politieke kleur.

Niet afschaffen dus, zou een stuk onoverzichtelijker worden.

Als een partij links is weet je al over het algemeen waar ze voor staan en idem met rechts.

[i]'De grootste kwal uit de voetballerij? Dan blijf ik bij mezelf. Ik bén een irritante speler.'[/i] - [b]Mark von Bommel[/b]
  zondag 26 januari 2003 @ 23:02:05 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_8124614
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 januari 2003 @ 23:04:05 #11
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_8124655
Zeer goed plan. Kijken mensen eens verder dan hun neus lang is en gaan vooroordelen over boord.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_8124671
quote:
Op zondag 26 januari 2003 23:01 schreef GerardVanAs het volgende:
Als een partij links is weet je al over het algemeen waar ze voor staan en idem met rechts.
Over het algemeen ja, je zegt het zelf al. Alles wat hier niet mee overeenkomt raakt ondergesneeuwd. Een partij zoals D66 heeft volgens mij vooral zo weinig stemmen omdat ze zo centraal zijn, per geval bekijken wat volgens hun het beste is en dan soms links, soms rechts uitkomen. 6 zetels voor een partij met in mijn ogen een goed en duidelijk partijprogramma. Simplificatie leidt tot een minder saaie, maar ook een minder waarheidsgetrouwe politiek.
pi_8124700
quote:
Op zondag 26 januari 2003 23:04 schreef ErikT het volgende:
Zeer goed plan. Kijken mensen eens verder dan hun neus lang is en gaan vooroordelen over boord.
Inderdaad, nu is het vaak dat als een partij als links/rechts wordt bestempeld men niet eens meer naar de inhoud gaat kijken maar de partij meteen afschrijft.
  zondag 26 januari 2003 @ 23:07:14 #14
45017 GerardVanAs
LijstPimFortuyn.nl
pi_8124717
quote:
Op zondag 26 januari 2003 23:06 schreef Kemania het volgende:

[..]

Inderdaad, nu is het vaak dat als een partij als links/rechts wordt bestempeld men niet eens meer naar de inhoud gaat kijken maar de partij meteen afschrijft.

Dan wordt 80% een zwevende kiezer, want die gaan echt geen partijprogramma's doorlezen.
[i]'De grootste kwal uit de voetballerij? Dan blijf ik bij mezelf. Ik bén een irritante speler.'[/i] - [b]Mark von Bommel[/b]
  zondag 26 januari 2003 @ 23:09:14 #15
45237 Vuur
We are not alone
pi_8124758
Stoppen met de termen links rechts kan alleen als je er nieuwe termen voor in de plaats brengt. de verschillen blijven toch wel
- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
pi_8124770
quote:
Op zondag 26 januari 2003 23:07 schreef GerardVanAs het volgende:

[..]

Dan wordt 80% een zwevende kiezer, want die gaan echt geen partijprogramma's doorlezen.

Dan worden ze gestimuleerd om dat eens WEL te doen.. of gebruik te maken van de stemwijzer/een kort overzicht van alle partijpunten.
  zondag 26 januari 2003 @ 23:10:53 #17
45017 GerardVanAs
LijstPimFortuyn.nl
pi_8124800
quote:
Op zondag 26 januari 2003 23:09 schreef thulsen het volgende:

[..]

Dan worden ze gestimuleerd om dat eens WEL te doen.. of gebruik te maken van de stemwijzer/een kort overzicht van alle partijpunten.

Wees toch eens realistisch, dat doen de meesten echt niet hoor. Die gaan er echt geen moeite voor doen.

En daarbij is dit een volstrekt hypothetisch topic, want dit kun je niet afschaffen, de PvdA zal bijvoorbeeld altijd de linkse kleur hebben en de VVD een rechtse, dat schaf je niet af.

zondag 26 januari 2003 @ 23:15:08 #18
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8124895
Dat zou niet verstandig zijn. Over het algemeen hebben de mensen òf veel linkse standpunten, òf veel rechtse standpunten. Bijvoorbeeld: voor privacy betekent tegen kernenergie.
pi_8124919
Het links/rechts gebeuren geeft juist kleur aan politieke topics. Tja tenzij men dus plat met 'links' en ' rechts' gaat gooien zoals de meeste newbies die vers van de FP komen.
Eigen brokjes eerst.
pi_8124959
quote:
Op zondag 26 januari 2003 23:10 schreef GerardVanAs het volgende:

[..]

Wees toch eens realistisch, dat doen de meesten echt niet hoor. Die gaan er echt geen moeite voor doen.

En daarbij is dit een volstrekt hypothetisch topic, want dit kun je niet afschaffen, de PvdA zal bijvoorbeeld altijd de linkse kleur hebben en de VVD een rechtse, dat schaf je niet af.

Ik zou niet weten waarom niet. Je hebt ook christelijk - niet-chistelijk bijvoorbeeld, dat speelt nou veel minder een rol. Tegenwoordig lijkt echter of alleen links-rechts nog maar telt. Iets genuanceerder moet toch in ieder geval mogelijk zijn.
En mensen die helemaal geen enkele moeite doen gaan überhaupt niet stemmen. Kost namelijk ook moeite!
pi_8125004
quote:
Op zondag 26 januari 2003 23:15 schreef Farzin het volgende:
Bijvoorbeeld: voor privacy betekent tegen kernenergie.
Huh? Ik ben voor allebei!
Eigen brokjes eerst.
pi_8125006
quote:
Op zondag 26 januari 2003 23:16 schreef Bushmaster het volgende:
Het links/rechts gebeuren geeft juist kleur aan politieke topics. Tja tenzij men dus plat met 'links' en ' rechts' gaat gooien zoals de meeste newbies die vers van de FP komen.
Inderdaad, iets wat een normale discussie helemaal verpest.
pi_8125038
quote:
Op zondag 26 januari 2003 23:20 schreef Bushmaster het volgende:

[..]

Huh? Ik ben voor allebei!

Juist! Idem dito! Help, ik hoor nergens bij!
  zondag 26 januari 2003 @ 23:22:21 #24
45017 GerardVanAs
LijstPimFortuyn.nl
pi_8125061
quote:
Op zondag 26 januari 2003 23:20 schreef Kemania het volgende:

[..]

Inderdaad, iets wat een normale discussie helemaal verpest.

Anders heb je geen discussies meer
pi_8125078
quote:
Op zondag 26 januari 2003 23:22 schreef GerardVanAs het volgende:

[..]

Anders heb je geen discussies meer

Jawel, maar dan heten ze inhoudelijke discussies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')