Anryuth was niet blij. De dwerg had teveel eisen, vechten kon hij wel. Maar die veeleisendheid beviel Anryuth niet. Het moest zoals de dwerg het wilde of niet. Anryuth had niet veel op met het temmen van draken. Met demonen kon je tenminste praten en het was waar dat er demonen waren die draken uit hun rijk hadden verjaagd. Anryuth wist niet veel van de portalen naar andere wereld maar had vermoedens dat de demonen die hij opriep uit een andere tijd kwamen. Of ze nog echt leefde of een echo van het verleden waren, wist de ork niet maar hij had er vaak over nagedacht.
Maar Anryuth verloor al zijn gedachtes en ook Brodderlug uit het zicht toen hij Thalia zag staan. ‘Wat doe jij hier?’ Zei Anryuth en hij trok zijn zwaard. Maar het was al te laat, een rode flits boorde zich door Thalia’s romp en Anryuth zakte door zijn knieën. De hogepriester van Volvos en leider van de cult stond triomfantelijk op de stadsmuur. Anryuth leek iets te fluisteren en Mamez nam het lichaam van Thalia mee. De meiden volgde Mamez en ook Bordderlug deed een stap achteruit. Mamez ging zo snel als hij kon want de magie die hij voelde was geen normale magie. Djass had Mamez al eerder gewaarschuwd, maar Mamez nam deze waarschuwing niet serieus. Als die Anryuth zo sterk was en een pactgenoot van Djass, waarom kon die Djass dan niet helpen de oorlog in hun rijk te winnen? Maar nu Mamez op de vlucht sloeg begreep hij het allemaal. Die hogepriester had ook een pact en niet zomaar een pact, maar een pact met de vijand. Mamez een geducht en machtige demon stond nu met knikkende knieën op de rand van de afgrond, net onder het water. Een van de meiden die bij Thalia was wurmde haar los uit de klauwen van de demon, ‘laat haar los misschien kunnen we nog..’
De demon kwam weer bij zinnen en zei, ‘wacht dit is gedaan door onze vijand de Kinolok. De rode pijlen zijn giftig, een sjamaan van de Polzanton kan deze genezen, maar dan moet er een pact gemaakt worden.’ De meiden keken elkaar aan, ze hadden van Anryuth wat simpele magie geleerd maar niet hoe ze een pact moesten maken, dat stond Anryuth ze niet toe. ‘Er is geen tijd zei Mamez,’ En het was alsof de spieren in zijn gezicht bezeten werden door pure angst. Er ontstond een storm waar de ork stond en bliksem sloeg overal in, een wervelwind van elektriciteit en vuur verzamelde zich om de ork heen. Er was een helse klap en rook. Ten midden van deze rook kwam er een sloep richting het gezelschap. Koning Abid stapte uit, legde zijn hand op Thalia en ze begon weer te ademen. ‘Dit is alles wat ik kan doen,’ Zei de koning en hogepriester die was wakker geschud door de magie van Anryuth. ‘De ork is dood,’ zei Abid. Mamez schudde zijn hoofd, ‘het pact leeft nog.’ Abid keek op, ‘ze hebben mijn stad Abidos vernietigd en nu heeft een ork hun bijna vernietigd. De hogepriester van Volvos leeft, maar Volvos heeft geen magiër meer over.’ Mamez die nog steeds naar de rook staarde zei tegen Abid, ‘De vrouw is ze veilig?’ Abid keek weg van de rook en naar Thalia. ‘Het gif is verzwakt maar niet genezen, ik heb tijd gekocht.’ De demon knikte, ‘Abid,’ zei de demon, ‘een leger zal op ons af stormen, ga terug naar je boot.’ Abid schudde zijn hoofd, liep naar de afgrond en riep, ‘hoe ver ben je?’ ‘Bijna klaar,’ zei de stem. ‘Kom met ons mee,’ zei Abid. Paul slaat nu haken in de rotsen beneden deze afgrond met het touw kunnen we naar de boot vluchten.’ Mamez knikte, ‘help jij deze vrouwen,’ zei Mamez. ‘En jij demon?’ Vroeg Abid. ‘Ik moet Anryuth ophalen en..’ Een flits van kracht onderbrak de demon, en met zijn machtige klauwen kon hij de flits nog net afslaan. ‘Kinolok.’ Riep Mamez ‘Abid snel, neem ze mee en kijk of die dwerg nog ergens is, ik zie hem nergens.’ De Kinolok sprong naar voren en met een zwiep van zijn klauw raakte hij Mamez van schouder tot aan zijn buik. Mamez huilde van de pijn.