abonnement Unibet Coolblue
pi_198943897
Recentelijk is er bij mij glasvezel aangelegd en het is best interessant om over te stappen. (Internet + TV)
Echter wat mij tegenhoudt is de aansluitingen van de andere TV's in huis.
Nu heb ik door het hele huis heen coax liggen en in 4 kamers boven wordt er TV gekeken via deze kabel.

Ik heb geen decoders, dus de kwaliteit boven is voor NPO1,2,3 in HD en de rest digitaal. Op een 32 inch TV is dat van een uitstekende kwaliteit.

Wat is de meest vriendelijke manier om alle TV's te kunnen blijven gebruiken als ik over zou stappen naar KPN ?

Met vriendelijk bedoel ik o.a. zonder extra toeters en bellen (decoders,streamen via je smartphone of grote investeringen die er moeten worden gedaan.

Ervaringen ?
  zaterdag 10 april 2021 @ 12:27:40 #2
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_198944769
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:09 schreef Piet200 het volgende:

Met vriendelijk bedoel ik o.a. zonder extra toeters en bellen (decoders,streamen via je smartphone of grote investeringen die er moeten worden gedaan.
Die is er niet. Tenzij het Samsung of LG tv's zijn van bouwjaar 2017 of nieuwer. Dan kun je kijken via een app.
-edit- waarbij het maar de vraag is hoelang men zo'n app blijft ondersteunen. }:|

quote:
Ervaringen ?
Ja: ik gebruik gewoon de KPN decoder. Waarbij ik laatst de tv op de slaapkamer van een Chromecast heb voorzien. Scheelt weer ¤60,-/jaar voor het huren van een extra decoder.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 10 april 2021 @ 12:49:26 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_198945016
Niet.

Lekker bij Zikko blijven.
  zaterdag 10 april 2021 @ 13:04:36 #4
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198945219
Moca adapters kun je gebruiken voor ethernet - coax - ethernet. Zijn niet goedkoop

https://www.cablers.nl/moca

Als je toch voor zo goedkoop mogelijk wilt gaan, dan zijn Chromecasts je beste optie. Een andere investering waaraan je kunt denken is de KPN monteur kabels laten trekken door de leidingen waar nu de COAX doorheen loopt. Als je weer terug gaat naar Ziggo, dan zit je weer met hetzelfde euvel van verkeerde kabels, dus ik zou voor adapters gaan of de chromecast.

[ Bericht 24% gewijzigd door erkel op 10-04-2021 13:10:31 ]
Weisst
pi_198945955
Mijn ervaring bij KPN is prima; je betaalt, zoals je zelf al schrijft ¤ 5,= per extra decoder.
Je krijgt voor noppes een app om op je foon overal tv te kunnen kijken; dus met je foon kan je ook streamen naar je tv, hoop ik (zelf nog niet geprobeerd).

Ook de gratis Spotify vind ik wel okee.

Tip: als je overstapt laat dan je abbo's één maand overlappen; dan zit je bij problemen niet zonder.

[ Bericht 0% gewijzigd door gepromoveerT op 10-04-2021 15:45:28 ]
  zaterdag 10 april 2021 @ 20:14:48 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198950377
Wij kijken in de slaapkamer met de KPN app via Chromecast en de apps van NPO, Videoland, Netflix, Disney+, Prime etc op tv en 2020 Chromecast met Google tv.

Als je een goede wifiverbinding hebt, werkt dat perfect.

Is de dekking wat minder dan zou ik voor het aanleggen van een netwerkkabel gaan en dan een decoder neerzetten bij elke tv.
So we just called him Fred
pi_198951177
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:09 schreef Piet200 het volgende:
Recentelijk is er bij mij glasvezel aangelegd en het is best interessant om over te stappen (Internet + TV).
Kun je toelichten waarom het jou interessant lijkt om over te stappen? Een symmetrische 1 Gbps internetverbinding is uiteraard interessant, maar realiseer je wel dat je daarvoor de hoofdprijs zult moeten betalen. Als je nu internet hebt van Ziggo, dus via de coaxkabel, wat zijn dan op dit moment je snelheden (up en down) en wat betaal je daarvoor nu per maand?
quote:
Echter wat mij tegenhoudt is de aansluitingen van de andere TV's in huis.
Nu heb ik door het hele huis heen coax liggen en in 4 kamers boven wordt er TV gekeken via deze kabel.

Ik heb geen decoders, dus de kwaliteit boven is voor NPO1,2,3 in HD en de rest digitaal.
Je hebt wel degelijk decoders, oftewel DVB-C tuners, die zijn namelijk ingebouwd in je TV's. En verder is alles digitaal, Ziggo levert geen analoge TV meer. Je bedoelt dat je de overige zenders op die extra toestellen boven in SD kwaliteit hebt. Als je CI+ modules en smartcards zou hebben voor die extra toestellen, dan zou je ook op die extra toestellen alle HD zenders die deel uitmaken van je pakket in HD krijgen. Maar het lullige is dat Ziggo geen losse smartcards meer wil registreren omdat ze al jaren proberen alle abonnees een dichtgetimmerde mediabox in de maag te splitsen.
quote:
Op een 32 inch TV is dat van een uitstekende kwaliteit.
Daar moet ik toch met je van mening verschillen. Maar SD is op een 32 inch toestel goed te doen, dat wel. Ook DVD's zijn trouwens SD en die worden nog altijd veel verkocht en bekeken.
quote:
Wat is de meest vriendelijke manier om alle TV's te kunnen blijven gebruiken als ik over zou stappen naar KPN ?

Met vriendelijk bedoel ik o.a. zonder extra toeters en bellen (decoders,streamen via je smartphone of grote investeringen die er moeten worden gedaan.

Ervaringen ?
Kort antwoord: zo'n manier is er niet.

In het verleden had je wel glasvezelproviders die uitsluitend het basispakket aan TV-zenders ook in DVB-C op hun netwerk zetten en die dan bij klanten thuis in de meterkast een eenvoudige converter naar coax installeerden zodat klanten kun bestaande TV's en ook opname-apparatuur (PVR's) gewoon konden blijven gebruiken, maar in de race to the bottom zijn al dat soort zaken allang gesneuveld. Bovendien willen providers steeds meer controle krijgen over wat abonnees nog kunnen doen met de aangeboden diensten. Dat geldt niet alleen voor Ziggo maar voor alle providers. Elke provider wil je tegenwoordig een eigen dichtgetimmerd kastje door de strot douwen waarmee je maar op één TV kunt kijken en niets kunt opnemen. Wil je toch kunnen opnemen dan moet je daarvoor extra betalen en dan nog heb je geen controle over je eigen 'opnames' omdat die alleen bij de provider in de cloud staan en de provider die na een bepaalde periode verwijdert. En wil je TV kijken op extra toestellen, wel, je raadt het al, dan heb je voor elke extra TV een extra kastje nodig waarvoor je ook weer maandelijks extra moet betalen, want al je kastjes huur je van de provider, ze worden nooit je eigendom.
pi_198955078
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 21:15 schreef Riparius het volgende:
En wil je TV kijken op extra toestellen, wel, je raadt het al, dan heb je voor elke extra TV een extra kastje nodig waarvoor je ook weer maandelijks extra moet betalen, want al je kastjes huur je van de provider, ze worden nooit je eigendom.
Ik kijk eigenlijk alleen Nederlandse zenders, dus als ik dan toch afscheid moet nemen van mijn DVB-C/CI+, dan zou ik zelf nog liever overal iets van mezelf inpluggen met NLziet en vervolgens alleen internet afnemen via de glasboer. Helaas wel een limiet van 2 apparaten tegelijkertjd en het lost je probleem met opnemen nog niet op natuurlijk. Je kan wel dingen een tijdje terugkijken dan.

Ik volg Formule 1 wel een beetje, dat zou nog mijn grootste drempel zijn om bij Ziggo weg te gaan...
pi_198966412
Ik heb nu 100/10 Mb bij ziggo. Dat is voldoende voor wat ik ermee doe. Het gaat met niet echt om een hogere snelheid, maar meer om de verhouding tussen prijs en wat je ervoor krijgt.

Idealiter zou ik zonder aanpassingen in huis (en in gebruik) willen kunnen switchen van provider, maar het is duidelijk dat dit niet zomaar kan. Daarbij heb je altijd een voordeel als je nieuwe klant wordt. dus het ene jaar klant worden bij KPN, het jaar daarop weer bij Ziggo, enzovoort.

Ik gebruikte de term 'uitstekende kwaliteit' bewust, om aan te geven dat het de resulutie echt niet hoger hoeft op de tv's boven en dat het zeer goed kijken is op SD kwaliteit.

@Riparius, dank voor je uitgebreide reactie. Het is duidelijk hoe de providers erin zitten. spijtig te zien dat alles maar door je strot geduwd wordt.

Ik heb al vele jaren Ziggo en heb nog nooit een mediabox gehad. Toen ik mijn eerste platte tv kocht wilde ik geen extra kastjes en afstandsbedieningen en heb vanaf dag 1 met een CI+ module gewerkt. Ik heb niet zo vaak contact met Ziggo, maar het is wel duidelijk dat ze je graag een mediabox door je strot duwen.

Overigens teleurstellend dat ze het streamen naar een chromecast bij utizendingen die je wilt terugkijken (via de Ziggo Go App) bewust nog steeds niet ondersteunen.

Wellicht dat ik in de toekomst maar gewoon een IPTV abonnementje afsluit ergens. dan geen ziggo, kpn of andere provider meer.
pi_198968457
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:55 schreef Piet200 het volgende:
Ik heb nu 100/10 Mb bij Ziggo[/url]. Dat is voldoende voor wat ik ermee doe. Het gaat met niet echt om een hogere snelheid, maar meer om de verhouding tussen prijs en wat je ervoor krijgt.
Je moet uiteraard niet alleen kijken naar wat je krijgt als je overstapt, maar ook naar wat je moet inleveren, en dat is in jouw situatie veel. Je verliest dan de mogelijkheid om live TV te kijken op al je toestellen boven. En voor elk extra 'kastje' betaal je al gauw iets in de orde van ¤ 5 p.m. zodat je met vier TV's boven dan ¤ 20 extra p.m. zou moeten betalen om boven te kunnen blijven kijken. Dat moet je ook meenemen in je prijsvergelijking.

Een extra kastje bij een TV betekent ook altijd een extra afstandsbediening, ook voor de TV in de woonkamer. Al die 'kastjes' reduceren je mooie smart TV feitelijk tot een dumb terminal en de provider gaat dan bepalen hoe jouw user interface eruit ziet en wat je nog wel en wat je niet meer kunt, zelfs bij gewoon 'live' TV kijken. Denk daarbij aan de (on)mogelijkheid om de verschillende TV zenders nog te kunnen sorteren op de volgorde die jij wil. Het is wel zo dat apps op een smart TV gewoon blijven werken zoals ze nu werken, dat staat los van de TV- en/of internetprovider die je gebruikt.
quote:
Idealiter zou ik zonder aanpassingen in huis (en in gebruik) willen kunnen switchen van provider, maar het is duidelijk dat dit niet zomaar kan. Daarbij heb je altijd een voordeel als je nieuwe klant wordt. dus het ene jaar klant worden bij KPN, het jaar daarop weer bij Ziggo, enzovoort.
Er zijn veel mensen die denken dat ze financieel wijzer worden door jaarlijks van provider te wisselen en dan te profiteren van 'aanbiedingen' voor nieuwe klanten, maar ik denk dat dat niet klopt. Per saldo schiet je er uiteindelijk niets of nauwelijks iets mee op als je alles goed doorrekent en ook de nadelen die ik heb genoemd daarbij meeneemt.
quote:
Ik gebruikte de term 'uitstekende kwaliteit' bewust, om aan te geven dat het de resolutie echt niet hoger hoeft op de tv's boven en dat het zeer goed kijken is op SD kwaliteit.
Ik begrijp het, maar als je al lang klant bent bij Ziggo en in het voormalige Ziggo gebied zit (en dus niet in het voormalige UPC gebied) dan kon je vroeger extra smartcards kopen en registreren en dat zonder extra abonnementskosten. Dan had je dus ook op je toestellen boven je volledige zenderpakket kunnen bekijken en alle HD kanalen in HD en dat allemaal zonder extra abonnementskosten.
quote:
@:Riparius, dank voor je uitgebreide reactie. Het is duidelijk hoe de providers erin zitten. Spijtig te zien dat alles maar door je strot geduwd wordt.
Ja, en het ziet er niet naar uit dat daar verbetering in komt, integendeel.
quote:
Ik heb al vele jaren Ziggo en heb nog nooit een mediabox gehad. Toen ik mijn eerste platte tv kocht wilde ik geen extra kastjes en afstandsbedieningen en heb vanaf dag 1 met een CI+ module gewerkt.
Daar leid ik uit af dat je in voormalig Ziggo gebied zit want in voormalig UPC gebied is digitale TV zonder opgedrongen mediabox nooit aangeboden geweest. Dan begrijp ik eigenlijk niet waarom je vroeger toen het nog kon niet gelijk meerdere smartcards hebt gekocht en geregistreerd (de oude geregistreerde smartcards van bestaande Ziggo abonnees blijven gewoon werken).
quote:
Ik heb niet zo vaak contact met Ziggo, maar het is wel duidelijk dat ze je graag een mediabox door je strot duwen.

Overigens teleurstellend dat ze het streamen naar een chromecast bij utizendingen die je wilt terugkijken (via de Ziggo Go App) bewust nog steeds niet ondersteunen.
Nee, en ook dat heeft alles te maken met hun strategie om zoveel mogelijk klanten die mediabox door de strot te douwen. Technisch is er geen enkele belemmering om streamen naar een TV vanuit een app op een tablet of smartphone of vanuit een applicatie op een desktop of laptop mogelijk te maken. Maar als ze dat zouden doen zouden ze geen mediaboxen meer kunnen slijten. Wist je trouwens dat Ziggo on demand om bepaalde programma's van de NPO en SBS terug te kijken evenals het volledige aanbod van Ziggo on demand qua films en series ook werkt op een smart TV en dat allemaal zonder extra kastjes of ander gedoe?
quote:
Wellicht dat ik in de toekomst maar gewoon een IPTV abonnementje afsluit ergens, dan geen Ziggo, kpn of andere provider meer.
Er zijn meer mensen die zo redeneren, maar waarom eigenlijk? Waarom wil je zo graag glasvezelinternet als je zegt dat je tevreden bent met je huidige snelheid van 100 Mbps downstream en 10 Mbps upstream? Voor wat jij doet wordt je gebruikerservaring echt niet anders met glasvezelinternet, zelfs niet met een symmetrische 100 Mbps verbinding.
pi_198980563
Ziggo verhoogt gratis de internetsnelheid.


Nouja, gratis... in 2019 en 2020 zijn de abonnement prijzen ook omhoog gegaan.

Effe modem uitschakelen en weer inschakelen en is het klaar.
Let op! NIET resetten!

Voor meer info:
https://www.ziggo.nl/campagne/sneller/klant

De Mediabox heb ik ongebruikt in de doos liggen. Ik haat kabel TV en wil eigenlijk alleen maar snel internet. Ik heb het “Ziggo Internet Complete” pakket (250 Mbit/s down
25 Mbit/s up).
Mijn vrouw kijkt wel eens kabel TV, maar doet dan via de Ziggo app op de  TV die ik op de TV heb aangesloten.

Ik ben trouwens zo'n Ziggo klant die tegen het eind van mijn contract datum ff met de klantenservice belt en dan met een jaar mijn abonnement verleng tegen een aantrekkelijke korting.
Kun je ook eens proberen.

Ben altijd wel tevreden over Ziggo.
Ik ging in 1998 op het kabel internet.
Telekabel —> Chello —> UPC —> Ziggo
Heb nauwelijks klachten gehad in die meer dan 20 jaar tijd.

Bonus tip:
Een TV in je slaapkamer is slecht voor je seksleven.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_199037109
Ik dacht analoge TV er gister af ging, maar heb het nog steeds.

En 1,2 en 3 en 14 nog digitaal.
  zaterdag 17 april 2021 @ 11:20:05 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199038418
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 08:39 schreef JDx het volgende:
Ik dacht analoge TV er gister af ging, maar heb het nog steeds.

En 1,2 en 3 en 14 nog digitaal.
De dag dat ze het "uitzetten" is in feite de dag dat ze starten met het afbouwen van de analoge installatie. Je zal zien dat het ergens in de komende weken stopt.
So we just called him Fred
pi_199039265
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 08:39 schreef JDx het volgende:
Ik dacht analoge TV er gister af ging, maar heb het nog steeds.

En 1,2 en 3 en 14 nog digitaal.
Je bent een beetje in de war, ook de SD kanalen die je ontvangt zijn digitaal. Analoge TV via Ziggo is inmiddels overal in Nederland gestopt.
pi_199039672
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:18 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je bent een beetje in de war, ook de SD kanalen die je ontvangt zijn digitaal. Analoge TV via Ziggo is inmiddels overal in Nederland gestopt.
Oh ja, is waar ook, als ik op mijn afstandsbediening op Analogue/Digital druk, krijg ik white noise.

Dit is inderdaad digitaal SD.
pi_199043501
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:56 schreef Riparius het volgende:

Er zijn meer mensen die zo redeneren, maar waarom eigenlijk? Waarom wil je zo graag glasvezelinternet als je zegt dat je tevreden bent met je huidige snelheid van 100 Mbps downstream en 10 Mbps upstream? Voor wat jij doet wordt je gebruikerservaring echt niet anders met glasvezelinternet, zelfs niet met een symmetrische 100 Mbps verbinding.
Wel goed punt, zit eigenlijk vaak te kijken en te hopen wanneer er hier glas komt omdat ik aan Ziggo internet+tv ruim 60 per maand kwijt ben, maar ik heb nu na mijn modem een trap gegeven te hebben 300/30 via Ziggo, en eigenlijk gaat zelfs thuiswerken met video calls e.d. terwijl er nog een Netflix stream ergens aan staat gewoon prima, en die CI+ met DVB-C interface gewoon op mijn tv raak ik liever toch echt niet kwijt.

Had jaartje terug zelfs nog 500/50 naar 250/25 laten terugzetten omdat ik dan effectief dezelfde ervaring had voor een tientje per maand minder, enige wat ik dan merkte is dat ik een kop koffie extra moest drinken voordat die ene achterlijk grote day 1 patch van een of andere game binnen was, nou ja ach dat gebeurt niet elke dag :')
pi_199043624
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:54 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Wel goed punt, zit eigenlijk vaak te kijken en te hopen wanneer er hier glas komt omdat ik aan Ziggo internet+tv ruim 60 per maand kwijt ben, maar ik heb nu na mijn modem een trap gegeven te hebben 300/30 via Ziggo, en eigenlijk gaat zelfs thuiswerken met video calls e.d. terwijl er nog een Netflix stream ergens aan staat gewoon prima, en die CI+ met DVB-C interface gewoon op mijn tv raak ik liever toch echt niet kwijt.

Had jaartje terug zelfs nog 500/50 naar 250/25 laten terugzetten omdat ik dan effectief dezelfde ervaring had voor een tientje per maand minder, enige wat ik dan merkte is dat ik een kop koffie extra moest drinken voordat die ene achterlijk grote day 1 patch van een of andere game binnen was, nou ja ach dat gebeurt niet elke dag :')
Ik ben overgestapt omdat het kon, lag opeens een briefje in de deur, dan en dan komen we de tegels uit de voortuin halen om een kabel te leggen naar de meterkast.

Toen gekeken, wanneer kijk ik nou TV, nooit, heel af en toe 's nachts Takeshi's Castle als ik niet kon slapen :')

Verder alleen het nieuws, eredivisie samenvattingen heel af en toe en waarschijnlijk het WK/EK.

Had 40/4 en verstuur regelmatig grote 3D projecten, nu 100/200 (officieel 100/100?) voor 15 euro minder. Als Ziggo gewoon internet only aan zou bieden voor 40 euro dan had ik de moeite niet genomen, achteraf wel blij, want nu hangt m'n router mooi weggewerkt in de meterkast en voorheen stond ie naast de TV.

[ Bericht 0% gewijzigd door JDx op 17-04-2021 19:24:12 ]
pi_199048122
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 19:07 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik ben overgestapt omdat het kon, lag opeens een briefje in de deur, dan en dan komen we de tegels uit de voortuin halen om een kabel te leggen naar de meterkast.

Toen gekeken, wanneer kijk ik nou TV, nooit, heel af en toe 's nachts Takeshi's Castle als ik niet kon slapen :')

Verder alleen het nieuws, eredivisie samenvattingen heel af en toe en waarschijnlijk het WK/EK.

Had 40/4 en verstuur regelmatig grote 3D projecten, nu 100/200 (officieel 100/100?) voor 15 euro minder. Als Ziggo gewoon internet only aan zou bieden voor 40 euro dan had ik de moeite niet genomen, achteraf wel blij, want nu hangt m'n router mooi weggewerkt in de meterkast en voorheen stond ie naast de TV.
Ik heb gigabit internet van tmobile. Had al unlimited mobiel elders. Als 't internet signaal maar m'n eigen apparatuur in gaat, gebruik ik toch niets meer van m'n provider. Alleen OTP diensten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')