Klopt, ik heb nu ook niet de keus om het wel te doen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
1:100.000 van overlijden door het vaccin tegenover 1:500.000 tot 1:1.000.000 van het overlijden aan Covid-19 als gezonde 35 jarige vrouw. Dan is de kans ineens vele malen groter. Lijkt me prettig als je als persoon zelf kunt kiezen ipv dat het voor je gedaan wordt dan.
Ik doe mijn biertje wel in een koffiebeker hoor. Ze mogen toch geen slokje vragen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat bedoel je met kroegen en restaurants open? Ik denk dat je een algemeen drankverbod in de buitenlucht moet invoeren als je de terrassen dicht wil houden, anders gaat men gewoon in de parken en op de stoep een biertje drinken als het lekker weer is. Ik zie terrassen open niet gelijk als kroegen open, daar verwacht ik dan ook de binnenruimte bij.
Er is toch een vliegverbod ingesteld door Nederland?quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom dienen we daar maar "gewoon" in te berusten, terwijl er van de andere kant zo'n enorme paniek gezaaid wordt wanneer er op dagen met mooi weer mensen massaal de natuur in trekken?
Nou iets wat regelmatig hier wordt geroepen, al is het soms als grap. Ook elders online zie je mensen die vinden dat de horeca weer open moet. Hoe graag de mensen dat weer open hebben kroegen en restaurants zijn hoge risicolocaties voor besmettingen. Terrasjes zal wel meevallen als ze daar een beetje de afstand handhaven. Zou ook goed zijn als het beter weer is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat bedoel je met kroegen en restaurants open? Ik denk dat je een algemeen drankverbod in de buitenlucht moet invoeren als je de terrassen dicht wil houden, anders gaat men gewoon in de parken en op de stoep een biertje drinken als het lekker weer is. Ik zie terrassen open niet gelijk als kroegen open, daar verwacht ik dan ook de binnenruimte bij.
Tragisch verhaal. Het moet ook voor de nabestaanden een nare gedachte zijn of het voorkomen had kunnen worden. Het enige wat we vanaf nu kunnen doen, is doorgaan met vaccineren omdat dat een van de weinige dingen is die echt op termijn de zorg-belasting kan doen afnemen. Het stoppen met AZ kan ik zelf daarom moeilijk vatten. Ga dan verder op vrijwillige basis.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:38 schreef Gia het volgende:
Hoorde afgelopen weekend een verhaal van een man die op een hartoperatie wachtte. Was eigenlijk anderhalve maand geleden ingepland, maar werd uitgesteld vanwege geen plek op de IC.
2 Weken geleden was het dan toch zover. Hij wordt klaargemaakt voor de operatie, ze zetten de eerste prik die je krijgt voor de eigenlijke narcose en hij overlijdt ter plekke!
Een man die nog dagelijks fietste!
Je vraagt je dan toch af of dit ook was gebeurd als hij eerder was geopereerd.
Grappig, die enorme paniek maak jij ervan volgens mij. Heel vaak komt er iets in de media en vinden sommige mensen daar iets van, maar van ‘enorme paniek zaaien’ is geen sprake van vind ik.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom dienen we daar maar "gewoon" in te berusten, terwijl er van de andere kant zo'n enorme paniek gezaaid wordt wanneer er op dagen met mooi weer mensen massaal de natuur in trekken?
Oet oet oet, de koppeling is kaputquote:Op vrijdag 9 april 2021 11:40 schreef Tijn het volgende:
Het berekende aantal prikken is nu 3 miljoen volgens het dashboard, maar het gemelde aantal is 2 miljoen.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Kan aan mij liggen, hoor maaruh...
Nogal een groot verschil
Restaurants ook hoog risico ja? Kan het me niet voorstellen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou iets wat regelmatig hier wordt geroepen, al is het soms als grap. Ook elders online zie je mensen die vinden dat de horeca weer open moet. Hoe graag de mensen dat weer open hebben kroegen en restaurants zijn hoge risicolocaties voor besmettingen. Terrasjes zal wel meevallen als ze daar een beetje de afstand handhaven. Zou ook goed zijn als het beter weer is.
Uit de OP:quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Restaurants ook hoog risico ja? Kan het me niet voorstellen.
Daar zit je keurig op afstand en heb je bijna geen beweging tussen de groepen onderling dus eigenlijk bijna geen kans op grootschalige verspreiding.
Kroegen en nachtclubs zijn een ander verhaal natuurlijk.
Een restaurantbezoek is niet iets vluchtigs zoals een winkel. Je zit daar urenlang met best een hoop mensen binnen. Als de ventilatie niet op orde is, heeft dat afstand houden eigenlijk nauwelijks zin als je zo lang met anderen een ruimte deelt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Restaurants ook hoog risico ja? Kan het me niet voorstellen.
ze smoren niks in brasilquote:Op vrijdag 9 april 2021 11:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze variant schijnt wel echt zorgelijk te zijn. En het verneukeratieve is dat je varianten al in een zeer vroeg stadium in de kiem moet smoren om te voorkomen dat deze zich verder verspreid. En dat terwijl je vaak pas veel later weet dat deze variant er überhaupt is.
Rutte denkt nog steeds dat een goed idee is dat mensen in hun holletje opgesloten zitten, hij denkt dat iedereen dat braaf doet, wat er ontstaat is dat mensen dus achter de voordeur feestjes gaan houden, goed nagedacht Mark!quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is niet helemaal stoppen, maar ipv inzetten voor de 65- wordt de strategie voor straks 60+quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:52 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Tragisch verhaal. Het moet ook voor de nabestaanden een nare gedachte zijn of het voorkomen had kunnen worden. Het enige wat we vanaf nu kunnen doen, is doorgaan met vaccineren omdat dat een van de weinige dingen is die echt op termijn de zorg-belasting kan doen afnemen. Het stoppen met AZ kan ik zelf daarom moeilijk vatten. Ga dan verder op vrijwillige basis.
Daar schijnen dus weer allerlei uitzonderingen voor verzonnen te zijn, waardoor KLM nog altijd op Brazilië kan vliegen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er is toch een vliegverbod ingesteld door Nederland?
Verder helemaal met je eens hoor. Je wilt de mensen juist buiten hebben. Daarom is het ook uitermate slim om de terrassen te openen, kan je nog wat meer reguleren qua afstand etc ook. Win-win.
tyfus, nog meer dan 3 weken geleden!quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
1,3 miljoen nu in de vriezer volgens de site van Yorick.
Noem het eerder aanbevelingen: Reis alleen als het noodzakelijk is!quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daar schijnen dus weer allerlei uitzonderingen voor verzonnen te zijn, waardoor KLM nog altijd op Brazilië kan vliegen.
Een derdewereldland dat midden in een pandemie geleid wordt door een geesteszieke idioot, what could possibly go wrong?quote:
Er valt veel over Rutte te zeggen, maar niet dat hij ontzettend dom is. Natuurlijk weet hij, en iedereen in Den Haag, best wel hoe het gaat.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Rutte denkt nog steeds dat een goed idee is dat mensen in hun holletje opgesloten zitten, hij denkt dat iedereen dat braaf doet, wat er ontstaat is dat mensen dus achter de voordeur feestjes gaan houden, goed nagedacht Mark!
Dat is hetzelfde met 1 persoon op bezoek.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Rutte denkt nog steeds dat een goed idee is dat mensen in hun holletje opgesloten zitten, hij denkt dat iedereen dat braaf doet, wat er ontstaat is dat mensen dus achter de voordeur feestjes gaan houden, goed nagedacht Mark!
Het zou fijn zijn als hij er ook naar zou acteren.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er valt veel over Rutte te zeggen, maar niet dat hij ontzettend dom is. Natuurlijk weet hij, en iedereen in Den Haag, best wel hoe het gaat.
ben echt toe aan feestuh!quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als dat het geval is dan zou je de meeste kantoren ook moeten sluiten.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een restaurantbezoek is niet iets vluchtigs zoals een winkel. Je zit daar urenlang met best een hoop mensen binnen. Als de ventilatie niet op orde is, heeft dat afstand houden eigenlijk nauwelijks zin als je zo lang met anderen een ruimte deelt.
dat hij die slimheid dan voor de burgers gebruikt ipv eigen belang.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er valt veel over Rutte te zeggen, maar niet dat hij ontzettend dom is. Natuurlijk weet hij, en iedereen in Den Haag, best wel hoe het gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |